دسته‌بندی نشده

ترتیب استفاده از محصولات مراقبت از پوست و صورت

ترتیب استفاده از محصولات مراقبت از پوست

محصولات مراقبت از پوست نیز همانند انواع لوازم آرایشی، ترتیب استفاده دارند و بهتر است که استفاده از انها طبق ترتیبی باشد که برای آنها در نظر گرفته شده است، در واقع اگر بخواهید بهترین عملکرد را از انها ببینید و یا بهترین نتیجه را از آنها دریافت کنید، بدون استفاده صحیح از آنها و همچنین بدون رعایت ترتیب دقیق و صحیح استفاده، به چنین آرزویی نخواهید رسید. در این مقاله می خواهیم یک بار برای همیشه، ترتیب صحیح استفاده از انواع محصولات مراقبت از پوست را به صورت دقیق به شما عزیزان آموزش دهیم.

چرا باید از محصولات مراقبت از پوست به ترتیب استفاده شود ؟

در واقع لایه بندی استفاده از محصولات مراقبت از پوست باعث می شود که پوست صورت شما مواد فعال بیشتری را به صورت کاملا موثر تر دریافت کرده و شانس بیشتری برای دیدن نتیجه بهتر از استفاده از آنها داشته باشید. بنابراین باید این موضوع را قبول کنید که چه از دو یا 3 محصول مراقبتی استفاده کنید و چه بخواهید هر محصولی که خریداری کرده اید را در یک روتین مرقابتی پوستی استفاده نمایید، ترتیب استفاده همان است و باید اصولی که در ادامه و برنامه ای که در این مقاله به شما خواهیم داد، رعایت نمایید.

البته در نظر داشته باشید که ما نمی گوییم که باید از همه محصولات مراقبت از پوستی که در ادامه معرفی می کنیم، استفاده کنید، به عبارتی نیاز نیست که هر آنچه که فروشگاه ها دارند را خریداری کنید و هر انچه خریداری کرده اید نیز استفاده کنید. بلکه همین که ابتدایی ترین روتین مراقبت از پوست که شامل شستشوی صورت، مرطوب نگه داشتن آن و همچنین SPF دار کردنش هنگام بیرون رفتن را رعایت کنید، کافیست.

در استفاده از محصولات مراقبت از پوست و در ترتیب استفاده از آنها، یک اصل بسیار مهم وجود دارد و آن هم این است که بعد از شستشوی صورت و تمیز کردن آن از آلودگی ها و مواد آرایشی، باید از رقیق ترین محصول مراقبتی شروع کرده و غلیظ ترین را در آخر و بعد از همه استفاده کنید. در واقع، بدون رعایت ترتیب استفاده، شما هیچ اثری یا اثر کمی از استفاده از محصولات مراقبت از پوست خواهید گرفت. به عنوان مثال اگر کرم مرطوب کننده را استفاده کنید و سپس سرم صورت بزنید، سرم صورت هیچ خاصیتی برای شما نخواهد داشت.

نکته مهم دیگری هم که در اهمیت رعایت ترتیب استفاده از محصولات مراقبت از پوست نیاز است به آن اشاره کنیم، این است که چه از این محصولات در شب و چه از آنها در روز و صبح ها استفاده می کنید، یعنی چه روتین مراقبتی شب و چه روتین مراقبتی روز دارید، باید ترتیب استفاده به این صورت باشد و باز هم تاکید می کنیم که این ترتیب بدین معنی نیست که از همه آنها استفاده نمایید و به عنوان مثال اگر نمی خواهید محصول سوم را استفاده کنیم، کافیس از آن بگذرید و به سراغ محصول چهارم بروید.

و اما ترتیب استفاده از محصولات مراقبت از پوست

مرحله اول : شستشوی صورت

قبل از هر چیزی و قبل از اینکه شروع به استفاده از محصولات مراقبت از پوست کنید، باید صورتتان تمیز باشد، یعنی باید آرایش را از روی آن بشورید و همچنین آلودگی ها را نیز پاک کنید، برای اینکار می توانید از هر شوینده ای استفاده کنید، اما اگر از ما ترتیب استفاده از بهترین محصولات مراقبت از پوست را می خواهید، باید بگوییم که بهتر است از شوینده ها و تمیز کننده هایی استفاده کنید که مراقبتی و درمانی می باشند همانند میسلار واتر و ها و فوم های شستشوی صورت برای این منظور بهتر است :

  • میسلار واتر : ابتدا از یک میسلار واتر برای پاک کردن آرایش از روی صورتتان، شل کردن مواد و لوازم آرایشی که ضد آب هستند و پاک کردن آنها استفاده کنید و سپس
  • فوم شستشوی صورت : از یک فوم شستشوی صورت بعد از اینکه مواد و آرایش روی صورتتان را پاک کردید استفاده کنید و آلودگی ها و باقیمانده ارایش را نیز از بین ببرید.

اگر در رابطه با هر کدام از محصولات بالا یعنی میسلار واتر یا فوم شستشوی صورت سوالاتی برای شما عزیزان به وجود آمده است باید بگوییم که در مقاله هایی در بخش وبلاگ هم توضیح داده ایم که فوم شستشوی صورت چیست و هم توضیح داده ایم که میسلار واتر چیست.

اما نکته مهم تر این است که حال صورتتان تمیز شده و می توانید استفاده از محصولات مراقبت از پوست را به ترتیبی که در ادامه بیان خواهیم کرد شروع کنید، اما در نظر داشته باشید که قبل از اینکه به مرحله دوم بروید، بهتر است که صورتتان ار کامل خشک کرده و با صورتی خشک، مرحله دوم را اجرا کنید.

مرحله دوم : استفاده از تونر

نمی خواهیم در اینجا برای شما توضیح دهیم که تونر چیست، اما باید بدانید که از آن برای آماده سازی پوست و پاک سازی و تخلیه منافذ جهت پذیرش سایر محصولات مراقبتی که در ادامه استفاده می شوند، استفاده می شود. همانطو که گفته شد، در ترتیب استفاده از محصولات مراقبت از پوست، باید ابتدا از محصولات رقیق تر استفاده کرده و سپس به سمت محصولات غلیظ تر بروید، رقیق ترین محصول مراقبت از پوست نیز تونر می باشد.

البته تونر های صورت خواص بی نظیر دیگری نیز دارند که در مقاله ای جداگانه به صورت کامل، خواص و فواید استفاده از تونر ار ذکر کرده ایم، اما همین را بدانید که در واقع این محصولات لایه بردار های ملایمی هستند که باعث می شوند منافذ باز پوستی آزاد شوند و اندازه آنها نیز کوچکتر گردد، استفاده از تونر های صورت در آبرسانی، تنظیم چربی و تنظیم PH پوست بسیار موثر است.  به هر حال همانطور که گفته شد، لایه برداری مرحله ای مهم از مراقبت از پوست است و اگر احساس می کنید که صورتتان به لایه بردرای قوی تری احتیاج دارد بهترین کار این است که مرحله بعد را نیز انجام دهید.

مرحله سوم : لایه برداری به وسیله اسکراب

بله درست است. لایه برداری نقشی بسیار مهم در از بین بردن آلودگی های پوستی داخل منافذ، از بین بردن سلول های مرده، افزایش گردش سلولی و به قولی نوسازی پوست و صورت شما دارد و حتما باید به آن توجه شود و حتما از محصولاتی مناسب برای لایه برداری استفاده کنید، اما نه به اندازه سایر مراحل.

به عبارتی، اگر هر شب از روتین مراقبتی پوستی که دارید استفاده می کنید، نیازی نیست که هر شب این مرحله را نیز اجرا کنید، چراکه اسکراب ها باید به اندازه استفاده شوند و به عنوان مثال هفته ای یک بار و یا دو بار به لایه برداری از پوست صورت خود و استفاده از اسکراب ها بپردازید.

اگر نمی دانید اسکراب چیست، باید بگوییم که نوعی ماسک صورت است که هم برای بدن و هم برای صورت استفاده می شود و توضیحات تکمیلی آن را نیز در مقاله ای در قسمت وبلاگ درج کرده ایم، اما به صورت مختضر باید بگوییم که اسکراب های صورت و بدن، لایه بردار هایی هستند و دارای موادی هستند که همانند سنگدانه هایی ریز روی پوست پخش شده، منافذ را آزاد کرده و سلول های مرده را به کل از بین می برند.

در بین هر چند بار استفاده از سایر محصولات مراقبت از پوست لازم است که در ترتیب استفاده از محصولات مراقبت از پوستی که دارید، در این مرحله از اسمراب های صورت و حتی بدن نیز استفاده کرده و با این کار هم گردش خونی پوست خود را بالا برده و نتیجتا پذیرش و اثر گذاری سایر محصولات را با این کار بالاتر ببرید و هم با باز تر کردن منافذ پوستیتان جذب محصولات دیگر را نیز بهتر کنید.

نکته مهمی که اینجا لازم است به آن اشاره کنیم، این است که استفاده از اسکراب لایه بردار، به افرادی که پوست چرب و مستعد جوش دارند، بیشتر توصیه می شود، چراکه با از بین بردن عمقی آلودگی های داخل منافذ و لایه برداری از سلول های مرده و همچنین از بین بردن چربی اضافه پوست، مانع به وجود آمدن جوش ها به ویژه زیر پوستی می شوند. حال که پوست خود را به کلی لایه برداری کرده اید، باید بدانید که منافذ پوستی به ویژه صورتتان در آماده ترین حالت خود برای پذیرش ترکیبات مغذی می باشند و بهتر است هر چه سریع تر و بدون وقفه به مرحله بعد بروید.

مرحله چهارم : ماسک ( ورقه ای ) صورت

در واقع در مرحله قبل نیز شما از یک ماسک استفاده کردید، یعنی اسکراب ها نیز نوعی ماسک می باشند که قابلیت لایه برداری دارند، در این مرحله شما باید از ماسک های مغذی استفاده کنید، البته برخی از وبسایت ها و برخی از افراد در ترتیب استفاده از محصولات مراقبت از پوست ابتدا سرم های صورت را استفاده می کنند و سپس ماسک ها را استفاده می کنند. اما بهتر است ابتدا ماسک را استفاده کنید و سپس در مرحله بعد از سرم استفاده کنید.

ماسک های تغذیه کنند نیز به دو نوع تقسیم می شوند، یکی ماسک های کاسه ای که همانند کرم بر روی پوست مالیده می شوند و بعد از چند دقیقه برداشته می شوند، دیگری نیز ماسک های ورقه ای صورت که ورقه هایی هستند که حاوی هیدروژ ل نیز می باشند و با قرار گرفتن بر روی صورت شما، هیدروژل حاوی ترکیبات مغذی را به پوست و صورت شما می رسانند.

بسته به نیازی که احساس می کنید می توانید از هر کدام از آنها استفاده کنید، اما استفاده از هر دوی آنها پشت سر هم شاید جالب نباشد، هر چند بلامانع است، اما کار اضافه ای به نظر می رسد.

ماسکی که استفاده می کنید، چه ورقه ای باشد و چه کاسه ای، با قرار گرفتن بر روی صورت شما، مواد مغذی که از آن ساخته شده است را به راحتی به پوست صورت شما جذب کرده و بدین ترتیب مشکلات مختلفی از صورت شما، از جمله جوش ها، چین و چروک، خشکی پوست و … را درمان می کنند.

اگر ماسک های ورقه ای برایتان جدید هستند و نمی دانید ماسک ورقه ای چیست و یا طرز استفاده از ماسک ورقه ای را بلد نیستید، در مقاله هایی جداگانه در قسمت وبلاگ فروشگاه، همه آنها را به صورت کامل برای شما عزیزان توضیح داده ایم.

مرحله پنجم : استفاده از سرم صورت

حاول وقت آن رسیده که از کاربردی ترین و مغذی ترین و راحت ترین محصول مراقبت از پوست استفاده کنید، یعنی سرم های صورت، رعایت ترتیب استفاده از محصولات مراقبت از پوست و استفاده از هر کدام از محصولات قبلی می تواند حتی تاثیر گذاری سرم صورت را نیز بیشتر کند و فواید بیشتری از آن به شما و پوست و صورتتان برساند.

اگر نمی دانید سرم صورت چیست، باز باید بگوییم که اینجا جای تعریف و توضیح کامل آن نیست و بهتر است مقاله مربوط به آن را مطالعه کنید، اما همین بس که بدانید سرم ها محصولاتی هستند با غلظت بیشتر از سایر تونر ها که بعد از آماده سازی پوست برای دریافت محصولات مراقبتی استفاده می شوند. البته می توانید آنها را قبل از استفاده از ماسک ها نیز استفاده کنید، به هر حال، هم ماسک ها و هم سرم های صورت، محصولات مراقبتی تغذیه کننده و درمانی می باشند و تقریبا نتیجه نهایی استفاده از آنها یکسان است.

سرم های صورت بسیار بسیار متنوع می باشند و تقریبا برای هر مشکل پوستی که ممکن است هر فردی داشته باشد، مدل خاصی از ترکیبی خاص تولید شده است. بنابراین ابتدا باید مشخص کنید که پوستتان چگونه است، چراکه حتی سرم صورت پوست خشک با سرم صورت پوست چرب نیز متفاوت می باشد.

نکته مهمتری که حتی اهمیت بیشتری از ترتیب استفاده از محصولات مراقبت از پوست دارد این است که باید طرز استفاده از آنها را نیز بلد باشید، هر چند که طزر استفاده از سرم صورت، چندان سخت نیست، اما باز نکاتی که دارد که باید رعایت کنید و طبق این نکات از آن ها استفاده کنید.

مرحله ششم : استفاده از کرم مرطوب کننده

حال که ترتیب استفاده از محصولات مراقبت از پوست را رعایت کرده و همه محصولاتی که می خواستید را طبق ترتیبی که برای شما عزیزان در پاراگراف های قبل توضیح دادیم استفاده کرده اید، وقت آن رسیده که از یک کرم مرطوب کننده استفاده کنید کرم های مرطوب کننده همانند لایه ای هستند که هم اپیدرم پوست شما را که به احتمال زیاد در اثر شسشتو و لایه برداری تا حدی ضعیف شده، ترمیم کرده و تقویت می کنند و هم به جذب محصولات مراقبتی که تا الان استفاده کرده اید کمک می کنند.

البته یک مرحله جانبی دیگر نی در ترتیب استفاده از محصولات مراقبت از پوست وجود دارد که به قبل از استفاده از مرطوب کننده و بعد از استفاده از سرم صورت مربوط می شود و آن هم استفاده از یک کرم آبرسان است. اگر کرمی دارید که خاصیت آبرسانی فوق العاده ای دارد، باید از آن نیز قبل از کرم مرطوب کننده استفاده نمایید. چراکه مطمئننا می دانید کرم های آبرسان و مرطوب کننده با هم تفاوت دارند.

اما اگر کرم مرطوب کننده ای هم داشته باشید که خاصیت آبرسانی نیز داشته باشد، که چه بهتر. در واقع در فروشگاه های مختلف کرم های مرطوب کننده بسیار زیادی وجود دارند که خاصیت آبرسانی نیز دارند.

مرحله هفتم : استفاده از کرم دور چشم

تمامی محصولاتی که تا الان به ترتیب به عنوان محصولات مراقبت از پوست صورت از آن ها استفاده کرده اید، برای پوست غیر از دور چشم هایتان بودند. البته برخی از سرم های صورت، برای دور چشم نیز قابل استفاده می باشند. اما بهتر است در مرحله استفاده از سرم صورت، از یک سرم دور چشم تخصصی ، برای پوست دور چشم استفاده کرده و حتی کرم مرطوب کننده صورتتان را ینز به دور چشم هایتان نزده و به جای آن از یک کرم دور چشم مناسب استفاده کنید.

اگر نمی دانید کرم دور چشم چیست، باید بگوییم، که همان کرم های مرطوب کننده، اما با فرمولاسیونی مناسب برای پوست دور چشم می باشند، که خواص بسیار بسیار زیادی دارند و استفاده از آنها باعث می شود که هم پوست دور چشم هایتان روشن تر شود، هم پف آن بخوابد و هم نازک تر و ظریف و زیباتر به نظر برسد.

مرحله آخر : استفاده از کرم ضد آفتاب

و اما اگر می خواهید بعد از استفاده از محصولات مراقبت از پوست، که صورتتان در زیبا ترین و روشن ترین و درخشان ترین حالت خود قرار دارد، بیرون بروید، بهتر است که از یک لایه نازک از کرم ضد افتاب به منظور جلوگیری از اسیب زدن نور آفتاب به پوستتان نیز استفاده نمایید. در واقع در ترتیب استفاده از محصولات مراقبت از پوست، کرم ضد آفتاب در هر صورتی آخرین مرحله است و استفاده از آن غیر قابل انکار می باشد.

سخن آخر

در پایان باید بگوییم که خوشحالیم که همه توضیحاتی که در رابطه با ترتیب استفاده از انواع محصولات مراقبت از پوست برای شما عزیزان درج کرده ایم مطالعه نمودید و بهتر است که استفاده از آن را حتما در نظر بگیرید و همه محصولاتی که دارید و می خواهید استفاده کنید را طبق این ترتیب استفاده نمایید. برای خرید هر محصول مراقبت از پوستی هم که برای درمان مشکلات پوستی خود نیاز دارید، می توانید فروشگاه اینترنیت بانه گالری را با تنوعی بالا از انواع محصولات در نظر داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *