دسته‌بندی نشده

هیالورونیک اسید چیست ؟ نحوه استفاده

هیالورونیک اسید

هیالورونیک اسید ماده ای لغزنده است که بدن به صورت طبیعی آن را تولید می کند. به صورتی که دانشمندان این ماده را در سراسر بدن به ویژه در چشم ها، مفاصل و زیر پوست یافته اند. در این مقاله می خواهیم بدانیم که هیالورونیک اسید چیست، چه مزایایی دارد و چگونه می توان میزان آن در بدن را تقویت کرد و یا از آن استفاده نمود. همچنین تعدادی محصول که حاوی این ماده مفید می باشند را نیز به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

هیالورونیک اسید چیست ؟

همانطور که گفته شد، بدن هر فردی به صورت طبیعی قادر به تولید هیالورونیک اسید می باشد، این ماده در سراسر بدن، به ویژه در سلول های پوستی، چشم و مفاصل یافت می شود و وظیفه دارد تا رطوبت و آب را به دام انداخته و بدین ترتیب نقاط مورد نظر را مرطوب نگه دارد، این ماده مزایای بسیار زیادی دارد، به صورتی که به دلیل این مزیت ها و ویژگی ها و فوایدی که برای پوست افراد دارد، محصولات مراقبتی و بهداشتی بسیار زیادی بر اساس آن تولید و ساخته شده اند.

مزایا و فواید هیالورونیک اسید چیست ؟

  • به حرکت روان کمک می کند : همانطور که گفته شد، هیالورونیک اسید در مفاصل نیز وجود دارد، در ابتدا نیز به این مورد اشاره کردیم که ماده ای لغزنده است، وجود این ماده در مفاصل همانند وجود روغن در قطعات مکانیکی است، بدین ترتیب مفاصل شما به صورتی کاملا روان حرکت کرده و اصطکاک آنها کاهش یافته و نتیجتا استهلاکشان نیز کاهش می یابد. وجود هیالورونیک اسید در مفاصل از درد و جراحت های ناشی از ساییده شدن مفاصل به هم جلوگیری می کند.
  • به مرطوب نگه داشتن کمک می کند : در واقع اگر از ما پرسیده شود که فایده هیالورونیک اسید در فلان محصول مراقبتی چیست، در پاسخ می گوییم که باعث مرطوب نگه داشتن پوست می شود، زیرا همانطور که در تعریف هیالورونیک اسید نیز به آن اشاره کردیم، این ماده، قطرات آب و رطوبت را به دام انداخته و مانع از خشکی و اگزما می شود، دلیل استفاده از ان برای درمان خشکی چشم نیز همین می باشد، زیرا بر اساس آزمایشات انجام شده، یک قاشق چای خوری هیالورونیک اسید، قادر است تا 6 گالن آب را در به دام انداخته و در خود جای دهد.
  • به انعطاف پوست کمک می کند : تقریبا بیشتر محصولات مراقبتی با کیفیت حاوی هیالورونیک اسید می باشند، البته آن دسته از محصولات مراقبتی که برای لیفتینگ صورت، از بین بردن چین و چروک و یا آبرسانی استفاده می شوند، زیرا هیالورونیک اسید توانایی فوق العاده خوبی در از بن بردن چین و چروک و خطوط صورت با افزایش انعطاف و کشش بافت پوست صورت داشته و همچنین ثابت شده که به از بین رفتن و درمان زخم ها و جای زخم ها نیز کمک می کند.

چگونه ساخته می شود ؟

هیالورونیک اسید یه صورت طبیعی در بدن تولید می شود، اما به صورت مصنوعی نیز از تخمیر چندین نوع خاص باکتری تولید می گردد، یکی از منابع طبیعی دیگر حاوی هیالورونیک اسید، تاج خروس می باشد.

چگونه مصرف می شود ؟

راه های مختلفی وجود دارد که شما می توانید چه به صورت ترکیب شده و چه به صورت مستقیم از هیالورونیک اسید استفاده نمایید، اما استفاده مستقیم از هیالورونیک اسید بدون نسخه پزشکی به هیچ عنوان توصیه نمی شود، مگر اینکه از محصولات بهداشتی و مراقبتی پوستی حاوی این ماده مفید استفاده نمایید. راه های مختلفی وجود دارد که شما می توانید از هیالورونیک اسید استفاده نمایید که تعدادی از آنها به صورت زیر می باشند :

  • از طریق دهان : همانطور که گفته شد، هیالورونیک اسید به اشکال مختلفی وجود دارد، به عنوان مثال مکمل های غذایی و قرص های حاوی این ماده در بازار فراوان اند، همچنین نوع مایعی از ان نیز وجود دارد که می توانید آن را به صورت ترکیبی با یک نوشیدنی مایع دیگر بنوشید.
  • استفاده موضعی بر روی پوست : در صورت تمایل به استفاده موضعی از هیالورونیک اسید نیز محصولات بسیار زیادی بر پایه این ماده تولید شده اند، این محصولات شامل، شامپو ها، سرم های صورت، لوسیون های بدن، کرم ها و ژل های مختلفی هستند که می توانید آنها را بدون نیاز به نسخه پزشک خریداری کرده و بر روی پوست خود استفاده نمایید، استفاده موضعی از این ماده می تواند جوانی بیشتر شما را تضمین نماید.
  • قطره های چشم : همانطور که گفته شد، یکی از موارد استفاده از این اسید مفید، برای خشکی چشم می باشد، بدین ترتیب شما می توانید قطره هایی که شامل هیالورونیک اسید هستند را تهیه کرده و آن ها را بر روی چشم هایتان بچکانید
  • از طریق تزریق : اگر از آرتریت که یک جراحت مفصلی است، رنج می برید، تزریق هیالورونیک اسید به مفاصلتان می تواند باعث تسکین درد ناشی از این مورد شود.
  • زیر پوست : اگر علاقه به تزریق ژل دارید و می خواهید به نقاط مختلف بدنتان همانند لب هایتان حجم دهید باید از فیلر های حاوی هیالورونیک اسید استفاده نمایید. این فیلر ها علاوه بر اینکه هیچ ضرری ندارند به دلیل دارا بودن موادی همانند هیالورونیک اسید مزایای زیادی نیز همانند مرطوب نگه داشتن دارند.
  • از طریق بینی : بسیاری از داروی های حاوی این ماده از طریق قطره های بینی به بدن جذب می شوند.

در نظر داشته باشید که تنها استفاده موضعی از محصولات حاوی هیالورونیک اسید توسط خود فرد و بدون اجازه پزشک مجاز است، سایر موارد باید به وسیله افراد متخصص تجویز گردند و همچنین به وسیله افراد متخصص نیز تزریق گردند.

هیالورونیک اسید چگونه کار می کند ؟

هیالورونیک اسید در واقع یک پلیمر زنیجره ای طولانی است که سایر مولکول های شیمیایی همانند آن می توانند بر روی این پلیمر زنجیره ای سولر شده و به آن بچسبند. به همین دلیل است که می گوییم یک قاشق چای خوری می تواند 6 گالن آب را به دام اندازد. این ویژگی خارق العاده هیالورونیک اسید را به بهترین پلیمر برای جذب آب و همچنین یک ماده کلیدی برای ساخت محصولات مراقبتی مرطوب کننده و آبرسان تبدیل کرده است.

از آنجایی که فضای زیادی برای چسبیدن مولکول های دیگر همانند مولکول های آب بر روی این رشته پلیمر طولانی وجود دارند هیالورونیک اسید ماده ای بسیار مفید برای انتقال آب به سلول های مختلف بدن می باشد.

دلیل دیگری که گفته می شود که هیالورونیک اسید برای بهبود زخم ها مناسب است، این است که ساختار زنجیره مانند هیالورونیک اسید، همانند یک داربست برای یک ساختمان عمل کرده و به بافت های مختلف اجازه رشد می دهد، بدین ترتیب به افزایش سرعت بهبود زخم های شما نیز کمک می کند.

تاثیر هیالورونیک اسید بر روی پوست

استفاده طولانی مدت ( دوره های یک ماهه یا چند ماهه ) از سرم های صورت و یا ژل ها و کرم های مختلف مناسب صورت و پوست بدن که حاوی هیالورونیک اسید هستند، می تواند به سلامت بیشتر پوست صورت و بدن شما کمک کرده، باعث روشن تر شدن و زیبا تر شدن صورت شما گردد و همچنین انعطاف و ارتجاع پوست شما را با لیفت کردن آن بیشتر کرده و نتیجتا چروک صورت را نیز کاهش دهد.

آیا هیالورونیک اسید بدون مشکل و ضرر است؟

بسته به طرز استفاده از این ماده دارد، استفاده موضعی از محصولات مراقبتی حاوی هیالورونیک اسید، کاملا بدون ضرر است و هیچ گونه عوارضی برای شما ندارد، زیرا این ماده سرشار از خاصیت خوب برای پوست می باشد، اما تزریق آن به بدن و یا خوردن و نوشیدن داروی های حاوی آن، می تواند ضررمند باشد، به همین دلیل است که گفته می شود حتما با توصیه و تجویز دکتر از راه هایی همانند تزریق و نوشیدن و خوردن از این ماده استفاده نمایید.

محصولات مراقبتی پوستی

فروشگاه اینترنتی بانه گالری یکی از مراکز خرید انواع محصولات مراقبتی و آرایشی مناسب پوست می باشد که محصولات مختلفی بر پایه هیالورونیک اسید را نیز در مجموعه محصولات خود دارد، در صورت تمایل به استفاده موضعی از هیالورونیک اسید و بهره مندی از مزایای فوق العاده آن بهتر است از محصولات مراقبتی که در ادامه معرفی می نماییم استفاده نمایید :

سرم هیالورونیک اسید بیوآکوا

بیوآکوا برندی نو ظهور است که کشور مبدا تولید کننده آن چین می باشد، محصولات مراقبتی تولید شده توسط این برند همه از ترکیباتی ساخته می شوند که به جز مزیت و خاصیت و فایده هیچ ضرر و عوارضی برای بدن و پوست شما ندارند و در عین حال قیمت بسیار بسیار مناسبی نیز دارند. محصول مورد نظر یکی از این سرم هایی است که حاوی درصد قابل توجه و مناسبی از این اسید مفید است و برای جوان سازی، آبرسانی و لیفتینگ صورت و همچنین از بین بردن جوش و آکنه و جای زخم بسیار مناسب می باشد.

سرم هیالورونیک اسید بیوآکوا

سرم هیالورونیک اسید بیوآکوا Bioaqua

تونر پاک کننده هیالورونیک اسید بیوآکوا

اگر به دنبال محصولی با کیفیت و مناسب با خواص بسیار عالی برای پاک کردن و از بین بردن اثرات مواد آرایشی از روی صورت خود می گردید، پیشنهاد ما به شما خرید محصول مورد نظر می باشد. این محصول PH صورت شما را تنظیم کرده و با آبرسانی به آن، همواره از خشکی و اگزما جلوگیری می کند، با استفاده از این محصول مراقبتی بیوآکوا، از اثرات منفی مواد آرایشی جلوگیری کرده و همواره به سالم ماندن و جوانی پوست صورتتان کمک کنید.

تونر هیالورونیک اسید بیوآکوا

تونر آبرسان هیالورونیک اسید بیوآکوا

کرم مرطوب کننده هیالورونیک اسید بیوآکوا

اما آبرسانی و مرطوب مگه داشتن پوست، فقط برای صورت نیست، بلکه شما باید به پوست سایر نقاط بدن از جمله دست و پاهایتان نیز آبرسانی کنید، این محصول بهترین کرم برای تغذیه پوست دست و بدن از این ماده مفید و مرطوب نگه داشتن و حفظ جوانی و لطافت می باشد، بنابراین اگر شما هم می خواهید دست هایتان چروک نشده و همواره لطیف و زیبا باقی بمانند این کرم مرطوب کننده را به هر کرم مرطوب کننده دیگری ترجیح دهید.

کرم مرطوب کننده هیالورونیک اسید بیوآکوا

فوم شستشو هیالورونیک اسید بیوآکوا

بسیاری از صابون هایی که در بازار وجود دارند باعث خشکی پوست دست و صورت می شوند، که این می تواند به آسیب پذیری پوست شما کمک کند، بنابراین وقت آن رسیده که از یک شوینده مناسب تر استفاده نمایید، این محصول با رطوبت رسانی به بافت سلول های پوستی شما، علاوه بر تمیز کردن عمیق آلودگی ها، به آبرسانی و مرطوب نگه داشتن بافت سلول های پوستی شما نیز کمک کرده و از خشکی آنها جلوگیری می کند

فوم شستشو هیالورونیک اسید بیوآکوا

فوم شستشو صورت هیالورونیک اسید بیوآکوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *