دسته‌بندی نشده

سرم صورت چیست و برای چی خوبه – فواید و خواص استفاده

سرم صورت چیست

گاهی برای نجات یافتن از مشکلات رایج پوستی همانند جوش ها، چین و چروک ها و خطوط ریز و یا خشکی بیش از حد و دهیدراته شدن پوست نیاز به انجام کارهایی سخت و پر هزینه نیست و کافیست از محصولات مراقبت از پوست مناسبی استفاده کنید، روتین پوستی خود را تغییر دهید و یا برای خود روتین پوستی مناسبی تعریف نمایید. سرم های صورت یکی از محصولات مراقبت از پوست بسیار بسیار عالی هستند که در انواع مختلف برای کار های مختلف و به منظور بهبود وضعیت کلی پوست صورت ساخته شده اند. در این مقاله می خواهیم بررسی کنیم که سرم صورت چیست، برای چه چیزی خوب است و فواید و خواص استفاده از آن چه چیز هایی می باشند.

سرم صورت چیست؟

سرم های صورت همانطور که گفته شد یکی از رایج ترین و محبوب ترین محصولات مراقبتی از پوست مایع می باشند که به دلیل اثر گذاری فوق العاده شان شناخته می شوند. این محصولات که از آنها برای درمان مشکلات خاصی از پوست بسته به فرمولاسیونشان استفاده می شود، غلظت بالایی از مواد مغذی را در خود داشته و برای رساندن این مواد مغذی فعال به پوست طراحی شده اند. سرم ها معمولا بر اساس آب طراحی می شوند، یعنی محلول در آب هستند و برخی نیز محلول در روغن می باشند و برتری آنها نسبت به سایر محصولات مراقبت از پوست این است که قدرت جذب بالایی دارند و نسبت به سایر آنها سبک تر می باشند.

اگر بخواهیم به صورت واضح تر و با مثالی به شما بگوییم که سرم صورت چیست. باید بگوییم که اگر روتین مراقبتی پوستی شبانه را همانند یک وعده غذایی در نظر بگیرید، سرم صورت مانند غذای اصلی در بین این وعده ها می باشد، به عبارتی هر روتین مراقبت از پوست مفید و عالی با یک پیش غذا که شوینده ( فوم شستشوی صورت ) است شروع شده و با یک دسر که کرم مرطوب کننده است اتمام می یابد و در این بین غذای اصلی پوست شما سرم ها خواهند بود که همانطور که گفته شد غلظت زیادی از مواد مغذی فعال مناسب برای پوست را به صورت شما می رسانند.

در واقع اگر بخواهیم به این موضوع نیز اشاره کنیم که مزیت سرم صورت نسبت به باقی محصولات مراقبت از پوست با خواص مشابه و ترکیبات یکسان چیست، باید بگوییم که سرم ها به دلیل اینکه توانایی نفوذ بیشتر و جذب بالاتری به سلول های پوستی دارند، می توانند به یکباره حجم بیشتری از مواد مغذی را انتقال داده و همین امر سبب شده که بهترین محصول مراقبت از پوست در بین تمامی انواع آنها و حتی بیشتر از کرم مرطوب کننده که مهمترین محصول مراقبتی پوستی است، سرم های صورت باشند.

ترکیبات سازنده سرم های صورت

می دانید که ترکیبات سازنده یک سرم صورت چیست؟ در پاسخ باید بگوییم که این محصولات مراقبتی از پوست بی نظیر اغلب از آنتی اکسیدان هایی که به صورت موضعی قابل استفاده هستند همانند ویتامین های معروف یعنی ویتامین A – C – E – نیاسینامید، هیالورونیک اسید، رتینول ها و ترکیباتی که رنگ پوست را یکنواخت می کنند ساخته می شوند. این ترکیبات هنگامی که در قالب یک سرم صورت به پوست انتقال یافته و زیر لایه ای از مرطوب کننده ای که بید آن را هر شب بزنید قرار می گیرند، باعث از بین رفتن بسیاری از مشکلات پوستی خواهند شد. اما چگونه؟ اینجاست که باید به بررسی خواص و فواید استفاده از سرم های صورت بپردازیم.

خواص و فواید استفاده از انواع سرم صورت چیست

اما خواص و فواید استفاده از سرم صورت چیست ؟

با این اوصاف و با توجه به تعریف هایی که از این محصول مراقبت از پوست ارائه داید م و حال که می دانید ترکیبات اصلی سازنده سرم های صورت چیست، باید بدانید که چه خواص و فوایدی نیز برای پوست دارند. به عبارتی بسیاری از خواص آنها را تا به اینجا در قالب این پاراگراف های بیان کرده ایم. اما اگر به صورت کامل در آنها را به شما ارائه دهیم باید بگوییم که :

سرم های صورت بسیار سریع جذب می شوند.

به گفته محققین و بر اساس تحقیقاتی که انجام داده اند مدت زمان مورد نیاز برای جذب یک سرم صورت حدود 1 الی 2 دقیقه است، مولکول های این محصولات مراقبت از پوست، بسیار کوچک می باشند و پوست با سرعت بسیار زیادی آن ها را عمیقا جذب می کند. این مزیت یعنی مواد مغذی را کام و البته سریع به پوست می رساند.

اگر پوستتان دهیدراته باشد، بهترین گزینه استفاده از سرم های صورت آبرسان است.

یکی از رایج ترین مشکلات پوستی، خشکی است، خشکی صورت باعث می شود که صورتتان پوسته پوسته شده، مستعد زخم باشد و چین و چروکی زیادی بر روی آن ظاهر شده و به صورت کلی حجم خود را نیز از دست بدهد. می دانید مزیت و خواص و فواید استفاده از سرم های صورت آبرسان چیست؟ این محصولات رطوبت پوست را افزایش داده و باعث تقویت پوست در جلوگیری از هدر رفتن آن می شوند و حاوی موادی می باشند که برای بازسازی چربی پوست را کامل تغذیه می کنند. بدین ترتیب خشکی پوست صورت را درمان می کنند.

پوست های حساس و ملتهب را تسکین داده و آنها را تغذیه می کنند.

اینکه یک سرم صورت دارای خواص ضد التهاب باشد، بستگی به ترکیبات سازنده آن دارد. ترکیباتی همانند آلوئه ورا، کری شی، گلیسیرین ( که در بیشتر سرم ها وجود دارد ) ویتامین سی و … التهاب ناشی از خشکی پوست صورت را کاهش داده و با رطوبت رسانی و آبرسانی به این سلول ها، پوست تحریک شده را آرام می کنند.

سرم های صورت جای جوش و زخم ها و البته لکه ها را درمان می کند.

بسیاری از سرم های صورت همانند سرم صورت ویتامین سی و یا نیاسینامید به عنوان معروف ترین سرم های صورت موجود در لاین مراقبت از پوست، به کاهش عملکرد ملانوسیت ها و جلوگیری از تولید ملانین ها کمک کرده و بدین ترتیب لکه ها را درمان می کنند.

محصول : سرم صورت ویتامین سی بیوآکوا

برای درمان جوش ها بهترین گزینه می باشند.

در واقع اگر پیش یک پزشک متخصص پوست هم بروید، برای درمان جوش های صورتتان سرم هایی را به شما معرفی خواهند کرد. سرم های صورت ضد جوش با کاهش چربی پوست، از بین بردن سلول های مرده از روی منافذ و کوچکتر کردن آن ها در پوست های چرب، باعث می شوند که رشد جوش ها کاهش یافته و بدین ترتیب صورتتان عاری از هر گونه جوش گردد.

با افزایش آنتی اکسیدان ها از آسیب ناشی از رادیکال های آزاد روی پوست جلوگیری می کنند.

رادیکال های آزاد باعث می شوند که بافت سلولی پوست شما آسیب ببیند، کلاژن کمتر تولید شود و الاستین نیز کاهش یابد، بدین ترتیب پوست و صورتتان بیشتر مستعد چین و چروک خواهد بود و همچنین دچار افتادگی نیز خواهد شد. برای کاهش رادیکال های آزاد در پوست راه های زیادی وجود دارد، که یکی از آنها استفاده از یک سرم صورت حاوی آنتی اکسیدان ها می باشد.

خواص و فواید استفاده از انواع سرم صورت چیست

تولید کلاژن را افزایش می دهند و حجم پوست را بیشتر می کنند.

کلاژن از پروتئین هایی است که در پوست تولید می شود اما با افزایش آن، تولید آن کاهش یافته و بدین ترتیب پوستتان شروع به پیر شدن می کند که با استفاده از یک سرم صورت کلاژن ساز، می توانید ریسک این موضوع را کاهش دهید.

برای درمان و از بین بردن چین و چروک و خطوط ریز روی پوست بهترین گزینه هستند.

خطوط ریز و چین و چروک یکی از علائم پیری پوست و کاهش تولید کلاژن در سزح آن می باشند که با استفاده از سرم های جوان ساز و کلاژ« ساز این مشکل را می توانید رفع کرده و بدین ترتیب چین و چروک پوستتان را کاهش دهید.

تولید الاستین را افزایش داده، پوست صورت را لیفت و سفت کرده و مانع از افتادگی آن می شوند.

الاستین نیز همانند کلاژن از پروتئین های بسیار ضروری است و کاهش تولید آن باعث شل شدن بافت های سلولی و افتادگی پوست می شود که بسیاری از سرم های صورت از بروز این مشکل نیز جلوگیری خواهند کرد.

در واقع کلید اصلی برای دریافت این خواص و فواید این است که به دنبال سرم های صورت ساخته شده از ترکیبات معدنی، گیاهی و ارگانیک باشید و محصولاتی را استفاده کنید که حاوی رتینول و یا هیالورونیک اسید هستند و می توانند دور متمرکزی از مواد مغذی مفید و مناسب را به پوست صورت شما انتقال دهند.

سرم صورت چیست

طریقه استفاده از سرم صورت

حال که می دانید سرم صورت چیست و برای درمان مشکلات پوستی تا چه اندازه مفید است، پس بهتر است طریقه استفاده از آن را نیز بدانید، چراکه استفاده اشتباه از سرم های صورت به دلیل حجم بالایی از مواد مغذی که در آنها وجود دارد، می تواند عملکرد عکس داشته و به جای هیدراته کردن پوست باعث دهیدراته شدن ان شده و پوسته پوسته شدن و خشکی بیش از حدی را نتیجه دهد.

اما می دانید نکته مهم در استفاده از سرم صورت و برای جلوگیری از این موارد چیست؟ در واقع مهمترین چیزی که باید رعایت کنید این است که قبل از سرم صورت حتما باید صورتتان را شسته باشید و تمیز کنید و بعد از استفاده از آن نیز حتما از کرم مرطوب کننده ای با کیفیت برای کمک به جذب و البته جلوگیری از خشکی پوست استفاده نمایید. در نظر داشته باشید که نباید خیلی زیاد از سرم صورت استفاده نمایید اگر احساس می کنید که بعد از استفاده از ان پوستتان حساس شده است هر دو روز یک بار و یا هر سه روز یک بار از این محصول استفاده نمایید.

این را نیز باید بدانید که استفاده از سرم های صورت اینگونه نیست که سریعا پاسخ داده و بعد از هر بار استفاده به عنوان مثال جوش های شما از بین رفته و یا چین و چروکتان صاف شود. البته مدت زمان پاسخ دهید و نتیجه گرفتن برای افراد مختلف، بسته به پوستشان متفاوت است اما میانگین زمانی که بر اساس انواع پوست در نظر گرفته می شود یک دوره استفاده 7 هفته ای است. البته ممکن است نتایج اولیه را شما بعد از گذشت چندین روز ببینید، اما درمان و بهبود نهایی را باید بعد از 7 هفته بررسی نمایید.

سرم صورت مناسب انواع پوست در بانه گالری

حال اگر تصمیم به خرید سرم صورت برای پوست خود گرفته اید و می خواهید از خواص و فواید بی نظیر آن شما نیز بهره مند شوید، ما در صفحه مربوط به دسته بندی این محصول در قسمت فروشگاه وبسایت، انواع سرم صورت از برند های محبوب بازار با قیمتی مناسب را برای شما عزیزان قرار داده ایم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *