مراقبتی و بهداشتی

کرم های ضد آفتاب رنگی بهتر است یا بدون رنگ ؟

کرم ضد آفتاب رنگی بهتر است یا بدون ( بی ) رنگ

کرم های ضد آفتاب یکی از انواع محصولات مراقبتی و البته آرایشی می باشند که ضرورت استفاده از آنها حتی از کرم مرطوب کننده نیز بیشتر است و خوشبختانه بسیاری از خانم ها به این نتیجه رسیده و حتی در صورت آرایش نکردن و یا حتی در صورتی که برای کار کوچکی نیز بیرون بروند از کرم ضد آفتاب استفاده می کنند. از مقدمه چینی که بگزریم، هدفی که برای آن دست به نوشتن این مقاله کرده ایم، چیز دیگری است و می خواهیم در ادامه برای شما روشن کنیم که کرم ضد آفتاب رنگی بهتر است یا بدون رنگ. پس ما باشید تا اطلاعاتی بسیار کاربردی برای خریدی بهتر به دست آورید.

کرم ضد آفتاب چیست؟

حال که تصمیم به خواندن ادامه مطلب گرفته اید، بهتر است قبل از اینکه تفاوت این دو نوع کرم ضد آفتاب رنگی و بدون رنگ را بفهمید و اطلاعاتی در رابطه با اینکه کدام یک بهتر است و ارزش خرید دارد به دست آورید، باید به شما بگوییم که به صورت کلی کرم ضد آفتاب چیست. در واقع این محصول نوعی کرم است که با موادی فرموله شده که یک سپر محافظ، همانند یک ماسک غیر قابل دیدن در برابر اشعه های مضری که باز غیر قابل دیدن هستند اما می توانند اثرات مخرب بسیار زیادی بر روی پوست شما داشته باشند بر روی صورت شما به وجود می آورد.

انواع مختلف این محصول مراقبتی

کرم های ضد آفتاب انواع مختلفی دارند که تفاوت های بسیار زیادی با همدیگر دارند و در واقع تفاوت های آنها علاوه بر برند سازنده، رنگی بودن یا نبودن و البته تنالیته نمونه های رنگی، در قدرتی است که در محافظت از پوست ارائه می دهند. این قدرت با واحدی سنجش می شود که به آن SPF گفته می شود. SPF ها می توانند هر عددی داشته باشند و هرچه مقدار آن بیشتر باشد نشان دهنده این است که کرم ضد آفتاب قدرت بیشتری برای محافظت از پوست شما دارد.

جدای از اینکه بدانید کرم ضد آفتاب رنگی بهتر است یا بدون رنگ، مهمترین چیزی که در رابطه با این محصول مراقبتی – آرایشی باید بدانید، این است که بهترین محصول برای محافظت از پوست شما در مقابل نور آفتاب به عنوان یک کرم ضد آفتاب موثر باید دارای SPF برابر با 50 باشد. حال چه رنگی باشد و چه بدون رنگ. چراکه می تواند حدود 98% از اشعه های مضر نور خوشید را منعکس کرده و مانع از ورود آنها به پوست شما شده و از اثر مخرب آنها جلوگیری نماید.

کرم ضد آفتاب بدون ( بی ) رنگ

اما کرم ضد آفتاب رنگی بهتر است یا بدون رنگ؟

به صورت کلی، موضوع مهمی که در رابطه با کرم های ضد آفتاب مهم است و بهتر است شما نیز آنها را بدانید و فرقی نمی کند که محصول مورد نظر رنگی است یا بدون رنگ، این است که استفاده از آنها ضروری است، برای چند لحظه قرار گرفتن در مقابل نور مستقیم خورشید می تواند برای شما مضر باشد. به همین دلیل است که حتی کرم های ضد آفتاب کودکان نیز تولید می شود. اگر شما هم به این باور رسیده اید و به این نیز اعتقاد دارید که باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. در ادامه و بعد از این که به شما گفتیم که کرم ضد آفتاب بی رنگ چیست و نمونه رنگی آن چیست، تفاوت و فرق آنها و اینکه کدام یک بهتر است را نیز توضیح خواهیم داد.

کرم ضد آفتاب رنگی چیست؟

تنها تفاوت آن با کرم پودر ها این است که دارای ترکیبات محافظت از پوست در برابر نور خورشید می باشند و به قولی SPF دار هستند. کرم های ضد آفتاب رنگی بعد از نمونه های سفید و بی رنگ درست شدند و به منظور راحت تر کردن کار خانم ها در صورت تمایل به بیرون رفتن و انجام یک میکاپ ساده ساخته شدند. اگر بتوانید رنگ درستی از یک کرم ضد آفتاب رنگی بیابید که هماهنگی کاملی با پوست شما داشته باشد. استفاده از آن به جای کرم پودر نیز امکان پذیر است. شاید نتوانید کاوری بسیار عالی همانند کرم پودر داشته باشید. اما به هر حال برا بیرون رفتن ساده، خرید کردن و بازار گردی، بهتر از کرم پودر عمل خواهد کرد.

کرم ضد آفتاب رنگی

کرم ضد آفتاب بدون رنگ چیست؟

در تعریف این نمونه ها نیز باید بگوییم که تنها تفاوت آن با کرم مرطوب کننده باز همان تفاوت ضد آفاتاب رنگی با کانسیلر می باشد، یعنی SPF دار بودن. کرم های ضد آفتاب بدون رنگ، در واقع بدون رنگ نیز نیستند و سفید می باشند. این نمونه ها هیچ رنگی بر روی پوست شما به جای نگذاشته و یک لایف محافظ نامرئی بر روی پوستتان به وجود می آورند.

و اما فرق و تفاوت اصلی کرم ضد آفتاب بی رنگ و رنگی

به صورت کلی نمی توان گفت که کدام یک بهتر است و استفاده از کدام یک مناسب تر خواهد بود و ارزش بیشتری نشان خواهد داد، اما اگر بخواهیم تفاوتشان را بیان کنیم، همانطور که مشخص است، اصلی ترین تفاوت آنها در رنگشان می باشد. کرم ضد آفتاب رنگی، بسته به رنگی که دارد و می تواند انواع مختلفی نیز باشد، رنگی بر روی پوست شما به جای خواهد گذاشتن. اما در مقایسه مدل های بی رنگ که بافت آن در داخل بسته بندی سفید است، کامل بر روی پوست شما پخش شده و هیچ رنگی به جای نخواهد گذاشت.

در پاسخ به سوال اینکه کرم ضد آفتاب رنگی بهتر است یا بدون رنگ باید به افرادی اشاره کنیم که از آن استفاده می کنند. اگر نمی توانید یک نمونه رنگی مناسب با پوستتان پیدا کنید پس مطمئنا استفاده از نمونه بدون رنگ و سپس استفاده از کرم پودر برای شما بهتر است. اما اگر دوست ندارید از محصولات آرایشی زیادی استفاده کنید و لایه های متعددی روی پوستتان ایجاد کنید و طرفدار آرایش و میکاپ ساده هستید و البته رنگ مناسب پوستتان از مدل رنگی را نیز پیدا کرده اید، پس مطمئنا برای شما استفاده از کرم ضد آفتاب رنگی بهتر است از بدون رنگ

در پایان به عنوان یک تفاوت دیگر باید بگوییم که به دلیل اینکه آقایان علاقه ای به استفاده از لوازم آرایشی ندارند و دوست ندارند که رنگ پوستشان تغیر کند پس مطمئنا استفاده از کرم ضد آفتاب بدون رنگ برای آنها نسبت به نمونه های رنگی بهتر است.

سخن آخر

جدای از این سه فرق، تفاوت دیگری در رابطه با این دو نوع ضد آفتاب وجود ندارد و هر دو به یک اندازه می توانند برای پوست شما مفید باشند و یا در صورت خرید از برندی نا مناسب و یا غیر اورجینال بودن محصول و یا اتمام تاریخ انقضا، به یک اندازه نیز مضر باشند. بنابراین جدای از اینکه به بررسی این موضوع بپردازید که کرم ضد آفتاب رنگی بهتر است یا بدون رنگ، به دنیال این باشید که محصولی که خریداری می کنید، ارزش استفاده داشته باشد، از برندی خوب باشد و ترکیبات مضری نداشته باشد. همچنین نرخ محافظت از پوست خوبی نیز در برابر آفتاب داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *