مراقبتی و بهداشتی

11 خواص و فواید ویتامین سی برای پوست و صورت

خواص ویتامین سی برای پوست و صورت

وقتی نوبت به سلامتی می رسد چه چیزی بهتر از ویتامین ها ؟ چیز هایی به شدت ارزشمند و مفید که می توانند هم برای سلامت کلی شما و هم برای سلامت پوست و صورتتان بسیار مفید و کارآمد باشند. در این مقاله ما یکی از ویتامین هایی که بیشترین تاثیر مثبت را بر روی سلامت پوست و صورت دارد انتخاب کرده ایم. بله درست است ویتامین سی و قصد داریم به صورت کلی بررسی نماییم که خواص و فواید ویتامین سی برای پوست و صورت چیست و چگونه می تواند بر روی سلامت پوستی شما اثر گذار باشد.

ویتامین سی می تواند همان اکسیر جوانی باشد که بسیاری از دانشمندان سال ها به دنبال آن بودند و همچنان نیز هستند، می دانید این یعنی چه؟ یعنی علی رغم خاصیت کلی ویتامین سی که همه ما آن را می دانیم، یعنی درمان بسیاری از بیماری هایی رایج همانند سرما خوردگی، این ویتامین می تواند باعث جوانی و درخشانی پوست و صورت شما نیز گردد. به صورتی که طی چند سال اخیر بسیاری از محصولات مراقبتی و روتین های پوستی به نوعی شامل ویتامین سی می باشند.

دلیل استفاده از ویتامین سی در محصولات مراقبتی پوستی، خواص و فواید بسیار زیاد آن برای مقابله با پیری زودرس و جوان سازی صورت می باشد. همچنین این ویتامین می تواند به ما پوستی شفاف، برای و زیبا هدیه بخشد.

ویتامین سی چیزی است که دریافت آن از طریق رژیم های غذایی بسیار رایج است، چراکه بیشتر غذا هایی که مصرف می کنید، شامل ویتامین سی می باشند. اما آیا به صورت موضعی بر روی پوست خود نیز آن را دریافت می کنید؟ به همین دلیل است که بسیاری از متخصصان زیبایی و پوست استفاده از محصولات مراقبتی همانند سرم صورت و ماسک صورت یا ماسک ورقه ای صورت و کرم مرطوب کننده صورت که حاوی ویتامین سی می باشند را به شدت توصیه می کنند.

بنابراین اگر یک روتین مراقبت پوستی دارید و یا می خواهید روتین مراقبت پوستی خود را شروع نمایید محصولات مراقبتی حاوی ویتامین سی می توانند بهترین محصول مراقبتی در هر روتین پوستی باشند. بنابراین از استفاده از آنها غفلت نکرده و همین الان نسبت به خرید یکی از آنها یا مجموعه کامل آن ها و دریافت مزایای و خواص بی نظیر ویتامین سی برای پوست صورت خود اقدام نمایید.

بخوانید : خواص خیار برای پوست و صورت

فواید ویتامین سی برای پوست و صورت

پس بهتر از بدون هیچ معطلی و هیچ حرف اضافه ای ابتدا خواص و فواید بی نظیر ویتامین سی و محصولات مراقبتی شامل آن برای پوست و صورت شما را بررسی کرده و در نهایت تعدادی محصول مراقبتی که حاوی ویتامین سی می باشند را به شما معرفی نماییم. با ما باشید.

1 – مناسب برای انواع پوست

دلیلی که ما بر روی انتخاب و استفاده از ویتامین سی و دریافت خواص و فواید آن تاکید داریم، این است که این ویتامین نه تنهای برای هر پوستی مناسب است، بلکه برای هر پوستی ضروری نیز می باشد. خانم ها و حتی آقایان با هر نوع پوستی می توانند از محصولات مراقبتی ساخته شده از ویتامین سی استفاده کرده و بدون ترس از هیچ عوارضی به بهبود وضعیت پوست صورت خود از هر لحاظ کمک کنند.

نکته : البته اگر پوست بیش از حد حساسی دارید بهتر است که در استفاده از ویتامین سی و محصولات ساخته شده از آن کمی وسواس بیشتری داشته باشید. معمولا احتمال داشتن چین پوستی 1 در 1000 است.

2 – آبرسانی

یکی از خواص و فواید عالی ویتامین سی برای پوست و صورت آبرسانی است. به همین دلیل است که می گوییم استفاده از آن سرشار از خاصیت است، چراکه هدف نهایی استفاده از هر محصول مراقبتی پوستی، آبرسانی و داشتن پوستی مرطوب، غیر خشک و درخشان است. متخصصان و دانشمندان ثابت کرده ایند که یکی از ماده ها اصلی ویتامین سی که منیزیم آسکوربیل فسفات می باشد، دارای خواص آبرسانی بسیار خوبی می باشد. بنابراین تغذیه پوست با ویتامین سی باعث می شود که از اتلاف آب روی صورتتان جلوگیری شده و رطوبت روی آن حفظ گردد.

3 – یکی از خواص ویتامین سی برای پوست و صورت روشن کنندگی است

اگر می خواهید به محو شدن رنگ دانه های روی پوستتان سرعت بخشیده و همچنین لکه های تیره را نیز از بین برده و در نهایت پوستی شفاف و روشن و درخشان داشته باشید پس باید حتما به تغذیه پوستتان با ویتامین سی بپردازید. زیرا این یکی از خواص بسیار بی نظیر ویتامین سی برای پوست و صورت می باشد.

4 – کاهش قرمزی و یکدست کردن رنگ پوست

اگر پوست صورتتان دچار التهاب شده و سرخ شده است، پس استفاده از ویتامین سی می تواند مفید باشد، زیرا مطالعاتی که توسط متخصصان حوزه زیبایی انجام شده، ثابت کرده است که ویتامین سی دارای خواص ضد التهابی بسیار خوبی برای پوست و صورت می باشد.

5 – به کاهش هایپرپیگمانتاسیون کمک می کند

یکی از علل هایپرپیگمانتاسیون که به لکه پوستی گفته می شود، ازدیاد ملانوسیت ها می باشد که باعث تولید ملانین و تغییر رنگ پوست می شوند. یکی از خواص ویتامین سی برای پوست و صورت این است که انواع لکه های ناشی از هایپرپیگمانتاسیون، پیری، آفتاب سوختگی و حتی ملاسما را نیز از بین می برد.

زیرا ویتامین سی می تواند فعالیت ملانوسیت ها را کاهش داده و بدین ترتیب مانع از ایجاد این لکه های شود. این ویژگی و فایده بسیار عالی ویتامین سی برای پوست صورت در نهایت می تواند منجر به داشتن پوستی یکنواخت، زیبا و بدون لکه حتی در سنین بالای شما گردد.

6 – افزایش تولید کلاژن به کمک ویتامین سی

یکی از خواص و فواید بی نظیر دیگر ویتامین سی برای پوست و صورت این است که می تواند به تولید کلاژن کمک کند. در واقع کلاژن پروتئینی است که به صورت طبیعی در پوست هر فردی وجود دارد، اما با افزایش سن سطح کلاژن نیز کاهش یافته و نتیجتا باعث افزایش چین و چروک در پوست و پیری می شود. بدون شک در صورتی که پوست صورت کلاژن لازم و کافی را دریافت نماید، از چروک شدن و پیری آن کاسته می شود.

7 – کاهش حلقه های تاریک زیر چشم

پوست زیر چشم بسیار حساس است، یکی دیگر از خواص و فواید ویتامین سی که برای پوست زیر چشم مفید است، این است که به کاهش این حلقه های تاریک و همچنین از بین بردن خطوط ریز زیر چشم و آبرسانی به پوست ناحیه زیر و اطراف چشم کمک کرده و بدین ترتیب باعث درخشان تر شدن ناحیه اطراف چشم های شما و زیبا تر به نظر رسیدن آن می شود.

8 – محافظت در برابر آفتاب با ویتامین سی

رادیکال های آزاد مسئول ایجاد آسیب های ناشی از نور آفتاب می باشند، رادیکال های آزاد به دلیل اینکه اتم هایی با یک الکترون کم می باشند، یکی از الکترون های سلول های پوستی را دزدیده و باعث آسیب جدی و بیماری های پوستی می شوند. یکی از فواید و خواص بی نظیر ویتامین سی این است که دارای آنتی اکسیدان هایی است که از پوست در برابر اثرات مضر رادیکال های آزاد مراقبت می کند.

9 – از بین بردن علائم آفتاب سوختگی با ویتامین سی

احیای سلولی با استفاده از ویتامین بی نظیر افزایش یافته، لایه برداری تسریع می شود و نتیجتا سلول های جدید سریع تر جایگزین می شوند، این می تواند برای از بین بردن علائم ناشی از آفتاب سوختگی بسیار مفید باشد.

10 – جلوگیری از افتادگی پوست

همانطور که گفته شد، یکی از خواص و فواید بی نظیر استفاده از ویتامین سی، افزایش کلاژن در پوست و صورت می باشد، که ایت می تواند با افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و لیفت آن و نتیجتا جلوگیری از افتادگی پوست کمک کرده و نشانه های پیری در پوست و صورت شما را کاهش دهد.

11 – کمک به بهبود زخم ها

به عنوان آخرین مورد از لیست خواص و فواید ویتامین سی برای پوست باید یاد آوری کنیم که در یکی از موارد به این اشاره کردیم که ویتامین سی می تواند به بهبود علائم ناشی از آفتاب سوختگی کمک کند، بنابراین متخصصان نتیجه گرفته اند که ویتامین سی می تواند برای بهبود زخم ها و جای زخم ها و تسریع آنها نیز مفید باشد، بنابراین می توانید از محصولات مراقبتی شامل ویتامین سی برای بهبود جای جوش و آکنه بر روی صورتتان نیز کمک بگیرید.

محصولات مراقبتی شامل ویتامین سی

حال که خواص و فواید بی نظیر ویتامین سی برای پوست و صورت را می دانید، وقت آن رسیده نسبت به استفاده از یکی از محصولات مراقبتی حاوی این ویتامین بی نظیر اقدام نمایید، محصولات مراقبتی بسیار زیادی در بازار وجود دارند که همه یا به صورت کامل از ویتامین سی ساخته شده اند یا از میوه های اوی ویتامین سی ساخته شده اند و یا یکی از ترکیباتشان ویتامین سی می باشد، ما در ادامه چندین محصول مراقبتی بسیار کاربردی و عالی با رضایت حداکثری مصرف کنندگان که به صورت کامل از ویتامین سی ساخته شده اند را به شما عزیزان معرفی می نماییم.

1 – سرم ویتامین سی بیوآکوا

یکی از بهترین و البته پر فروش ترین محصولات مراقبتی پوستی در سال 2022 همین محصول است، محصولی از برند بیوآکوا که از ویتامین سی ساخته شده و می تواند تمامی خواص و فواید بالا را به پوست و صورت شما برساند. این محصول در دو نوع 100 میل و 30 میل در فروشگاه اینترنتی بانه گالری موجود و قابل خرید است، قیمت سرم ویتامین سی بیوآکوا بسیار مناسب است و در قبال فواید و خواصی که برای پوست و صورت ما دارد، ناچیز می باشد. بنابراین اگر می خواهید یک روتین پوستی مناسب داشته باشید، خرید این محصول مراقبتی عالی را به بعد موکول ننمایید. و همین الان اقدام نمایید.

سرم آبرسان ویتامین سی بیوآکوا

سرم آبرسان ویتامین سی بیوآکوا

2 – ماسک ورقه ای ویتامین سی بیوآکوا

یکی دیگر از محصولاتی که می تواند روتین پوستی شما را کامل تر نیز نماید، این ماسک ورقه ای بیوآکوا می باشد، محصولی ویژه از برندی بسیار عالی، که استفاده از آن بعد از استفاده از سرمی که در بالا معرفی شد، می تواند ار بخشی سرم را بسیار بیشتر نماید، استفاده از این دو محصول پشت سر هم می تواند بسیار بسیار عالی باشد و به جوانی و سلامت پوستی شما کمک شایانی کند.

ماسک ورقه ای صورت ویتامین سی بیوآکوا bioaqua

در حال حاضر تنها این دو محصول از برند بیوآکوا در فروشگاه اینترنتی بانه گالری موجود می باشند که به صورت مستقیم از ویتامین سی ساخته شده و خواص بالا را به صورت کامل به پوست و صورت شما می بخشند، البته ماسک ورقه ای پرتقال بیوآکوا و ماسک ورقه ای پرتقال خونی ایمیجز نیز دارای مقادیری از ویتامین سی هستند، اما نه به اندازه این دو محصول معرفی شده. منتظر معرفی محصولاتی دیگر از ویتامین سی در همین صفحه باشید.

سخن آخر

به عنوان یک نتیجه گیری کلی باید بگوییم که ویتامین سی یکی از ویتامین هایی است که دریافت آن برای پوست و صورت ضروری است، به صورت روتین، در صورت عدم استفاده از هیچ محصول مراقبتی، اگر یک رژیم غذایی سالم داشته باشید، ویتامین سی لازم برای بدن را دریافت می نمایید. اما نه به مقداری کافی که تمامی مشکلات پوستی ناشی از عدم دریافت ویتامین سی نیز برطرف شوند. بنابراین استفاده از یک محصول مراقبتی حاوی ویتامین سی برای دریافت خواص و فواید بی نظیر آن برای پوست و صورت بسیار ضروری می باشد.

منبع : healthwire

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *