دسته‌بندی نشده

سریع ترین راه برای از بین بردن و درمان لکه های صورت

سریع ترین راه از بین بردن لکه های صورت

در مقاله قبلی که در بخش وبلاگ نیز قابل دسترسی است، توضیح دادیم که لکه پوستی چیست، چگونه به وجود می آید و انواع آنها را نیز نام بردیم، اما نحوه برخورد با این لکه ها از شناخت آنها مهم تر است، به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله سریع ترین راه درمان و از بین بردن انواع لکه های پوستی روی صورت را برای شما عزیزان توضیح داده و آموزش دهیم.

یکی از عذاب آورترین مشکلات پوستی که برای بسیاری از افراد پیش می آید، جوش صورت می باشد، جوش ها مهمان های ناخوانده ای هستند که بی خود و بی جهت وقتی که صورت به ظاهر در بهترین حالت ممکن قرار دارد، به وجود آمده و ظاهر فرد را خراب و اعتماد به نفس را پایین می آورند. اما بدتر از جوش صورت لکه هایی هستند که در اثر آنها و یا به دلایل مختلف به وجود می آیند.

لکه های صورت اغلب بدون عوارض و مشکل هستند و درمان نیز دارند و اتفاقا درمانشان نیز راحت اما کمی نیازمند زمان است. اما روش هایی وجود دارند که در سریع ترین زمان ممکن به شما کمک می کنند که لکه های پوستی روی صورتتان را درمان کرده و از شر آنها خلاص شوید. تنها از بین بردن لکه های سرطانی پوست است که کمی نگران کننده می باشد و نیازمند صرف زمان بیشتری است. در ادامه با ما باشید تا علاوه بر درمان و نحوه مبارزه و از بین بردن، راه های جلوگیری از به وجود آمدن لکه های مختلف روی صورت را نیز به شما آموزش دهیم.

سریع ترین راه درمان و از بین بردن لکه های پوستی صورت

اپرچه بسیاری از لکه های پوستی روی صورت نیازی به درمان ندارند و خود به خود از بین رفته و یا دائمی می باشند و هیچ گونه عوارضی ندارند، اما بسیاری از افراد به دلایل زیبایی و به منظور بهبود ظاهر و البته بالا بردن اعتماد به نفس، دوست دارند که راه هایی را که به وسیله آنها می توانند به درمان و از بین رفتن لکه های صورتشان سرعت بخشند را امتحان کنند.

بهتر است عجولانه رفتار نکرده و هر راهی را امتحان نکنید، چراکه بسیاری از راه های سنتی که افراد مختلف به شما معرفی می کنند، نه تنها به از بین بردن و درمان لکه های پوستی کمک نمی کنند، بلکه سرعت رشدشان را نیز بیشتر کرده و باعث پخش شدنشان روی سایر نقاط صورت می شوند. در ادامه سریع ترین راه هایی که شما می توانید برای از بین بردن انواع لکه های صورت امتحان کنید را درج کرده ایم.

درمان لکه های ناشی از جوش صورت

افراد می توانند این لکه ها را به وسیله کرم های مراقبتی مختلف موجود در بازار همانند کرم ضد جوش بیوآکوا درمان کنند، این محصولات معمولا بر روی کاهش چربی پوست و کمک به خشک شدن آن جهت جلوگیری از رشد آکنه و همچنین از بین بردن باکتری های مولد کنه کار می کنند.

اما توجه داشته باشید که برای جلوگیری از به وجود آمدن لکه های پوستی در محل جوش بعد از از بین رفتن آنها، بهتر است کاری به جوش ها نداشته باشید، آنها را تحریک نکرده و به هیچ عنوان با روش هایی همانند سوراخ کردن، خالی کردن و … اقدام به از بین بردنشان نکنید، چراکه از بین ببرد نه لکه های بعدی ناشی از جوش و آکنه صورت بسیار سخت تر می باشد.

همچنین شما می توانید برای درمان جوش های صورت و جلوگیری از به وجود آمدن دوباره آنها، روزانه دو مرتبه صورتتان را به وسیله یک شوینده حاوی مواد ضد جوش از جمله صابون های ضد جوش و یا فوم شستشو ضو جوش بیوآکوا، شستشو دهید.

اما متاسفانه سریع ترین درمان برای جوش صورت و لکه های ناشی از آن حداقل 6 الی 8 هفته طول می کشد و شما باید حین انجام مراحل درمانی صبر و حوصله و البته پشتکار داشته باشید و یاعث بیشتر شدن روند درمان نشوید.

البته در موارد حاد و در صورتی که جوش های صورت مدت زمان طولانی طول کشیده و یا خیلی زیاد باشند، برای درمان آنها باید از دارو های خوراکی به تجویز پزشک استفاده شود. تا چربی بدن کاهش داده شده، عفونت ها از بین رفته و بدین ترتیب این لکه ها نیز درمان گردند.

درمان لکه های قهوه ای و یا خاکستری ناشی از هایپرپیگمانتاسیون و ملاسما

سریع ترین راه برای درمان لکه های قهوه ای رنگ ناشی از این دو بیماری صورت، بدون استفاده از محصولات مراقبتی است و به دو روش، استفاده از لیزر و همچنین طب سنتی شما می توانید آنها را درمان کرده و از شرشان خلاص شوید. اما روش هایی با استفاده از محصولات مراقبتی مختلف و با تجویز پزشک نیز وجود دارند که به شما در درمان این مشکلات کمک می کنند.

یکی از این روش هایی که برای درمان سریع لکه های قهوه ای و یا خاکستری رنگ ناشی از هایپرپیگمانتاسیون و یا ملاسما کاربرد دارد، استفاده از هیدروکینون است، این دارو را فقط با تجویز پزشک و به وسیله نسخه می توانید استفاده کنید. البته در حال حاضر کمتر پزشکی آن را تجویز می کند و در کمتر محصولات مراقبتی نیز از آن استفاده می شود. اما به هر حال به عنوان یکی از سریع ترین راه های درمان و از بین بردن این لکه های صورت کاربرد دارد.

درمان این که ها با لایه برداری از صورت

یکی دیگر از روش هایی که برای بسیاری دیگر از لکه های صورت کاربرد دارد و برای ملاسما و هایپرپیگمانتاسیون بسیار پیشنهاد می شود، لایه برداری است، البته لایه برداری از ورت به دو نحو انجام می شود، که یکی از آنها با استفاده از محصولات مراقبتی و اسکراب صورت است و کمی زمان بر می باشد و دیگری نیز لایه برداری نزد متخصص می باشد که این نوع نیز به صورت انجام می گیرد :

  • لایه برداری شیمیایی : که با مصرف داروهای مختلف انجام می شود، استفاده از محصولات مراقبتی نیز نوع ضعیفی از لایه برداری شیمیایی است، اما در صورتی که پزشک این مورد را برای شما تجویز کند، داروهایی بسیار قوی که در عرض دو هفته پوست شما را لایه برداری کرده و پوست جدیدی جایگزین می کنند استفاده می شود.
  • لایه برداری مکانیکی : این روش تقریبا سریع ترین راه ممکن برای درمان و از بین بردن لکه های صورت بین همه روش های نام برده شده می باشد. اما کمی سخت و هزینه بردار است، در آن به وسیله دستگاه هایی مخصوص لایه ای بسیار نازک از پوست تراشیده شده و تمام لکه ها، جای زخم ها و حتی جوش ها و آکنه ها نیز از بین می روند.
  • لایه برداری با استفاده از لیزر : روشی که در سال های اخیر بسیار محبوب بوده و سریع ترین راه از بین بردن لکه های صورت بدون ریسک و خطر است، ممکن است کمی هزینه بردار باشد، اما ی تواند تمامی لکه را به کلی محو کرده و صورتی یکدست و یک رنگ به شما هدیه بخشد

از بین بردن لکه ناشی از مو فرو رفته در صورت

در واقع درمان این مورد نیاز به هیچ محصول و مراقبت و پزشکی ندارد و کافی است بدون آسیب به صورت مو فرو رفته را بیرون آورید، البته بهتر است فردی که ازقبل این کار را انجام داده مو را برای شما بیرون آورد. هر چند در موارد نادر که مو رشد زیادی در ناحیه مورد نظر داشته است، پزشک بیرون آوردن آن را انجام می دهد. به هر حال سریع ترین و بهترین راه درمان و از بین بردن لکه های ناشی از مو های فرو رفته در صورت، جلوگیری از بروز آن است که با رعایت نکات احتمال آن کاهش می یابد.

  • بهتر است هنگام شیو و اصلاح کردن صورتتان، تیغ را در یک جهت مشخص حرکت دهید، تغییر جهت تیغ اصلاح، باعث تغییر جهت برش و رشد مجدد مو و افزایش احتمال فر رفتن مو جدید در صورت و بروز این لکه می شود.
  • از ژل ها اصلاح استفاده کنید.
  • همچنین از تیغ اصلاح های تیز و البته تمیز و ضد عفونی شده استفاده کنید.

توجه داشته باشید که یکی از راه های درمان مو فرو رفته و همچنین لکه ناشی از آن بر روی صورت استفاده از اسکراب صورت و لایه برداری می باشد.

لکه های ناشی از ماه گرفتگی و یا علامت نوزادی

این لکه ها هیچ عوارض و مشکلی ندارند و از بین بردن آنها صرفا به دلایل زیبایی است، اما به هر حال ممکن است از بین بردن و درمان یک لکه نوزادی بر روی صورت و یا نوای مختلف بدن، اعتماد به نفس فرد را بسیار بالا ببرد. که انجام آن با روش های درمانی پیشرفته همانند لیزر تراپی امکان پذیر است.

درمان لکه ناشی از تبخال بر روی صورت

سریع ترین زمانی که این لکه از بین می رود بیش از دو هفته است، تحمل، استفاده از داروهای مناسب ضد ویروسی و همچنین پرهیز از تماس با نزدیکان از کا هایی است که در این دوره دو هفته ای باید انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *