دسته‌بندی نشده

کرم پودر چیست و چه کاربردی دارد ؟

کرم پودر چیست و چه کاربردی دارد

مطمئنا همه شما می دانید که کرم پودر چیست و تا حدودی هم با کاربرد های آن آشنا هستید، اما مطمئنا نه تعریف دقیقی از آن را شنیده اید و نه به صورت کامل می دانید که به چه دردی می خورد و تا حدودی اطلاعاتی وجود دارند که دانش ناقص شما در رابطه با اینکه کاربرد واقعی کرم پودر چیست را تکمیل می کند.

بنابراین حتی اگر دختر نوجوانی هستید که تا به حال از وسایل آرایشی استفاده کرده اید، یا به هر دلیلی به استفاده از انها اعتقاد نداشته اید و تنها در اطرافتان کسانی بوده که آرایش کرده اند، باز واضح و حتمی است که اصطلاح ( کرم پودر ) را شنیده اید و می دانید که چیست.

در واقع تعریف اینکه کرم پودر چیست و چه کاربردی دارد را در ادامه به صورت کامل تر توضحی داده ایم، اما به صورت مختصر باید بگوییم که پایه و اساس اولیه هر آرایشی این محصولات هستند و مطمئنا نیازی به معرفی ندارند. میکاب آرتیست های حرفه ای دنیا بر این باورند، رنگ چهره و استفاده از یک کرم پودر با کیفیت اصلی ترین راه انجام یک آرایش بی نقص و بی نظیر است.

در واقع دنیای این محصولات بسیار گسترده است و به همین دلیل است که فرقی ندارد که شما دارای سابقه چند ساله آرایش کردن باشید، یا تازه کاری هستید که در دنیای پر جمعیت لوازم آرایشی سیر می کند و می خواهد محصولات مناسب خود را پیدا کرده و یا در رابطه با انواع لوازم آرایشی موجود در بازار اطلاعاتی به دست آورد. در هر صورت ممکن است هنوز به این نتیجه نرسیده باشید که کرم پودر مناسب پوست و صورت شما چیست و از چه محصولی باید استفاده کنید.

می خواهم به شما بگوییم که جای نگرانی نیست و بعد از مطالعه کامل این مقاله شما بهترین کرم پودر مناسب خود را به میز آرایشیتان اضافه می نمایید! روزانه سوالات متداولی از شما در زمینه کرم پودر چیست و چه کاربردی دارد، چگونه می توان نمونه مناسب این محصول برای پوست خود را انتخاب کرد و … از سوی شما کاربران گرامی دریافت می کنیم. در این صفحه هر آنچه در ارتباط با این محصول یعنی پایه و اساس هر آرایش لازم است بدانید را به صورت اختصاصی برای شما ذکر کرده ایم.

کرم پودر چیست و چه کاربردی دارد

اما کرم پودر چیست ؟

آیا تا به حال شنیده اید هنگامی که از ساختن خانه صحبت می شود، موضوع با موادی که پایه و اساس آن را محکم می کند، ادامه شروع خواهد شد؟ زیر ساز یا همان کرم پودر برای آرایش نیز به همین صورت عمل می کند. به عبارتی بدون داشتن زیرسازی قوی و مناسب تقریبا آرایش کردن شما بی فایده خواهد بود. به طور کلی، این محصول آرایشی بی نظیر، زمینه را برای دیگر قسمت هایی که می خواهید آرایش کنید،  فراهم می کند. انتخاب یک کرم پودر مناسب به پوشاندن لک و عیوب کمک می کند و رنگ پوست شما را برای هر تعداد ساعتی که بخواهید یکدست خواهد کرد.

کاربرد کرم پودر چیست ؟

در واقع اینکه بخواهیم بدانیم کاربرد کرم پودر چیست، باید بگوییم که برای هر فرد می تواند متفاوت باشد، و در تعریف این محصول نیز کاربرد آن تا حدودی مشخص است، اما جدای از این ها، استفاده از این محصولات، فواید و کاربرد های بسیاری دارد، این محصول چهره ای یکنواخت و بدون عیب ایجاد می کند، حتی در صورت استفاده صحیح پوست را کاملا صاف و بدون لک به نظر می رساند.

اما توجه داشته باشید که علی رغم کاربرد های فراوان کرم پودر و تاثیر بسیار زیادی که این محصول بر روی زیبایی پوست و صورت شما و یکدست کردن آن و پوشاندن عیوب دارد، اما باز انجام آرایش پایه غلط، آرزوی داشتن چهره بی نقص رویا های شما در مجالس و مهمانی ها را از شما می گیرید! اکنون شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که چگونه می توانیم بهترین کرم پودر را برای پوست خود انتخاب کرده و به درستی از آن استفاده نماییم ؟

اغراق نیست که انتخاب و خرید کرم پودر و استفاده درست از آن به کمی آگاهی نیاز دارد! چه پوست خشک داشته باشید، یا چرب و مختلط و چالش برانگیز، حتما باید اولین قدم در انتخاب این محصول، نوع پوست خود را بشناسید نه اینکه بر تجارب دیگران تکیه دهید. در ادامه مطالب توضیح خواهیم داد که انواع کرم پودر چیست و تناسب آن ها با انواع پوست ها در چه چیزی است  و به عبارتی برای هر پوست چه کاربردی دارد ؟

کاربرد کرم پودس چیست

ویژگی های بهترین کرم پودر چیست ؟

این محصولات آرایشی با بیشترین میزان فروش در بین سایر انواع لوازم آرایشی، با یفیت های مختلفی ساخته می شوند، در واقع هر محصول ویژگی به خصوصی دارد و تنها برخی از محصولات هستند که می توانند هر نیازی را پوشش دهند، اما نکته مهم تر این است که چه ویژگی ها و فاکتور هایی باعث دسته بندی آنها می شوند و ملاک هایی که تعیین می کنند که فلان کرم پودر با کیفیت است یا نه چیست ؟

  • پوشش و کاور بالا و تمامی عیوب پوست و صورت شما را به کل بپوشاند
  • همانگونه که اعمال می شود باقی بماند به عبارتی تغییر رنگ و یا شکل نداده و پوسته پوسته نیز نشود
  • رنگ طبیعی و بافتی مخملی و زیبا داشته باشد و همچنین فینیش نهایی آن نیز مات باشد.
  • یک کرم پودر خوب در کنار تمامی این موارد باید سبک وزن باشد و احساس سنگینی به وجود نیاورد.
  • در پایان باید بگوییم که مهم است که محصولی که انتخاب می کنید در کنار تمامی ویژگی های بالا با نوع پوست شما سازگار باشد و همچنین ضد حساسیت نیز باشد.

با وجود اینکه ویژگی های دیگر بسیار زیادی وجود دارند که فاکتور هایی برای دسته بندی کرم پودر ها به حساب می آیند و بهترین بودن یا نبودن آنها را تعیین می کنند، اما باید بگوییم که موارد بالا مهمترین انها می باشند و لحاظ کردن آنها در خرید هایتان می تواند بسیار بسیار مهم باشد.

انواع کرم پودر

همانطور که گفته شد این محصولات یعنی کرم پودر ها کاربرد های فراوانی دارند که البته بسته به نوعی که دارند کاربردشان نیز متفاوت خواهد بود. بله درست خواندید، نوع، در واقع کرم پودر ها محصولاتی هستند که انواع مختلفی از آنها در بازار موجود است، انواع این محصول بر اساس رنگی که فینیش نهایی آنها دارد، ترکیبات سازنده، تناسبش برای پوست های مختلف و به صورت کلی نتیجه نهایی استفاده از آنها تقسیم خواهند شد و می توان گفت که انواع بسیار زیادی از ان وجود دارد که برخی از محبوب ترینشان به صورت زیر می باشد :

انواع کرم پودر چیست ؟

1. کرم پودر مایع چیست ؟

اگر می خواهید بدانید که پر طرفدار ترین نوع کرم پودر چیست ؟ باید بگوییم که احتمالا بر روی میز آرایشی و یا در داخل کیف آرایشی خودتان، کیف مادرتان و تمامی نزدیکانتان، یک عدد کرم پودر مایع وجود داشته باشد. این یک واقعیت است که نمونه های مایع پر طرفدار ترین نوع موجود در بازار هستند. این محصول که در بازار های لوازم آرایشی، در دو فرمول مبتنی بر آب و روغن وجود دارد، پوشش دهی لازم برای انواع پوست ها را انجام می دهد. اما به طور معمول، کرم پودر مایع با اینکه بیشتر پایه انتخاب شده برای پوست های خشک می باشند، اما رایج ترین نوع مورد استفاده خانم ها هستند، چراکه آرایش و میکاپ با آنها بسیار ساده تر است و برای پوست های چرب نیز انواع مختلفی دارند.

2. کرم پودر بر پایه پودر ( پنکک )  چیست ؟

بی شک اکثر افراد با پوست چرب، پنکک ها را می شناسند و از مزایای آن بهرمنده شده اند. از انجایی که پنکک ها دارای فرمولاسیون پودری هستند، چربی اضافه ترشح شده از پوست را به خود می گیرند. یک هشدار برای افرادی که پوست خشک دارند! از استفاده پنکک به شدت خودداری کنید، زیرا این محصول، قادر به پر کردن چین و چروک و خطوط طبیعی موجود بر روی پوست های خشک نیست و آن را بیشتر پوسته پوسته می کند. البته خیلی از خانم ها حتی اگر از کرم پودر مایع نیز استفاده کنند، باز نسبت به خرید پنکک اقدام خواهند کرد و آن را نیز به عنوان یک تثبیت کننده و به جای پودر فیکس آرایش استفاده خواهند کرد.

3. کرم پودر غلیظ

این نوع از این محصولات، حالت سه بعدی دارند و بیشتر با عنوان کرم گریم شناخته شده اند. افرادی که پوست خشک دارند این محصول راحت بر اساس نوع و مدل های مختلف موجود در بازار، عیوب پوست را برای 10 ساعت به راحتی می پوشاند. البته توجه داشته باشید، اگر خشکی پوست شما حاد است، حتما قبل از استفاده از کرم پودر مطمئن شوید، مرطوب کننده زده باشید.

4. موس آرایشی یا کرم موس

می توانیم تا ساعت ها درباره فرمول سبک وزن این کرم پودر صحبت کنیم. موس های آرایشی برای هر نوع پوست در بازار موجود شده اند و نکته بسیار عالی به هنگام استفاده از ان ها، این است که خطوط ریز و درشت را برجسته تر نمی کنند. البته توجه داشته باشید، ماندگاری این نوع کرم پودر با دیگر مدل ها برابری نمی کند و از آن ها مقداری کمتر است.

5. کرم پودر سرمی

شاید نام این نوع برای شما نیز ناشناخته باشد، اما لازم است بدانید کرم پودر سرمی نیز در بازار وجود دارد و با کیفیت بی نظیر خود کاربران زیادی را جذب کرده است. نمونه های سرمی این نوع از محصولات آرایشی صورت، عالی ترین گزینه برای خانم ها با پوست چرب هستند. این محصول بافتی به سبکی مرطوب کننده و پوشش دهی برابر با سایر انواع نمونه های دیگر معرفی شده در پاراگراف های قبلی دارد. این محصولات ابکی هستند و به راحتی بر روی پوست پخش می شوند اما متاسفانه دوام چندان بالایی ندارند.

6 – کرم پودر برای پوست خشک

یکی دیگر از انواع این محصولات که در واقع فمولاسیون آنها به نوعی است که چربی و آب بیشتری در ساخت آنها استفاده شده است، اگر می خواهید بدانید که بهترین کرم پودر برای پوست خشک چیست، باید بگوییم که در مقاله ای، چندین نمونه بسیار با کیفیت از آن را معرفی کرده ایم، اما نکته ای که در مورد آنها وجود دارد، این است که فرمولاسیون آنها کمی شبیه کرم های مرطبو کننده است و مانع خشکی و پوسته پوسته شده آرایش و صورت فرد خواهند شد.

7 – کرم پودر برای پوست چرب

و اما یکی دیگر از انواع این محصولات که تقریبا جستجو برای خرید آنها از جستجو برای خرید هر نوع نمونه دیگری بیشتر است، بهترین کرم پودر برای پوست چرب است، که چندین نمونه از آنها را نیز در مقاله ای به صورت کامل و جامع معرفی کرده ایم، نکته ای که لازم است در رابطه با اینکه تفاوت کرم پودر پوست چرب و پوست خشک چیست بدانید، این است که نمونه های مخصوص پوست چرب، در واقع Oil Free می باشند و فاقد چربی ساخته شده اند.

سطح های مختلف پوشش کرم پودر ها

  1. پوشش کم و نچرال : اگر به دنبال یک کرم پوذر نچرال و روزانه می گردید، باید حتما نمونه ای با بافت و پوشش دهی سبک انتخاب کنید. این نوع ها صورت شما را صاف و یکدست می کنند، اما لازم است بدانید، توانایی لازم در پوشاندن تمام عیوب را ندارند.
  2. پوشش متوسط : اگر می خواهید هم ظاهر طبیعی پوست خود را حفظ کنید، هم عیوب کوچک آن را بپوشانید، نمونه ای با کاور متوسط خریدارای نمایید، این نوع کرم پودر ها عالی ترین گزینه برای کسانی است که نچرال پسند هستند.
  3. پوشش بالا و سنگین: اگر تصمیم دارید با یک کرم پودر تمام عیوب پوست صورت خود را بپوشانید، حتما یک نمونه کاور بالا خریداری نمایید. اگر تکنیک های لازم فیکس کردن این محصول را نیز بلد باشید، استفاده از آن می تواند بر روی صورت و پوست شما معجزه کرده و تمامی عیوب را به کل از بین برد.

راز انتخاب کرم پودر مناسب پوست چیست ؟

اولین مرحله در انتخاب این محصول آرایشی بی نظیر، توجه به نوع پوست است. در نظر داشت باشید، حتی اگر با کیفیت ترین نمونه را نیز خریدارای نمایید، اما با نوع پوستتان تطابق نداشته باشد، کل آرایشتان را به هم می ریزد و ممکن است مشکلات پوستی بسیاری را نیز برایتان ایجاد کند. دومین مرحله در خرید کرم پودر توجه به رنگ آن است، اگر یک محصول کاملا نچرال می خواهید بهتر است، محصول را بر اساس رنگ پوست گردن خود انتخاب نمایید. در مرحله آخر به ترکیبات و کیفیت محصول توجه کنید و سلامت پوست خود را فدای قیمت پایین کیفیت ناچیز محصولات آرایشی نکنید!

نحوه انتخاب کرم پودر چیست

فواید استفاده از کرم پودر چیست ؟

همان طور از ابتدای مطالب چندین بار اشاره شد، این محصولات اساس و پایه هر آرایش هستند. در مطلب بالا به تمامی سوالات شما در رابطه با اینکه کرم پودر چیست، چه نمونه ها و انواعی دارد و به صورت کلی ویژگ های بهترین نمونه از آن و البته کاربرد هایش چیست و چگونه است پاسخ دادیم، در این قسمت شما را با کاربرد ها و فوابد استفاده از آن آشنا می کنیم:

  • ایجاد پوشش یکدست و صاف برای پوست و بخشیدن جالت شفاف و زیبا به چهره
  • پوشاندن لکه های تیره، التهابات پوستی، جوش و آکنه و هر گونه عیوب
  • کاهش آثار پیری و پوشش چین و چروک و خطوط ریز
  • کاهش اثار خستگی، بی حالی و بیماری پوست
  • ایجاد یک لایه محافظتی در برابر عوامل خارجی مانند اشعه های نور خورشی (به شرطی که کرم پودر حاوی spf باشد)
  • متعادل سازی رطوبت پوست و ایجاد حالت درخشندگی و شفافیت برای ان

نحوه استفاده از کرم پودر

بعد از انتخاب نمونه مناسب از این محصول، نحوه استفاده صحیح از آن نقش بسزایی در زیبایی بخشیدن به چهره و پوست صورت دارد. با رعایت اصول ذکر شده در ادامه شما پوستی یکدست و صاف بعد از زدن کرم پودر خواهید داشت:

  1. در ابتدا روتین پوستی خود را انجام دهید و ان را از هر گونه آلودگی به خوبی پاک کنید.
  2. در مرحله بعد از یک مرطوب کننده مخصوص پوست خود استفاده نمایید.
  3. در مرحله سوم به منظور یکدست کردن پوست به عنوان یک زیر ساز، از پرایمر استفاده استفاده کنید.
  4. در گام بعدی مقدار مناسبی از محصول را با استفاده از براش به پوست خود بزنید و سپس با یک بیوتی بلندر نم دار به خوبی شورع به بلند کردن و فیکس کردن کنید.
  5. در آخرین مرحله به منظور تثبیت کردن کرم پودر، می توانید از پودر فیکس یا اسپری فیکس استفاده نمایید.

نحوه استفاده از کرم پودر چیست

بهترین کرم پودر چیست ؟

در واقع هیچ گاه نمی توان به صورت دقیق و کامل تصمیم گرفت که بهترین کرم پودر چیست و چه محصولی از دیگری بهتر است. اما با این حال باز نمونه هایی هستند که از لحاظ برخی از ویژگی ها همانند پوشش، کاور، ماندگاری، فینیش نهایی، رنگ و بافت و اینکه سبک هستند یا نه و به صورت کلی بر اساس ویژگی های معرفی شده در بالا نسبت به دیگری برتر می باشند. یا اینکه برای پوست چرب مناسب هستند و یا برای پوست خشک قابل استفاده می باشند.

سخن پایانی

مطالعه مقاله بالا و توضیحاتی که در رابطه با این محصول مهم آرایشی داده شد، باید به تمامی سوالات شما در زمینه اینکه کرم پودر چیست و چه کاربردی دارد و چگونه استفاده می شود، پاسخ داده باشد. توصیه ما به همه خانم ها قبل از خرید این است که مقاله بالا را به صورت کامل مطالعه نمایند، اما در صورتی هم که مقاله را مطالعه کرده، پوست خود را شناخته و در نهایت بر اساس نیاز، پوست و رنگ پوستتان تصمیم به خرید گرفته اید، باید بگوییم که انواع مختلفی از این محصول بی نظیر با کیفیت های گوناگون اما با ویژگی های معرفی شده در ابتدای مقاله در فروشگاه اینترنتی بانه گالری موجود و قابل سفارش می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *