دسته‌بندی نشده

کرم شیر برای چی خوبه ؟ فواید و خواص کرم شیر گاو

خواص و فواید کرم شیر گاو

یکی از ترکیباتی که استفاده از آن به صورت موضعی حتی به صورت خالص و نه در قالب هیچ محصول مراقبت از پوستی سرشار از خاصیت و فایده است و بسیار مفید می باشد، شیر گاو است، به صورتی که از زمان هیا بسیار گذشته مورد استفاده خیلی از خانم های اعیان و ثروتمند بوده و خیلی از پادشاهان نیز حتی حمام های شیر گاو داشته اند. اما امروزه از شیر گاو در قالب کرم ها و محصولات مراقبت از پوست دیگر استفاده می شود و مطمئنا دلیل بیشتر و بیشتر شدن محصولات حاوی این ماده چیزی نیز جز اینکه شیر می تواند برای پوست بسیار مفید باشد. اما اگر برایتان سوال است که چگونه ؟ ما در این مقاله می خواهیم برای شما توضیح دهیم که کرم شیر برای چی خوبه و به صورت کلی فواید و خواص استفاده از کرم شیر گاو چیست. با ما همراه باشید.

خواص و فواید کرم شیر گاو ؟

محصولات مختلفی وجود دارند که از شیر گاو ساخته می شوند، این محصولات یا در قالب کرم مرطوب کننده هستند، یه در قالب فوم شستشوی صورت، یا سرم صورت یا حتی اسکراب لایه بردار و … و نکته ای که در رابطه با همه آنها مهم است و باید در نظر داشته باشید، این است که همه این محصولات جدای از فواید و خواصی که به خودی خود دارند، از خواص شیر گاو نیز بهره برده اند و همه آنها تقریبا به یک صورت، فواید شیر گاو را به پوست بدن شما می رسانند، فوایدی که به صور تزیر می باشند :

بخوانید : اسم بهترین کرم سفید و روشن کننده قوی صورت و بدن خارجی

1 – شیر یک پاک کننده طبیعی است و باعث درمان آکنه می شود

یکی از ترکیباتی که شیر گاو سرشار از آن است و در پایخ به سوال کرم شیر گاو برای چی خوبه به دلیل وجود این ماده باید بگوییم برای از بین بردن آکنه خوب است، لاکتیک اسید می باشد، لاکتیک اسید یک پاک کننده منافذ است و به صورت عمیق منافذ پوستی روی صورت و پوست شما را که به دلیل ازدیاد سلول های مرده و یا آلودگی مسدود شده اند پاک کرده و علاوه بر این باکتری های مولد آکنه را نی از بین برده و فعالیت آنها را نیز مختل می کند،

بنابراین باید بگوییم که از جمله خاصیت ها و فواید شیر گاو و یا کرم شیر گاو این است که با بیرون کشیدن آلودگی ها و مختل کردن فعالیت آکنه ساز ها، از بروز آنها جلوگیری می کند و یا آکنه های فعلی را درمان کرده و حتی خوبی که دارد این است که ناحیه آسی دیده آنها را تسکین نیز می دهد. چراکه التهابات پوستی را نیز کاهش می دهد و علاو هبر این سایر بیماری هیا التهابی همانند اگزما را نیز درمان می کند.

2 – شیر گاو یک مرطوب کننده قوی است

از جمله دیگر ترکیباتی که در همه انواع شیر ها و به ویژه شیر گاو بسیار زیاد است و یکی از خواص و فواید کرم شیر گاو ناشی از وجود آن است، بیوتین و البته سایر ترکیبات مرطوب کننده پوست می باشد. بیوتین و این ترکیبات باعث تغذیه پوست آسیب دیده، ترک خورده و خشک شده صورت و بدن شما می شوند و با نفوذ عمقی به لایه های زیرین پوست و تغذیه سلول های آن، خشکی را درمان کرده و پوست صورت و بدن شما را لطیف، هیدراته، نرم و زیبا می کنند.

علاوه بر این به لطف هیدراته نگه داشت نپوست شما و ابرسانی و مرطوب کردن آن، حتی خارش و سوزش و قرمزی ناشی از این مشکل نیز از بین خواهد رفت، در واقع از جمله خواص و فواید کرم شیر گاو این است که با تقویت بازسازی سلولی که ناشی از خاصیت مرطوب کنندگی آن است، به حفظ سلامت پوستی شما کمک خواهد کرد.

3 – از پوست و صورت شما لایه برداری می کند

از دیگر ماده هایی که در شیر گاو موجود است و در واقع یک لایه بردار قدرتمند است و در بسیاری از مدل های اسکراب لایه بردار نیز از آن استفاده شده است، بتاهیدروکسی اسید می باشد. در واقع یکی از خواص و فواید از تسافده از کرم شیر گاو به دلیل وجود بتاهیدروکسی اسید، این است که به آرامی از پوست و صورت شما لایه برداری می کند و باعث می شود شما از شر سلول های مرده روی پوستتان خلاص شوید، و جوش های سر سیاه و سر سفید کمتری بر روی صورتتان ظاهر شوند.

برای بیشتر شدن خاصیت لایه برداری شیر خام می توانید هم از محصولات مراقبتی پوستی مختلف همانند اسکراب های صورت حاوی شیر گاو استفاده کنید و هم می توانید از کرم شیر گاو استفاده کنید و هم می توانید خودتان در خانه چندین اسکراب خانگی مختلف با آن ساخته و از خواص لایه برداری آن نهایت نتیجه را دریافت نمایید.

4 – کاهش علائم پیری از خواص کرم شیر گاو است

شیر گاو، پروتئین ها، عناصر و ترکیبات مختلفی در خود دارد و همه آنها نیز بسیار مفید می باشند و هر کدام بخشی از خواص شیر گاو را به عهده گرفته اند. به عنوان مثال از دیگر ترکیباتی که در شیر گاو وجود دارد باید به منیزیم اشاره کنیم، ترکیبی که در هر کرم ضد آفتاب با کیفیتی نیز وجود دارد و اصلی ترین مبارز با رادیکال های آزاد است و عملکرد آنها را به کلی مختل می کند.

اگر نمی دانید رادیکال ازاد چیست، می توانید مقاله ای که در این باره نوشته ایم را مطالعه کنید. اما همین بس که بدانید رادیکال های آزاد باعث شل شدن بافت های سلولی و افتادگی و بروز علائم پیری می شوند و نتیجه وجود منیزیم و مبارزه با رادیکال های آزاد این است که از دیگر خواص و فواید کرم شیر گاو، کاهش علائم پیری زودرس در همه افراد، چه خانم ها و چه آقایان است.

اما این همه کاری که برای حفظ جوانی شما انجام می دهد نیست، بلکه منیزیم موجود حتی باعث سفت شدن و لیفت پوست صورت شما نیز می شود، یعنی نه تنها از افتادگی آن جلوگیری می کند، بلکه آن را لیفت نیز خواهد کرد. و علاو هبر تمامی این موارد، شیر گاو سرشار از ویتامین D نیز می باشد که یک سفت کننده طبیعی و شناخته شده است و خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد.

5 – کرم شیر گاو پوست صورت را روشن و درخشان می کند

روشن شدن و درخشان کردن پوست صورت از جمله آرزو هایی است که همه خانم ها میل رسیدن به آن را دارند. به همین دلیل است که خرید کرم سفید کننده بسیار افزایش یافته است و ما نیز در مقاله ای همه بهترین کرم های سفید کننده پوست و صورت موجود در بانه گالری معرفی کرده ایم. اما یکی از خواص و فواید دیگر کرم شیر گاو برای پوست و صورت شما این است که روشن کننده و درخشان کننده می باشد و استفاده دائم و مرتب از آن باعث افزایش درخشش صورتتان خواهد شد.

اما اینکه چگونه است که کرم شیر گاو باعث روشن شدن پوست و صورت شما می شود را باید اینگونه توضیح دهیم که در واقع تیروزین آنزیمی است که در پوست هر فردی وجود دارد و هورمون کنترل کننده ملانین می باشد، ملانین نیز عامل رنگدانه و پیگمنت سلول ها و پوست می باشد. حال اگر نمی دانید کرم شیر گاو برای چی خوبه و چه خواص و فوایدی دارد، باید بگوییم که استفاده مرتب از آن باعث مختل شدن فعالیت بیش از حد تیروزین می شود و این یعنی ملانین کمتری تولید شده و در نتیجه پوست رنگدانه کمتری داشته و همواره روشن تر، سفید تر و درخشان تر خواهد بود.

این خاصیت کرم شیر گاو برای پوست و صورت شما به صورت فوری نیست و تنها با استفاده مرتب از آن به این مهم دست خواهید یافت، لازم به ذکر است خوبی دیگری که دارد، این است که علاوه بر روشن کردن پوست و صورت شما، اگر لکه تیره ای بر روی صورتتان باشد، آن را نیز روشن خواهد کرد و مانع بروز لکه های تیره جدید نیز خواهد شد.

6 – درمان آفتاب سوختگی با خواص کرم شیر گاو

می دانید که قرار گرفتن بیش از حد در مقابل نور خورشید، اگر کرم ضد آفتاب نداشته باشید، امضای حکم از بین بردن پوست و صورتتان است ؟ می دانید که گاهی با وجود کرم ضد آفتاب بر روی پوست و صورتتان نیز دچار آفتاب سوختگی می شوید و یکی از راه حل های آن برای سفید کردن پوست آفتاب سوخته این است که از کرم شیر گاو استفاده کنید.

این کرم از پوست شما محافظت خواهد کرد و استفاده منظم از آن باعث تقویت پوست و صورتتان در مقابل آفتاب خواهد شد و علاوه بر این، اثر خنک کنندگی که شیر گاو دارد، به درمان آفتاب سوختگی نیز کمک خواهد کرد و التهابات را از بین برده و سوزش را به شدت کاهش خواهد داد.

7 – رنگ پوست صورت شما را زنده می کند

یکی از مشکلاتی که بسیاری از خانم ها دارند، این است که پوستشان همواره بی روم است، رنگ زیبایی ندارد و با وجود اینکه از کرم های درخشان کننده نیز استفاده می کنند، هب نتیجه ای نمی رسند. چاره کار شما این است که از خواص کرم شیر گاو بهره ببرید، چراکه روشن شدن پوست بدون اینکه رنگ پوست بهبود پیدا کند، کافی نخواهد بود. بنابراین با استفاده از کرم شیر گاو علاوه بر روشن کردن و افزایش درخشش طبیعی پوستتان که در پاراگراف ها و بخش های قبلی به آن اشاره شد، رنگ آن را نیز تقویت کنید.

8 – به عنوان یک تونرو تنظیم کننده PH نیز عمل می کند

و اما به عنوان آخرین مورد از خواص و فواید استفاده از کرم شیر گاو باید بگوییم که استفاده از آن به عنوان یک تونر پوست و صورت نیز ممکن است، یعنی در صورتی که دست هایتان را شسته اید، صورتتان را با فوم تمیز کرده اید و حس خشکی ناخوشایندی بعد از شستشو دارید، می توانید از کرم شیر گاو استفاده کنید و همانند یک تونر از اثر خوب آن در از بین بردن خشکی با تنظیم PH پوستتان لذت ببرید.

و اما بهترین کرم های شیر گاو موجود در بانه گالری

همانطور که در بالا مطالعه نمودید، خواص و فواید کرم شیر گاو برای پوست و صورت شما بسیار بیشتر از چیزی است که فکرش را می کنید و می توانید یک کرم با کیفیت و خالص از آن را برای بسیاری از مشکلات پوستی خود به عنوان یک محصول مراقبت از پوست همه کاره داشته باشید، بنابراین اگر تمایل به خرید کرم شیر گاو دارید، محصولات زیر، بهترین نمونه ها از آن می باشند.

کرم شیر گاو ایمیجز

یکی از بهترین نمونه های کرم شیر گاو که هم از برند خوبی است و هم ترکیبات آن نیز کاملا مشخص می باشند، در ساخت این محصول از هیچ ترکیب شیمیایی مضری استفاده نشده است و کیفیت آن به قدری بالا است که شما تمامی خواص و فواید شیر گاو را از این کرم بی نظیر دریافت خواهید کرد.

کرم شیر گاو ایباگ

یکی دیگر از کرم هایی که باز از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است، و همانند ایمیجز ساخته شده است، به عبارتی فرمولاسیون آن، کاملا همانند کرم شیر گاو ایمیجز است و به دلیل اینکه کپی شده از این محصول ایمیجز می باشد، قیمت مناسب تری دارد.

کرم شیر گاو ماتیا

یکی از جدید ترین مدل های کرم شیر که باز محصولی کاملا خالص است، از شیر گاو ساخته شده است، خواص و فواید آن را کامل به پوست و صورت شما می رساند و برای هرن وع پوستی هم قابل استفاده است، این محصول همانند کرم شیر گاو ایمیجز معروف نیست و به همین دلیل قیمتش نسبتا پایین تر می باشد.

سخن آخر

در پایان باید بگوییم که حال که می دانید کرم شیر گاو برای چی خوبه و چه کاربرد، خواص و فوایدی دارد، بهتر است که حتما استفاده از آن را در برنامه پوستی خود قرار دهید. و نکته مهمی که در استفاده از این محصول حتما باید رعایت کرده و به آن توجه نمایید، این است که استفاده از آن باید مرتب باشد و بر اساس برنامه، در صورتی که یک روز از آن استفاده کنید و تا یک ماه دیگر استفاده از ان را فراموش کنید، مطمئنا نتیجه های بلند مدت از آن دریافت نخواهید کرد.

منبع : bebodywise

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *