دسته‌بندی نشده

لیپ گلاس چیست از چه چیزی ساخته شده و چه کاربردی دارد

برق لب چیست و چه کاربردی دارد

لیپ گلاس چیست؟ شما از آن استفاده می کنید؟ می دانید چگونه ساخته می شود و ترکیبات سازنده اش چه چیز هایی هستند؟ در این مقاله می خواهیم تعریفی از این محصول را به شما ارائه داده کاربرد ها، خواص و فواید و مزایای استفاده از آن را بیان کنیم و همچنین ترکیبات سازنده مفیدی که در آن استفاده می شوند را نیز به شما عزیزان معرفی کنیم.

لیپ گلاس چیست؟

لیپ گلاس یا برق لب یک محصول آرایشی بسیار کاربردی است که فواید مراقبتی نیز دارد و در دسته بالم لب ها و رژ لب ها قرار می گیرد. این محصول در کیف آرایشی و یا بر روی میز آرایشی بسیاری از خانم ها یافت می شود.

در واقع برق لب یک محصول آرایشی و یک بالم لب چند منظوره است که چندین کاربرد مختلف دارد، می توند کمی رنگدانه به لب های شما اضافه کرده و لب هایتان را درخشان تر کرده، براق تر نشان داده و علاوه بر این مرطوب نیز نگه دارد.

حتی خانم هایی که به آرایش زیاد نیز اعتقادی نداشته و از محصولات آرایشی همانند رژ لب و … استفاده نمی کنند، قبل از بیرون رفتن از خانه معمولا برق لب استفاده کرده و لب هایشان را به وسیله آن کمی درخشان تر و براق تر می کنند.

اما سوال اصلی این است که برق لپ یا همان لیپ گلاس، چگونه باعث شاین و براق تر شدن لب های شما شده، رنگ دانه های آن را قوی تر کرده و به صورت کلی لب هایتان را زیبا تر و درخشان تر نشان می دهد؟

اگر این سوالات برای شما هم مطرح هستند و می خواهید بدانید که لیپ گلاس ها و برق لب ها از چه چیزی ساخته شده و ترکیبات سازنده شان چه چیز هایی هستند و همچنین فواید ترکیبات و مواد تشکیل دهنده اصلی آنها چیست، با ما باشید با این مقاله جذاب و خواندنی

برق لب یا لیپ گلاس چیست

بنابراین کاربرد برق لپ یا لیپ گلاس چیست؟

در درجه اول کاربرد اصلی این محصول آرایشی این است که درخشش و برق اضافه ای به لب های شما می دهد و همچنین باعث می شود لب هایتان صاف تر نیز به نظر برسند. البته جدای از برق و صاف شدن، حجیم تر نشان دادن نیز از جمله دیگر فواید استفاده از لیپ گلاس یا بالم لب است.

البته نوع دیگری از لیپ گلاس ها و برق لب ها نیز وجود دارند که اگر بخواهید بدانید کاربرد آنها چیست، باید بگوییم که دارای رنگ دانه هایی می باشند و در واقع به آنها تینت لب گفته می شود. این نوع بیشتر به جای رژ لب استفاده می شوند و نمونه هایی از آنها وجود دارند که رنگ دانه هایشان به قدری غلیظ است که رنگ لب های شما را به کلی می توانند تغییر دهنده.

لیپ گلاس ها در انواع جامد و مایع در بازار موجود می باشند، البته اغلب آنها مایع هستند، اما نکته مهم تر از نوع و ساختار آنها، طریقه استفاده شان است که بسیار راحت و ساده می باشد، لازم به ذکر است که برق لب ها هم به صورت جداگانه و بدون نیاز به هیچ محصول آرایشی لب دیگر و هم همراه با رژ لب ها و بالم لب ها قابل استفاده هستند.

برق لب یا لیپ گلاس چیست

طریقه استفاده صحیحی از برق لب ( لیپ گلاس )

به عنوان یک راهنمای استفاده ساده و البته کاربردی برای براق تر نشان دادن، حجیم تر کردن و بهتر به نظر رسیدن لب هایتان می توانید از طریقه استفاده از برق لب زیر کمک گرفته و بدین ترتیب میکاپ تان را بهتر کنید :

  • ابتدا به کمک ماسک لب و یا اسکراب لب، لب هایتان را لایه برداری کنید. پوسته های اضافه آن را از بین ببرید و یک دست و تمیز کنید.
  • سپس آنها را به وسیله یک بالم لب بدون رنگ مرطوب کننده با کیفیت، آبرسانی کنید.
  • برای جلب توجه بیشتر و البته حجیم تر کردن لب ها از یک خط لب عادی برای کشیدن خطوط دور لب هایتان استفاده کنید.
  • سپس رژ لب مایع و یا رژ لب جامد رنگ مورد علاقه تان را نیز بر روی قسمت های داخلی لب هایتان اعمال کنید.
  • در نهایت و بعد از خشک شدن لب هایتان از یک برق لب ساده و بدون رنگ بر روی آنها استفاده کنید.

با رعایت مراحل بالا و استفاده دقیق از محصولات نام برده شده در طریقه استفاده ذکر شده، مطمئن باشید که لب هایتان همانند لب خانم هایی که هزینه های زیادی برای تزریق انجام داده اند، بزرگ تر و حجیم تر و مورد توجه تر نشان داده خواهند شد.

انواع برق لب و یا لیپ گلاس چیست

همانند بسیاری دیگر از لوازم آرایشی برق لب ها نی انواع مختلفی دارند که هر کدام برای هدف مشخصی ساخته شده اند. در ادامه با هم انواع مختلف محبوب ترین و معروف ترین و پر کاربرد ترین لیپ گلاس ها را بررسی خواهیم کرد :

براق کننده ها

این در واقع، رایج ترین نوع لیپ گلاس ها هستند، هیچ گونه رنگ دانه ای ندارند و اعمال آنها بر روی رژ لب نیز جایز است. کاربرد اصلی این برق لب ها دادن لایه ای براق به لب های شما است.

برق دهنده های رنگی

این ها نیز یکی دیگر از انواع لیپ گلاس ها هستند، که به آنها تینت لب نیز گفته می شود، در واقع کاربرد تینت لب ها یا برق دهنده های رنگی لب برای مواقعی است که شما نمی خواهید همانند راهنمای استفاده بالا از چندین محصول مختلف استفاده کرده و می خواهید کمی لب هایتان برق تر و رنگی تر به نظر برسد.

برق لب های اکلیلی

اگر یک استایل کلاسیک تر و البته درخشنده تر می خواهید و قصد دارید در مهمانی و یا عروسی پیش رو بیشتر از عروس نیز مورد توجه باشید، استفاده از برق لب ها و لیپ گلاس های اکلیلی پیشنهاد می شود. ای لیپ گلاس ها درخشش بالاتری نسبت به برق لب های معمولی دارند.

برق لب های گلایتری

در واقع این ها نیز همان برق لب های ساده هستند، اما درخشش بسیار زیادی دارند و از انعکاس بالایی برخوردار هستند. استفاده از این برق لب ها و لیپ گلاس ها نیز بسیار رایج است و برای مهمانی ها بسیار پر کاربرد می باشند.

برق لب یا لیپ گلاس چیست

طریق ساخت برق لب – لیپ گلاس چگونه ساخته می شود؟

حال که می دانید برق لب چیست، کاربرد لیپ گلاس برای چیست و انواع آن را نیز می شناسید، بهتر است در این پاراگراف به شما آموزش دهیم که این محصول آرایشی مراقبتی چگونه ساخته می شود.

پایه و بیس سازنده همه برق لب ها موم و یا ژلاتین نفتی می باشد، به همه آنها نیز ترکیباتی از ویتامین های مختلف، روغن ها، عطر هایی برای خوشبو شدن، در برخی از آنها رنگدانه و .. اضافه می شود.

همه ترکیبات انتخاب شده برای ساخت برق لب مورد نظر، با هم ذوب شده کامل ترکیب شده و سپس در یک لوله و یا ظرف مخصوص بالم لب، خشک می شوند تا قابل استفاده باشند. شما می توانید در خانه انواع برق لب و بالم لب خانگی ساخته و به دلخواه خودتان ترکیبات آن را تغییر داده، اضافه و یا کم کنید و محصولی شخصی سازی شده و کاملا دلخواه بسازید.

فواید ترکیبات سازنده اصلی لیپ کلاس ها

در واقع باید بگوییم که پاسخ به سوال براق کننده لب از چه چیزی ساخته شده است ، متغیر است و بستگی دارد، همه برق لب ها از مواد یکسانی ساخته نمی شوند و همه آنها نیز ترکیبات مفیدی ندارند. بلکه بر اساس کاربرد آنها، نوعشان و البته برندشان ترکیبات سازنده شان نیز متفاوت است.

تنها یک ترکیب در آنها یکسان است و آن هم براق کننده اصلی می باشد که به عنوان بیس محصول استفاده می شود و از ژله نفتی و یا موم ساخته می شود، در کنار این دو مواد دیگری همانند مواردی که در پاراگراف های قبلی ذکر کردیم نیز در ساخت برق لب ها استفاده می شود که به صورت زیر می باشند :

نرم کننده ها در برق لب

می دانید یکی از کاربرد های اصلی بسیاری از برق لب ها و لیپ گلاس های با کیفیت چیست؟ نرم کردن لب ها. در واقع تفاوت اصلی برق لب با رژ لب نیز این می باشد، که در رژ لب ها از موم بیشتری استفاده شده و در برق لب ها درصد موم کمتر و به جای آن درصد نرم کننده لب بیشتر شده است.

برق لب ها و لیپ گلاس های نرم کننده، لب های شما را نرم می کنند، با آبرسانی و رطوبت رسانی لازم و همچنین تزریق چربی های مفید به پوست لب های شما، باعث مرطوب نگه داشتن آنها شده و از هدر رفتن رطوبتشان جلوگیری می کنند. برخی از نرم کننده هایی که در ساخت برق لب ها از آن ها استفاده می شود، عبارت اند از : روغن نارگیل، روغن بادام، روغن آرگان و روغن جوجوبا،.

دقت داشته باشید که نرم کننده های استفاده شده در برق لب ها فقط به موارد بالا ختم نمی شوند و ممکن است طبیعی و حتی مصنوعی نیز باشند، علاوه بر این نرم کننده های مصنوعی نیز ممکن است کیفیت بسیار بالای داشته باشند، نکته ای که مهم است این است که معمولا قیمت برق لب های دارای نرم کنند های طبیعی گران تر است و البته دوام و ماندگاری بیشتر و ریسک کمتری نیز دارند.

واکس در برق لب ها

واکس در واقع همان موم است، موم بیشتر دوام برق لب را بیشتر می کند. دلیل اصلی استفاده از موم و یا واکس در برق لب این است که مود دیگر نیز به راحتی با هم ترکیب و مخلوط شوند. اگر برق لبی که استفاده می کنید مقداری چسبنده تر است و یا دوام بیشتری دارد به دلیل این است که موم استفاده شده در آن، درصد بیشتری را نسبت به سایر ترکیبات تشکیل داده است.

البته این را بدانید که بیشتر بودن موم در برق لب به معنی بی کیفیت تر بودن آن نیست و بلکه در بسیار از موارد نشان دهنده کیفیت بالاتر آن است، به عنوان مثال برق لب های دارای موم طبیعی بیشتر، معمولا خاصیت مرطوب کننده و از بین بردن ترک های بیشتری دارند، این موم ها معمولا از موم زنبور عسل و یا کره شی ساخته می شوند.

قوام دهنده ها در لیپ گلاس

ترکیب به دست آمده تر موم و مواد دیگری که به موم اضافه می شود مقداری آبکی است و ممکن است استفاده از آن بر روی لب هایتان باعث چکه کردن شود، به همین دلیل به این محصولات قوام دهنده نیز اضافه می شود. البته موم هایی طبیعی همانند موم زنبور عسل به خودی خود غلیظ کننده و قوام دهنده نیز می باشند، کائولینیت که نوعی کانی خاک رس است نیز برای افزودن قوام به لیپ گلاس ها از ترکیباتی است که در ساخت آنها مورد استفاده قرار می گیرد

بی حس کننده ها در برق لب ها چیست

اگر لب هایتان دچار التهاب شده اند و خارش و سوزش دارند، یکی از درمان هایشان استفاده از لیپ گلاس هایی با خاصیت بی حس کننده است، در ساخت این محصولات از ترکیباتی بی حس کننده استفاده شده که برخی از این ترکیبات بی حس کننده به صورت زیر می باشند :

  • کافور
  • نعناع
  • جوهر نعناع

البته معمولا بعد از استفاده از این برق لب ها احساس سوزش و التهاب شدید تر شده و بعد از گذشت چندین لحظه این احساس از بین خواهد رفت.

عطر ها در ساخت برق لب

مخلوط کردن همه ترکیبات سازنده محصول با هم ،ترکیبی را به نتیجه می دهد که ممکن است بوی خوبی نداشته باشد، به همین دلیل در ساخت آنها از عطر نیز استفاده می شود، این رایحه ها می توانند رایحه هر چیزی باشند و معمولا ملایم هستند و صرفا برای از بین بردن بوی بد و یا ناخوشایند ترکیبات مخلوط شده استفاده می شوند. مزیت دیگر استفاده از عطر و رایحه ها در ساخت برق لب و لیپ گلاس این است که لب های شما را نیز خوشبو می کنند.

رنگ دانه ها در ساخت لیپ گلاس

همانطور که گفته شد، یکی از انواع برق لب ها، تینت لب ها می باشند که دارای رنگ دانه هستند، تولید کننده ها در ساخت برخی از این محصولات از رنگدانه های طبیعی مورد تایید وزارت بهداشت، غذا و دارو استفاده می کنند و در ساخت برخی نیز از عصاره میوه ها و گیاهان مختلف استفاده می کنند.

آنتی اکسیدان و ضد آفتاب در ساخت برق لب

از آنجایی که بسیاری از دوست داران زیبایی علاقه بیشتری به خرید ی محصول چند منظوره به جای چندین محصول تک منظوره دارند، سازنده ها نیز در ساخت بسیاری از برق لب ها و لیپ گلاس ها ترکیباتی ضد آفتاب و آنتی اکسیدان اضافه می کنند که محصول نهایی خواص ضد آفتابی نیز داشته باشند. اما این ترکیبات ضد آفتاب موجود در لیپ گلاس و بالم لب چیست؟

اغلب این بالم لب ها دارای ویتامین های E و C می باشند که از آسیب رادیکال های آزاد جلوگیری کرده، التهاب را نیز خنثی می سازند و به تغذیه لب ها می پردازند، این ترکیبات از آسیب های ناشی از اشعه های مضر نور آفتاب جلوگیری می کنند.

از خرید برق لب ها و لیپ گلاس های حاوی ترکیبات زیر خودداری کنید

حالا که ترکیبات سازنده برق لب ها را می دانید که چیست و چه کاربردی دارند و خواص و فوایدشان را نیز می دانید، بهتر است بدانید که در ساخت برخی از محصولات به منظور پایین آوردن قیمت نهایی و ارزان تر تمام کردن محصول از ترکیباتی استفاده می شود که نه تنها فایده و خاصیتی ندارند بلکه دارای مضراتی نیز برای پوست لب های شما می باشند. این مواد معمولا باعث ایجاد حساسیت های آلرژیک شده و ممکن است التهاب لب های شما را بیشتر کرده و علی رغم اینکه برق خوبی نیز می دهند اما به مرور زمان باعث پوسته پوسته شدن لب هایتان شوند. برخی از این ترکیبات مضر به صورت زیر هستند :

پارابن

مطمئنا عبارت بدون پارابن را هنگام خرید بسیاری از رژ لب ها، بالم لب ها و برق لب ها شنیده و دیده اید، در واقع پارابن ها نگهدارنده هایی هستند که برای جلوگیری از رشد کپک و باکتری در لوازم آرایشی و افزایش طول عمر آنها استفاده می شوند. پارابن ممکن است خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش دهد و حتی باعث از بین رفتن توان تولید مثل نیز گردد، به همین دلیل بهتر است همیشه از عدم وجود پارابن در برق لبی که قصد خرید آن را دارید مطمئن شوید.

آنتی اکسیدان های مصنوعی

همانطور که گفته شد، در ساخت بسیاری از برق لب ها از آنتی اکسیدان نیز استفاده می شود که بسیار خوب است، اما نه هر آنتی اکسیدانی، آنتی اکسیدان های صنعتی از طریق فرآیند های شیمیایی ساخته می شوند، این ترکیبات ممکن است به دستگاه تنفسی شما آسیب زده و یا باعث سرطان پوست شوند.

زهر رنبور عسل در برق لب چیست

برخی از برق لب های حجم دهنده که معمولا اثر گذاری بسیار خوبی نیز دارند به صورت موقت لب های شما را با حجم بسیار خوبی نمایش می دهند، حاوی زهر زنوب عسل می باشند، در واقع عملکرد این محصولات به این گونه است که زهر موجود در آنها همانند محرکی باعث التهاب موقت لب ها شده و از طریق تورم، باعث چاق و حجیم تر نشان دادن لب ها می شوند. استفاده از محرک هایی همانند عصاره فلفل برای تحریک و حجم دادن بدون مشکل است، اما زهر زنبور عسل ممکن است باعث ترک خوردن پوست لب های شما شود. البته در مواردی استفاده از هیالورونیک اسید در ساخت این محصولات اثر مخرب زهر زنبور عسل را کاهش داده و استفاده از آنرا بلامانع می کند.

سخن آخر

برق لب ها محصولات بسیار مفیدی هستند، حال که می دانید کاربرد آنها چیست و می دانید که یک نمونه با کیفیت از آنها باید چه ترکیباتی داشته باشند، می توانید از فروشگاه اینترنتی بانه گالری نسبت به خرید برق لب مورد نظرتان اقدام نمایید.

سوالات متداول

آیا استفاده از برق لب بدون ضرر است؟

اگر محصولی که قصد استفاده از آن را دارید، دارای ترکیبات مضری نباشد، اعتدال در استفاده از آن بدون مانع است و مشکلی ندارد. این در حالی است که زیاده روی در استفاده از آن ( البته زیاده روی در استفاده از هر محصول آرایشی دیگری نیز ) ممکن است آسیب پذیر باشد.

آیا مقدار زیادی لیپ گلاس و برق لب مضر است؟

همانطور که گفته شد، استفاده زیاد از هر محصولی مضر است، استفاده از مقدار زیادی از هر محصول در یک بار نیز می تواند مضر باشد، حتی اگر می خواهید سریعا نیز لب هایتان را درمان کرده و از خشکی و ترک آنها خلاص شوید نیز، استفاده از مقدار زیادی از این محصول پیشنهاد نمی شود.

آیا برق لب ها نیز تاریخ انقضا دارند و فاسد می شوند؟

بله، همه لوازم آرایشی و محصولات مراقبتی پوست دارای تاریخ انقضا می باشند، معمولا از لحظه باز کردن محصول باید قادر باشید که حداقل یک سال از آن استفاده کنید، اما به محز اینکه احساس کردید رنگ آن در حال تغییر است و یا بویی از خود ساطع می کند، از آن استفاده نکنید، زیرا ممکن است فاسد شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *