دسته‌بندی نشده

نحوه ساخت 2 کرم سفید کننده دست ساز و خانگی

کرم سفید کننده دست ساز و خانگی

شاید سپری کردن زمان در بیرون از خانه و زیر نور خورشید برای شما بسیار خوشایند باشد، اما می تواند برای پوستتان مضر بوده و اسیب ها جدی به بار آورد، به عنوان مثال سرطان پوست، یک آسیب بدیهی است که ناشی از نور آفتابی که به نظرتان خوشایند و خوب است می باشد. علاوه بر این نور مستقیم آفتاب باعث تیره و کدر شدن پوست صورت و بدن شما نیز می شود، اگر می خواهید که ظاهر پوست بدن و صورتتان همیشه سفید، درخشان و روشن به نظر به رسد و از تیرگی ناشی از نور آفتاب در امان باشد، در ادامه طرز تهیه و ساخت چند کرم سفید کننده دست ساز و خانگی بی نظیر را به شما آموزش خواهیم داد.

کرم سفید کننده دست ساز و خانگی

طرز تهیه 2 کرم سفید کننده خانگی دست ساز

خوبی این کرم های سفید کننده دست ساز و خانگی این است که با مواد خوراکی و لوازمی که در آشپزخانه هر خانمی وجود دارند به آسانی ساخته می شوند. در واقع کرم هایی که در ادامه طرز تهیه و ساخت آنها را آموزش داده ایم، کرم لیمو برای پوست های چرب و کرم بادام برای پوست خشک می باشند. لازم به ذکر است که این کرم های برای پوست صورت و دست ها کاربرد دارند و اگر به دنبال سفید کردن و رفع و درمان تیرگی واژن و ناحیه تناسلی به وسیله کرم های خانگی و دست ساز می گردید، بهتر است مقاله ای که در این باره در بخش وبلاگ قرار داده ایم را مطالعه نمایید.

کرم سفید کننده خانگی لیمو برای پوست چرب

  • یک قاشق غذا خوری ( حدود 15 میلی لیتر ) آبلیمو ( بهتر است که از آبلیمو طبیعی استفاده کنید )
  • 1 فنجان ( حدود 250 گرم ) ماست هم زده ارگانیک و شیرین نشده ( بدون افزودنی )
  • حدود 2 یا 3 قطره گلاب طبیعی

مرحله اول : مخلوط کردن آبلیمو و ماست : در این مرحله 250 گرم از ماستی که بدون هیچ افزودنی دیگری است و تازه می باشد و حتی شیرین نیز نشده است را همراه با یک قاشق غذا خوری آبلیمو ترجیحا طبیعی مخلوط کرده و خوب هم بزنید تا با هم ترکیب شوند.

  • همانطور که گفته شد برای نتیجه بهتر از آب لیمو تازه استفاده کنید، در صورتی که به لیمو تازه یا آبلیمو طبیعی دسترسی ندارید، آب پرتقال تازه یا نارنج از آبلیمو صنعتی و بازاری بهتر است.
  • همانطور که می دانید لیمو، پرتقال و به صورت کلی مرکبات سرشار از ویتامین سی می باشند و سرعت سلول هایی که به تولید ملانین و تیره کردن رنگ پوست مشغول هستند را کاهش می دهند.
  • ماست نیز سرشار از لاکتیک اسید است و به لایه برداری از سلول های مرده و نتیجتا روشن شدن صورت و پوست می پردازد.

طرز تهیه کرم سفید کننده دست ساز خانگی آبلیمو

مرحله دوم : اضافه کردن گلاب طبیعی : در این مرحله بعد از اینکه مرحله اول یعنی مخلوط کردن ماست و لیمو را به خوبی انجام دادید و یک کرم سفید کننده خانگی و دست ساز بی نظیر ساختید وقت آن است که کمی خواص کرم را بیشتر کرده و همچنین بوی آن را نیز بهتر کنید. بنابراین چند قطره گلاب محمدی یا گلاب رز را نیز اضافه کنید.

  • گلاب محمدی و یا رز به کاهش التهاب و سرخی پوست کمک می کند و می تواند قرمزی را از بین ببرد.
  • علاوه بر این گلاب از جمله معطر هایی است که علاوه بر عطر خوبی که دارد بدون عوارض می باشد و خاصیت خوب نیز دارد
  • به هیچ عنوان ماده عطری دیگری که از خواص آن مطمئن نیستید و یا دارای عوارض و حساسیت و … می باشد را به مخلوط به دست آمده اضافه نکنید

مرحله سوم : کرم سفید کننده خانگی را به داخل یک قوطی ریخته و در یخچال قرار دهید : حال مخلوط به دست آمده ای که خوب آنرا هم زده اید و یک دست کرده اید را به وسیله یک قاشق استریل و صد درصد تمیز د داخل یک قوطی صد درصد تمیز قرار دهید، دقت داشته باشید که این مخلوط یعنی این کرم سفید کننده دست ساز را باید حتما در داخل یخچال قرار داده و نهایتا تا 2 هفته از آن استفاده کنید، چراکه به دلیل عدم وجود مواد نگه دارنده در آن، ممکن است خراب شده و یا کپک بزند.

به عنوان یک نکته نهایی در ساخت این کرم سفید کننده دست ساز، اگر می دانید که مقدار 250 گرم ماست برای استفاده در دو هفته زیاد است می توانید تمامی ترکیباتی که در دستور پخت بالا مقادیر آنها را درج کرده ایم نصف نمایید، تا نهایتا در کمتر از دو هفته کرم سفید کننده مورد نظر را استفاده کرده و در صورت اتمام مجددا آن را درست کنید.

مرحله چهارم : حال کرم را هر شب به صورت و بدن خود بمالید : دلیل اینکه می گوییم این کرم را در شب استفاده کنید وجود اسید لاکتیک در ماست و حساس کردن پوست به نور خورشید می باشد. برای اثر گذاری بهتر نیز باید هر شب این کرم را استفاده کنید.

طرز استفاده آن نیز به این صورت است که ابتدا باید به وسیله یک شوینده مناسب همانند فوم شستشوی صورت و یا صابون با کیفیت صورتتان را تمیز شسته و سپس خشک نمایید، بعد از آن کرم دست ساز و خانگی سفید کننده محصول خودتان را به آرامی بر روی پوستتان قرار داده و به خوبی ماساژ داده و پخش نمایید، تمامی قسمت های پوستتان را پوشش دهید. سپس بخوابید و صبح آن را با آب گرم یا ولرم و همان شوینده ای که قبل از استفاده از کرم استفاده نمودید تمیز بشورید.

  • به عنوان آخرین نکته در استفاده از این کرم سفید کننده مناسب برای پوست های چرب، باید بگوییم که اگر پوست حساسی به ویتامین سی و اسید لاکتیک دارید بهتر است که به جای استفاده هر شب از این محصول، هر شب در میان از آن استفاده کنید. چراکه این دو ماده هر دو هر پوستی را از حالت عادی خود حساس تر می کنند و اگر پوست شما به خودی خود حساس باشد، استفاده مداوم از آن خجالب نخواهد بود.
  • کرم سفید کننده خانگی بادام برای پوست خشک

    • 5 الی 6 عدد بادام بدون طعم و ساده
    • 1 فنجان ( حدود 250 گرم ) ماست هم زده ارگانیک و شیرین نشده ( بدون افزودنی )
    • 1 قاشق غذاخوری ( حدود 7 گرم ) عسل
    • 1 قاشق چای خوری ( حدود 10 میلی لیتر ) آبلیمو ( ترجیحا آب لیمو تازه و طبیعی )

 

مرحله اول : بادام ها را به وسیله یک خرد کن یا غذا ساز خرد کنید : نکته مهم این است که بادام هایی که استفاده می کنید باید بدون هیچ افزودنی باشند و نباید طعم دار شده باشند، این بادام ها را ( حدود 5 – 6 عدد ) در خرد کن قرار داده و تا زمانی که به بافت پودری می رسند پردازش کنید.

  • اگر غذا ساز و یا خرد کن ندارید می توانید بادام ها را نکوبید و آنها را خرد کنید که البته استفاده از خرد کن بهتر است چراکه در صورت کوبیدن قسمت زیادی از چربی بادام ممکن است از بین برود. که برای جلوگیری از این مورد نیز در داخل ظرفی که می خواهید ترکیب را بسپارید این کار را انجام دهید.
  • بادام سرشار از ویتامین E است. ویتامین E برای پوست صورت و بدن بسیار مفید است و در واقع یک آنتی اکسیدان قوی است که از آسیب های ناشی از نور خورشید و تیره و کدر شدن پوست به وسیله آن جلوگیری می کند.

مرحله دوم : همه ترکیبات را با هم و با بادام های پودر شده ترکیب کنید : در این مرحله ماست را به بادام ها اضافه کرده و خوب هم بزنید سپس عسل و آبلیمو تازه را نیز اضافه کرده و با آنها خوب هم بزنید تا مخلوطی کاملا یکدست و یکنواخت به وجود آید.

  • ماست سرشار از لاکتیک اسید است و به لایه برداری از سلول های مرده و نتیجتا روشن شدن صورت و پوست می پردازد.
  • عسل نیز دارای آنتی اکسیدان هایی می باشد که اثر آسیب های ناشی از نور خورشید که باعث تیره شدن پوست صورت و بدن می شود را کاهش می دهد.
  • لیمو، پرتقال و به صورت کلی مرکبات نیز سرشار از ویتامین سی می باشند و سرعت سلول هایی که به تولید ملانین و تیره کردن رنگ پوست مشغول هستند را کاهش می دهند.

مرحله سوم : کرم سفید کننده خانگی بادام را به داخل یک قوطی ریخته و در یخچال قرار دهید : حال مخلوط به دست آمده ای که خوب آنرا هم زده اید و یک دست کرده اید را به وسیله یک قاشق استریل و صد در صد تمیز در داخل یک قوطی صد در صد تمیز که هوا به آن نفوذ نمی کند. قرار دهید، دقت داشته باشید که این مخلوط یعنی این کرم سفید کننده دست ساز خانگی بادام را باید حتما در داخل یخچال قرار داده و نهایتا تا 2 هفته از آن استفاده کنید، چراکه به دلیل عدم وجود مواد نگه دارنده در آن، ممکن است خراب شده و یا کپک بزند.

  • به عنوان یک نکته نهایی در ساخت این کرم سفید کننده دست ساز، اگر می دانید که مقدار 250 گرم ماست برای استفاده در دو هفته زیاد است می توانید تمامی ترکیباتی که در دستور پخت بالا مقادیر آنها را درج کرده ایم نصف نمایید، تا نهایتا در کمتر از دو هفته کرم سفید کننده مورد نظر را استفاده کرده و در صورت اتمام مجددا آن را درست کنید.

مرحله چهارم و آخر : هر شب این کرم سفید کننده را بر روی پوستتان اعمال کنید : همانند کرم لیمو و ماستی که در پاراگراف های قبلی برای پوست های چرب به شما معرفی کردیم، استفاده از این کرم سفید کننده دست ساز خانگی مناسب برای پوست های خشک نیز بهتر است شب ها باش، چراکه اسید لاکتیک موجود در ماست ( که ترکیب اصلی سازنده آن می باشد ) باعث حساس شدن پوست نسبت به نور خورشید می شود.

  • طرز استفاده آن نیز به این صورت است که ابتدا باید به وسیله یک شوینده مناسب همانند فوم شستشوی صورت و یا صابون با کیفیت صورتتان را تمیز شسته و سپس خشک نمایید، بعد از آن کرم دست ساز و خانگی سفید کننده محصول خودتان را به آرامی بر روی پوستتان قرار داده و به خوبی ماساژ داده و پخش نمایید، تمامی قسمت های پوستتان را پوشش دهید. یپی بخوابید و صبح آن را با آب گرم یا ولرم و همان شوینده ای که قبل از استفاده از کرم استفاده تمدید تمیز بشورید.

  • به عنوان آخرین نکته در استفاده از این کرم سفید کننده مناسب برای پوست های چرب، باید بگوییم که اگر پوست حساسی به ویتامین سی و اسید لاکتیک دارید بهتر است که به جای استفاده هر شب از این محصول، هر شب در میان از آن استفاده کنید. چراکه این دو ماده هر دو هر پوستی را از حالت عادی خود حساس تر می کنند و اگر پوست شما به خودی خود حساس باشد، استفاده مداوم از آن خجالب نخواهد بود.

سخن آخر

این کرم های سفید کننده را به راحتی در خانه می توانید بسازید، تنها مشکلی که این محصولات دارند، تاریخ انقضای آنها است، چراکه به دلیل عدم وجود مواد نگه دارنده در آنها، مدت زمان زیادی دوام نمی آورند و شما مجددا باید نمونه دیگری از آن ها را درست کنید. به عنوان یک توصیه اگر حوصله درست کردن کرم های سفید کننده دست ساز خانگی را ندارید می توانید نسبت به خرید انواع کرم سفید کننده موجود در فروشگاه اینترنتی بانه گالری دیدن کرده و محصول دلخواهتان را از میان آنها انتخاب و خریداری کنید.

منبع : wiki how

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *