دسته‌بندی نشده

12 بهترین لایه بردار پوست – صورت و لب خانگی

بهترین لایه بردار پوست صورت بدن و لب

آیا تا به حال به ایده ساختن لایه بردار خانگی در کمترین زمان و صرف کمترین هزینه فکر کرده اید؟ لایه بردار ها چه به صورت دست ساز، چه به صورت محصولی موجود در فروشگاه ها و آنلاین شاپ ها باشند، یکی از بهترین محصولات مراقبت از پوست می باشند و به منظور پاک کردن پوست از سلول های مرده و باز کردن منافذ پوستی بسیار مفید می باشند. اگر شما نیز می خواهید پوستی شاداب و شفاف تر داشته باشید، حتما یک اسکراب صورت و بدن و یا یکی از این بهترین لایه بردار های پوست و صورت خانگی را به روتین پوستی خود اضافه نمایید!

اگر چه صد ها نوع محصول با عنوان لایه بردار در فروشگاه های آرایشی بهداشتی وجود دارد، اما طرز تهیه آن در خانه بسیار آسان و شگفت انگیز است، به طوری که شما با موادی که هر روز در آشپزخانه با ان سر و کار دارید می توانید یک لایه بردار عاری از هر گونه مواد شیمیایی را در کمترین زمان برای خود درست کنید. ادامه مطالب را با طرز تهیه چند مورد از بهترین لایه بردار پوست و صورت خانگی همراه شوید.

بهترین تعرفی برای لایه بردار پوست

شاید برای شما نیز سوال باشد، لایه برداری با پوست چه می کند؟ در پاسخ باید بگوییم که با گذشت زمان انواع آلودگی ها، باکتری ها و حتی سلول های مرده روی پوست ما تجمع می یابند. صرف نظر از این که ما هر روز صورتمان را با شوینده مخصوص می شوییم، این تجمع آلودگی تنها با لایه برداری درست و اصولی از بین می روند. در نظر داشته باشید تجمع این آلودگی ها در منافذ عامل اولیه ایجاد جوش و مشکلات پوستی می باشد. هنگامی که لایه برداری می کنید، در واقع بالایی ترین لایه پوست را از هر گونه سلول مرده پاکسازی می نمایید. توجه داشته باشید این لایه برداری در ابتدا ممکن است صورت شما را حساس و قرمز نشان دهد اما با گذشت زمان بسیار کوتاهی شاهد فواید بی نظیر آن خواهید بود.

بهترین لایه بردار پوست صورت بدن و لب

اما ویژگی هایی برای بهترین اسکراب و یا لایه بردار پوست بودن

  • بهترین لایه بردار باید قادر باشد پوست صورت و یا بدن و حتی لب ها را ( بسته به محصول و کاربرد آن ) از سلول هیا مرده عادی ساخته و منافذ را آزاد کرده و البته به کاهش اندازه آنها کمک نماید.
  • بهترین ویژگی که یک لایه بردار پوست و صورت باید داشته باشد، این است که نباید باعث ایجاد حساسیت شود و پوست را خیلی ملتهب کرده و باعث سوزش آن گردد.
  • یکی دیگر از ویژگی هایی که هر کدام از ترکیبات و لایه بردار های پوست و صورت خانگی از آن برخوردار هستند، این است که فاقد ترکیبات شیمیایی می باشند و در واقع به دلیل اینکه در خانه و توسط خودتان ساخته می شوند، کاملا ارگانیک هستند.
  • بهترین ویژگی که یک اسکراب و لایه بردار پوست و صورت باید داشته باشد، این است که در نهایت استفاده از آن باعث می شود که پوست روشن تر شده و درخشش آن افزایش یابد.
  • بهترین اسکراب از ترکیباتی ساخته شده است که علاوه بر این که یک لایه بردار پوست می باشند، خواص جانبی بسیار زیاد دیگری نیز دارند و این ترکیبات باعث جوانی نیز خواهند شد.
  • برای بهترین لایه بردار پوست بودن، باید ویژگی های بسیار زیادی داشت و ملاک های زیادی را دارا بود، اما یکی دیگر از ویژگی هایی که باید داشته باشند، این است که علاوه بر شفافیت پوست، باعث افزایش لطافت آن نیز خواهند شد و البته جوانی صورت را نیز افزایش خواهند داد.

بهترین لایه بردار پوست صورت بدن و لب

چرا لایه برداری پوست مهم است ؟

با بالا رفتن سن، لایه برداری برای پوست هر کدام از ما اهمیت بیشتری پیدا می کند. حالا می پرسید چرا؟ با افزایش سن، سرعت بازسازی سلول های پوست به شدت کاهش پیدا می کند و این بین معنی می باشد که سلول های مرده قدیمی مدت طولانی تری بر روی پوست باقی می مانند. باقی ماندن سلول های مرده بر روی پوست به معنی شروع حالتی کدری، زیری و خشکی یا تولید چربی بیش از حد می باشد.

بنابراین یکی از بهترین کار ها استفاده از لایه بردار پوست و صورت و ایجاد عادت لایه برداری است که با استفاده از یک محصول به نام اسکراب یا همان لایه بردار انجام می شود، این عادت بسیار عالی و این مرحله از روتین پوستی می تواند از تجمع آلودکی ها بر روی پوست جلوگیری کند و پوست شما را در شفاف ترین و زیبا ترین حالت خود قرار دهد. فراموش نکنید لایه برداری در انجام یک آرایش بی نقص نقش مهمی ایفا می کند! به این گونه که به منافذ کمک می کند محصولات را بهتر جذب خود کند.

بهترین لایه بردار پوست صورت بدن و لب

بهترین زمان برای استفاده از لایه بردار پوست و صورت

نکته مهمی که در رابطه با لایه بردار ها وجود دارد، این است که این محصولات همانند کرم های مرطوب کننده و یا ماسک ورقه ای نیستند و نباید هر روز استفاده شوند، در واقع بهترین کار این است که از لایه بردار های پوست و صورت به صورت هفتگی و یا نهایتا هر هفته دو بار استفاده کنید و بهترین زمان برای استفاده از آنها نیز قبل از اعمال محصولات مراقبت از پوست و بعد از شستشوی صورت ( به وسیله فوم شستشوی صورت ) است. در واقع این اصل بر اساس مراحل ترتیب استفاده از محصولات مراقبتی می باشد.

به عنوان یکی از بهترین نکته ها در استفاده از اسکراب های صورت و لایه بردار های پوست، باید بگوییم که اگر قصد رفتن به یک مهمانی و یا یک مراسم مهم را دارید، قبل از آرایش کردن و استفاده از لوازم آرایشی، ( چندین ساعت قبل تر ) از یک اسکراب استفاده کرده و همچنین یک روتین مراقبتی روشن کننده نیز تشکیل شده از یک سرم صورت روشن کننده، یک ماسک صورت روشن کننده و چندین محصول آبرسان استفاده کنید و با چهره ای درخشان و زیبا، تمامی نکاه ها را به سمت خود خیره نمایید.

همچنین به عنوان نکته ای دیگر نیز باید بگوییم که اسکراب ها لایه بردار هستند و بیشتر از هر محصول دیگری باعث حساس شدن پوست می شوند، بنابراین اگر بعد از استفاده از آنها از محصول مراقبتی دیگری نیز استفاده نمی کنید، توصیه ما این است که حتما از یک کرم مرطوب کننده استفاده کنید، چراکه کرم های مرطوب کننده باعث می شوند که لایه اپیدرم در صورتی که ضعیف شده باشد، تقویت پیدا کند.

چند مورد از بهترین لایه بردار های خانگی برای پوست شما

در واقع بسته به نوع پوست بهترین لایه بردار متفاوت خواهد بود. علاوه بر این، بسته به ترکیباتی که برای پوست شما مناسب باشند یا نه و البته بسته به مشکلی که پوست شما دارد، باز این بهترین ها متفاوت خواهند بود. اما محصولاتی که در ادامه معرفی کرده ایم، به این دلیل بهترین لایه بردار ها و اسکراب های پوست و صورت می باشند، چراکه خاصیت لایه برداری آن ها قوی است، برای انواع پوست مناسب هستند و طرفدارارن بسیار زیادی نیز دارند، ضمننا درست کردن آنها نیز بسیار بسیار ساده است.

  1. اسکراب صورت خانگی برای داشتن پوستی درخشان

از اسکراب نمک خانگی که علاوه بر لایه برداری یک آبرسان و مرطوب کننده قوی پوست به حساب می آید حداکثر دو بار در هفته استفاده کنید. نمک که هم به صورت دریایی و ریز در هر خانه یافت می شود، یک آبرسان و مرطوب کننده قوی به حساب می آید که در کنار جلوگیری از قرمزی و التهاب به خوبی جوش ها را نیز از بین می برد. از این لایه بردار هم برای پوست صورت و هم بدن می توان استفاده کرد.

مواد لازم :

  • 150 گرم نمک دریایی درشت یا ریز
  • روغن زیتون 150 میلی لیتر
  • 5 تا 7 قطره از اسانس دلخواه خود

اسکراب لایه بردار پوست صورت نمک دریایی و روغن زیتون

طرز تهیه لایه بردار نمک :

نمک را در یک ظرف مناسب بریزید، روغن زیتون را به آن اضافه نمایید و با یک قاشق به خوبی آن ها را ترکیب کنید، حال می توانید از اسانس دلخواه خود جهت ایجاد رایحه عالی به آن استفاده کنید. اسکراب شما اماده است و می توانید مدت طولانی آن را نگهداری کنید.

نحوه استفاده از لایه بردار نمک :

مقدار لازمی از مخلوط درست کرده را بر روی دستان خود قرار دهید، حال به آرامی و با حرکات دایره ای ان را بر روی پوست خود بمالید، دو دقیقه این کار را تکرار کنید و سپس محل را با آب گرم بشویید. بعد از لایه برداری پوست خوب است که از یک لوسیون ا مرطوب کننده پوست استفاده کنید. اگر شما نیز به دنبال بهترین لایه بردار پوست صورت و بدن می گردید، اسکراب نمک خانگی را از دست ندهید.

  1. لایه بردار پوست صورت خانگی برای درمان آکنه

اگر شما نیز می خواهید از شر جوش و لک ب روی پوست چرب خود خلاص شوید، به طور منظم از این اسکراب استفاده نمایید. این اسکراب که بر پایه عسل و دارچین تهیه می شود اگر به درستی استفاده شود، تنایج شگفت انگیزی بر روی پوست شما به جا می گذارد. البته توجه کنید! آن را بیش از حد استفده نکنید زیرا این کار می تواند منجر به تولید چربی بیشتر بر روی پوست شما شود و جوش ها را بد تر کند. اگر به دنبال بهترین لایه بردار پوست چرب می گردید، اسکراب عسل خانگی را از دست ندهید.

مواد لازم :

  • 3 قاشق غذا خوری عسل طبیعی و ارگانیک
  • 1 قاشق پودر دارچین (ترجیحا تازه باشد)

اسکراب لایه بردار پوست و صورت عسل و دارچین

طرز تهیه و نحوه استفاده از لایه بردار عسل :

عسل را با پودر دارچین مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید تا خمیری و یکدست شود. سپس مخلوط را با استفاده از یک برس یا انگشت بر روی پوست صورت خود بمالید و به صورت دایره ای ماساژ دهید. لایه بردار را بعد از گذشت 7-8 دقیقه با آب سرد بشویید. بعد از گذشت چند ساعت از لایه بردار، پوست صورت خود را با شوینده مخصوص تمیز کنید.

  1. لایه بردار پوست صورت خانگی برای پوست های خشک

گزارشات حاکی بر این است که کافئین موجود در قهوه به افزایش جریان خود کمک شایانی می کند و با اکسیدان های موجود در محتویات خود پوست را در برابر اشعه ماورا بنفش به خوبی محافظت می کند و یک مرطوب کننده قوی نیز به حساب می اید. اگر شما نیز می خواهید در خانه و با صرف کمترین هزینه و زمان بهترین لایه بردار پوست خشک مردانه و زنانه را درست کنید، اسکراب قهوه را از دست ندهید. عسل موجود در این لایه بردار یک آنتی باکتریال قوی به حساب می آید و پوست را به شدت نرم و لطیف می کند.

مواد لازم :

  • 3 قاشق چای خوری قهوه تازه
  • نصف لیوان شیر پر چرب
  • یک قاشق چای خوری عسل

اسکراب لایه بردار پوست و صورت عسل و شیر و قهوه

طرز تهیه لایه بردار قهوه خانگی :

شیر و قهوه را در یک ظرف با هم مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید تا کرم رنگ شود. صبر کنید مخلوط کمی غلیظ شود و سپس به آن عسل را اضافه نمایید و دوباره هم بزنید تا لایه برداری یکدست درست شود.

نحوه استفاده از لایه بردار قهوه :

مخلوط تهیه شده را به آرامی بر روی صورت بمالید و به صورت دایره ای به مدت 8 تا 10 دقیقه بر روی پوست ماساژ دهید و سپس آن را با اب سرد بشویید. دو بار استفاده از این لایه بردار برای دریافت نتیجه عالی، کافی است.

  1. لایه بردار برای پوست لب در خانه

اگر شما نیز می خواید لب های حجیم داشته باشید و در خانه بدون نیاز به خرید محصولات شیمیایی بالم لب کاملا ارگانیک داشته باشید، این ترکیب خفن را از دست ندهید. شکر قهوه ای موجود در این اسکراب به خوبی لایه های مرده پوست لب را از بین می برد و به درخشان و لطیف شدن آن کمک شایانی می نماید.

مواد لازم:

  • شکر قهوه ای دو قاشق غذا خوری
  • نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • نصف قاشق غذاخوری عسل خام
  • نصف قاشق چای خوری پودر دارچین

طرز تهیه و نحوه استفاده از این اسکراب لب :

تمامی مواد لازم را در یک کاسه با هم مخلوط کنید. سپس با نوک انگشتان خود، مقداری از مخلوط  را بر روی لب های خود بمالید و با حرکات دایره ای ملایم، پوست های مرده را جدا کنید. توجه داشته باشید بیش از حد لب ها را اسکراب نکنید تا ایجاد زخم جلوگیری شود. حال مواد را با آب گرم بشویید. از این اسکراب یک یا دو بار در هفته استفاده نمایید.

  1. بهترین لایه بردار خانگی صورت برای پوست های مختلط

اگر یک لایه بردار قوی و عالی برای پوست مختلط خود می خواهید، این ترکیب معرکه را از دست ندهید. بلغور جو دو سر با ترکیبات آنتی اکسیدانی خود یک ضد التهاب قوی برای پوست های حساس و تحریک شده می باشد و به خوبی می تواند ان را تسکین دهد. در همین حال ماست موجود در این لایه بردار با اسید لاکتیک موجود در ترکیبات خود تاثیر لایه برداری را چند برابر می کند. روغن جوجوبا رطوبت عالی را به پوست شما می رساند بدون این که منافذ مسدود شود.

مواد لازم :

  • دو قاشق غذا خوری جو دو سر آسیاب شده
  • یک قاشق غذا خوری ماست ساده
  • یک قاشق غذا خوری روغن جوجوبا (می توانید به جای روغن جوجوبا از روغن نارگیل استفاده نمایید.)

طرز تهیه اسکراب خانگی برای پوست های مختلط :

تمام مواد ذکر شده در قسمت بالا را به خوبی در یک کاسه با هم مخلوط کنید. (فراموش نشود که حتما جو دو سر را از قبل با استفاده از آسیاب به پودر تبدیل کرده باشید.)

نحوه استفاده :

اسکراب به دست آمده را به مدت 30 الی 60 ثانیه بر روی پوست تمیز صورت به صورت آرام و دایره ای ماساژ دهید. در قدم بعدی لایه بردار را با آب ولرم بشوید. مخلوط باقی مانده را می توانید در یک طرف در داخل یخچال برای مدتی نگهداری کنید.

  1. لایه بردار صورت خانگی برای پوست های چرب

قبل هر چیزی لازم به ذکر است که موز، حاوی مواد مغذی همچون پتاسیم، ویتامین سی و مقدار بالایی ویتامین A است که هر کدام نقش پر رنگی را در شادابی و درخشش پوست ایجاد می کنند. همچنین موز حاوی سیلیس است که می تواند افزایش کلاژن سازی را در پوست به شدت بالا ببرد.

مواد لازم :

  • 1 عدد موز رسیده
  • 2 قاشق غذا خوری جو دو سر پودر شده
  • 1 قاشق غذاخوری ماست ساده

طرز تهیه لایه بردار ماسک :

موز را با استفاده از چنگال به گونه ای له کنید که تبدیل روان نشود. ماست و پودر جو دو سر را به موز اضافه نمایید. مواد را به خوبی هم بزنید تا ترکیب یکدستی به دست بیاید.

طریقه استفاد از لایه بردار موز :

اسکراب به دست آمده را به آرامی بر روی پوست صورت به مدت 30 الی 60 ثانیه به صورت دایره ای ماساژ دهید. در قدم بعدی صورت را با آب ولرم رو ب گرم بشویید. شما می توانید این لایه بردار پوست چرب برای برای مدتی در یخچال نگهداری کنید.

  1. لایه بردار صورت آلوئه ورا خانگی

همه ما برای یک بار هم که شده درباره خواص آلوئه ورا برای پوست صورت چیز هایی شنیده ایم یا تجربه استفاده از ان را داشته ایم. در این قسمت از مقاله قصد معرفی یکی از بهترین لایه بردار پوست صورت که به صورت خانگی تهیه می شود را به شما مخاطبان داریم. آلوئه ورا یک ابرسان و مرطوب کننده قوی برای تمامی پوست ها می باشد. این عصاره فوق العاده که در ترکیبات خود دارای تسکین دهنده و آرام بخش است به خوبی با تمامی پوست ها سازگار است.

مواد لازم :

  • شکر قهوه ای 4/1 پیمانه
  • 1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا
  • 1 قاشق غذا خوری روغن زیتون

دستور العمل و طریقه استفاده از لایه بردار :

همه مواد را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید، سپس لایه بردار به دست آمده را به مدت یک دقیقه بر روی پوست صورت به صورت دایره ای ماساژ دهید. در پایان کار پوست صورت را با آب ولرم بشویید.

  1. لایه بردار خانگی صورت و بدن بادام و چای سبز

اگر می خواهید با لایه برداری کردن پوست خود از داشتن صورت حجیم و آبرسانی شده خود نهایت لذت را ببرید، باید از این بهترین لایه بردار پوست و صورت استفاده نمایید. این ترکیب لایه بردار قوی و بسیار عالی و مناسبی است که استفاده از آن نیز ساده می باشد. در ابتدا لازم است بدانید بادام در تماس با پوست حس نرمی و لطافت را به آن می بخشد و در کنار آن چای سبز، عصاره آنتی اکسیدان خود را به سد دفاعی پوست می رساند.

مواد لازم :

  •  5 عدد بادام
  • 1 قاشق غذاخوری ماست ساده
  • 1 قاشق غذاخوری چای سبز

طرز تهیه و نحوه استفاده از لایه بردار :

در ابتدا بادام ها را با استفاده از آسیاب به پودر تبدیل کنید سپس آن را با دیگر مواد به خوبی ترکیب نمایید. لایه بردار آماده شده را که حالت خمیری دارد، به آرامی و به صورت دایره ای بر روی پوست صورت خود ماساژ دهید. در پایان کار صورت خود را با اب ولرم شستشو دهید.

  1. لایه بردارخانگی برای پوست های حساس

اگر پوست حساسی دارید و به دنبال یک اسکراب برای ان می گردید، این ترکیب خانگی فوق العاده را دست کم نگیرید! ماست با ترکیبات حاوی لاکتیک اسید خود به روش غیر تهاجمی و بسیار ملایم پوست را لایه برداری می کند. کیوی که سرشار از ویتامین سی است، یک تغذیه کننده بسیار معرکه برای پوست به شمار می رود.

مواد لازم :

  • 1 عدد کیوی
  • 2 قاشق غذاخوری ماست
  • 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

دستورالعمل و نحوه استفاده از بهترین لایه بردار پوست مختلط :

ابتدا پوست کیوی را جدا کرده و آن را به خوبی له کنید، کیوی له شده را با ماست و روغن زیتون به خوبی ترکیب نمایید. فرمول به دست آمده را بر روی پوست تمیز خود به مدت 40 تا 60 ثانیه به صورت دایره ای بر روی پوست خود ماساژ دهید سپس ان را با آب ولرم رو به سرد شستشو دهید.

  1. لایه بردار صورت بذر کتان خانگی

آیا تا به حال درباره بذر کتان و خواص آن برای پوست صورت چیزی شنیده اید ؟ در واقه به این دلیل این محصول به عنوان بهترین لایه بردار پوست معرفی شده است، چون پایه و اساس آن بذر کتان می باشد که با ترکیبات تسکین دهنده و آنتی اکسیدانی خود به کاهش چین و چروک ریز پوستی کمک ویژه این ی کند. توجه داشته باشید که بذر کتان در خانه موجود ندارید، می توانید از جو دو سر استفاده کنید که رطوبت رسانی لازم را به پوست می رساند.

مواد لازم :

  • 3/1 فنجان بذر کتان یا جود دوسر
  • 1 قاشق غذاخوری گلیسیرین
  • 1 قاشق غذاخوری خاک رس
  • 1 قاشق چای خوری شکر
  • یک الی دو قطره آبلیمو

طرز تهیه و نحوه استفاده از لایه بردار خانگی برای تمامی پوست ها:

ابتدا لازم است بذر کتان و گلیسیرین را در یک ظرف ریخته و به خوبی خرد کنید تا ترکیب یکدستی درست شود سپس بقیه مواد را به آن اضافه نمایید. اکنون لایه بردار اماده شده برا به آرامی به صورت دایره ای بر روی پوست صورت خود بکشید. در قدم آخر پوست را با آب ولرم به خوبی شستشو دهید.

  1. لایه بردار صورت خانگی برای پوست های حساس

تسکین دهندگی و آرام بخشی جو دو سر برای پوست های حساس بسیار عالی عمل می کند و استفاده از آن می تواند به بهترین نحو به رفع بخی مشکلات پوستی شما کمک کند. این لایه بردار پوست که در این پاراگراف آن را به کلی معرفی خواهیم کرد محصولی بسیار اقتصادی و قوی است و شما به راحتی می توانید پوست حساس خود را به دستان معجزه گر آن بسپارید.

مواد لازم :

  • 2/1 فنجان جو دو سر نپخته
  • آب

دستور العمل و نحوه استفاده از بهترین لایه بردار پوست حساس بدن و صورت:

جو دو سر را با استفاده از آسیاب به خوبی به پودر تبدیل کنید. مقدار لازم از ان را در یک کاسه ریخته و به ان آب اضافه کنید تا به خمیر تبدیل شود. مخلوط را به آرامی بر روی پوست صورت و گردن خود ماساژ دهید. در پایان کار می توانید محل لایه برداری شده را با اب شستشو دهید.

  1. لایه بردار خانگی جوش شیرین

اگر برای پوست چرب خود به دنبال یک لایه بردار خوب می گردید، این فرمول خفن را از دست ندهید. جوش شیرین علاوه بر اینکه یک سفید کننده قوی پوست به شمار می رود، به خوبی لکه های ناشی از آفتاب سوختی و آکنه های فعال را از بین می برد. این لایه بردار به خوبی چربی های اضافه پوست را می گیرد و آن را معتدل می کند.

مواد لازم :

  • 1 قاشق چای خوری جوش شیرین
  • شوینده مخصوص پوست خود یک قاشق

دستور العمل و نحوه استفاده از اسکراب خانگی اقتصادی جوش شیرین:

دو مواد لازم را با هم مخلوط کنید سپس آن را به آرامی بر روی بر روی پوست صورت بکشید.حرکات را دایره ای نجام دهید و در پایان نیز صورت را با آب گرم بشویید.

سخن پایانی

اگر مقاله بالا را مطالعه کرده باشید، متوجه شده اید که اکثر مواد لازم جهت درست کردن هر کدام از این بهترین لایه بردار های پوست و صورت و لب خانگی، در آشپزخانه هر کدام از ما به راحتی یافت می شوند. بسیاری از این لایه بردار ها در عرض چند دقیقه درست می شود و نتایج شگفت انگیزی بر روی پوست شما به جا می گذارند، اما باز اگر حوصله درست کردن لایه بردار خانگی را ندارید، بهترین کار خرید اسکراب لایه بردار صورت و بدن می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *