آرایشی و زیبایی

کانسیلر چیست ؟ انواع کانسیلر – همه چیز درباره کانسیلر

همه چیز درباره کانسیلر

اگر بخواهیم یک محصول آرایشی را معرفی کنیم که جزء جدایی ناپذیر روی میر آرایشی شما باشد، باید کانسیلر را نام ببریم. وقتی این محصول را به درستی بر روی صورتتان اعمال کنید، کلا سبک آرایشتان فرق خواهد کرد، زیرا پوششی شگفت انگیز را به شما داده و پوسستان را صاف، یکدست و روشن خواهد کرد. اگرچه یک حرکت اشتباه می تواند کل آرایش صورت شما را خراب کند. اگر به دنبال آموزشی می گردید که بدانید کانسیلر چیست، بهترین مدل میان انواع کانسیلر را بشناسید، نحوه استفاده از این محصول و به صورت کلی هر آنچه لازم است را در رابطه با کانسیلر ها بدانید جای درستی آمده اید.

قبل از پرداختن به اصل موضوع در رابطه با کانسیلر ها، در نظر داشته باشید که فرقی ندارد که چه یک میکاپ آرتیست حرفه ای باشید، چه مبتدی و تازه کار، این آموزش می تواند به شما همه چیز را در رابطه با کانسیلر ها باد داده و به صورت کلی حتی نحوه آرایش کردنتان را نیز تغییر دهد.

خرید کانسیلر

انواع کانسیلر ها

کانسیلر چیست؟

کانسیلر یک محصول آرایشی بسیار کاربردی است که درست بعد از زیرسازی آرایشیتان بر روی صورت شما اعمال می شود و هدف از استفاده از آن، این است که صورتتان از هر زخم، جای زخم، لکه ها، قسمت های رنگی و به صورت کلی نقاط تاریک تر فارغ باشد و پوستی یک دست و البته روشن داشته باشید. این محصول همانند کرم پودر است اما ضخامت بیشتر و البته اثر گذاری بیشتر نیز دارد.

دقت داشته باشید که کانسیلر را باید بسیار صحیح اجرا کنید و همچنین نمونه با کیفیتی از آن نیز خریداری کنید، زیرا کانسیلر های بی کیفیت نه تنها نقاط تیره را نمی پوشانند، بلکه ممکن است آنها را برجسته تر نیز نشان دهند. البته گاهی انتخاب کانسیلر مناسب نیز می تواند آرایشتان را خراب کند. زیرا رنگ آن باید با رنگ پست شما سازگاری داشته باشد، که در این آموزش قرار است این موارد را نیز خدمت شما عزیزان عرض نماییم.

انواع کانسیلر

هنگامی که وقت انتخاب کانسیلر فرا می رسد، باید در نظر داشته باشید که رنگ پوستتان به چه صورت است و آیا مشکل پوستی یا حساسیتی دارید یا نه که در صورت رعایت این موارد می توانید بهترین کانسیلر را انتخاب و استفاده کنید.

کانسیلر های مایع

  • بهترین انتخاب برای پوست های نرمال، نسبتا چرب، حساس و مستعد جوش زنی می باشند.
  • پوشش آنها می تواند از سبک تا کامل باشد و قابل ترکیب نیز می باشند.
  • در انواع سبک های روشن، مات، مرطوب و حتی براق نیز موجود می باشند

رایج ترین انواع کانسیلر هایی که مورد استفاده قرار می گیرند نمونه های مایع می باشند، برای هر نوع پوستی مناسب می باشند و کاملا قابل ترکیب هستند، استفاده از کانسیلر های مایع برای پوشاندن جوش ها و جای آنها بسیار مناسب می باشند، زیرا تمایل کمتری به سمت تشکیل یک زیر ساخت کیک مانند داشته و همچنین منافذ را نیز مسدود نمی کنند، همچنین از کانسیلر های مایع می توانید برای پوشاندن صورت های چین و چروک دار نیز استفاده کنید، زیرا بافت آنها به صورتی است که در طول روز کمتر چروک می شوند. همانطور که گفته شد، در انواع سبک ها عرضه می شوند و به عنوان بهترین مدل در میان انواع کانسیلر های مایع باید به نمونه های مات آنها اشاره نمود.

کانسیلر مایع

کانسیلر های ماتیکی

  • این نوع بهترین پیشنهاد برای پوست های نرمال، حساس و خشک می باشند
  • پوشش آنها از متوسط تا کامل متغیر است و تا حدودی قابل ترکیب نیز می باشند
  • در پوشش های مات و نسبتا براق موجود و قابل خرید می باشند

کانسیلر های مایتکی بافتی نیمه جامد دارند، که نسبت به نمونه های مایع ضخیم تر و غلیظ تر است و رنگ دانه های بسیار قوی و غنی ای دارد. اعمال این نوع از کانسیلر ها می تواند به روش نقطه گذاری و ترتیب بر وی صورت انجام پذیرد. برای اعمال کانسیلر های جامد یا ماتیکی بر روی صورت می توانید از براش آرایشی مخصوص کانسیلر و یا نوک انگشتانتان استفاده کنید.

نکته مهمی که در رابطه با کانسیلر های جامد وجود دارد و نشانگر یکی از تفاوت هایشان با نمونه های مایع است، این است که این نمونه های جامد تمایل بیشتری به مسدود کردن منافذ باز پوست دارند که برای افرادی که پوست چرب دارند گزینه ایده آل تری نبوده و انتخاب بعد از کانسیلر های مایع می باشد.

کانسیلر ماتیکی

کانسیلر های کرمی

  • بهترین انتخاب برای پوست های خشک، معمولی، حساس و یا معمولی و متوسطی از چرب و خشک می باشند
  • همانند نمونه های جامد و ماتیکی پوشششان از متوسط تا کامل متغیر است و تا حدودی قابل ترکیب نیز می باشند
  • بافتشان کرم مانند و است و در سبک های براق و مات موجود و قابل خرید می باشند.

به صورت کلی اگر به دنبال یک کانسیلر با بهترین و کامل ترین پوشش می باشید، نمونه های کرمی بهترین انتخاب برای شما می باشند. این نمونه های معمولی تیوپی و یا پالتی می باشند. بهترین کانسیلر برای زیر چشم و روشن کردن این ناحیه این مدل های می باشند و همچنین عملکرد خوبی نیز برای تصحیح و یکدست کردن نواحی رنگ متفاوت می باشند. از آنجایی که بافت کانسیلر های کرمی، نرم تر و لیز تر است، می توانید برای اعمال آنها از پد آرایشی، براش آرایشی و یا نوک انگشتانتان استفاده کنید.

کانسیلر کرمی

نکات مهم و ترفند های کاربردی درباره کانسیلر ها

سه نوع مهم از کانسیلر های را برایتان توضیح داده و کاربردشان را نیز ذکر کریم، پس از انتخاب نمونه مناسب برای پوست و هدف شما، بهتر است نکاتی را نیز رابطه با استفاده از آنها بدانید که مطمئنا به تاثیر گذاری آن ها بر روی کاور پوست شما و همچنین عملکردشان بسیار کمک می کند.

رنگ مناسب را انتخاب کنید

انتخاب یک کانسیلر بسیار روشن می تواند فاجعه آور باشد! همیشه سعی کنید کانسیلری را انتخاب کنید که دو یا سه درجه از رنگ پرایمرتان روشن تر باشد و از انتخاب رنگ های تیر تر و یا زیاد روشن تر پرهیز کنید. انتخاب رنگ کانسیلر بسیار مهم است، زیرا انتخاب رنگ اشتباه و استفاده از آن می تواند به کلی آرایشتان را خراب کند، بنابراین حتما هنگام انتخاب اگر قبلا از این محصول استفاده نکرده اید، رنگی را انتخاب کنید که بر اساس رنگ پرایمر یا کرم پودر آرایشیتان دو یا سه درجه روشن تر باشد.

رنگ کانسیلر

فرمولاسیون درستی را انتخاب کنید

انواع کانسیلر هایی که معمولا بسیار رایج بوده و استفاده زیادی دارند در پاراگراف های قبلی به شما عزیزان معرفی شدند، هنگام خرید این محصول به عنوان مثال اگر نمونه های کرمی را انتخاب می کنید، باید غلظت آن مناسب باشد و زیاد چرب نباشد، یا نمونه های ماتیکی یا جامد نباید خیلی سفت و سخت باشند. برای زیر چشم هایتان بهتر است از یک کانسیلر آبرسان و کرمی استفاده کنید و قبلا از اعمال آن نیز مقدار کرم دور چشم، زیر چشم هایتان اعمال کرده و استفاده کنید.

همچنین هنگامی که می خواهید سرخی و یا جای جوش ها را کاور کنید، مدلی را انتخاب کنید که رنگ دانه های غنی داشته باشد. و در پایان اگر هدف از استفاده از کانسیلر تغییر رنگ صورتتان است، بهتر است از یک نمونه فول کاور که گاها برای استفاده از آنها به پرایمر آرایشی نیز نیازی نخواهید داشت استفاده کنید.

کانسیلر های با رنگ های مختلف

همانند هر یک از دیگر محصولات و لوازم آرایشی، هنگامی که به کانسیلر های می رسیم نیز، انواع مختلفی از آنها وجود دارد که هر کدام برای کارهای مختلفی کاربرد دارند که در این نوع وسیله آرایشی جدا کردن آن ها بر اساس رنگشان می باشد که به صورت زیر هستند :

  • رنگ زرد : کانسیلر های رنگ زرد برای کاور زیر چشم و یا نقاط تیره تر روی صورت کاربرد دارند
  • کانسیلر سبز : برای کاور نقاط قرمز رنگ و التهاب روی صورت از آنها استفاده می شود.
  • رنگ نارنجی : در پایان باید بدانید که کانسیلر های رنگ نارنجی برای کاور و پوشاندن کک و مک ها و آکنه ها مورد استفاده قرار می گیرند.

حتما از براش مخصوص استفاده کنید

برخی از خانم ها برای اعمال بسیاری از کرم های آرایشی صورت از دست و یا دستمال کاغذی!! استفاده می کنند که به شدت اشتباه بوده و درست نیست، البته استفاده از نوک انگشتان برای این کار بز از دستمال کاغذی و حتی پنبه نیز بهتر است اما نیازمند حرفه ای بودن می باشد، برای این کار بهتر است از یک براش آرایشی مخصوص کانسیلر استفاده کنید.

نحوه استفاده از کانسیلر

صرف نظر از کانسیلری که انتخاب می کنید، تکنیک استفاده از همه آنها یکی است و تفاوتی ندارد.

  • برای هر نوع پوستی ضروری است که قبل از استفاده از کانسیلر حتما صورتتان را آماده کنید، که این آماده سازی با شستشو آن به وسیله یک فوم شستشو صورت مناسب شروع شده و با استفاده از یک کرم مرطوب کننده و یا پرایمر با کیفیت اتمام می یابد.
  • البته قبل از اتمام مرحله قبل این را نیز بدانید که بسیاری از خانم ها ابتدا از کانسیلر استفاده کرده و سپس پرایمر را بر روی صورتشان اعمال می کنند و بسیاری نیز برعکس ابتدا از پرایمر استفاده می کنند که این تصمیم به عملکرد بهتر هر یک از آنها بر روی صورت شما و روش آرایشیتان بستگی دارد.
  • سپس با استفاده از یک براش آرایشی با کیفیت یا یک پد مرغوب کانسیلر را به درستی بر روی نقاطی از صورتتان که می خواهید کاور کنید، بزنید.
  • کانسیلرهای مایع یا کرمی را نباید روی پرایمر های پودری استفاده کنید زیرا ممکن است به هم ریخته شوند و صورتتان و آرایشی که انجام داده اید را خراب کنند. بنابراین اگر از یک پرایمر پودری استفاده می کنید، بهتر است ابتدا کانسیلر را زده، سپس منتظر بمانید تا خشک شود و سپس پرایمر را نیز استفاده نمایید.
  • اگر از یک کانسیلر مات برای زیر چشم هایتان استفاده می کنید، سعی کنید همراه با آن از یک روشن کننده نیز استفاده کنید، که بافت آن را بسیار زیبا و شاینی کرده و می تواند تغییر خوبی در آرایشتان ایجاد کند.

سخن نهایی

تمامی آنچه که به صورت کلی در رابطه با کانسیلر ها نیاز داشتید را در این مقاله خدمت شما عزیزان عرض نمودیم، در پایان باید به این نکته نیز اشاره کنیم، که حتما برای آموزش نحوه اجرای کانسیلر و اعمال آن روی صورتتان ویدیویی که قرار داده ایم را ببینید و به آن توجه کنید. برای خرید انواع بهترین کانسیلر ها نیز می توانید با مراجعه به قسمت فروشگاه ما، هر آنچه که نیاز دارید را با بهترین قیمت خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *