دسته‌بندی نشده

آموزش ساخت چند رژ لب خانگی

طرز تهیه و ساخت رژ لب خانگی

بسیاری از خانم ها با استفاده کردن از رژ لب اعتماد به نفس بیشتری دارند، چرا که این وسیله آرایشی ساده اما قدرتمند احساس جسور بودن، جذابیت، قدرت و زیبایی را به خانم ها می دهد، به همین دلیل است که هر خانمی برای خرید حتی محصولات مراقبتی نیز وارد یک فروشگاه لوازم آرایشی شود، چه رژ لب جامد و چه رژ لب مایع، همه مدل های موجود در آن فروشگاه را امتحان می کند. اما ممکن برای بسیاری از شما پیدا کردن یک رژ لب حاوی ترکیبات سالم و مفید کمی سخت باشد. به همین دلیل است که بسیاری از پزشکان و متخصصان زیبایی به بسیاری از خانم ها تهیه و ساخت رژ لب های خانگی را توصیه می کنند.

شاید عبارت رژ لب خانگی و یا ساختن این وسیله آرایشی در خانه به نظرتان مسخره و یا سخت، دشوار و غیر ممکن به نظر برسد اما ما در این مقاله می خواهیم روش و طریقه ساخت چندین مدل رژ لب را در خانه خودتان به شما عزیزان آموزش دهیم.

رژ لب خانگی چیست ؟

نوعی رژ لب کاملا طبیعی است که از ترکیبات طبیعی همانند کره شی، موم و روغن نارگیل ساخته شده است. ماده اصلی در ساخت این محصولات، موم است، زیرا سفت هستند و ساختار نهایی رژ لب خانگی را تشکیل می دهند، سایر ترکیبات اصلی این محصولات، روغن های گیاهی همانند روغن نارگیل و یا کره شی می باشد که تضمین می کنند که استفاده از این محصولات باعث دهیدراته شدن لب های شما نشده و رطوبت رسانی محصول را کامل می کنند و همچنین باعث می شوند که راحت تر به لب های شما چسبیده و روی آنها پخش شود.

بخوانید : بهترین مارک رژ لب

ترکیبات سازنده رژ لب های خانگی

این یک واقعیت بسیار روشن و مشخص است که در واقع درست کردن رژ لب خانگی در خانه خودتان بسیار ساده است، تنها نیاز است که دستور اعمل را بلد باشید و ترکیبات را نیز تهیه کنید، البته ترکیبات سازنده آنها نیز به صورتی است که در هر فروشگاه و گوشه و کناری از بازار قابل خرید و تهیه کردن می باشند.

این ترکیبات علاوه بر موم، روغن نارگیل و کره شی که در پاراگراف های قبل به آنها اشاره کردیم موارد دیگری نیز می باشند که در ادامه به صورت کامل آنها را توضیح خواهیم داد. نکته مهم این است که تمامی این ترکیبات در همه رژ لب های خانگی ثابت بوده و تنها رنگ دهنده ها هستند که باعث ایجاد تفاوت در آنها می گردند. البته ترکیب دیگری نیز وجود دارد که ما به آن ترکیب سری می گوییم.

ترکیب سری برای ساخت رژ لب مات و مخملی در خانه

این ترکیب سری همان اکسید روی است که باعث می شود نتیجه نهایی رژ لب خانگی ساخته شده توسط شما، محصولی با رنگ مات و مخملی و زیبا همانند بسیاری از رژ لب های محبوب و معروف امروزی باشد.

در واقع خوبی استفاده از اکسید روی آن است که هیچ گونه ضرری ندارد، کاملا برای پوست لب های شما مفید است و خواص بی نظیری نیز دارد، یکی از مهمترین خواص آن علاوه بر مات کردن رنگ رژ لب، کمک به بهبود زخم های پوست لب و افزایش سرعت ترمیم بافت های ترک خورده می باشد.

یکی دیگر از مزیت هایی که وجود این ماده در رژ لب خانگی تهیه شده توسط خودتان باعث و بانی آن است، خاصیت ضد آفتاب بودن رژ لب می باشد، وجود اکسید روی، باعث می شود که لب های شما از التهاب و سوزش و خارش و تغییر رنگ ناشی از نور آفتاب در امان باشد. در واقع اکسید روی یکی از ماده های اصلی تشکیل دهنده همه کرم های ضد آفتاب است.

قوطی های رژ لب

برای این مورد شما دو راه پیش رو دارید، یا می توانید مواد ذوب شده ای که در ادامه طریقه ساخت آنها را یاد خواهیم گرفت در یک قوطی تمام شده یکی از رژ لب ها و یا بالم لب های تمام شده تان ریخته و منتظر بمانید تا خشک و قابل استفاده شود. روش دیگر برای ساخت یک رژ لب خانگی بی نظیر نیز این است که مواد را در قالب های سیلیکونی موجود در بازار ریخته و از آن استفاده کنید، که پیشنهاد ما استفاده از پوکه های تمام شده بالم لب ها و رژ لب های قدیمیتان است.

موم زنبور عسل

در واقع موم همان ماده ای است که فرم رژ لب خانگی را شکل می دهد و باعث به هم چسبیدن و ترکیب ماندن مواد سازنده با هم می شود. البته وجود موم زنبور عسل باعث می شود که محصول نهایی کمی خاصیت ضد آب نیز داشته باشد. البته شما می توانید از انوعا موم های دیگر نیز استفاده کنید، اما پیشنهاد ما استفاده از موم زنبور عسل به دلیل خواص بی نظیر آن در ساخت رژ لب خانگی می باشد.

خواص موم زنبور عسل برای لب ها

در واقع علاوه بر اینکه این ماده به رژ لب شکل می دهد، خاصیت اصلی آن، کمک به ایجاد سد پوستی و جلوگیری از هدر رفتن رطوبت لب ها و محافظت در برابر خشکی می باشد. حتی این ماده دارای خواص ضد التهابی نیز می باشد و می توان ترک خوردگی لب های شما را بهبود بخشد. علاوه بر این موم می تواند مانعی در برابر نفوذ آلودگی های محیطی و اثر گذاری آن بر روی لب های شما باشد.

کره شی

وجود این ماده در رژ لب خانگی تهیه شده توسط خودتان در خانه، یاعث می شود که لب هایتان از ترک خوردن در امان باشد، در واقع باعث می شود که رژ لب همانند یک بالم لب نیز مفید واقع شود. زیرا خاصیت آبرسانی قوی دارد و در عمق پوست لب های شما نفوذ می کند. جدای از کره شی می توانید برای ساخت رژ لب خانگی از کره کاکائو و یا کره آووکادو نیز استفاده کنید زیرا آنها نیز خواص بی نظیری دارند.

روغن نارگیل

در واقع استفاده از روغن نارگیل در ساخت رژ لب خانگی نیز همانند ره شی و سایر کره های دیگر است و به منظور تقویت خاصیت رطوبت رسانی و آبرسانی محصول نهایی است، استفاده از این روغن ضروری است و نکته مهم این است که حتما باید از نمونه طبیعی و معمولی آن استفاده کنید.

روغن ویتامین E

اگر می خواهید با استفاده از این محصول خودتان، یعنی رژ لب خانگی که تهیه کرده اید، لب هایتان را علاوه بر آبرسانی و مرطوب، نرم نیز کنید، به آن ویتامین E اضافه کنید. این روغن خواص شگفت انگیزی دارد و بسیار آبرسان است،

نحوه رنگ دادن به ترکیب به دست آمده و ساخت رژ لب خانگی رنگی

و اما نحوه واقعی ساخت رژ لب خانگی به دست آمده است، بهترین کار برای رنگ دادن به محصول به دست آمده این است که از مواد و ترکیباتی که در هر آشپزخانه ای پیدا کردن آنها آسان و ممکن است استفاده کنید. بله درست است شما برای این مرحله نیز می توانید به آشپزخانه تان متوسل گردید. می توانید از پودر کاکائو و یا پودر چغندر و … برای رنگ دادن به رژ لب استفاده نمایید.

  • رژ لب خانگی قرمز جیغ : نصف یا یک قاشق چای خوری پودر گل رز به ترکیب نهایی اضافه کنید.
  • قرمز ساده و یا صورتی پر رنگ : یک چهارم قاشق چای خوری پودر چغندر
  • صورتی ساده : یک چهارم قاشق چای خوری پودر توت فرنگی
  • رژ لب  خانگی قهوه ای : یک چهارم قاشق پودر کاکائو
  • قهوه ای کم رنگ یا خاکی : یک هشتم قاشق چای خوری پودر کاکائو + یک هشتم قاشق چای خوری پودر دارچین
  • سبز : یک چهارم قاشق چای خوری پودر ماکا
  • رژ لب زرد خانگی : یک هشتم تا یک چهارم قاشق چای خوری پودر زرد چوبه

نحوه ساخت رژ لب خانگی مات

همانطور که گفته شد برای اینکه محصول نهایی رنگی مات داشته باشد، باید از اکسید روی استفاده کنید، اما نه مقدار زیادی از آن، همراه با تمامی ترکیباتی که گفته شد که البته هر کدام از آنها مقدار مشخصی دارند، نصف قاشق چای خوری اکسید روی نیز اضافه کنید. به صورت کلی اگر می خواهید طرز تهیه و ساخت یک رژ لب قرمز خانگی مات را داشته باشید بهتر است تمامی ترکیبات را به صورتی دستور زیر به همدیگر اضافه کنید.

  • نیم قاشق غذاخوری موم زنبور عسل
  • یک قاشق غذاخوری کره شی
  • یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • 2 تا 5 قطره روغن ویتامین E
  • نصف قاشق چای خوری اکسید روی
  • نصف قاشق چای خوری پودر گل رز ( اگر می خواهید رنگ پر رنگ تری داشته باشد و رنگ دانه های قوی تر باشند مقدار بیشتری بریزید و برای رنگ کمرنگ تر مقدار آن را کم تر کنید )

حال باید این ترکیبات را به طریقه درست و صحیح با هم ترکیب کنید که در ادامه روش آن را برای ساخت یک رژ لب خانگی مات و مخملی زیبا و با کیفیت به شما آموزش خواهیم داد.

  • ابتدا موم، کره شی و روغن نارگیل را با هم در یک ظرف مناسب ترکیب کرده و گرم کنید تا خوب ذوب شده و کاملا با هم ترکیب شوند.
  • بهتر است در این هنگام با یک وسیله مناسب، ترکیبات را هنگام ذوب شدن با هم هم بزنید تا ترکیب نهایی به دست آمده از آنها کاملا یکدست باشد.
  • در نهایت حرارت را خاموش کرده، اکسید روی و رنگ دلخواهی که ما در اینجا پودر گل رز را انتخاب کرده ایم اضافه کنید.
  • خوب آنها را با هم، هم بزنید. هم زدن باید تا زمانی که مخلوط و ترکیب به دست آمده کاملا یک دست و یک رنگ می شود ادامه داشته باشد.
  • حال ترکیب نهایی به دست آمده را در طرف خالی بالم لب تمام شده تان بریزید و اجازه دهید تا خنک شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *