دسته‌بندی نشده

انواع ماسک صورت با ماست و خواص آن

انواع ماسک صورت با ماست

خواص ماست را می دانید؟ از ماسک صورت ساخته شده از ماست استفاده کرده اید؟ می دانید این ماده لبنی خوشمزه چقدر می تواند برای پوست و صورت شما مفید باشد؟ این مقاله را با ما باشید. تا اطلاعات خوبی در این باره به شما بدهیم. به درخواست بسیار زیاد و همچنین به دلیل جستجو خیلی بالای بسیاری از افراد برای ماسک های خانگی و دست سازی که خودشان در خانه با ترکیب چندین ماده مختلف می سازند، ما نیز در این مقاله قصد داریم طریقه ساخت چندین ماسک مختلف را به شما عزیزان آموزش دهیم. اما نکته ای که وجود دارد این است که بیس اصلی سازنده همه ماسک هایی که در ادامه معرفی می شوند ماست می باشد. زیرا به دلیل خواص بسیار عالی آن قصد داریم انواع ماسک صورت مختلف از ترکیب ماست با مواد مختلف را به شما معرفی نماییم. با ما باشید با مقاله ای کاربردی و خواندنی

ماسک صورت ماست

خواص بی نظیر ماست برای صورت

ماست از جمله لبنیات محبوبی است که به عنوان یک ماده غذایی بسیار مغذی و مفید مصرف می شود. اما جدای از خواص و مزیت های بسیار عالی و بی نظیری که خوردن ماست دارد و نتایج شگفت انگیزی که مواد مغذی داخل آن نشان داده اند، استفاده موضعی از آن برای درمان بسیاری از بیماری ها و مشکلات پوستی نیز بسیار مفید است. به همین دلیل بسیاری از افراد به روش های مختلف به عنوان مثال برای روشن کردن صورتشان، برای از بین بردن جوش ها، برای آبرسانی و … از ترکیب ماست و مواد غذایی مختلف استفاده می کنند. در ادامه ما علاوه بر معرفی خواص ماسک ماست، انواع ماسک هایی که با ترکیب مواد مختلف با ماست می توانید استفاده کنید را همراه با خواص آن ها نیز به شما معرفی خواهیم کرد.

1 – ماست یک مرطوب کننده عالی است

استفاده از ماسک می تواند پوست شما را نرم تر، انعطاف پذیر تر و براق تر کند، این ها همه به دلیل این است که ماسک یک مرطوب کننده و آبرسان بسیار قدرتمند است و باعث حفظ رطوبت پوست و صورت شما می شود و با تغذیه سلول ها و جذب آب به آنها، مانع از خشکی می گردد.

تحقیقات نشان داده اند که برای پوست های خشک و دارای بیماری های ناشی از خشکی صورت همانند اگزما و …، استفاده متوالی از ماسک کاست به صورت دوره ای، می تواند رطوبت رسانی عمیقی را فراهم کرده و نتیجتا به ترمیم سریع تر پوست و صورت شما کمک کند.

2 – عامل ضد پیری … !

هیچ کس پیر شدن را دوست ندارد، حتی افراد وقتی به سن 30 سالگی که از نظر افراد مسن ابتدای جوانی است می رسند نیز از چین و چروک صورتشان می ترسند و قصد فرار از آن را دارند. یکی از خواص ماسک صورت ماست این است استفاده منظم از آن می تواند خطوط ریز را از بین ببرد، چین و چروک ها را کم تر کند و علاوه بر این لکه های ناشی از پیری و تغییر رنگ پوست را نیز را نیز از بین می برد. البته به شرطی که همانطور که گفته شد به صورت منظم از ماسک صورت ماست استفاده نمایید.

علاوه بر موارد بالا آنتی اکسیدان های موجود در ماست با افزایش فرآیند ترمیم سلولی، افتادگی ناشی از کند شدن روند این ترمیم را نیز از بین برده و از وقوع آن، یعنی افتادگی و شل شدن پوست صورت شما جلوگیری می کند. این امر نیز به صورت طبیعی بر جوانی شما افزوده و از پیر شدنتان جلوگیری می کند.

مبارزه با پیری و چین و چروک صورت با ماسک صورت ماست

3 – از بین برنده آکنه

احتمالا صورت شما هم به این صورت است که به محظ اینکه خبر دار می شود که قرار یک مهمانی و یا ملاقات و جلسه مهم را پیش رو دارید، شروع به جوش زدن کند 🙂 این جا است که وقت آن رسیده به راه حل های سریع و طبیعی متوسل شوید. بیشتر افراد از خواص بی نظیر ماسک ماست برای از بین بردن جوش صورت بی خبرند. ممکن است شما هم بپرسید که ماست چگونه جوش ها را از بین می برد ؟

باید بگوییم که خواص ضد باکتریایی و ضد قارچ ماست بسیار عالی است و همین ماست به نظر ساده می تواند به جلوگیری از رشد جوش های مزاحم کمک کند. البته حواستان باشد که ماست بدون چربی استفاده کنید، چراکه ماست های چرب برای پوست های چرب همانند محرکی برای تولید جوش ها عمل می کنند.

4 – هایپرپیگمانتاسیون یا تیرگی برخی نقاط صورت را از بین می برد

همانطور که گفته شد، ماسک ماست دارای خواص ضد لک نیز می باشد. هایپرپیگمانتاسیون نوعی بیماری شایع است که بر اثر آن برخی از قسمت های صورت تیره تر می شود. که ناشی از کاهش رنگدانه های سلولی می باشد، اسید لاکتیک و چندین باکتری مفید دیگر موجود در ماسک صورت ماست به جلوگیری از کاهش این رنگدانه ها کمک کرده و نتیجتا استفاده منظم از آن از وقوع چنینی بیماری ناخوشایندی که ممکن است برای هر فردی پیش آید و حقیقتا تحمل آن نیز دشوار است، جلوگیری می کند.

5 – حلقه های سیاه را از بین می برد

اگر شغلتان به این صورت است که مجبورید ساعاتی طولانی از روز را به تماشای صفحه نمایش بپردازید، اگر استرس زیادی دارید و یا رژیم غذایتان نامناسب است ممکن است، صفحه نمایش جلو چشم هایتان را پر از حلقه های سیاه ببینید. که در صورت تداوم موارد بالا و عدم استفاده از محصولی مناسب برای جلوگیری از آن، روز به روز بیشتر می شوند. اینجاست که باز ماسک صورت ماست به کمک شما می آید.

می توانید ترکیبات مختلف ماسک ماست را بر روی ناحیه اطراف و زیر چشم هایتان اعمال کرده و از وقوع چنین چیزی جلوگیری کنید، چراکه ماست با شل کردن و در عین حال لیفت پوست زیر چشم و از بین بردن تورم چشم، به روشن و شاداب کردن چشم ها نیز کمک می کند.

6 – عفونت های پوستی را با ماسک ماست از بین ببرید.

برنزه شده و از آن خسته اید؟ حساسیت های پوستی دارید؟ دچار آفتاب سوختگی شده اید؟ اگر پاسختان به هر کدام از این سوال ها بله بود، چاره کار شما این جاست، باید از ماسک ماست استفاده کنید. به صورت طبیعی حتی خوردن ماست نیز برای درمان این موارد مفید است، اما خواص ماسک ماست برای صورت و پوست شما به قدری زیاد است که استفاده موضعی از آن معجزه می کند، به صورتی که تمامی آلرژی های پوستی را از بین می برد و به درمان عفونت های جزئی ناشی از زخم و بریدگی ها نیز می پردازد.

ماسک صورت ماست

7 – به آرامی از صورت لایه برداری می کند

به دنبال یک اسکراب صورت مناسب می گردید؟ می خواهید از صورتتان لایه برداری کنید؟ صورت شما به صورت روزانه پر از گرد و غبار های ریزی می شود که در حالت عادی و با محصولات آرایشی ساده پاک کردن آنها دشوار است و نیاز است از یک اسکراب قوی استفاده کنید، اینجاست که می توانید یا نسبت به خرید اسکراب اقدام کنید و یا سری به یخچالتان زده و قوطی ماست را برداشته و از آن یک ماسک صورت عالی درست کنید.

درست است که ماسک صورت ماسک را نمی توان همانند اسکراب های داخل بازار برای لایه برداری قدرتمند دانست، اما باید گفت که می تواند یک محصول آرایشی و مراقبتی طبیعی برای از بین بردن سلول های مرده صورت نیز دانست، به صورتی که همانند یک اسکراب قدرتمند این سلول ها را از بین می برد. استفاده از ماسک صورت ماست می تواند بسیاری از هزینه ها را برای شما بازگرداند و علاوه بر موارد نام برده شده، خواص دیگری نیز داشته باشد.

8 – ماسک ماست صورت را نیز روشن می کند

همانطور که در پاراگراف و بخش قبلی به صورت مفصل به آن اشاره شد، از جمله خواص ماسک صورت ماست برای پوست و صورت این است که دارای خاصیت لایه برداری نیز می باشد، به صورتی که با تمیز کردن صورت شما و از بین بردن آلودگی ها و همچنین سلول های مرده، سلول های جوان صورت شما را نمایان کرده و بدین ترتیب، صورتتان را روشن تر و با رنگ دانه هایی غنی تر نسبت به حالت عادی قبل از استفاده از این ماسک صورت نشان می دهد. استفاده منظم از ماسک صورت ماست، می تواند درخشندگی دائم و فوق العاده خوبی به صورت شما ببخشد.

و اما انواع ماسک صورت ماست با ترکیبات مختلف و خواص آنها

حال که می دانید خواص ماست برای پوست و صورت شما چیست و چگونه می تواند بر روی بهبود وضعیت بیماری ها و مشکلات پوستی شما تاثیر گذاشته و همچنین با آبرسانی و مرطوب نگه داشتن بافت های سلولی، به بهبود وضعیت زیبایی و جوانی صورتتان نیز کمک کند، بهتر است که 100% آن را به روتین پوستی خود اضافه کرده و یکی از ماسک صورت های مختلفی را که در ادامه توضیح خواهیم داد و ماده اصلی و بیس سازنده آنها ماست است، بسته به نوع پوست و ویژگی ترکیب دیگری که همراه با آن استفاده می شود برای صورتتان استفاده نمایید.

ماسک صورت ماست با زرد چوبه

زرد چوبه یکی از پر استفاده ترین ترکیباتی است که همراه با ماست می تواند بسیار بسیار عالی عمل کرده و خواص بی نظیری برای پوست شما داشته باشد، بدین ترتیب بهتر است ابتدا خواص زرد چوبه را به صورت مختصر با هم بررسی کرده و سپس به ماسک صورت ساخته شده از آن با ماست نیز خواهیم پرداخت :

  • یکی از خواص بی نظیر زرد چوبه این است که سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که به مبارزه با رادیکال های آزاد پوست و صورت پرداخته و بدین ترتیب آنها را که عامل چین و چروک شدن صورت و پیری زود رس می باشند از بین می برد.
  • زرد چوبه برای درمان التهاب و ورم ناشی از آفتاب سوختگی و … بسیار مناسب است.
  • می توانید با ماسک های مختلف ساخته شده از زرد چوبه لکه های پوستیتان را نیز کاهش دهید.
  • از دیگر مزایای این ترکیب عالی باید به مبارزه با بیماری های پسوریازیس و اگزما اشاره نمود.

ماسک صورت ماست با زرد چوبه

با این اوصاف و با بررسی ویژگی های ماسک صورت ماست که در بالا ذکر شدند ترکیب آن با زرد چوبه می تواند خواص بی نظیر این دو برای از بین بردن لکه های مختلف پوستی و التهاب را تشدید کرده و علاوه بر این مجموعه ای از خواص هر دو را نیز برای شما داشته باشد. برای ساخت ماسک این دو ماده به صورت زیر عمل کنید :

مواد لازم : آرد – یک دوم فنجان ماست – یک قاشق چای خوری زرد چوبه – 2 قاشق غذا خوری آرد

این مواد را با هم ترکیب کرده و آنقدر هم بزنید تا خمیری یک دست به وجود اید. سپس این خمیر را بر روی پوست صورت خود پهن کرده و اجازه دهید به مدت 20 دقیقه بر روی صورتتان باقی بماند. البته می توانید زیر خمیر کمی ترکیب ماست و زرد چوبه بدون آرد را نیز روی صورتتان بمالید و اثر گذاری ان را بیشتر کنید.

به عنوان یک توصیه مهم، بهتر است که مواد لازم را قبل از ترکیب آنها با هم در داخل یخچال قرار دهید، تا کاملا سرد شوند. اثر گذاری یک ماسک سرد می تواند بسیار عالی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *