دسته‌بندی نشده

ترتیب صحیح آرایش و استفاده از لوازم آرایشی

ترتیب صحیح استفاده از لوازم آرایشی و آرایش کردن

از بی نقص ترین پوست ها گرفته تا پر چالش ترین آن ها استفاده از لوازم آرایشی متناسب و همچنین رعایت اصول و ترتیب خاص می تواند زیبایی چهره شما را چندین برابر کند. به یاد داشتن این اصل مهم و مطالعه مقاله به شما کمک می کند تا بهترین محصولات را به روتین آرایشی خود اضافه نمایید و مانند یک میکاپ آرتیست حرفه ای زیبایی صورت خود را چند برابر کنید. برخی از میکاپ آراتیست های بسیار مشهور جهانی بر این باورند حتی اگر بهترین کرم پودر، کانسیر، ریمل و … را در لوازم آرایشی خود داشته باشید اما با ترتیب استفاده صحیح از آن ها آشنایی نداشته باشید، نمی توانی آرایش زیبا را به چره خود هدیه دهید!

در نظر داشته باشید امروزه محصولات آرایشی مدرن و حتی روش های جالب جهت انجام آرایش آسان و بی دردسر وجود دارد که هر کدام از ان ها به نحوی سرگرم کننده است، اما فراموش نکنید تسلط بر ترتیب استفاده از لوازم آرایشی بلند مدت و همیشه همراه یک میکاپ آرتیست است. با رعایت چند مرحله ذکر شده در ادامه مقاله زیبایی لازم و با دوام را به چهره خود ببخشید و در مهمانی ها و مکان های خاص، بدرخشید.

چرا ترتیب استفاده از لوازم آرایشی مهم است؟

رعایت ترتیب استفاده از محصولات آرایشی، مهم ترین اصلی است که چهره هر فرد را مطابق با سلیقه و خواسته اش زیبا و جذاب تر می کند. یک آرایشگر مشور جهانی بر این عقیده است که: اگر چه روال میکاپ کردن از فردی به فرد دیگر ممکن است متفاوت باشد، اما رعایت مراحل خاص در آن تعیین می کند که آرایش شما چقدر دوام می آورد و چقدر کار خود را به درستی انجام داده اید. پس اگر شما نیز صورت و پوست پر چالشی دارید تنها با تسلط یافتن بر ترتیب استفاده از لوازم آرایشی میتوانید تا ساعت های طولانی ماندگاری محصولات بر روی صورت خود را تضمین کنید و از داشتن پوست صاف و یکدست خود نهایت لذت را ببرید.

ترتیب صحیح آرایش کردن و استفاده از لوازم آرایشی

مراحل و ترتیب صحیح آرایش کردن

هر چند که آرایش کردن و میکاپ صورت کاری کاملا سلیقه ای است و ممکن است شما تنها از یک یا دو محصول آرایشی استفاده کنید. اما در هر صورت ترتیب استفاده از انواع لوازم آرایشی بسیار مهم است و رعایت آن نیز ضروری می باشد، به همین دلیل در ادامه بهترین ترتیبی که رعایت آن به زیبا تر نشان دادن چهره شما و طبیعی تر بودن میکاپتان کمک خواهد کرد به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

  1. انجام روتین مراقبت از پوست

بار ها و بار ها این سخن را شنیده اید، اما رعایت یک روتین مراقبت از پوست، اساس و پایه یک آرایش عالی و بی نقص است. بنابراین چنانچه قصد انجام یک آرایش ساده روزانه یا یک آرایش سنگین برای مهمانی و عروسی ها را دارید، انجام یک روتین مراقبت از پوست بسیار ساده که شامل همه یا برخی از محصولات مراقبت از پوست همانند استفاده از پاک کننده ها مانند شوینده ( صابون – فوم شستشوی صورتتونر و یا سرم صورت و کرم مرطوب کننده می باشد، بسیار مهم است.

هر چند که انجام این مرحله خود مراحل مختلفی دارد و در واقع ترتیب استفاده از محصولات مراقبت از پوست نیز بسیار مهم می باشد، اما ما در این مقاله کاری به ترتیب آن ندارید و تنها نکته ای که لازم است به شما عزیزان بگوییم این است که انجام روتین مراقبت پوستی قبل از میکاپ نه تنها تحریکات پوستی را کاهش می دهد بلکه از ایجاد هر گونه لک و جوش نیز جلوگیری می نماید.

استفاده از محصولات مراقبت از پوست قبل از آرایش کردن

  1. استفاده از پرایمر

پرایمر ها یا همان زیر ساز های آرایش که در ده ها مدل در بازار موجود شده اند، دارای مجموعه ای خواص مانند پر کردن منافذ بسیار باز پوستی و همچنین محو کردن خطوط زیر می باشند، جایگاه خود را در تمامی میکاپ ها حتی آرایش های بسیار ساده و روزانه نیز محکم کرده است. توجه داشته باشید، اگر پوستی بی نقص و عاری از چال و خطوط و منافذ می خواهید بعد از انجام روتین پوستی همیشه از پرایمر آرایشی استفاه کنید بعد به سراغ دیگر مراحل انجام آرایش بروید.

استفاده از پرایمر در ترتیب لوازم آرایشی

  1. استفاده از کرپودر و کانسیلر

در هر آرایش، هدف از استفاده کرم پودر ایجاد یک پایه برای زیبا تر نشان دادن سایر محصولات آرایشی بر روی چهره است. توجه داشته باشید حتما از کرم پودری استفاده کنید که با پوستتان تطابق کامل را داشته باشد. برای بهتر فید شدن کرم پودر بر روی صورت می توایند از یک بیوتی بلندر یا براش مخصوص استفاده کنید تا حالت کیکی به خود نگیرد و بر روی چهره ماسیده نشود. بعد از بلد کردن کامل کرم پودر به سراغ کانسیلر بروید به منظور محو لکه ها مانند تیرگی های دور چشمیا روش کردن برخی نقاط صورت مورد استفاده قرار می گیرد. البته توجه داشته باشید جهت دریافت بهترین نتیجه لازم است مقدار بسیار کمی از ان استفاده نمایید.

ترتیب استفاده از کرم پودر

  1. استفاده از کانتور

هنگامی که پایه آرایش به خوبی روی صورت شما تثبیت شد، می توانید از کانتور ها یا برنزر ها جهت فرم دادن و گرمی بخشید به چهره استفاده کنید. کانتور ها قابلیت این را دارند به خوبی پوست شما را زاویه دار و گونه ها را برجسته تر نشان دهند. سعی کنید بر اساس نوع پوست خود بهترین  کانتور (خشک، چرب) را انتخاب نمایید.

  1. استفاده از رژ گونه

یکی دیگر از انواع لوازم آرایشی کاربردی که البته خیلی از خانم ها از آن استفاده نمی کنند و خیلی از خانم ها نیز بدون استفاده از آن آرایش خود را کامل نمی دانند، رژ گونه است، رژ گونه های انواع مختلفی دارند، که در مقاله انواع لوازم آرایشی آنها را توضیح داده ایم، اما در صورتی که مایل به استفاده از آنها می باشید، باید استفاده از آن را در آخرین مرحله از آرایش صورت انجام دهید. به عبارتی بعد از اینکه زاویه سازی و کانتورینگ و هایلایت کردن صورت به اتمام رسید می توانید با استفاده از رژ گونه کانتورینگ و هایلایت و زاویه سازی صورت خود را تکمیل نمایید.

ترتیب استفاده از کانتور و رژ گونه

  1. ابرو، سایه چشم و ریمل

انعطاف پذیر ترین مرحله در هر آرایش، استفاده از محصولات ابرو، ریمل و سایه چشم می باشد، به طوری که هم می توان قبل از محصولات پایه استفاده کرد، هم بعد از مراحل ذکر شده در قسمت بالا! (برای داشتن میکاپی تمیز، بهتر است از این محصولات قبل از پایه گذاری استفاده کنید تا از ریزش سایه ها و دیگر مواد بر روی کرم پودر جلوگیری شود.) انجام آرایش چشم کاملا سلیقه ای است و فرد باید مطابق با خواسته خود این قسمت از کار را انجام دهد.

لازم به ذکر است ، اینکه ابتدا از مداد ابرو استفاده می کنید یا چه محصول دیگری به خودتان بستگی دارد، اما به عنوان یک قانون و یک راهنما برای بهتر آرایش کردن و ساده تر بودن این مرحله، ابتدا سایه چشم را بزنید، سپس از ریمل استفاده نماییدو مداد ابرو و یا هر محصول دیگری آرایش ابرو ها را نیز در هر قسمت و مرحله ای می توانید استفاده نمایید.

بخوانید : بهترین مارک و برند مداد ابرو

ترتیب آرایش چشم بعد از صورت

  1. استفاده از رژ لب یا برق لب

مشخص و برجسته کردن لب با استفاده از یک رژ لب، تینت لب و یا برق لب هر چیزی که مد نظر دارید، آرایش شما را کامل می کند و چهره را از حالت بی روحی بیرون می کشد. همیشه سعی کنید با استفاده از سایه یا مداد لب، یک کنتراست عالی ایجاد کنید تا لب هایتان خود حالت تر و قلوه ای تر خود را نشان دهد. بر اساس نوع آرایشی که انجام داده اید می توانید از رژلب های مات و مخملی یا براق کننده ها و شاین دار ها استفاده نمایید.

ترتیب آرایش لب بعد از صورت

  1. تثبیت و تنظیم آرایش

اگر می خواهید ترتیب استفاده از لوازم آرایش را به خوبی رعایت کرده باشید، در نظر بگیرید مرحله آخر مستلزم این که آریش خود را به گونه ای تنظیم کنید که در طول روز در همان حالت بر روی پوست صورت باقی بماند. پودر فیکس و اسپری فیکس دو محصول است که میکاپ آرتیست ها به نظور تثبیت ارایش در آخرین مرحله از ان استفاده می کنند. شما بر اساس نوع پوست و آرایش خود می توانید هر کدام از این فیکس کننده های آرایش را به روتین خود اضافه نمایید.

سخن آخر

در پایان باید بگوییم که به صورت کلی استفاده و خرید انواع لوازم آرایشی که در بالا معرفی شد، به کامل تر کردن میکاپ شما کمک خواهد کرد، اما باز تاکید می کنیم که وجود همه آنها در روتین آرایشی شما اجباری نیست. اما اگر مرحله ای را نیز نمی خواهید انجام دهید، باز باید طبق برنامه بالا پیش بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *