دسته‌بندی نشده

کرم دور چشم چیست + فواید و نحوه استفاده

کرم دور چشم چیست

اگر عاشق مراقبت از پوست هستید، اهمیت مراقبت از پوست سر تا نوک پا را به خوبی درک می کنید! لازم است بدانید این مراقبت شامل چشمان شما نیز می شود. بالاخره می گویند چشم ها دریچه روح هستند. اگر شما نیز می خواهید چشم هایتان همچنان بدرخشند و بدون خستگی به نظر برسند، وقت آن است که بدانید کرم دور چشم چیست و با آن آشنا شوید. توجه داشته باشید، علاوه بر خانم ها، آقایان نیز در زندگی خود به استفاده از این محصول مراقبتی نیاز دارند. پوست اطراف چشم به شدت در معرض عوامل آسیب زا است و خیلی زود پیری را در خود بروز می دهد به همین دلیل متخصصان پوست به شدت استفاده از کرم دور چشم را پیشنهاد می دهند.

اگر شما هم تا به حال از این محصول مراقبتی استفاده نکرده اید و سوالاتی برایتان به وجود آمده است، در این مقاله به پاسخ به این سوال ها کمک می کنیم که کرم دور چشم چیست، چگونه استفاده می شود چه فوایدی دارد و به صورت کلی چکار می کند؟ به عبارتی ما به این مسئله می پردازیم که دلیل ضروریت استفاده از کرم دور چشم چیست و چرا بسیار مهم است، همچنین مزایای استفاده از آن را بررسی کرده و خواهیم فهمید که کدام محصول از آن مناسب شما است! اگر آماده هستید همراه ما شوید.

کرم دور چشم چیست؟

قبل از هر چیزی لازم به ذکر است که پوست اطراف چشم، نازک ترین قسمت بدن انسان به شمار می رود، بنابراین بسیار آسیب پذیر است و در مقابل مواجه با کوچک ترین عوامل نیز دچار خشکی و آسیب می شود. حالا راه حل چیست؟ در اصل کرم دور چشم یک فرمول بسیار سبک وزن است و برای درمان پوست اطراف چشم متناسب با هر نوع پوست طراحی شده است. این کرم ها معمولا حاوی مواد و ترکیباتی مانند آنتی اکسیدان، رتینول و هیالورونیک اسید هستند که به خوبی به کلاژن سازی و مرطوب کردن پوست کمک می کند.

اما سوال اصلی این است آیا واقعا استفاده از کرم دور چشم ضروری است؟ به طور قطعی بله! همان طور که از ابتدای مطالب چند بار اشاره شد، پوست اطراف چشم بسیار نازک است، بنابراین غدد چربی بسیار کمی دارد. به این معنی که هیدراته ماندن برای پوست این ناحیه به شدت سخت است و می تواند به راحتی علائم پیری را ایجاد کند، و درست همین جا است که ضرورت استفاده از این محصول، خود را نمایان می کند.

کرم دور چشم چگونه کار می کند؟

در حالت کلی کرم های دور چشم به منظور تامین رطوبت و تغذیه پوست اطراف چشم طراحی و تولید شده اند. اگر شما نیز به بررسی کار محصولات مراقبت از پوست خود اهمیت بالایی می دهید، این قسمت از مقاله را از دست ندهید. ترکیبات فعال دور چشم که در قسمت قبل بررسی شد، به نرم کردن خطوط ریز و چین و چروک ها، کاهش پف و از بین بردن تیرگی های دور چشم به شت کمک می کند. کار این کرم تنها به موارد گفته شده ختم نمی شود و با محافظت کردن پوست در برابر عوامل آسیب زای محیطی، روند پیری را را به طور موثر کاهش می دهد.

با استفاده مرتب از کرم دور چشم می توانید ظاهر جوان تر، درخشان تر و همچنین پوست سالم و شاداب تری داشته باشید. البته فراموش نکنید که انتخاب محصول سازگار با نوع پوست اولین قدم برای دریافت یک نتیجه عالی است.

کرم دور چشم چیست

فواید و خواص استفاده از کرم دور چشم چیست

همان طور که می دانید این محصولات با مواد فعال و ویژه ای فرموله شده اند که مناسب پوست حساس و لطیف دور چشم های شما ساخته شده اند و می توانند برای افرادی که با خشکی و چین و چروک، تغییر رنگ و تیرگی سر و کار دارند، بسیار مفید باشند. در ادامه چند مورد از خواص شگفت انگیز استفاده از  این محصول را برای شما بررسی کرده ایم.

  1. از بروز عوامل پیری جلوگیری می کند:

این کرم ها به طور موثر از ایجاد عوامل چیزی مانند چین و چروک، گودی و حالت خشکی پوست اطراف چشم جلوگیری می کنند. لازم است بدانید مواد فعال موجود در این محصولات به طور خاص روی کلاژن سازی و مرطوب کردن این ناحیه حساس تمرکز می کند و در نهایت ظاهری جوان و شاداب به شما می بخشد.

  1. مبارزه با سیاهی اطراف چشم:

انتظار شما از کرم دور چشم خود چیست ؟ اگر شما نیز از آن انتظار از بین بردن تیرگی ها و روشن کردن پوست دور چشمانتان را دارید، حتما به ترکیبات آن و وجود نیاسینامید توجه کنید. نیاسینامید موجود در این محصول، رنگدانه هایی که سبب ایجاد تیرگی می شوند را مورد هدف قرار می گیرند. که این کار به محو شدن حلقه های سیاه دور چشم کمک شگفت انگیزی می کند. پس جهت استفاده مفید از کرم دور چشم خود حتما محصولی که در فرمولاسیون خود حاوی مقداری از این مواد است را انتخاب نمایید.

  1. مرطوب کردن و محافظت از پوست ناحیه اطراف چشم:

همان طور که گفته شد، غدد چربی این ناحیه از پوست به شدت کم است و معمولا سد پوستی مرطوب کننده روی آن سریع تر از بین رفته و به دلیل از بین رفتن منابع تغذیه پوست، همین می تواند سبب ایجاد خشکی و چین و چروک شود، اگر شما نیز می خواهید از شر خشکی اطراف چشم خود خلاص شوید و ظاهر جوان و شادابی داشته باشید از نمونه حاوی مروطوب کننده این محصولات استفاده کنید. وقت آن است که کرم دور چشم را به روتین پوستی خود اضافه کنید و ببینید این همه هیاهو برای چیست!

  1. به از بین بردن کیست های ریز اطراف چشم کمک می کند:

تحقیقات نشان داده اند مواد مغذی و ویتامین های موجود در کرم دور چشم، در برابر متجاوزان محیطی که سبب ایجاد کیست های ریز می شوند بسیار مقاوم است و مانند یک سد دفاعی عمل می کند. کرم های دور چشم به دلیل پپتید های موجود در ترکیبات خود، خاصیت ارتجاعی و استحکام پوست اطراف چشم را به خوبی افزایش می دهند.

  1. به سفت شدن پوست کمک می کند:

با افزایش سن، پوست اطراف چشم مانند یک لاستیک خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و شل می شود. اینجاست که کرم دور چشم وارد عمل می شود. این کرم نه تنها رطوبت لازم  پوست را حفظ می کند بلکه به سفت شدن نیز می انجامد. تا اینجای کار با اهمیت استفاده از این محصول آشنا شده اید. اگر می خواهید روند پیری را در چشمان خود کاهش دهید کافی است یک نمونه و مدل از این محصول را به روتین پوستی خود هدیه دهید.

چگونه از آن استفاده کنیم؟

اضافه کردن این محصول مراقبتی به روتین مراقبت از پوست، دقیقا همان چیزی است که به آن نیاز دارید! جهت استفاده درست از کرم دور چشم و دریافت نتیجه عالی چند قدم بعدی را به خوبی طی کنید. ابتدا از تمیزی و خشک بودن پوست صورت خود مطمئن شوید. در مرحله دوم با استفاده از دو انگشت حلقه خود ( به دلیل ظریف بودن، پوست اطراف چشم  را دچار آسیب نمی کند.) مقدار مناسبی از محصول را برداشته و با حرکات بسیار آهسته و دایره ای، به اطراف چشم خود بزنید. فراموش نکنید حتما تا استخوان زیر ابرو را به کرم دور چشم آغشته کنید. توجه داشته باشید، این کرم به هیچ گونه شستشو نیاز ندارید و باید اجازه دهید کاملا خشک شود.

نکته: اگر می خواهید از کرم دور چشم خود بیشترین نتیجه را حاصل کنید و در گوتاه ترین زمان پف اطراف چشم را از بین ببرید، حتما محصول را داخل یخچال نگه داری کنید. البته لازم به ذکر است که این کار کاملا سلیقه ای است.

کرم دور چشم چیست

چه زمانی از کرم دور چشم استفاده کنیم؟

اگر شما نیز شب زنده دار هستید، بهترین کاری که در نهایت مراقیت از پوست می توانید انجام دهید استفاده از کرم دور چشم است. اما در نظر داشته باشید، ناحیه ظریف اطراف چشم شما نیز هر روز صبح ب مقدار معینی از ترکیبات این کرم نیاز دارد. همانطور که روز خود را سپری می کنید، پوست شما در معرض انواع استرس و آسیب های محیطی قرار می گیرد که به شدن به روی چشم ها تاثیر می گذارد. و دقیقا اینجاست که استفاده از این محصول به صورت صبحگاهی وارد عمل می شود. در نظر داشته باشید و قبل از استفاده از ضد آفتاب و آرایش باید حتما یک لایه کرم دور چشم بزنید و اجازه دهید تا کامل جذب پوست شود.

 اکنون چه فرد سحر خیز یا شب زنده دار یا چیزی بین این دو تا هستید، استفاده از این کرم ها، دو بار در روز می تواند به حفظ طراوت و شادابی چشمان شما کمک کند.

عوارض جانبی استفاده از کرم دور چشم

در حالی که این محصولات کاملا بی خطر طراحی شده اند، لازم است از عواض احتمالی  آن آگاه شوید، مخصوصا اگر پوست حساسی دارید. کرم های دور چشم گاهی اوقات می توانند سبب تحریک پوست و یا ایجاد آلرژی شوند. همیشه قبل از استفاده از محصولی که خریداری کرده اید، مقداری از ان را روی پوست دست خود تست کنید. در صورت احساس سوزش، خارش و هر گونه ناراحتی مصرف را قطع کنید. سعی کنید پس از زدن کرم دور پشم خود، حتما از ضد آفتاب استفاده کنید. زیرا مواد فعال موجود در این کرم ها نباید ارتباط مستقیم با نور خورشید داشته باشند.

آیا می توان کرم مرطوب کننده را جایگزین این محصول کرد؟

از سوی کاربران خود چند باری با این سوال مواجه شده ایم! توجه داشته باشید در حالی که کرم مرطوب کننده می تواند پوست اطراف چشم را آبرسانی کند، اما لزوما یک جایگزین برای کرم دور چشم نمی باشد. کرم های دور چشم با ترکیبات خاص خود هدفمند برای این ناحیه حساس ساخته شده اند و به رفع مشکلات پوستی از قبیل چین و چروک، خشکی، پف و تیرگی کمک می کند. توجه داشته باشید کرم های مرطوب کننده عادی پوست، به دلیل ترکیبات خود ممکن است برای پوست اطراف چشم بسیار سنگین باشند.

از چه سنی کرم دور چشم بزنیم؟

به طور کلی بهترین سن برای استفاده از این محصول، آغاز 20 سالگی است. این پیشنهاد سنی کاملا علمی است و متخصصان جهانی آن را تایید کرده اند. توجه داشته باشید سن 20 تا 30 سالگی عالی ترین زمان جهت پیشگیری از ایجاد چین و چروک و پدیدار شدن عوامل پیری در پوست اطراف چشم است. همچنین در بین این دو دهه با خرید یک نمونه بسیار عالی و مناسب پوست، می توانید به درمان مشکلاتی مانند سیاهی، گودی و کیست های ریز بپردازید. اگر عاشق چشمان خود هستید حتما یک نمونه خوب از این محصول را به روتین مراقبت از پوست خود اضافه نمایید.

کرم دور چشم چیست

بهترین کرم های دور چشم

توجه داشته باشید، از سر نا آگاهی، نداشتن اطلاعات کافی یا برتری قرار دادن قیمت مناسب نسبت به کیفیت محصول، سلامتی چشمان و پوست نازک اطراف آن را به خطر نیندازید. جهت دریافت بهترین نتیجه از استفاده کرم دور چشم لازم است قبل از هر چیزی نوع پوست خود را بشناسید، تا اینجای مطالب چند بار تاکید شد پوست اطراف چشم بسیار نازک و در اثر یک انتخاب اشتباه ممکن است دچار آسیب های جدی و جبران ناپذیر شود. به طور کلی کرم دور چشمی خوب است، که پوست را مرطوب نگه دارد، به از بین بردن چین و چروک و عوامل پیری کمک کن همچنین برخی از مشکلات همچون سیاهی و کیست های ریز را از بین ببرد.

دومین مرحله در نتیجه گیری درست، به انتخاب محصول مناسب از برند معتبر بر می گردد. امروزه تمامی کمپانی های سازنده محصولات آرایشی بهداشتی، حداقل یک کرم دور چشم را تولید و روانه بازار کرده اند. وجود تنوع مدل مشتریان را سردرگم کرده است. همیشه سعی کنید اقدام به خرید کرم دور چشم از برند های کاملا معتبر کنید تا بعدا دچار پشیمانی نشوید. با توجه به انواع مدل پوست و نیاز های شما لیستی از بهترین مدل های موجود از محصول مراقبت از پوست عالی در بازار را با قیمت مناسب داخل وب سایت برای شما موجود کرده ایم.

سخن آخر

با مطالعه متن بالا تمامی سوالات ذهن شما در ارتباط با کرم دور چشم پاسخ داده شد و در نهایت نیز با رعایت چند نکته ساده می توانید بهترین محصول را برای زیبا نگه داشتن چشمان خود خریداری نمایید. اگر مقاله بالا را درست و حسابی و کامل خوانده باشید مطمئنا هم می دانید که کرم دور چشم چیست و هم طرز استفاده و فواید و کاربرد های آن ها را می دانید و همان طور هم که می دانید با شروع سن جوانی مراقبت از پوست برای هر فرد امری ضروری است که مراقبت از چشم ها نیز از این قاعده خارج نمی باشد پس وقت آن رسیده که یک نمونه خوب از آن را به روتین مراقبت از پوست خود اضافه کرده و بدین ترتیب از شر چین و چروک، خشکی پوست زیر چشم، التهاب و سرخی، پف و برآمدگی، سیاهی و حلقه های تیره خلاص شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *