دسته‌بندی نشده

فرق و تفاوت های کرم های مرطوب کننده و آبرسان

تفاوت کرم های مرطوب کننده و آبرسان

به هر طرف که نگاه می کنید، با حجم عظیمی از محصولات مراقبت از پوست تولید شده توسط برند های مختلف مواجه می شوید، که هر کدام نوید بخش پوستی سالم، صاف و درخشان هستند. از همین رو ممکن است اینکه چگونه تصمیم گیری می کنید که چه محصول مراقبتی را به روتین پوستی خود اضافه کنید کمی سخت باشد؟ از جمله مهمترین محصولات مراقبت از پوست که اتفاقا با هم فرق ها و تفاوت هایی نیز دارند و تقریبا در هر روتین مراقبت از پوستی نیز ثابت می باشند، کرم های مرطوب کننده و کرم های آبرسان می باشند.

هنگامی که به فروشگاه های آرایشی بهداشتی مراجعه می کنید با گزینه های بی شماری از این کرم های آبرسان و مرطوب کننده رو به رو می شوید. اولین قدم برای انتخاب درست آنها این است که تفاوت بین ( آبرسان ) و ( مرطوب کننده ) را درک کنید. بسیاری از ما نمی دانیم با وجود این که حتی برند های مختلف جهانی و بسیاری از فروشنده هایی که مطمئنا تفاوت میان این دو کرم را نمی دانند و باز از کلمه آبرسان و مرطوب کننده به جای یکدیگر استفاده می کنند، باید شما عزیزان بدانید که این دو قطعا یکسان نیستند و کاربرد های متفاوتی دارند.

اما چیزی که درست است، این است که وجود هر دو محصول جهت تامین مواد مغذی پوست در روتین مراقبتی هر فردی ضروری است. اما با دانستن تفاوت های لازم بین این دو محصول می توانید مشخص کنید برای نیاز هایی خاص پوست شما کدام یک مانند درمان است! در این مقاله تیم ما تصمیم گرفته به این سوال پر تکرار ( تفاوت کرم مرطوب کننده و آبرسان چیست؟ ) پاسخی دقیق دهد و به شما کمک کند که با توجه به نوع پوست خود چگونه مرطوب کننده و آبرسان را در روال مراقبت از پوست قرار دهید.

تفاوت کرم های مرطوب کننده و آبرسان

تفاوت بین مرطوب کننده و آبرسان چیست؟

اگر کلمات آبرسان یا مرطوب کننده بر روی محصولات بهداشتی خود مشاهده می کنید، لازم است بدانید که هر دو هدف مشترکی دارند و کمک شایانی به دریافت آب کافی به منظور جلوگیری از خشکی، کم ۀبی و سفت شدن و بهبود هر نوع مشکل پوستی می کنند. نکته حائز اهمیت این است که برند ها از این دو کلمه به جای یکدیگر استفاده می کنند که همین امر منجر به سردرگمی افراد بسیار زیادی تبدیل شده است. اما تفاوت بزرگ بین محصولات ( آبرسان ) و ( مرطوب کننده ) و به ویژه کرم های آبرسان و مرطوب کننده، در واقع نحوه عملکرد آن ها و کاری است که انجام می دهند.

به گفته متخصصان پوست کرم های آبرسان، سلول های پوست انسان را هیدراته می کنند، به زبان ساده تر یعنی محتوا آب آن ها را افزایش می دهد. از سوی دیگر کرم های مرطوب کننده، به جلوگیری از دست رفتن آب از طریق لایه اپیدرم پوست کمک می کنند. در واقع باید بدانید که کرم های مرطوب کننده، بیشتر به عنوان یک سد عمل می کنند و تفاوت و فرق مهمی که با کرم های آبرسان دارند این است که از هدر رفتن و تبخیر شدن آب داخل بافت ها به شدت جلوگیری می کند.

می توان از این دو محصول به عنوان یک مکمل نیز استفاد کرد. به طوری که آبرسان ها، آب مورد نیاز بافت های پوستی را تامین می کنند و مرطوب کننده ها نیز با ایجاد سد، از هدر رفتن این آب جلوگیری می کنند.

تفاوت کرم های مرطوب کننده و آبرسان

آیا پوست شما کم آب است یا خشک؟

اکنون که تفاوت و فرق بین کرم های آبرسان و مرطوب کننده را درک کرده اید، وقت آن رسیده که به پاسخ ( کدام یک برای پوست من ضروری است؟ ) برسید. در این مورد همه چیز به کم آبی و یا خشکی پوست شما بستگی دارد. درست است بین پوست خشک و کم آب تفاوت های بسیاری وجود دارد.

پوست کم آب وضعیت کنونی پوست شما را تعریف می کند که فاقد آب است و این می تواند به صورت سفت، خشک، زبر و حتی پوسته پوسته شدن خود را نمایان کند. در برخی موارد نیز کم آبی پوست، حساسیت و قرمزی به دنبال دارد. پوست کم آب ناشی از عومل خارجی مانند ننوشیدن آب کافی، رژیم غذایی نادرست و حتی تاثیرات آب و هوایی نیز می باشد.

در مقابل پوست های کم آب، پوست خشک، نوع پوست شما را توصیف می کند، چیزی که کنترل زیادی روی آن ندارید. لازم به ذکر است که در این نوع پوست ها رون ( سبوم ) در حد بسیار کمی تولید می شود به طوری که رطوبت کافی در لایه های پوست دیده نمی شود و در برخی موارد سبب ایجاد چین و چروک، خشکی بیش از حد می شود. در نظر داشته باشید در این صورت پوست شما خشک است نه کم آب!

برای یافتن بهترین محصول مورد نیاز پوست، ابتدا باید ریشه مشکل را کشف کنید. در حالت کلی، پوست کم آب نیاز به یک محصول همانند یک کرم آبرسان دارد، در حالی که پوست خشک نیاز به یک محصول همانند کرم مرطوب کننده دارد.

در واقع تفاوت کرم های مرطوب کننده و کرم های آبرسان در این مورد و البته طریقه و مرحله ای که باید استفاده شوند نیز می باشد. به عنوان مثال اگر می خواهید از هر دوی آنها استفاده کنید، یعنی هم به سلول های پوستی صورت و دست هایتان آب کافی برسانید، و البته لایه اپیدرم آنها را ینز برای جلوگیری از هدر رفتن منابع تقویت کرده و مرطوب نمایید، تفاوت کار اینجاست و فرق مهمی که وجود دارد این است که ابتدا از یک کرم آبرسان و سپس از یک کرم مرطوب کننده استفاده می کنید و یا کرمی که هم آبرسان باشد و هم مرطوب کننده، مورد استفاده قرار می دهید.

مواد تشکیل دهنده مرطوب کننده ها

مرطوب کننده ها یا همان کرم های مرطوب کننده، محصولاتی هستند که معمولا بر پایه روغن ساخته شده اند. در ترکیبات اکثر مرطوب کننده های موجود در بازار کم و بیش یکی از این عصاره ها، روغن های معدنی مانند نارگیل، شی باتر و بادام یافت می شود. این محصولات اکثرا بافت کرمی و غلیظی دارند و با رطوبت رسانی از خشکی زمن پوست جلوگیری می کند. توجه داشته باشید این محصولات علاوه بر پوست های خشک، برای پوست های مختلط و چرب نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

مواد تشکیل دهنده کرم های آبرسان

در مقابل مرطوب کننده ها، آبرسان ها که البته فقط کرم نیستند و سرم های صورت، ماسک های ورقه ای و نمونه های دیگری از آبرسان ها نیز وجود دارند. معمولا بر پایه آب ساخته می شوند و آب رسانی به سلول های پوستی را انجام می دهند. ترکیبات اصلی که در اکثر آبرسان های موجود در بازار یافت می شود، هیالورونیک اسید، عسل، آلوئه ورا و موادی از این قبیل می باشد. این محصولات یا به صورت مایع یا ژله ای طراحی می شوند و نقش محافظ پوست در برابر چین و چروک را ایفا می کنند. ابرسان ها خوراک پوست های کم آب می باشند.

چگونه به طور همزمان پوست خود را آبرسانی و مرطوب کنیم؟

اگر پوست شما هم کم آب و هم خشک باشد چه؟ خب جهت مبارزه با هر دو مشکل پوستی می توانید از محصولات مرطوب کننده و آبرسان با هم استفاده کنید. جهت دریافت بهترین نتیجه باید به تفاوت در نحوه و ترتیب استفاده از کرم ها و سایر محصولات مرطوب کننده و آبرسان نیز دقت کنید و لازم است از این دو محصول به ترتیب ذکر شده استفاده کنید: ابتدا از محصولات آبرسان که وزن سبک تری دارند، استفاده کنید سپس با یک مرطوب کننده سنگین تر اقدام به قفل کردن آب جذب شده به داخل بافت ها کنید. در پایان نیز لازم به ذکر است جهت بیشترین بهره از هر محصول، قبل از خرید باید نوع پوست خود را بشناسید.

معرفی چند کرم آبرسان و مرطوب کننده

حال که می دانید تفاوت میام کرم های آبرسان و کرم های مرطوب کننده چیست و می خواهید نمونه با کیفیتی از آنها را خریداری و استفاده کرده و هم به سلول های پوستی خود آبرسانی کنید و هم آنها را از شر خشکی نجات دهید، در ادامه به شما بهترین کرم های مرطوب کننده و آبرسان موجود در بانه گالری را معرفی کرده ایم

کرم آبرسان شیر گاو ایمیجز

اگر بخواهیم به عنوان تکمیل این مقاله و راهنمایی شما در جهت خرید و استفاده از محصولی مناسب، یک کرم آبرسان مناسب معرفی نماییم، باید به کرم شیر گاو ایمیجز اشاره کنیم، کرمی که به صورت خالص از شیر گاو ساخته شده است، برای یک دوره استفاده کامل، حجم مناسبی دارد، کاملا بدون عوارض و ضد حساسیت است و برای هر نوع پوستی نیز مناسب می باشد، کرمی که سلول های پوستی شما را از خشکی نجات داده و آب کافی به آنها می رساند و البته به علت استفاده از شیر تا حدودی لایه اپیدرم را نیز تقویت کرده و دارای خاصیت روشن کنندگی بالایی نیز می باشد. استفاده از این کرم آبرسان، قبل از یک کرم مرطوب کننده که در ادامه مدل مناسب و با کیفیتی از آن معرفی خواهیم کرد، می تواند بسیار مفید باشد.

کرم مرطوب کننده - سفید و روشن کننده و آبرسان شیر گاو ایمیجز اصل

کرم آبرسان هیالورونیک اسید بیوآکوا

مطمئنا باید بدانید که هیالورونیک اسید از جمله مهمترین ترکیبات در محصولات آبرسان است که در کرم ها نیز استفاده می شود، این مولکول باعث حفظ آب در سلول ها و رساندن آب کافی به آنها می شود و نقش آبرسانی محصول را به شدت افزایش می دهد. اگی می خواهید از شر خشکی پوستتان نجات پیدا کنید و اگر می خواهید صورتی صاف و زیبا داشته باشید، این کرم آبرسان و مرطوب کننده هیالورونیک اسید بی نظیر از محصولات برند بیوآکوا، می تواند به شما کمک کند.

کرم مرطوب کننده هیالورونیک اسید بیوآکوا

کرم آبرسان آلوئه ورا وکالی

و اما ترکیب دیگری که استفاده از آن در محصولات آبرسان بسیار رایج است و نه تنها فقط امروزه، بلکه در زمان های گذشته نیز از آن به عنوان آبرسان استفاده شده است، آلوئه ورا می باشد، کرم آبرسان آلوئه ورا مورد نظر که از محصولات وکالی است، از آلوئه ورا خالص ساخته شده است و کیفیت فوق العاده بالایی دارد و به صورت طبیعی باعث آبرسانی به سلول ها، روشن کردن آنها و صاف و لطیف کردن پوست می شود، استفاده از این کرم آبرسان هم برای آبرسانی به سلول های پوستی صورت و هم دست ها مناسب می باشد.

کرم مرطوب کننده و آبرسان آلوئه ورا وکالی

و اما چندین کرم مرطوب کننده

نکته مهمی که ضمن تفاوت میان کرم های مرطوب کننده و آبرسان، در رابطه با کرم های مرطوب کننده ای که این روز ها تولید می شوند وجود دارد، این است که بیشتر آنها دارای خاصیت آبرسانی نیز می باشند، به عبارتی استفاده از انها باعث می شود که نیاز چندانی به استفاده از کرم های آبرسانی نداشته باشید. به هر حال در ادامه چندین مدل بسیار با کیفیت و محبوب را به شما معرفی خواهیم کرد.

کرم حلزون بیوآکوا

یکی از بهترین کرم های مرطوب کننده و البته آبرسانی که تا به حال تولید شده است و تفاوت های بسیار زیادی با کرم های آبرسان معرفی شده در پاراگراف های قبلی دارد، این محصول بی نظیر از برند بیوآکوا است که در واقع یک کرم مرطوب کننده با بیشترین خواص جانبی، از جمله، آبرسانی، جوان سازی، ترمیم کنندگی و مواردی از این قبیل یم باشد که توضیحات بیشتر در رابطه با آن را در صفحه مربوطه درج کرده ایم. استفاده از این کرم در پایان یک روتین مراقبتی پوستی، می تواند کیفیت روتین پوستی شما را چندین برابر کرده و اثر گذاری سایر محصولات دیگر را نیز بیشتر کند.

کرم مرطوب کننده و ترمیم کننده حلزون بیوآکوا

کرم مرطوب کننده هلو بیوآکوا

یکی از ارزان ترین و در عین حال، با کیفیت ترین کرم های مرطوب کننده ای که می توانید از آن برای دست ها و صورتتان و قبل از آرایش و بعد از اتمام روتین مراقبتی پوستی استفاده کنید، این کرم مرطبو کننده ساخته شده از عصاره هلو از برند محبوب بیوآکوا است که حجم کمی دارد، اما استفاده از مقداری از آن می تواند کافی باشد، این محصول هیچ گونه احساس چربی به جای نخواهد گذاشت و جذب آن نیز سریع و بالا می باشد.

کرم مرطوب کننده عصاره هلو تیوپی بیوآکوا

ژل کرم مرطوب کننده و آبرسان برنج بیوآکوا

همانطور که گفته شد، این روز ها بیشتر کرم های مرطوب کننده دارای خواص آبرسانی نیز می باشند و نمونه بارزی از این اصل، این کرم دست و صورت بی نظیر از برند بیوآکوا است که محصولی کاملا مطابق با روتین های مراقبتی پوستی کره ای ها می باشد و دارای خواص بسیار بسیار بی نظیری برای پوست و صورت می باشد، توضیحات مربوط به این کرم مرطوب کننده بی نظیر بسیار زیاد است و برای مطالعه خواص و ویژگی ها و فوایدی که استفاده از آن دارد می توانید به صفحه مربوط به آن مراجعه نمایید.

کرم مرطوب کننده و آبرسان برنج بیوآکوا

سخن پایانی

در مقاله بالا به پر تکرار ترین سوال کاربران یعنی تفاوت بین کرم های مرطوب کننده و کرم ها ها و سایر محصولات آبرسان پاسخ داده شده است. علاوه بر آن یک سری نکات طلایی در زمینه انتخاب هر محصول نیز به صورت تخصصی بررسی شده است که می تواند شما را در مسیر انتخاب درست قرار دهد. در صورت بروز هر گونه سوال می توانید با ما ارتباط برقرار نمایید و اگر هم به دنبال یک کرم مرطوب کننده و یا آبرسان مناسب و با کیفیت و البته بدون عوارض می گردید، در فروشگاه اینترنتی بانه گالری محصولاتی عالی با بهترین قیمت ممکن موجود می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *