دسته‌بندی نشده

چگونه مو های فر را صاف کنیم ؟ آموزش لخت کردن مو

آموزش نحوه صاف کردن موهای فر و وز

چگونه مو های وز را صاف کنیم و معرفی روش ها و راهکار های مختلف صاف کردن مو های وز و فر موضوعی است که این بار به آن می پردازیم. بدون شک برایتان پیش آمده است که اغلب اوقات دوست داشته باشید تا موهایتان صاف و شلاقی باشد و یا اینکه در بعضی مواقع که به یک مجلس و یا مهمانی مهم دعوت شده باشید و بخواهید در مدت زمان کمی با وسایلی مناسب به مو هایتان را صاف و خوش حالت کنید و اکنون در مقاله به شما خواهیم گفت که با چه روش ها و راه هایی می توانید نسبت به لخت کردن مو های سرتان اقدام کرده و با صاف کردن آن ها و خوش حالت کردنشان در دورهمی ها و مجالسی که شرکت می کنید متفاوت دیده شوید.

موهای فر صاف شده

عکس موهای فر صاف شده

اما آیا به لخت و صاف کردن مو احتیاج دارید ؟

در واقع لخت و صاف کردن مو های سر یک اجبار نیست و نیازی نیست که شما حتما این کار را انجام دهید، این موضوع را به این دلیل روشن می کنیم، چراکه بسیاری هدفشان از خواندن این مقاله شاید علاقه شخصیشان به صاف کردن مو های سرشان نباشد و صرفا به دلیل نرات دیگران نسبا به لخت کردن مو های سرشان اقدام می کنند. این در حالی است که بسیاری از افرادی که مو های صاف دارند، به فر کردن مو های لخت علاقه مند می باشند. بنابراین اگر خودتان دوست دارید، اگر می خواهید تغییری ایجاد کنید و یا به هر دلیل از موهای فر خود خسته شده اید و شما هم دائم این سوال را از خود می پرسید که ” چگونه موهای خود را صاف کنیم ” که مشکلی نیست اما در غیر این صورت، بهتر است که از روی اجبار تن به این کار ندهید.

معرفی روش های مختلف صاف کردن مو های وز

این کار یعنی صاف و لخت کردن مو ها روش های گوناگونی دارد یعنی هم می توان آن را توسط موادی طبیعی و بدون آسیب و یا به کمک دستگاه های متفاوتی همچون اتومو انجام داد که مدت زمان کم تری باقی می ماند و هم اینکه در سالن های آرایشی با استفاده از مواد شیمیایی برای مدت زمان بسیار زیادی انجام داد. اما اکنون ما قصد داریم راهکار های خانگی را به شما معرفی نماییم تا بتوانید خودتان در منزل به سرعت مو هایتان را صاف و لخت کنید و پاسخ سوال شما یعنی ” چگونه مو های وز را صاف کنیم ” را به صورت کامل خواهیم داد.

موهای فر صاف شده

موهای فر صاف شده

1- استفاده از اتو مو برای صاف کردن مو های وز و فر

اولین و راحت ترین راه حل صاف کردن مو ها استفاده از اتو مو های مناسب و باکیفیت می باشد که سریع ترین و فوری ترین روش موجود می باشد. اما قبل از پرداختن به این روش باید بگوییم که نباید این روش را به صورت مداوم و پی در پی انجام دهید. چراکه سبب آسیب رسیدن به مو هایتان خواهد شد و آن ها را دچار مشکلاتی ناخوشایند و جبران ناپذیر می کند. بنابراین از به شما توصیه می کنیم تنها در موارد خاص و یا گاهی اوقات که عجله دارید و می خواهید به مهمانی بروید و باید در زمان کمی آماده شوید آن را استفاده نمایید.

صاف کردن موهای وز با استفاده از اتو مو

نحوه صاف کردن موها با استفاده از اتو مو

برای استفاده از این محصول ابتدا باید مو هایتان را تقسیم بندی کنید و به صورت مساوی در چند دسته جدا کنید. البته بسته به حجم مو هایتان تعداد دسته های جداشده متفاوت می باشد. یعنی اگر مو هایتان کم پشت است تنها کافی است به دو الی سه دسته تقسیم کنید. اما اگر حجم مو هایتان زیاد است و پرپشت می باشد باید تعداد دسته های جدا شده را بیشتر کنید.

سپس توسط یک شانه ی مناسب هر تکه را شانه کنید. بعد از آن اتو مو را که به برق زده اید بر روی دمای مناسب بسته به جنس و نوع مو های خود تنظیم نمایید.

با تنظیم دمای اتومو یک تکه از مو هایتان را با دستان خود بگیرید و به فاصله ی یک تا یک و نیم سانتی متری از ریشه ی مو هایتان را در بین اتو مو بگذارید و دو طرف اتو مو را به یکدیگر نزدیک کنید و به سمت ساقه ی مو ها بکشید و به صورت منظم و یکدست این کار را انجام دهید. سپس این فرایند را با دیگر دسته های جدا شده ی مو هایتان انجام دهید تا کل مو ها به صورت یکنواخت و یکدست صاف و شلاقی شود.

  • دمای مناسب اتو بسته به نوع مو ها

همانگونه که گفتیم باید بسته به نوع مو، میزان ضخامت،‌ نازکی و حجم و …مو ها باید اتو مو را بر روی درجه و دمای مناسب تنظیم کرد. به این صورت که:

  • دمای 180 درجه برای مو هایی نازک و ظریف که شکننده هستند مناسب است.
  • دمای 180 الی 200 درجه سانتی گراد نیز برای مو هایی معمولی و نرمال عالی می باشد.
  • همچنین اگر تار مو هایتان ضخیم است و حجم زیادی دارند باید اتو را بر روی دمای 200 الی 210 درجه قرار دهید.

2- استفاده از باد سرد سشوار برای صاف کردن مو های فر

روش دوم صاف کردن مو ها استفاده از سشوار با باد سرد می باشد. این روش نیز یکی دیگر از روش هایی فوق العاده و عالی برای زمان هایی است که عجله دارید و همانند روش قبلی یعنی استفاده از اتو مو با دستگاه های حرارتی انجام می شود. در واقع استفاده از سشوار یکی از روش های قدیمی نیز می باشد. اما امروزه یکی از متد های جدیدی که میتوان توسط سشوار انجام داد استفاده از سشوار ولی با باد سرد می باشد.

نحوه صاف کردن موهای فر با سشوار

برای این روش اول باید خیسی مو های خود را بگیرید و در حدی بگذارید که تنها مقدار کمی نم در آن ها باقی بماند. بعد از خشک کردن مقدار زیادی از مو هایتان آن ها را به دو دسته تقسیم کنید و سشوار خود را بر روی باد سرد تنظیم نمایید. سپس همراه با یک شانه ی مناسب سشوار را از قسمت ریشه تا انتهای ساقه ی مو ها به صورت پی در پی حرکت دهید تا به طور کامل همه ی موهایتان صاف و خوش حالت شوند.

صاف کردن موهای وز با استفاده از سشوار

نکته : یکی از نکاتی که در این روش باید رعایت شود این است که باید در هنگام استفاده از سشوار آن را تا حداقل 15 سانتی متر دور تر از مو ها نگه دارید تا با این کار هیچگونه آسیبی به مو ها وارد نشود و همواره سلامت آن ها حفظ شود. همچنین نکته ی دوم این است که به هیچ عنوان استفاده از سرم نرم کننده و اسپری حالت دهنده قبل از استفاده از سشوار از یاد نرود. به این دلیل که این مواد بهتر و عالی تر اثر خود را بر روی مو ها می گذارند و باعث می شوند تا به صورت طولانی تر و مدت زمان بیشتری وز مو ها از بین بروند و همواره سالم و صاف بشوند.

3- مصرف نرم کننده های مناسب با نوع مو

اگر وزی و حالت مو هایتان چندان زیاد نیست و تنها کمی موج دارد و پیچ و تاب آن ها کم می باشد پیشنهاد ما به شما این است که برای صاف شدن و از بین رفتن موج و پیچ و تاب آن ها از نرم کننده ها استفاده کنید. البته نرم کننده ها انواع مختلفی دارند که بسته به نوع مو هایتان می توانید نرم کننده ی مناسب را خریداری نمایید و مورد استفاده قرار دهید.

صاف کردن موهای وز با استفاده از نرم کننده های مو

استفاده از نرم کننده برای صاف کردن مو های فر

استفاده از این محصول موجب می شود تا به صورت طبیعی وزی مو هایتان از بین بروند و حالتی صاف و نرم به خود بگیرند. برای اینکار تنها کافی است در هنگام استحمام مقدار مناسبی از نرم کننده را بر روی موهای خود بزنید و سپس آبکشی کنید. بعد از آن نیز مو هایتان را با شانه، به آرامی شانه کنید و بگذارید خشک شود.

نکنه: از نکاتی که باید در استفاده از نرم کننده به شما بگوییم این است که به هیچ عنوان هیچ گونه نرم کننده ای را به ریشه ی مو هایتان نزنید زیرا سبب به وجود آمدن مشکلات مختلفی از جمله ریزش مو برای موهایتان خواهد شد. پس بهتر است آن را 4 الی 5 سانت پایین تر از ریشه به موی خود بزنید.

4- مصرف ماسک و کرم مو

در کنار نرم کننده ها مصرف ماسک و کرم های مخصوص مو نیز تاثیر بسزایی در صاف کردن مو های فر و وز دارد. این محصول را باید به صورت هفتگی یعنی یک بار در هفته به مو هایتان بزنید تا باعث نرم و مرطوب شدن بافت مو هایتان بشود. همچنین از دیگر خواصی که استفاده از این محصول به دنبال دارد این است که از وز شدن مو ها جلوگیری می کند و به علاوه تغذیه و تقویت آن ها را نیز به دنبال دارد و در نهایت مو هایی درخشان و بسیار زیبا و عالی که صاف و لخت می باشند را برایتان فراهم می کند.

کرم مو آبرسان پنتن

5-  استفاده از روغن نارگیل و روغن زیتون و روش های خانگی

روغن های طبیعی یکی دیگر از راه هایی است که برای به وجود آوردن مو هایی صاف و بدون وز بسیار عالی مناسب است. روغن نارگیل و روغن زیتون نیز از بهترین و عالی ترین روغن موجود می باشند که می توانید آن ها  را مورد استفاده قرار دهید. این روغن ها از فواید و خواص بی نظیری بهره می برند که استفاده از آن خالی از لطف نیست. اما باید در وهله ی اول بگوییم که روغن نارگیل اصل و طبیعی را به صورت روزانه و به عنوان یکی از اصول آرایشی مو های خود مورد استفاده قرار دهید. نحوه ی مصرف این روغن به دو صورت امکان پذیر است.

استفاده از روغن برای صاف کردن موهای فر

چگونه موهای وز را با استفاده از روغن های طبیعی صاف کنیم؟

بنابراین می توانید آن را هم به صورت ماسک مو و هم به عنوان یک محصول درمانی استفاده نمایید. اگر آن را به عنوان ماسک مصرف می کنید باید به مو های خود بمالید و سپس به آن چند ساعت اجازه دهید تا جذب تار مو ها بشود. در صورتی هم که دوست دارید از خواص درمانی آن بهره ببرید باید آن در طول شب به مو هایتان بزنید و بگذارید بر روی آن باقی بماند. به طور کلی این فرایند ها سبب می شوند تا وزی مو ها از بین بروند و به مرور زمان صاف و نرم و لخت شدن آن ها را مشاهده نمایید.

روغن زیتون نیز مانند روغن نارگیل خواص بی نظیری دارد که از اصلی ترین آن ها تقویت و صاف کردن مو ها می باشد. که می توانید آن را دقیق مانند روغن نارگیل مورد استفاده قرار دهید. همچنین باید بیان کنیم که علاوه بر این موارد نیز می توانید هر دوی این روغن ها را با هم مخلوط کنید و سپس مورد استفاده قرار دهید.

در اصل روش اصلی مصرف این روغن ها به این صورت است که ابتدا باید مقدار مناسبی از ان ها را بر روی کف سر و ریشه ی مو ها بزنید و سپس بعد از آن کل مو هایتان را با یک حوله ی مناسب بپیچانید و بگذارید به مدت 45 دقیقه بر روی ان باقی بماند. بعد از گذشت این مدت حوله بردارید و با شامپوی مخصوص نوع موی خود بشویید تا چربی روغن از بین برود. البته برای اینکه این روش بهتر جوابگو باشد بهتر است به صورت مداوم آن را به کار ببرید.

موهای فر صاف شده با استفاده از کراتین

موهای فر صاف شده با استفاده از کراتین

6- صاف کردن موهای فر با کراتینه کردن آن ها

بجز تمامی موارد نام برده شده یکی دیگر از روش هایی که برای صاف کردن مو های فر وجود دارد کراتینه کردن ان ها با مواد مخصوص می باشد. این روش برخلاف راه حل های نم برده شده نمونه ای از روش هایی است که بلند مدت است و مدت زمان طولانی و زیادی صافی مو ها را حفظ می کند. همچنین برای مو هایی که بسیار فر و وز هستند به بهترین نحو پاسخگو است و به صورت فوق العاده ای آن ها را صاف و شلاقی می کند. در نتیجه برای اینکار بهتر است به سالن های آرایشی مراجعه نمایید تا با مواد کراتینه طی مراحل مخصوصی که دارد مو هایتان را صاف و لخت کند.

در اصل موادی که برای صاف کردن مو های فر با استفاده از کراتینه به کار می رود باید فاقد فرمالدهید باشند تا بدین صورت به تار مو ها کوچک ترین آسیبی وارد نکنند و بافت آن ها را سالم نگه دارد و همچنین مو هایی کاملا صاف و یکدست و ابریشمی را برایتان به ارمغان بیاورند. علاوه بر این بجز مراجعه به سالن های آرایشی محصولات مراقبتی مختلفی در بازار وجود دارند که حاوی مواد کراتینه هستند و می توانید ان ها را خریداری نمایید و مورد استفاده قرار دهید.

نکاتی که باید در رابطه با صاف کردن مو های فر بدانید

  • در ظنر داشته باشید که قبل از اتو کردن برای صاف کردن مو های فر شده تان حتما مو ها را تمیز کنید، به همین منظور بهترین زمان برای لخت و صاف کردن مو های فر شده بعد از حمام کردن می باشد، چراکه مو های شما در تمیز ترین حالت خود قرار دارد، این کار باعث می شود که هم آسیب رسانی به مو های شما کاهش پیدا کند و هم ماندگاری صافی آنها نیز بیشتر باشد.
  • اگر می خواهید بعد از شسشتوی مو هایتان و حمام کردن نسبت به صاف کردن آنها و لخت کردنشان اقدام کنید، فراموش نکنید که باید حتما از محصولات مراقبت از مو همانند سرم مو و یا کرم مو استفاده کنید چراکه ممکن است عدم استفاده از انها به دلیل ضعیف بودن بافت مو بعد از شستشو، منجر به شکسته شدن آن گردد.
  • این نکته نیز مربوط به نکته قبلی و در تکمیل آن می باشد و می خواهیم بگوییم که کمتر از محصولات آرایشی مو همانند گچ مو، رنگ مو های فوری و موقتی، تافت، ژل و … استفاده کنید و به جای  آنها از محصولات مراقبت از مو معرفی شده در بخش قبلی استفاده کنید.
  • یک نکته مهم در پاسخ به سوال چگونه مو های خود را صاف کنیم، این است که نباید هنگامی که مو هایتان خیس است، شروع به صاف کردنشان با اتو مو و … کنید، بلکه باید اجازه دهیید که خشک شوند و سپس اقدام نمایید.
  • بهتر است که برای خشک شدن مو هایتان منتظر بمانید و یا در مقابل گرمای یک بخاری و … بنشینید. اما اگر عجله دارید، از سشوار برای خشک کردن استفاده کنید، اما بهترین کار، صبر و حوصله بیشتر و استفاده از درجه حرارت پایین تر می باشد.
  • و نکته بسیار مهم در صاف کردن مو های وز و فر با استفاده از اتو این است که سعی کنید هر قسمت از مو های سرتان را فقط یک بار اتو بزنید و از دوبار اتو زدن آن خود داری کنید.

سخن آخر

مقاله بالا پاسخی کامل با روش های مختلف و با ارائه نکات دقیق برای سوال ” چگونه مو های فر و وز شده خود را صاف و لخت کنیم ” بود و اگر همه بخش های این مقاله را به صورت کامل و دقیق مطالعه کرده باشید، مطمئنا خودتان به تنهایی و در خانه و به راحتی می توانید مو های فر شده خود را لخت نمایید و از زیبایی بی نظیر آن بدون ایجاد آسیب در سطح مو ها، لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *