دسته‌بندی نشده

طرز و نحوه صحیح استفاده از سرم صورت

طرز و نحوه صحیح استفاده از سرم صورت

در واقع بخشی بسیار مهمتر از خرید سرم صورت و البته شناخت این محصولات و انتخاب نمونه مناسب برای پوست و صورتتان، بعد از آن یعنی طرز و نحوه صحیحی استفاده از این سرم های صورت می باشد. در واقع با وجود اینکه سرم های صورت برای برخی از افراد به عنوان اصلی ترین بخش روتین مراقبت روزانه به شمار می رود، اما بسیاری از این افراد به درستی از آن استفاده نمی کنند و نحوه صحیح اعمال آن بر روی صورتشان را بلد نیستند.

هیچ جای تعجب نیست که در روتین مراقبت از پوست هر فرد حداقل یکی از این سرم های صورت وجود داشته باشد! چراکه مدل های متنوعی که از این محصول در بازار موجود شده است می توانند انواع مشکلات پوستی را برطرف کنند. برای مثال در بازار می توان از نمونه های کلاژن ساز گرفته تا مدل های آبرسان تهیه و خریداری کرد، این یعنی هر فردی برای رفع هر مشکی از صورت خود به این محصولات نیاز دارد و بنا بر این هر فردی نیز لازم است طرز و نحوه صحیح استفاده از آن را بلد باشد. بنابراین در ادامه مطلب علاوه بر ذکر اهمیت استفاده از این محصولات مراقبتی و درمانی، نحوه و طرز صحیح استفاده از سرم های مختلف صورت را نیز برای دریافت بهترین نتیجه از آنها برای شما عزیزان شرح داده ایم.

چرا که شاید برای شما هم سوال باشد، آیا واقعا راه درستی برای استفاده از سرم های صورت وجود دارد؟ برای بهرمندی حداکثری از این محصولات لازم است از آن ها طبق دستور العمل استفاده کرد. در این مقاله ما به عنوان یک راهنما، نکاتی را در مورد نحوه استفاده از سرم صورت در اختیار شما قرار می دهیم تا مطمئن شوید در پایان کار بیشترین بهره وری از روتین مراقبتی خود دریافت کرده اید یا از این پس روش صحیح استفاده از ان را در بر بگیرید.

سرم صورت چیست؟

قبل از اینکه به شما عزیزان بگویم اصول اصلی نحوه استفاده از سرم صورت چیست، لازم است یک تعریف کلی و درست در ارتباط با این محصول را در اختیار شما کاربران گرامی قرار دهیم. در حالت کلی سرم های صورت محصولاتی هستند که از آن ها پس از شوینده و تونر یعنی زمانی ک پوست کاملا تمیز و عاری از هر آلودگی است استفاده می شود. از این محصولات مراقبت از پوست و صورت، جهت تامین مواد مغذی پوست استفاده می شود، در برخی مواد به منظور حل یک مشکل خاص نیز مورد استفاده قرار می گیرد. لازم است بدانید که مرطوب کننده ها به دلیل سنگین بودن بافت، پس از سرم ها به پوست زده می شوند.

و اما نحوه استفاده از سرم صورت

با انجام مراحل زیر بیشترین بهره وری و نتیجه گیری در استفاده از سرم صورت خود را دریافت کنید:

  • صورت خود را بشویید: قبل از انجام هر کاری پوست خود را کامل بشویید. انجام این مرحله بسیار مهم است زیرا باید پوست از شر هر گونه کثیفی و آلودگی خلاص شود. سعی کنید همیشه از شوینده با مواد ملایم استفاده کنید تا پوست دچار حساسیت نشود و بعدا مواد سرم را به خوبی در خود جذب کند.
  • پوست صورت را خشک کنید: پس از اتمام شستشو حتما با استفاده از یک پارچه یا حوله کاملا تمیز صورت خود را خشک کنید. برای خشک کردن از حالت ضربه ای بسیار آهسته استفاده کنید و از کشیدن حوله روی پوست خودداری کنید تا دچار التهاب و حساسیت نشود همچنین پرز پارچه باقی نماند.
  • سرم صورت بزنید: اکنون زمان استفاده از محصول است! حتما به بسته بندی محصول نگاهی بیندازید تا متوجه شوید چه مقدار از ان استفاده کنید. توجه داشته باشید برخی سرم های صورت فقط مخصوص درمان یک لک یا قسمت خاصی از پوست است که باید به صورت نقطه ای زده شود. از طرفی دیگر برخی نمونه ها دارای مواد فعال هستند و باید از برخورد آن با اطراف چشم و لب جلوگیری شود. از محصولاتی که مخصوص کل صورت هستند به مقدار لازم استفاده کنید تا پوستتان دچار مشکل نشود.
  • به پوست مرطوب کننده بزنید: خب سوال اصلی این است اول مرطوب کننده بزنیم یا سرم صورت؟ برای آبرسانی مناسب پوست لازم است اول سرم صورت بعد مرطوب کننده بزنید، به این دلیل که باید به پوست فرصت دهید تا مواد موجود در سرم صورت را جذب کند. اگر ابتدا از مرطوب کننده استفاده کنید، ممکن است مواد موجود در سرم صورت فرصتی برای رسیدن به پوست نداشته باشند.

هر چند وقت یکبار باید از سرم صورت استفاده کرد؟

مانند تمامی محصولات درمانی، اگر می خواهید بهبودی کامل با استفاده از سرم را مشاهده کنید، لازم است از ان به صورت مرتب استفاده نمایید. اما سوال اصلی این است چند بار باید از ان استفاده کرد؟ برخی از مردم بر این باور اند هر چه از یک محصول بیشتر استفاده کنند نتیجه بهتری دریافت خواهند کرد، اما لازم به ذکر است که این باور کاملا اشتباه است. به طور کلی استفاده از سرم صور یک بار در زور کافی است. از طرفی گاهی لازم است از ان دو بار در روز یا حتی بیشتر استفاده کرد که این موارد بسیار نادر است و در صورت لزوم در توضیحات محصول ذکر می شود.

بهترین زمان استفاده از یک سرم به خود آن محصول بستگی دارد. یک قانون کلی و عالی که قبل از استفاده از محصول پوستی به ویژه سرم ها رعایت کرد، این است که حتما قبل از استفاده توضیحات داخل بسته بندی را به خوبی مطالعه نمایید و بر اساس همان دستور العمل ها سرم خود را به پوست صورت بزنید.

نکته: اگر از یک سرم دو بار در روز استفاده می کنید، بهتر از آن را صبح ها بعد از بیدار شدن و شب ها قبل از خوابیدن به پوست خود بزنید.

مزایای استفاده از سرم صورت

بسته به نوع سرم صورتی که استفاده می کنید، مزایای زیادی وجود دارد که ممکن است از آن ها بهره مند شوید.

  • در وهله اول، استفاده از سرم صورت، به پوست شما مواد مغذی موجود در ترکیبات خود را می رساند. برای مثال برخی از محصولات دارای محتویاتی مانند نیاسینامید هستند که به تقویت و مرطوب کنندگی پوست کمک شایانی می کند. سرم های مختلف صورت، شامل موادی هستند که مشکلات خاص پوستی را حل می کنند و پوستی سالم را تحویل شما می دهند.
  • در وهله بعدی اگر شما نیز می خواهید ظاهری جوان و سالم داشته باشید، این محصول یکی از ضروریات روتین مراقبت پوستی است. این محصولات به درخشندگی و شادابی شما کمک می کنند.
  • سرم ها دارای موادی هستند که پوست شما را در برابر عناصری مانند نور خورشید محافظت می کنند. برخی از این محصولات دارای ویتامین E و C هستند که یک محافظت کننده قوی در برابر آسیب های جدی به شمار می روند.

سرم بخش مهمی از مراقبت از پوست در طول زندگی است

در نظر داشته همان طور که در مطالب بالا نیز ذکر شد، این محصول مراقبتی در صورت استفاده صحیح می تواند یک ابزار قدرتمند در روتین پوستی شما باشد. در مقاله بالا نحوه استفاده از سرم صورت و بهترین زمان استفاده از آن به همراه چند نکته طلایی را برای شما بازگو کرده ایم که با استفاده از آن ها می توانید هم یک محصول مناسب پوست خود خریدارای کنید هم از ان بهترین نتیجه را دریافت نمایید.

نکات مهم نحوه و طرز استفاده از سرم صورت

با اینکه در پاراگراف های بالا نحوه و طرز استفاده از سرم صورت را به صورت کامل آموزش دادیم، اما باز سوالاتی وجود دارند که بسیاری از مصرف کنندگان از ما می پرسند. در ادامه این سوالات را نیز بررسی کرده ایم :

سرم صورت چند ساعت باید روی پوست بماند ؟

بعد از استفاده از این محصول نیازی به شستشوی آن نیست و مواد و مایع تشکیل دهنده آن به خوبی جذب می شوند. بنابراین بهتر است شب ها قبل از خواب از آن استفاده کرده و صبح وقتی از خواب بیدار شدید، صورتتان را بشورید.

بعد از سرم صورت را بشوییم ؟

خیر – همانطور که گفته شد، صورتتان بعد از استفاده از این محصول نیازی به شستشو ندارد. بلکه مواد آن به خوبی جذب شده و اثر گذاری داشته باشند.

سخن آخر

در پایان باید بگوییم که بهتر است شما نیز محصول مناسبی برای پوست و صورت خود خریداری کرده، نحوه و طرز استفاده از سرم صورت را فرا گرفته و با برنامه ریزی یک روتین مراقبتی پوستی مناسب، برای صورتتان، به زیبایی و جوانی آن بیشتر اهمیت دهید. در فروشگاه اینترنتی بانه گالری و در صفحه دسته بندی سرم های صورت، انواع مختلفی از این محصول ار می توانید برای پوست و صورت خود انتخاب و خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *