دسته‌بندی نشده

بهترین ماسک صورت خانگی برای جوش صورت

بهترین ماسک صورت خانگی برای درمان جوش صورت

مراقبت از پوست نیاز به تلاش و وقت گذاشتن دارد و نتیجه آن آنقدر جذاب است که خیلی از خانم ها از کار و زندگی خود می کاهند تا با مراقبت از پوست و صورتشان، زیباییشان را بیشتر کنند. یکی مواردی که زیبایی صورت را خدشه دار می کند و التبه باعث کاهش اعتماد به نفس هم در خانم ها و هم در آقایان می شوأ، جوش های پوستی و زیر پوستی می باشد که البته راه حل هم دارند و با استفاده از محصورات مراقبت از پوست مناسب قابل درمان می باشند. بهترین راه حل برای درمان فوری جوش صورت، استفاده از ماسک های صورت است که انواع مختلفی اعم از ماسک های صنعتی کاسه ای، اسکراب صورت، ماسک ورقه ای صورت و ماسک های خانگی دارند که در این مقاله ما می خواهیم بهترین ماسک های صورت ضد جوش خانگی برای درمان جوش های صورت را به شما عزیزان معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید.

آیا ماسک های خانگی به رفع جوش صورت کمک می کنند ؟

100% – چراکه ماسک های ورقه ای و صنعتی هم که برای رفع جوش صورت مناسب هستند معمولا از ترکیبات معدنی، گیاهی و ارگانیک ساخته می شوند و در واقع اگر ماسک خانگی که استفاده می کنید، ترکیباتی منتاسب برای از بین بردن جوش های صورت داشته باشد، سرعت کاهش آنها را افزایش داده و باعث جلوگیری از بروز مجددشان خواهد شد.

ماسک خانگی بهتر است یا ماسک های بازاری ؟

با توجه به اینکه خرید ماسک های بازاری، نیاز مند صرف هزینه و شناخت محصولات مناسب است و با توجه به اینکه ساخت یک ماسک خانگی برای رفع و درمان جوش های صورت نیز می تواند بسیار زمانبر و حتی هزینه بردار باشد، هر دو مشکلات و سختی های خود را دارند، اما به عنوان یک پیشنهاد، توصیه ما این است که از ماسک های صورت بازاری با کیفیت به جای ماسک های خانگی استفاده کنید، با این حال اگر باز تمایل به استفاده از یک ماسک صورت خانگی برای رفع جوش های صورتتان دارید، در ادامه تعداد بسیار زیادی از آنها که از ترکیبات مختلف ساخته شده اند را به شما عزیزان معرفی کرده ایم.

مزیت های استفاده از ماسک های خانگی برا جوش صورت

  • این ماسک ها صورت شما را به کل پاکسازی کرده و میکروب ها، باکتری ها، سلول های مرده داخل منافذ، چربی های اضافه ترشح شده، سبوم و هر عاملی که باعث بروز جوش بر روی صورت شما می شوند را به کل از بین خواهند برد و بدین ترتیب تجمعی که باعث به وجود آمدن یک جوش صورت بر روی پوست شما خواهد شد، به کل از بین خواهد رفت.
  • معمولا پوست هایی دچار جوش های صورت می شوند که قرمز، حساس و ملتهب می گردند، استفاده از برخی از ترکیبات ضد حساسیت و ضد التهاب همانند آلوئه ورا در ماسک های خانگی که در ادامه معرفی خواهیم کرد، برای جلوگیری از جوش صورت ناشی از حساسیت پوست کمک خواهد کرد، چراکه پوست را قوی تر خواهد نمود.
  • اگر از ترکیباتی در ساخت ماسک های صورت خانگی برای درمان جوش استفاده کنید که ترشح چربی را کاهش می دهند، صورت شما کمتر دچار جوش های مختلف خواهد شد، چراکه چربی اضافه ای که ترشح می شود، معمولا باعث مسدود شدن منافذ و ایجاد بستری امن برای فعالیت باکتری های مولد جوش می گردد.
  • لایه برداری یک امر مهم در از بین بردن جوش های صورت است و در ماسک های خانگی که در ادامه معرفی خواهیم کرد و شما نیز در خانه استفاده خواهید کرد، سعی کرده ایم که ترکیباتی که بیشتر باعث از بین رفتن سلول های مرده روی پوست با لایه برداری از آن ها می شوند را به شما عزیزان معرفی نماییم.
  • یکی دیگر از مواردی که می تواند رشد باکتری ها و بروز جوش های صورت را تسریع کند، عدم تنظیم بودن PH پوست است که ترکیباتی که ماسک های خانگی زیر برای درمان جوش صورت دارند، به تنظیم PH نیز کمک کرده و بدین ترتیب مانع از بروز جوش های صورت و درمان آنها خواهند شد.

و اما بهترین ماسک های خانگی برای درمان جوش صورت

در واقع افرادی که با جوش های صورت دست و پنجه نرم می کنند، مظلوم ترین افراد هستند، چراکه هزینه بسیاری کرده اند، از محصولات مختلفی استفاده کرده اند و حتی از خوردن برخی از خوراکی ها نیز زده اند تا بلکه پوستشان درمان شود، جوش های صورتشان از بین رود و پوستی صاف و بدون جوش داشته باشند. اما اگر تا به امروز از ماسک های مناسب استفاده نکرده اید، یا با خرید ماسک صورت مناسب برای جوش صورت و یا خرید ماسک ورقه ای ضد جوش از شر آنها خلاص شوید و یا ماسک های خانگی که در ادامه معرفی می کنیم و برای درمان جوش صورت، بسیار مناسب می باشند را استفاده کنید.

1 – ماسک صورت دارچین و عسل

به صورت کلی عسل خواص درمانی بسیار بالایی هم برای لایه برداری از پوست و هم برای مبارزه با باکتری ها و میکروب ها دارد، برای ساخت این ماسک صورت خانگی بهتر است که به اندازه 3 پیمانه عسل را با یک پیمانه دارچین مخلوط کرده و ترکیب مورد نظر را بعد از هم زدن در ماکروویو قرار داده و قبل از زیاد گرد شدن ( باید به اندازه ای گرم باشد که صورتتان را نسوزاند ) آن را روی صورتتان و محل جوش ها پخش کرده و بعد از کمی ماساژ، اجازه دهید که حدود 10 دقیقه بر روی صورتتان باقی مانده و سپس آن را شسته و با حوله ای تمیز و نرم، به ملایمت کامل، صورتتان را خشک نمایید.

اگر برایتان سوال است که ماسک صورت خانگی عسل و دارچین چگونه می تواند به از بین رفتن جوش های صورت شما کمک کند، باید بگوییم که خاصیت ضد باکتریایی عسل و خاصیت ضد التهابی دارچین به صورتی است که آن را به ابزاری عالی برای درمان جوش های صورت و جلوگیری از رشد مجدد آنها تبدیل کرده است.

2 – ماسک صورت زرد چوبه و ماست برای جوش

در واقع هدف ما از معرفی این ماسک های صورت خانگی کمک به شما برای درمان جوش های صورتتان است و سعی درم عرفی ماسک هایی داریم که کمترین تجهیزات و کمترین ترکیبات را نیاز داشته باشند. برای همین منظور برای ساخت ماسک مورد ظنر، یک قاشق چای خوری زرد چوبه و دو قاشق غذاخوری ماست را با هم ترکیب نموده و سپس آنها را تا حدی که تبدیل به یک خمیر شوند مخلوط نموده و هم بزنید، در نهایت مخلوط به دست آمده را روی صورتتان پخش کرده و بعد از کمی ماساژ صورت به وسیله آن اجازه دهید که به مدت 20 دقیقه روی صورتتان باقی بماند.

این ماسک صورت خانگی به دلیل وجود کورکومین در زرد چوبه که یک ماده ضد التهاب است و پوست صورت را قوی و ضد حساسیت می کند و خاصیت ضد باکتریایی نیز دارد و همچنین به دلیل اسید لاکتیک لایه بردار و ضد سلول های مرده داخل ماست، به یک ماسک صورت خانگی بی نظیر برای درمان انواع جوش های صورت و البته روشن شدن پوست و صورت شما تبدیل شده است.

3 – ماسک صورت روغن درخت چای و آلوئه ورا

برای ساخت این ماسک صورت نیاز است که یک شاخه آلوئه ورا داشته باشید و دو قاشق غذاخوری از آن را با چندین قطره روغن درخت چای که از عطاری ها قابل تهیه است، ترکیب نمایید. این محلوط باید کاملا یک دست باشد و بعد از این که ترکیب را آماده کردید، می توانید آن را روی نواحی آسیب دیده و یا کل صورتتان پخش کرده و بعد از 20 دقیقه ماندن، صورتتان را کامل بشورید. دقت داشته باشید که اگر به برگ آلوئه ورا دسترسی ندارید، و یا نمی توانید روغن درخت چای تهیه کنید، می توانید از سرم صورت چای سبز بیوآکوا و ژل آلوئه ورا 99% موجود در بانه گالری به جای این ترکیبات استفاده کرده و ماسک صورت خانگی بالا را با این محصولات برای درمان جوش های صورت خود بسازید.

در واقع دلیلی که باعث می شود این ترکیب خاصیت ضد جوش داشته باشد و بتوانید جوش های صورت شما را در مدت زمان کوتاهی درمان کند، این است که روغن درخت چای و یا همان سرم صورت چای سبز بیوآکوا خاصیت ضد باکتریایی دارد، باعث کاهش التهابات پوست نیز می شود، ژل الوئه ورا نیز یک تسکین دهنده و خنک کننده است و به تسکین قرمزی و سزوش ناشی از جوش صورت کمک خواهد کرد.

4 – بنتونیت خاک رس و سرکه سیب

و اما ماسک صورت خانگی که در این قسمت می خواهیم به شما معرفی کنیم، یک ترکیب فوق العهاده عالی برای درمان جوش های صورت است و از ترکیبات بسیار مفیدی ساخته شده است، برای ساخت این ماسک صورت خانگی، بهتر است که یک قاشق غذاخوری بنتونیت خاک رس و مقدار لازم برای تهیه یک ماسک خمیر مانند از سرکه سیب را نیز با هم مخلوط کرده و خمیزی نسبتا شل و تند به دست آورید. حال کافیست این خمیر به دست آوده را به مدت زمان 20 دقیقه روی صورت خود قرار دهید تا معجزه استفاده از آن را برای درمان جوش های صورت خود ببنید.

باید بدایند که بنتونیت خاک رس یکی از اصلی ترین عوامل جوش های صورت یعنی، چربی های اضافه پوستی را از بین برده و کاهش می دهد و سرکه سیب نیز به تعادل PH در پوست و صورت شما بسیار کمک می کند و بدین ترتیب این ماسک صورت خانگی به یکی از بهترین ها برای جوش های صورت تبدیل شده است.

5 – ماسک صورت خانگی زغال و ژل آلوئه ورابرای جوش صورت

تهیه این ماسک صورت نیز بسیار ساده است، کافی است که از ژل آلوئه ورای که در بخش های قبلی تر معرفی کردیم به علاوه یک عدد ذغال تازه خاموش شده استفاده کنید، ذغال را کامل پودر کرده و با ژل آلوئه ورا به منظور تهیه خمیری مناسب، ترکیب نمایید. ترکیب ورد نظر را روی صورت خود مالیده، صورتتان را به مدت چندین ثانیه ماساژ داده و در نهایت اجازه دهید که ماسک صورت خانگی به دست آمده به مدت زمان 20 دقیقه بر روی صورتتان باقی بماند.

در واقع ذغال فعال همانند یک اهن ربا برای جذب سبوم، الودگی های پوستی، سلول های مرده و هر آنچه که منافذ را مسدود کرده و یا باعث جوش های صورت شما شده است، عمل می کند و منافذ را کامل پاکسازی می کند. به همین دلیل است که ماسک زغال فعال بیوآکوا این گونه معروف است، آلوئه ورا نیز سوزش و التهاب و قرمزی ناشی از درمان را کاهش خواهد داد.

6 – ماسک صورت خانگی آرد – زرد چوبه و ماست

شاید درست کردن خمیری که در این پاراگراف به عنوان یکی از بهترین ماسک های صورت خانگی برای درمان جوش های صورت به شما آموزش می دهیم، کمی کثیف کاری داشته باشد، اما اثر گذاری آن به قدری بالا است که ممکن است دیگر هیچ گاه از هیچ ماسک دیگری استفاده نکنید. برای ساخت این محصول می توانید دو پیمانه آرد، 1 پیمانه زردچوبه و یک پیمانه ماست را با هم ترکیب نمایید، تا خمیری مناسب به دست آید، به این ماسک صورت می توانید کمی بنتونیت خاک رس هم اضافه کنید، که به اندازه هر پیمانه از آن باید نیم پیمانه ماست نیز اضافه کنید. خمیر به دست آمده را کامل روی صورت خود پهن کرده و شاهد اثر بی نظیر ان بر روی روشن شدن پوستتان، از بین رفتن جوش های آن و کاهش احتمال ابتلای مجدد به آن باشید.

سخن آخر

با اینکه ساخت ماسک های صورت خانگی و استفاده از آنها می تواند کمی دردسر ساز و زمان بر و سخت باشد، اما روشی کم هزینه برای درمان جوش های صورت است و می تواند بسیار بسیار هم نتیجه بخش باشد، چراکه همانطور که گفته شد، ماسک های بازاری نیز از ترکیب همین ترکیبات با هم ساخته می شوند. با این حال باز می توانید نسبت به خرید ماسک صورت ضد جوش اقدام کرده و به جای این همه کثیف کاری از محصول مراقبت از پوست مناسب و خوبی برای درمان جوش های صورتتان استفاده کنید.

منابع : kamaayurvedahealthlineclearskin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *