دسته‌بندی نشده

6 خواص روغن دانه انار برای پوست و صورت

خواص روغن دانه های انار برای پوست و صورت

نمی خواید پیر شوید؟ دوست دارید سنتان هم که بالاتر رفت باز پوستی زیبا و سالم داشته باشید؟ به توصیه های ما بیشتر گوش دهید. محصولات مراقبتی ساخته شده از روغن انار می توانند به جلوگیری از پیری پوست و همچنین جلوگیری از خشک شدن آن کمک کنند، اینکه یعنی خواص ضد پیری و خواص ضد خشکی، از جمله مهمترین ویژگی های روغن دانه انار برای پوست و صورت می باشد که در این مقاله می خواهیم در رابطه با آنها و چند ویژگی دیگر بسیار برتر روغن دانه اینه میوه خوشمزه و مفید بپردازیم. با ما باشید با مطالعه مقاله ای جذاب.

انار می وه ای بسیار زیبا و البته خوشمزه و آبدار است که طعم بی نظیر آن به صورتی است که فقط مزایای خوبی که برای سلامت پوست و صورت دارد می تواند با این طعم رقابت کند. روغن دانه های آنار به ذخیره ویتامین سی که یکی از مفید ترین و مهم ترین ویتامین های مورد نیاز برای پوست و صورت است باعث می شود پوست ما تغذیه شود و بدین ترتیب در برابر التهاب، پیری و خشکی مقاومت بیشتری داشته باشد.

بخوانید : خواص ویتامین سی برای پوست و صورت

بنابراین بهتر است به دلیل خواص بسیار عالی و بی نظیر روغن دانه های انار حتما استفاده از محصولات مراقبتی حاوی آن را در برنامه روزانه خود بگنجانید. چراکه به محظ اینکه در ادامه این ویژگی ها و خواص را مطالعه کنید از اینکه چرا زود تر استفاده از محصولات حاوی آن را در روتین پوستی خود قرار نداده اید ناراحت خواهید شد.

قبل از بررسی خواص روغن دانه های انار برای پوست بخوانید …

با اینکه برای بسیاری از کشور های جهان، انار میوه ای شگفت انگیز است ( زیرا در هر جایی رشد نمی کند و خیلی از مردم آن را ندیده و نخورده اند ) اما قدمت کشت آن به 4000 سال قبل از میلاد نیز باز می گردد. در واقع انار میوه ای مدیترانه ای است و از حاشیه مدیترانه سرچشمه گرفته و بیشتر در این مناطق کشت و تولید می شود. هرچه آب و هوا خشک تر باشد شرایط برای رشد درخت انار بهتر است.

خوردن میوه انار نیز برای قلب و عروق سرشار از خواص و فواید است اما نه به اندازه ای که روغن دانه های انار برای پوست و صورت مفید می باشد. برای استخراج این روغن دانه های انار رسیده را به صورت سرد فشرده می کنند تا کیفیت آنزیم ها، مواد مغذی و ویتامین های آن حفظ شده و روغنی با غلظت کم، کم رنگ و بدون بو به دست آید، بر خلاف تصور رنگ روغن دانه های انار قرمز نیست و همانند هر روغن دیگری زرد می باشد و بدون نشانه ای درست از روغن های دیگر قابل جدا شدن نیست.

بخوانید : خواص خیار برای پوست و صورت

مواد مغذی کلیدی در روغن انار برای سلامتی و پوست

مصرف روغن دانه های انار برای بدن نیز مفید است زیرا حاوی مقادیر قابل توجهی فیبر، پروتئین و فولات است، اما استفاده موضعی از آن خواص و فواید بی نظیری نیز برای پوست و صورت دارد، چراکه مقادیر قابل توجهی روغن امگا 3 و مواد معدنی داشته و منبعی سرشار از ویتامین های آنتی اکسیدان همانند ویتامین C و یتامین K می باشد، همچنین 65 درصد آن را نیز اسید های چرب تشکیل داده است.

اسیدهای چرب امگا 5 آنتی اکسیدان های فوق العاده قدرتمندی هستند که برای محافظت از پوست و صورت شما در برابر رادیکال های آزاد مضری که در زندگی روزمره با آن مواجه می شویم، بسیار مناسب می باشد. البته از جمله خواص دیگر این اسید هایی که در داخل روغن دانه های انار برای پوست صورت و صورت وجود دارند، باید به توانایی نرم کردن پوست، از بین بردن سموم پوستی، تسکین آکنه و پاکسازی سبوم اضافه  از روی منافذ اشاره نمود.

دانه های انار

6 خواص بی نظیر روغن دانه های انار برای پوست و صورت

در زمان های گذشته و در افسانه ها و داستان های باستانی از انار به عنوان “میوه زندگی بخش” یاد شده، با بررسی خواص بی نظیر روغن دانه های انار برای پوست و صورت و همچنین خوردن این میوه برای قلب و عروق باید بگوییم که احتمالا افراد باستانی از آنچه که مشخص است، بیشتر اطلاعات داشتند، چرا که حقیقتا انار میوه ای زندگی بخش است، با ما باشید با بررسی خواص بی نظیر این میوه برای پوست و صورت

1 – مزایای ضد پیری انار

همانطور که گفته شد، روغن دانه های انار دارای خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و مرطوب کنندگی فوق العاده بالایی است، اینها چیز هایی هستند که برای جلوگیری از پیری بسیار مفید می باشند. آنتی اکسیدان های موجود در روغن دانه های انار، از جمله ویتامین های C و K با رادیکال های آزاد مبارزه کرده و از اثرات منفی آن جلوگیری می کنند، همچنین خطوط ریز صورت و چین و چروک را نیز کاهش می دهند.

البته این تمامی ویژگی ها و خواص روغن دانه های انار برای جلوگیری از پیری پوست و صورت نیست، بلکه این روغن نیروگاهی قوی تر از آنچه که فکر می کنید می باشد، به صورتی که بسیاری از ترکیبات ساخته شده و محصولات تولید شده بر اساس آن می توانند خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود بخشیده و به بازسازی پوستی کمک کنند. محصولاتی همانند کرم دور چشم، سرم دور چشم، سرم صورت و ماسک ورقه ای ساخته شده از روغن دانه های انار می توانند این خواص را به خوبی به پوست شما برسانند.

2 – ضد التهاب

روغن دانه های انار دارای مقادیر قابل توجهی از اسید های چرب امگا 6، اسید اولئیک، اسید لینولئیک و اسید پالمیتیک می باشد و به همین دلیل می تواند از التهاب، خشکی و قرمزی پوست و صورت جلوگیری نماید، به عبارتی خاصیت ضد التهابی یکی از خواص بی نظیر روغن دانه های انار برای پوست و صورت است که برای افرادی که از بیماری های اگزما و پسوریازیس رنج می برند بسیار مفید باشد.

3 – آبرسان حرفه ای

ساختار روغن دانه های انار مولکولی است، به همین دلیل می تواند به خوبی به بافت پوست نفوذ کرده و آبرسانی خوبی انجام دهد، داشتن اسید ها و ترکیبات مفید در روغن دانه های انار سبب شده تا این همه خواص برای پوست و صورت داشته باشد، به عنوان مثال یکی دیگر از مزایایی که به لطف وجود اسید لینولئیک سبب شده، این است که با استفاده از روغن دانه های انار، رطوبت در سلول های پوستی حفظ شده و بدین ترتیب پوست خشک نخواهد شد.

همچنین اسید پالمیتیک نیز نرمی و خاصیت ارتجاعی پوست را تضمین و تشدید کرده و بدین ترتیب ترکیب آنها که در محصولات حاوی روغن دانه های انار برای پوست و صورت به ویژه ناحیه دور چشم و لب ها می تواند معجزه گر باشد.

به همین دلیل است که گفته می شود محصولات آرایشی لب همانند تینت لب، برق لب و یا رژ لب حاوی روغن دانه های انار می تواند برای لب ها مفید باشد و استفاده از آنها نه تنها ضرر نداشته بلکه سرشار از خاصیت است.

4 – جای زخم ها را نیز از بین می برد و پوست را روشن می کند

چه پوستتان خشک شده باشد و با یک لمس ساده بری آن را احساس کنید و چه رذنگدانه های پوستتان تغییر کرده باشند و دچار اسکار و یا پیگمانتاسیون شده باشید، روغن دانه های انار چاره شما می باشد، چراکه یکی از خواص و فواید روغن دانه های انار برای پوست و صورت مواردی است که در ادامه برسی خواهیم کرد.

تحقیقات نشان داده اند که، روغن دانه های انار می تواند به تولید کراتینوسیت ها کمک کند، این ها سلول هایی هستند که به فیبروبلاست ها در تحریک پوست برای افزایش گردش سلولی کمک می کنند، این عملیات به معنی افزایش توانایی پوست برای مقابله با اشعه های ماوراء بنفش و محافظت در برابر اثرات مخرب آن و همچنین اثرات مخرب باکتری ها، جلوگیری از از دست دادن آب و مواردی دیگر است.

علاوه بر موارد بالا یکی از خواص بسیار بی نظیر روغن دانه های انار برای پوست و صورت این است که به تولید کلاژن کمک می کند، که عامل اصلی از بین بردن جای زخم ها می باشد به این صورت که منبعی سرشار از ویتامین سی، فیتواسترول ها و اسید پونیسیک می باشد که پوست را تحریک به تولید کلاژن و بازسازی سلولی کرده و همچنین باعث نرم تر شدن و صافی صورت نیز می شود.

5 – محافظت در مقابل خورشید

یکی دیگر از خواص روغن دانه های انار برای پوست و صورت این است که می تواند به ما در محافظت از پوست صورتمان در مقابل خورشید کمک کند، بر اساس مطالعاتی که در سال 2001 انجام شده، دانشمندان حوزه، به این نتیجه رسیده اند که، روغن دانه های انار می تواند از پوست در برابر آفتاب و اشعه های UVB محافظت کرده و به دلیل خواص ضد التهابی مشتقات و محصولات ساخته شده از این روغن شما می توانید با اطمینان بیشتر آنها را در روز های آفتابی سال استفاده نمایید.

این بدین معنی نیست که شما با استفاده از یک سرم و یا یک ماسک ورقه ای حاوی روغن دانه های انار، از استفاده از یک کرم ضد آفتاب بی نیاز می شوید، بلکه منظور از این است که اگر می خواهید یک روز آفتابی به بیرون از خانه تان بروید و احتمالا برای مدتی در مقابل آفتاب نیز قرار می گیرد، بهتر است که قبل از اعمال لوازم آرایشی و استفاده از کرم ضد آفتاب، از محصولات حاوی روغن دانه های انار نیز استفاده کنید تا اثر گذاری ضد آفتاب بیشتر شود.

6 – با روغن دانه های انار پوستتان سفت و محکم تر خواهد شد

افزایش سن باعث کاهش تولید کلاژن می شود، کاهش تولید کلاژن سطح آن را در بدن کاهش داده و بدین ترتیب علاوه بر افزایش چین و چروک، افتادگی پوست صورت و عدم استحکام آن نیز بیشتر می شود، اما یکی از خواص بی نظیر روغن دانه های انار برای پوست و صورت این است که به تولید کلاژن و افزایش سطح آن در پوست صورت ما کمک می کند. زیرا اسید پونیسیک، فیتواسترول ها و ویتامین سی موجود در روغن دانه های انار و محصولات مشتق شده از آن باعث می شوند بلوک های کلاژن که یک ساختار کلیدی در ساختمان پوست می باشند، افزایش یافته و بدین ترتیب به لیفت و سفت و محکم تر کردن پوست شما کمک کنند.

محصولات و مشتقات ساخته شده از روغن دانه های انار

با این حال و با وجود خواص بی نظیر روغن دانه های انار برای پوست و صورت، استفاده از آن به صورت مستقیم کمی مشکل است، زیرا ممکن است نتوانید روغن دانه های انار خالص را پیدا کرده و به صورت موضعی و همانند سرم از آن بر روی پوست صورت خود استفاده کنید، اما می توانید از محصولاتی مراقبتی که حاوی این روغن می باشند استفاده کرده و این ویژگی های مثبت را از آنها دریافت نمایید. برخی از این محصولات به صورت زیر می باشند :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *