مراقبتی و بهداشتی

10 نکات عالی در روتین مراقبت از پوست و صورت در بهار

روتین مراقبت از پوست و صورت در فصل بهار

اگر در حال رسیدن به فصل بهار هستیم و شما هم در حال مطالعه این مقاله هستید، باید بدانید که روال و روتین مراقبت از پوست در فصل بهار متفاوت از فضول سرد سال است، بسیاری از محصولاتی مراقبت از پوستی که زمستان گذشته را با آنها به سر کرده اید، ممکن است دیگر به درد شما نخورند، چراکه زمستان فصلی سرد و خشن است، برای پوست مشکلات بیشتری را به دنبال دارد و در صورت عدم مراقبت از پوست و صورت صحیح ممکن است شما را دچار خشکی پوست نماید. بنابراین مهم است که در فصل های گرم و بهاری، همه چیز را تغییر دهید، ما در این مقاله خواندنی، می خواهیم چندین راز و نکته به ظاهر ساده اما مهم که به حفظ جوانی، زیبایی و درخشش پوست و صورت شما کمک می کند را به شما عزیران بگوییم. با ما باشید.

و اما نکات مهم برای داشتن بهترین روتین مراقبت از پوست و صورت در بهار

با تغییر دما مطمئنا شرایط آب و هوایی برای پوست و صورت شما نیز تغییر خواهد کرد، اگر شما هم می خواهیم همواره پوست و صورت صاف و بی عیب و نقص و زیبایی داشته باشید، پس مهم است که هماهنگ با تغییرات آب و هوایی، شما نیز روتین مراقبتی پوست و صورت خود را رفته رفته تغییر دهید و نکات زیر را رعایت نمایید، این نکات به شما در داشت نبهترین پوست کمک خواهد کرد.

1- محصولات مراقبتی پوستی فعلیتان را ارزیابی کنید

قبل از هر چیزی یک روز بشینید و همه محصولات مراقبت از پوستی که تا به حال استفاده می کرده اید را بازیابی کنید، از شر هر آنچه تاریخ مصرفش به اتمام رسیده و یا نزدیک به اتمام است، خلاص شوید، حتی لوازم آرایشی تاریخ گذشته تان را نیز دور انداخته و از لوازم آرایشی جدیدی استفاده کنید که به تازگی تولید شده باشند.

البته شاید لوازم آرایشی و محصولات مراقبت از پوست قدیمیتان که یکی دو ماه از تاریخ مصرف آنها گدشته و یا نزدیک به اتمام است، برای پوستتان ضرری نداشته باشد، اما مطمئنا باعث جوش زدن خواهد شد و یا اثر خود را از دست داده و کمتر موثر خواهد بود.

بعد از همه اینکه ها میز آرایشی و یا کابینت و محلی را که به لوازم آرایشی و محصولات مراقبت از پوستتان اختصاص داده اید را خوب تمیز کنید، یادتان نرود که برس ها، پد آرایشی و براش آرایشی هایی هم که استفاده می کرده اید را نیز خوب تمیز کنید، تمیز کردن هر از چند گاه آنها در عدم آسیب رسانی به پوستتان بسیار موثر است.

ارزیابی محصولات مراقبت از پوست و صورت در بهار

2 – شوینده ای که استفاده می کنید را عوض کنید

ممکن است شوینده ای که در زمستان و یا یک فصل سرد برای شستشوی صورتتان استفاده می کرده اید، دیگر در فصل بهار و برای روتین مراقبت از پوست بهاری تان مناسب نباشد، بنابراین سعی کنید در فصل بهار تغییر روتین مراقبت از پوستتان را با تغییر شوینده ای که برای تمیز کردن صورتتان استفاده می کنید شروع کنید و صبح ها از شوینده ای ملایم تر و شب ها از شوینده ای مرطوب کننده تر استفاده کنید.

چرا که حفظ رطوبت پوست بسیار مهم است و ملایم بودن شوینده باعث می شود که فقط آلودگی و چربی اضافه ای که در طول شب بر روی پوست و صورت شما نشسته است، از بین رفته و لایه رطوبت حفظ گردد. دلیل انتخاب پاک کننده ای همانند یک فوم شستشوی صورت با خاصیت آبرسانی و یا مرطوب کنندگی برای شب هم این است که خاصیت مرطوب کنندگی آن باعث می شود که کاهش رطوبت و دهیدراته شدن پوست در طول روز جبران گردد.

استفاده از فوم شستشوی صورت مناسب در فصل بهار

3 – هر از چند گاهی لایه برداری کنید

و اما برای داشتن یک روتین مراقبت از پوست و صورت عالی در بهار لازم است که به لایه برداری از پوست صورتتان اهمیت ویژه ای بدهید. اما نه به صورت مرتب و روزانه، بلکه لایه برداری هفتگی و استفاده یک بار در هفته از یک اسکراب صورت ایده آل می تواند به از بین رفتن سلول های مرده و چربی اضافه پوست صورتتان کمک کند. اما باز هم تاکید می کنیم که در لایه برداری از پوست صورتتان زیاده روی نکنید و سعی کنید از لایه بردار ها و اسکراب های خیلی خشن هم استفاده نکنید. یکی از بهترین ایکراب هایی که می توانید استفاده نمایید، اسکراب لایه بردار برنج بیوآکوا است، چراکه برنج لایه برداری ملایمی انجام می دهد و برای پوست صورتتان هم خواص بسیار عالی و خوبی دارد.

بخوانید : بهترین اسکراب

استفاده از اسکراب صورت در روتین مراقبت از پوست در فصل بهار

4 – مبارزه با جوش ها را نیز فراموش نکنید

ممکن است ورت شما جوش نداشته باشد، اما معمولا بهار فصلی است که بروز جوش ها در آن نسبت به فصل زمستان بیشتر است، بنابراین برای افرادی که پوستشان مستعد جوش است، در روتین مراقبت از پوست و صورت در بهار، مهم است که از محصولی استفاده شود که توانایی از بین بردن جوش های صورت و مبارزه با آنها را داشته باشد، استفاده از سرم صورت حاوی سالیسیلیک اسید، همانند سرم صورت ضد جوش بیوآکوا، می توند بسیار عالی و ایده آل باشد. فراموش نکنید که اگر پوستتان دچار جوش سر سفید می شود، نباید آن را به صورت دستی و در خانه استخراج کنید، استفاده از این محلول های ضد جوش می تواند جوش ها را به سرعت از بین ببرد.

از بین بردن جوش های صورت در فصل بهار با محصول مراقبت از پوست مناسب

5 – غذای سالم بخورید و آب هم بنوشید

نوشیدن آب زیاد همیشه مفید بوده است و باعث می شود که پوست و صورت شما هم از دهیدراته شدن در امان بوده و همواره روشن و تر و درخشان تر به نظر برسد بله درست است، روتین مراقبت از پوست و صورت در بهار، فقط شامل استفاده از محصولات مراقبت از پوست نیست و باید عادات غذایی خود را نیز اصلاح کنید. به همین منظور، علاوه بر اینکه آب کافی می نوشید، سعی کنید همیشه از میوه ها و سبزیجات بهاری تازه مصرف کنید. تا از خواص بی نظیر آن ها نیز بهره مند شوید. میوه هایی که حاوی کلاژن و اکسیدان هستند، برای تقویت پوست و صورت شما در برابر اسیب های محیطی بسیار عالی هستند.

در فصل بهار برای داشتن پوست سالم و زیبا اب کافی بنوشید

6 – پوست خود را با آنتیی اکسیدان ها تغذیه کنید

وقتی زمان بیشتری در بیرون از خانه سپری می کنید، یعنی پوست و صورت شما به آنتی اکسیدان های بیشتری احتیاج دارد، بهار فصل بیرون رفتن است و برای مراقبت از پوست و صورت خود در فصل بهار، نیاز است که محصولات مراقبت از پوستی را بیشتر استفاده کنید، که خاصیت آنتی اکسیدانی بیشتری دارند. به عنوان مثال محصولات مراقبت از پوست حاوی بلوبری می توانند گزینه بسیار مناسبی باشند، چراکه خاصیت آنتی اکسیدانی فوق العاده خوبی دارند.

7 – استفاده از ماسک در روتین مراقبت از پوست و صورت بهاری مهم است

نیازی نیست که هر روز ماسک ورقه ای روی صورت خود بگذارید و یا یک کاسه ماسک همیشه همراهتان باشد، اما همانطور که به صورت هفتگی از صورتتان لایه برداری می کنید و از اسکراب و لایه بردار های دیگر استفاده می کنید، سعی کنید هر هفته یک بار از یک ماسک صورت و یا ماسک ورقه ای صورت مناسب هم استفاده کنید، البته ماسک باید تغذیه کننده باشد، نه لایه بردار، این ماسک ها به احیای پوست کدر، رطوبت رسانی، افزایش درخشش و تغذیه آن با آنتی اکسیدان ها و آبرسان ها بسیار کمک می کنند.

استفاده از ماسک ورق های صورت در فصل بهار

8 – هر روز ار کرم ضد آفتاب استفاده کنید

ربطی به فصل ندارد و استفاده از کرم ضد آفتاب در هر روتین پوستی به ویژه در بهار به دلیل تابش مستقیم تر نور خورشید، بسیار ضروری است. سعی کنید هیچ گاه بدون زدن کرم ضد آفتاب و یا استفاده از کرم های آرایشی SPF دار، بیرون نروید. این را هرگز فراموش نکنید که اشعه های مضر نور خورشید همانند اشعه های فرابنفش در تمام طول روز وجود دارند و فرقی ندارد که هوا آفتابی است،یا ابری، در هر حال می توانند به پوست و صورت شما آسیب بزنند. استفاده از کرم ضد آفتاب قبل از بیرون رفتن، البته به شرطی که حداقل 30 دقیقه قبل از بیرون رفتن آن را اعمال کنید، می تواند از پیری زودرس، از کدر شدن، بروز لکه و سایر بیماری های پوستی جلوگیری کند.

9 – در روتین مراقبت از پوست و صورت در بهار از مرطوب کننده های سبک تر استفاده کنید.

با اینکه در فصل زمستان استفاده از مرطوب کننده های کرمی غنی می تواند برای پوست و صورت شما بسیار عالی باشد، اما در فصل بهار و در روتین مراقبت از پوست و صورت در بهار، مهم است که از مرطوب کننده های سبک تری که ترجیحا فرمولاسیون آن ها ژل است، استفاده نمایید. چراکه در فصل بهار باید منافذ آزاد تر باشند به عنوان مثال استفاده از یک کرم مرطوب کننده همانند کرم مرطوب کننده هیالورونیک اسید بیوآکوا به دلیل بافت ژله ای و سبکی که دارد می تواند بسیار ایده آل باشد.

بخوانید : بهترین ماسک روشن کننده فوری خانگی

استفاده از مرطوب کننده های ملایم و سبک تر در فصل بهار

10 – از لوازم آرایشی سبک تری هم استفاده کنید

به صورت کلی همانطور که گفته شد، مهم است که در فصل بهار، پوستتان آزاد تر باشد، حتی اگر آرایش نکنید، ارزش بیشتری هم دارد، اما اگر نمی توانید بدون آرایش کردن بیرون بروید، پس سعی کنید از کرم پودر سبک تری استفاده نمایید، استفاده از پنکیک آرایشی به جای کرم پودر می تواند بسیار بسیار بهتر باشد. اگر بتوانید کرم پودر و کرم ضد آفتابتان را یکی کنید، بسیار عالی تر می باشد، بنابراین می توانید از یک کرم پودر حاوی Spf  یا کرم ضد آفتاب رنگی استفاده کنید.

سخن آخر

در پایان باید بگوییم که جدای از انتخاب محصولات مراقبت از پوست مناسب در روتین مراقبت از پوست و صورت در فصل بهار، تغییر و اصلاح و ارزیابی عادات غذایی و استفاده از لوازم آرایشی مناسب هم مهم است. اما نکته ای که از همه آنها مهم تر است، این است که برای داشتن پوستی همیشه سالم، همیشه جوان و به دور از پیری، باید به یاد داشته باشید که حتما باید روتین مراقبت از پوست داشته باشید و رعایت 10 نکته بالا در داشتن بهترین روتین مراقبتی در فصل بهار به شما کمک خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *