دسته‌بندی نشده

بالم لب چیست از چه چیزی ساخته شده و چه کاربردی دارد

بالم لب چیست

همانند پوست صورت و پوست بدن، محافظت و مراقبت از پوست لب ها یک مرحله حیاتی در هر روتین مراقبت از پوست است! اگر می خواهید بدانید که اهمیت استفاده از بالم لب چیست و در رابطه با آن به عنوان محصولی که یکی از جمله محبوب ترین لوازم آرایشی و محصولات مراقبت از پوست لب است، اطلاعات لازم را داشته باشید این مقاله را از دست ندهید.

لوازم آرایشی لب بسیار زیادند و هر کدام عملکرد و نتیجه ای دارند، اما محصولات مراقبت از پوست لب بسیار محدود می باشند و در راس آنها انواع بالم لب وجود دارد. بنابراین اگر احساس می کنید که پوست لب هایتان خشک شده است، اگر اثرات پوسته پوسته شدن را روی لب هایتان می بینید، اگر می خواهید زیبایی طبیعی آن ها را بیشتر کنید و اگر می خواهید لب هایتان را آنگونه که هست نشان دهید، بهتر است ادامه این مطلب را با ما همراه باشید تا بدانید که بالم لب چیست، چه کاربردی دارد و از چه چیزی ساخته شده است که اینگونه مفید و موثر می باشد.

بالم لب چیست ؟

بالم لب یک محصول موم مانند مرطوب کننده است که برای محافظت و تغذیه لب ها مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به ذکر است که این محصول بسته به مواد تشکیل دهنده می تواند طعم دار، کاملا طبیعی، رنگ دار و یا معطر باشد، که هر فرد باید با توجه به نیاز خود اقدام به خرید هر مدل از آن نماید. همان طور که گفته شد این محصول حالت موم مانند دارد و در اکثر مدل های ذکر شده، بیشتر بر روی مرطوب کردن پوست لب تمرکز دارد و در نهایت لب ها را از شر خشکی و کدری مزمن نجات می دهد و لایه مرطوب کننده و محافظ آنها را مجددا تشکیل داده و تقویت می کند.

در یک کلام اگر بخواهیم با یک مثال به شما بگوییم که بالم لب چیست، این محصول دقیقا مشابه کرم مرطوب کننده اما برای لب ها می باشد و در حالت کلی بالم لب ها نقش یک درمان و محافظت کننده لب ها را ایفا می کنند و با توجه به این اصل در اکثر مدل های ساخته شده ترکیبات را مواد مغذی مانند کره گیاهی، روغن های طبیعی، موم زنبور عسل تشکیل می دهند.

مواد تشکیل دهنده بالم لب چیست ؟

اگر چه هر بالم لب ترکیبات مختص به خود را دارد، اما لازم است بدانید که تمامی آن ها بر پایه موم زنبور عسل یا وازلین ساخته می شوند. بعد از پایه های اصلی، روغن های گیاهی و همچنین ترکیبات دارویی در ساخت بالم لب کاربرد بسیار بالایی دارند. طی تحقبقات انجام شده مشخص شده است، در فرمولاسیون این محصولات مراقبت از پوست، مقداری ویتامین و مواد مغذی نیز یافت می شود که همین سبب نرم و لطیف شدن پوست لب می شود.

در اخر نیز خبر خوب این است که شما علاوه بر خرید کرم ضد آفتاب برای پوست صورت خود می توانید یک بالم لب ضد آفتاب با خاصیت محافظت کنندگی از پوست لب در مقابل اشعه های نور خورشید را نیز به روتین مراقبتی خود اضافه نمایید تا بدین ترتیب علاوه ب پوست صورتتان، پوست لب هایتان نیز از اثرات مخرب نور خورشید و رادیکال های آزاد در امان باشد.

مهم ترین و پر خاصیت ترین ترکیبات بالم لب ها : 

  • موم عسل
  • وازلین (پتورلاتیوم)
  • ویتامین E
  • کره شی (شی باتر)، کره کاکائو
  • آلوئه ورا

معرفی انواع بالم لب موجود در بازار

هر انسان بیشترین بهره وری را از لب های خود می گیرد، پس جای تعجب نیست که آن پوست نازک و لطیف هر از چند گاهی کمی کدر، مات و خشک و بد خلق شود! تنها با حرکت ساده غنچه کردن لب ها و ایجاد حالت چین و چروک در می یابید که پوست لب های شما به رطوبت رسانی احتیاج دارد. به بسیاری از ما آموزش داده شده این مشکل را با استفاده از یک بالم لب حل کنیم، اما آیا این کار واقعا درست است؟ اگر بخواهیم واقع بینانه به قضیه نگاه کنیم، لازم به ذکر است که باید بالم لب خود را بر اساس نیاز از بین انواع مختلف این محصول موجود در بازار انتخاب کرد، که به صورت زیر می باشند :

بالم لب چیست

  • بالم لب طبیعی و ارگانیک: همان طور که از نامش مشخص است در ترکیبات این محصول از مواد کاملا طبیعی مانند ویتامین ها، آلوئه ورا، موم زنبور عسل، کره کاکائو و … استفاده شده است. در فرمولاسیون بالم لب های ارگانیک هیچ گونه مواد شیمیایی وجود ندارد و شما در صورتی که به هیچ کدام از ترکیبات طبیعی آن آلرژی نداشته باشید، می توانید جهت مرطوب کردن پوست لب خود هر مدل از آن را خریداری نمایید.
  • درمانی: نمونه های درمانی معمولا بیماری یا مشکل خاص پوست لب های شما را هدف قرار می دهند و آن ها را برطرف می نمایند.
  • براق کننده: اگر می خواهید درخشش و برق خاص را به لب های خود بدهید، خرید بالم لب براق کننده می تواند یک گزینه عالی برای شما باشد. تفاوت بالم لب با برق لب این است که این محصول بر خلاف برق لب در حد بسیار محدود و نچرال به پوست لب برق می دهد.

بخوانید : برق لب یا لیپ گلاس چیست ؟ 

  •  رنگی: شاید برایتان سوال باشد که این همه تنوع بالم لب برای چیست ؟ اما باید بدانید که هر کدام از آن ها کاربرد خود را دارند و به عنوان مثال اگر دوست دارید لب هایتان یک رنگ کاملا نچرال و طبیعی داشته باشد اما به رژلب علاقه ای ندارید، بالم لب های رنگی یک گزینه عالی هستند. در اینجا تفاوت بین بالم لب رنگی با رژ لب خود را نمایان می کند به این گونه که مدل های رنگی تنها پوست لب ها را از حالت رنگ پریدگی نجات می دهد.
  • بالم لب محافظت کننده SPF: اگر می خواهید بدانید که کاربرد بالم لب ها SPF دار برای چیست ؟ باید بگوییم که علاوه بر پوست صورت، پوست لب ها نیز به محافظت کننده در برابر اشعه های نور خورشید احتیاج دارد. در بازار بالم لب هایی وجود دارد که در ترکیبات خود حاوی SPF جهت محافظت از پوست لب در برابر این اشعه های مضر خورشید است.
  • مدل های با عطر و اسانس مختلف: اکثر نمونه های عطر دار موجود در بازار، طعم میوه های مختلف مانند وانیل، نعناع حتی کاکائو و … را می دهند. البته لازم به ذکر است که این بالم لب ها بیشتر جنبه کادویی دارند و تاثیر مطلوبی در مرطوب کردن لب ها ندارند.

بالم لب چیست

فواید و خواص و کاربرد استفاده از بالم لب چیست ؟

تا این قسمت از مقاله ما به سوال بسیاری از کاربران از جمله بالم لب چیست و چه چیزی ساخت شده است، پاسخ دادیم، اما مهمترین سوالی که ممکن است برای همه مخاطبین این مقاله پیش آمده باشد و در واقع هدف از جستجو برای این این مقاله نیز همین سوال بوده باشد، این است که خواص و فواید استفاده از انواع مختلف بالم لب ها چیست و چرا باید از آنها استفاده کنند. در این قسمت و در ادامه اینکه این محصول چه کاربردی دارد را نیز با هم مورد بحث قرار می دهیم.

  • لب های خشک را مرطوب می کند: از مزایای اصلی و خواص استفاده و کابرد بالم لب، این است که به خوبی پوست لب را آبرسانی و مرطوب می کند. اگر شما نیز جزوه افرادی هستید که مدام از خشکی لب های خود رنج می برید، استفاده منظم از بالم لب را به روتین مراقبتی روزانه خود اضافه نمایید.
  • لب های ترک خورده را درمان می کند: ترک لب ها می تواند بسیار دردناک باشد! بزرگ ترین فایده استفاده از بالم لب رفع ترک و التیام زخم های ناشی از این ترک ها می باشد.
  • از پوست لب در برابر آفتاب محافظت می کند: بالم لب محصولی است که در تمام فصول سال کاربرد دارد. این محصول با ایجاد صد محافظت کننده بر روی پوست لب، از برخورد اشعه های مضر نور خورشید با ان جلوگیری می نماید و نقش ضد آفتابی را ایفا می کند.
  • لایه برداری می کند: بری از بالم لب های موجود در بازار قابلیت این را دارند که به آرامی سلول های مرده را از سطح پوست جدا کنند. در نتیجه این کار شما پوست لب سالم و شاداب تری خواهید داشت.
  • نفش یک پرایمر را ایفا می کند: اگر دوست دارید رژلب بهتر و جذاب تر بر روی پوست لبتان بشیند، بهتر است ابتدا از یک بالم لب به عنوان پزایمر استفاده کنید. علاوه بر بهتر نشان دادن رژلب، این کار محافظت از پوست لب را در برابر مواد شیمیایی موجود در رژلب انجام می دهد.
  • یک ماسک لب بسیار عالی است: شب ها هنگامی که به خواب می روید، پوست لب شروع به سم زدایی می کند در نتیجه ممکن است کمی خشک و کدر شود. استفاده شبانه از بالم لب سبب می شود پوست لب حالت انعطاف پذیر به خود بگیرد و در اثر سم زدایی دچار خشکی و ترک نشود.

بالم لب چیست

کلام آخر

مانند هر محصول دیگر به هنگام خرید و انتخاب بالم لب، باید یک سری اطلاعات مانند این که بالم لب چیست و از چه چیزی ساخته می شود و همچنین چه کاربردی دارد را در دست داشته باشیم تا بهترین مدل را به روتین مراقبت از خود اضافه نماییم. در مقاله بالا هر آنچه در مورد یک بالم لب نیاز است بدانید را برای شما بازگو کرده ایم، مقاله را با دفت مطالعه نمایید تا با خرید بهترین بالم لب، زیبایی و سلامت را به پوست لب های خود هدیه دهید. در صورت بروز هر گونه سوال می توانید با کارشناسان تیم ما ارتباط برقرار کنید و اگر هم قصد خرید بهترین بالم لب مورد نیاز برای سلامت لب هایتان می گردید فروشگاه اینترنتی بانه گالری تنوع بالایی از انواع لوازم آرایشی و مراقبتی لب را عرضه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *