مراقبتی و بهداشتی

9 خواص عالی خیار برای پوست و صورت

خواص و فواید استفاده از خیار برای پوست و صورت

تا به حال به این فکر کرده اید که خیار به غیر طعم خوبی که دارد و خاصیت های مفیدی که خوردن آن برای بدن به ارمغان می آورد می تواند چه خواص و فوایدی برای پوست و صورت شما نیز داشته باشد؟ در واقع خیار یک سبزی سرشار از مواد مغذی است که که به دلیل خواص خنک کنندگی و طبع سردی که دارد شناخته می شود، به همین دلیل است که در فصل تابستان بسیار مورد توجه قرار می گیرد،.

همه ما آرایشگران و خانم هایی را دیده ایم که بعد از انجام درمان های زیبایی بر روی صورت تکه های خیار را بر روی چشم قرار می دهند، این به دلیل فواید بسیار زیادی است که خیار برای پوست و صورت دارد، بنابراین ما در این مقاله قصد معرفی خواصی که با خوردن این سبزی خوشمزه دریافت خواهید کرد را نداریم و بلکه می خواهیم به شما 9 خواص و فواید عالی خیار برای پوست و صورت را به شما عزیزان معرفی نماییم.

مزایا، خواص و فواید خیار برای پوست و صورت

با وجود اینکه خیار یک سبزی بسیار خوشمزه است و در هوای گرم می تواند انتخاب خوبی برای خنک نگه داشتن بدن و معده باشد، اما برای پوست بدن نیز کاربرد های بسیار زیادی دارد، به صورتی که بسیاری از محصولات مراقبتی بر اساس این سبزی خوشمزه ساخته می شوند. چراکه خیار سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، ترکیبات و مواد مغذی و آنتی اکسیدان هایی است که می توانند برای پوست و بدن بسیار مفید باشند، به صورت کلی مهمترین فواید و خواص خیار برای پوست و صورت به صورت زیر می باشند :

1 – تورم و پف را کاهش می دهد

یکی از خواص و فواید بسیار خوب خیار برای پوست زیر چشم می باشد که باعث کاهش پف و تورم می شود. زیرا دارای ویتامین سی و فولیک اسید است. فولیک اسید با اسید های محیطی که باعث پف زیر چشم می شوند مبارزه می کند و بدین ترتیب پف را از بین می برد و همچنین ویتامین سی موجود در آن نیز، سیاهی و ورم ناشی از کم خوابی و یا پر خوابی را از بین برده و باعث جوانی و نشاط پوست خسته می شود، شما می توانید از محصولات مراقبتی حاوی خیار و یا آب خیار و یا حلقه های خیار برای انجام این کار استفاده نمایید.

2 – می تواند آکنه را از بین ببرد

سلول های روی پوست هر از چند گاهی تازه شده و بدین ترتیب سلول های مرده روی پوست، به ویژه سلول های مرده روی پوست های چرب باعث مسدود شدن منافذ پوست و نتیجتا به وجود آمدن جوش و آکنه می شوند، مواد شیمیایی بسیار مفیدی در خیار وجود دارد که این منافذ را کوچک کرده، از مسدود شدن آن ها جلوگیری می کند و بدین ترتیب سلول های مرده را از بین برده و باعث پاکسازی و سفت کردن پوست صورت می شود، این کار می تواند به وجود آمدن جوش و آکنه روی صورت را کاهش دهد، زیرا جوش ها و آکنه ها از مسدود شدن منافذ پوست های چرب به وجود می آیند، محصولات مراقبتی بسیار زیادی همانند اسکراب خیار بیوآکوا و یا ماسک ورقه ای خیار بیوآکوا وجود دارند که می توانند برای دریافت این خاصیت خیار بسیار عالی و مناسب باشند.

3 – جلوگیری از پیری زودرس

در پاراگراف های قبلی به این اشاره کردیم که یکی از خواص خیار برای پوست و صورت این است که خیار سرشار از فولیک اسید و ویتامین سی می باشد، همچنین دارای آنتی اکسیدان هایی است که به از بین رفتن چین و چروک صورت بسیار کمک می کنند. وجود ویتامین سی می تواند باعث تسهیل و تسریع تولید سلول های جدید و نتیجتا جوانی پوست و جلوگیری از چروک شدن آن شود. همچنین وجود فولیک اسید نیز باعث از بین رفتن سموم محیطی و سالم باقی ماندن پوست صورت شما می شود که همین امر در جوان تر ماندن صورت شما برای مدت زمان طولانی تر می تواند بسیار موثر باشد.

4 – سوزش پوست را تسکین می دهد

یکی از فواید بسیار عالی و تقریبا اصلی ترین خواص خیار برای پوست این است که خیار یک ماده خنک کننده و نتیجتا ضد التهاب است، که می تواند قرمزی و درد ناشی از سوزش و آفتاب سوختگی را کاهش داده و تسکینی برای بثورات پوستی باشد. لازم به ذکر است که برای تسکین سوزش ناشی از نیش حشرات میز می توانید از خیار و محصولات  استفاده نمایید.

5 – باعث آبرسانی می شود

خیار یکی سبزی است که بر پایه آب ساخته شده است، به صورتی که 96 درصد از آن را آب تشکیل می دهد، شاید آب به خودی خود برای مرطوب نگه داشتن پوست صورت شما کافی نباشد، اما محصولات مراقبتی حاوی عصاره خیار دارای ترکیبات آب رسان دیگری همانند هیالورونیک اسید و آلوورا و … نیز می باشند که می توانند پوست صورت شما را از خشکی و اگزما نجات داده و باعث مرطوب ماندن آن گردند.

6 – کاهش التهاب پوست

یکی دیگر از خواص بسیار عالی و مفید خیار برای پوست و صورت این است که یک ماده ضد التهابی بسیار عالی می باشد، به صورتی که می توانید از آن برای درمان زخم و جای زخم و همچنین بریدگی و … استفاده نمایید.

7 – جلوگیری از رادیکال های آزاد

حتما نام رادیکال های آزاد را شنیده اید، این ها مولکول هایی ناپایدار هستند که در اثر اشعه ماوراء بنفش خورشید و همچنین سطح بالای آلودگی ایجاد می شوند، رادیکال های آزاد حتی می توانند dna را نیز تحت تاثیر قرار دهند، زیرا اثرات مخرب بسیار زیادی برای پوست و صورت دارند، حتی یکی از عوامل ایجاد سرطان نیز رادیکال های آزاد می باشند، اما یکی از خواص بسیار عالی و یکی از فواید خیار برای پوست و صورت این است که حاوی آنتی اکسیدان هایی می باشد که به مبارزه با این رادیکال های آزاد و جلوگیری از آنها کمک کرده و بدین ترتیب از موارد گفته شده جلوگیری می نماید. محصولات مراقبتی حاوی خیار می توانند برای این مورد بسیار عالی باشند.

8 – باعث سفتی پوست می شود

یکی دیگر از خواص بسیار خوب خیار این است که به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان هایی قابض می تواند برای سفت شدن و لیفتینگ پوست و صورت بسیار مناسب باشد، چراکه پوست را کشیده تر کرده و همچنین به کوچک شدن و جلوگیری از مسدود شدن منافذ باز پوست صورت نیز کمک می کنند.

9 – خیار سرشار از ویتامین E می باشد

به عنوان آخرین مورد از خواص و فواید خیار برای پوست و صورت باید بگوییم که این سبزی خوشمزه و مفید از هر لحاظ، سرشار از ویتامین E است، وجود این ماده در خیار خاصیت خیار برای جلوگیری از رشد جوش های پوستی را تشدید کرده و همچنین به حفظ رطوبت و سالم ماندن بیشتر پوست و جلوگیری از بیماری های مختلف پوستی کمک می کند.

محصولات مراقبتی پوست و صورت برای دریافت خواص خیار

شما می توانید هر روز از تکه ها و برش های خیار بر روی چشم و یا قسمت های مختلف پوشت صورتتان و همچنین آب این سبزی استفاده کرده و خواص بی نظیر آن را برای پوست و صورتتان دریافت نمایید، اما شاید انجام این کار کمی زمان بر و مشکل باشد، بنابراین اگر از خواص و فواید بی نظیر خیار برای پوست و صورت خوشتان آمده و می خواهید در روتین پوستیتان از آن به عنوان یک محصول مراقبتی استفاده نمایید، توصیه ما به شما استفاده از محصولاتی است که در ادامه به شما عزیزان معرفی خواهیم نمود.

1 – ماسک ورقه ای خیار بیوآکوا

کافیست یک بسته 10 عددی از ماسک ورقه ای خیار بیوآکوا با قیمت بسیار مناسب را از فروشگاه اینترنتی بانه گالری خریداری نمایید، این ماسک ورقه ای حاوی ترکیبات دیگری نیز می باشد که به آبرسانی به پوست صورت و اثر بخشی بیشتر خیار کمک کرده و بدین ترتیب می تواند خواص بسیار زیادی برای پوست صورت شما داشته باشد، استفاده از این محصول بسیار ساده است و کافیست ورقه نازک داخل بسته بندی را که کاملا یک بار مصرف است بر روی پوست کاملا تمیز و خشک صورتتان قرار داده، مواد داخل بسته بندی را نیز به وسیله یک براش ماسک بر روی صورتتان پخش کرده و سپس و به مدت 20 دقیقه دراز بکشید تا مواد ماسک کاملا بر روی پوست شما اثر کرده و جذب پوستتان شود، اثر بخشی این ماسک ورقه ای بیوآکوا فوق العاده بالا است و شما بلا فاصله بعد از استفاده می توانید نتیجه عالی و بسیار بی نظیر آن را ببینید.

ماسک ورقه ای صورت خیار بیوآکوا Bioaqua

ماسک ورقه ای صورت خیار بیوآکوا Bioaqua

2 – اسکراب لایه بردار خیار بیوآکوا

اگر می خواهید لایه برداری خوبی از روی پوستتان انجام داده و سلول های مرده را از بین برده و به جونی و نشاط پوست بدنتان کمک کنید، پیشنهاد ما به شما خرید اسکراب لایه بردار عصاره خیار بیوآکوا است. استفاده از این پاک کننده صورت و بدن بسیار آسان است، فقط کافیست صورت و یا بدن خود را تمییز شسته و مقداری از کرم را به صورت و یا بدن بمالید و شروع به ماساژ دادن کنید، سپس بعد از گذشت بیست دقیقه محل مورد نظر را با آب بشویید و از نرم و لطیف شدن پوستتان و همچنین تازگی و نشان آن لذت ببرید. به همین سادگی!

اسکراب لایه بردار عصاره خیار بیوآکوا Bioaqua

اسکراب لایه بردار عصاره خیار بیوآکوا Bioaqua

با این اوصاف از خیار و محصولات آن استفاده کنیم یا نه؟

از خیلی مدت ها پیش خیار را برای خاصیت آبرسانی فوق العاده و خنک کنندگی بسیار عالی آن شناخته اند. خیار می تواند یک ضد التهاب بسیار عالی باشد و استفاده موضعی از آن باعث آبرسانی و همچنین کاهش التهابات پوستی می شود، جلوگیری از تغییر رنگ پوست، جلوگیری از پیری پوست و جلوگیری از بیماری های پوستی مختلف از مواردی هستند که استفاده موضعی از خیار می تواند به آنها کمک نماید، علاوه بر این خوردن و نوشیدن آب آن نیز می تواند بسیار بسیار مفید واقع شود. به عبارتی با توجه به اطلاعات و مواردی که در پاراگراف های قبلی به آنها اشاره شد، خواص و فواید خیار برای بدن، پوست و صورت به قدری زیاد است که بهتر است هم در برنامه غذایتان و هم در روتین پوستیتان استفاده از آن را بگنجانید.

سوالات متداول

استفاده روزانه از خیار و محصولات مراقبتی حاوی خیار مشکلی ندارد؟

بله شما می توانید از محصولات مراقبتی مختلف همانند ماسک خیار و اسکراب خیار به صورت روزانه استفاده نمایید، مگر اینکه نسبت به خیار و یا این محصولات مراقبتی آلرژی داشته باشید، استفاده مستقیم از تکه های خیار و یا آب خیار به صورت سرم صورت نیز به صورت روزانه مشکلی به وجود نخواهد آورد.

آیا خیار لکه های سیاه صورت را از بین می برد ؟

بله یکی از خواص و فواید یار برای پوست و صورت کمک به جلوگیری از تغییر رنگ و همچنین روشن کردن صورت می باشد، که همین امر سبب می شود لکه های سیاهی که بر روی صورت قرار دارند از بین رفته و بهبود یابند.

آیا خیار پوست را نیز درخشان می کند؟

بله به دلیل وجود آنتی اکسیدان هایی که در خیار وجود دارد، یکی از فواید استفاده از خیار برای پوست و صورت این است که باعث روشن شدن و درخشان شدن پوست صورت خواهد شد. بسیاری از کرم های درخشان کننده و روشن کننده صورت نیز حاوی عصاره خیار می باشند.

منبع : bebodywise

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *