دسته‌بندی نشده

+20 بهترین محصولات مراقبت از پوست چرب

بهترین محصولات مراقبت از پوست چرب

مطمئنا وقتی مشکلی برای سلامتتان پیش می آید به دنبال رفع آن هستید، اما چرا برای پوستتان احترام قائل نیستید و به آن اهمیت نمی دهید ؟ باید بدانید که چربی اضافه پوست مشکلی است که حتی به وسیله چندین نمونه ساده از محصولات مراقبت از پوست که صرفا برای پوست های چرب ساخته شده اند رفع می شود.

به صورت کلی هم پوست های چرب و هم پوست های خشک مشکلات مربوط به خودشان را دارند، اما در این بین پوست های چرب نسبت به خشک خیلی بهتر می باشند، چراکه کمتر در معرض چین و چروک قرار می گیرند و معمولا دیرتر پیر می شوند.

اما همانطور که گفته شد، چربی اضافه این پوست ها مشکلاتی را به وجود می آورد مثلا بزرگترین مشکلی که دارد، همیشه براق بودن پوست، کاهش ماندگاری آرایش، تیره و کدر شدن پوست، بروز جوش های مختلف پوستی و مواردی از این قبیل از مشکلاتی هستند که چربی اضافه پوست به وجود می آورد.

راه حل هایی وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید چربی پوست را کاهش دهید، یکی از بهترین راه حال ها، استفاده از محصولات مراقبت از پوست مناسب برای پوست چرب است که در این مقاله می خواهیم تعدادی محصول بسیار عالی در قالب یک روتین مراقبتی عالی را برای کاهش چربی پوست صورتتان به شما عزیزان معرفی نماییم.

محصولات مراقبت از پوست چرب چیست ؟

به صورت کلی محصولات مراقبت از پوست به محصولاتی گفته می شوند که برای درمان مشکلی خاص از پوست و صورت شما طراحی شده و یا به شما کمک می کنند که همواره پوستی شاداب تر، مرطوب تر، جوان تر و سالم تر داشته باشید. حال نمونه هایی از آنها وجود دارند که صرفا برای پوست چرب ساخته شده اند و فرمولاسیون این محصولات کمی متفاوت تر از بقیه می باشد، چراکه به کاهش و کنترل چربی پوست صورت کمک می کند.

چرا باید از محصولات مراقبتی پوست چرب استفاده کنیم ؟

دلیل اصلی استفاده از محصولات مراقبتی، سلامت پوستی است و برای پوست های چرب، کاهش چربی اضافه می باشد. چراکه همانطور که گفته شد، چربی اضافه پوست صورت، مشکلاتی را به دنبال دارد که این مشکلات به صورت زیر می باشند :

  • همیشه و خیلی زود ظاهر صورتتان براق و چرب می شود.
  • منافذ پوستی روی صورت باز و خیلی بزرگ می شوند.
  • پوست صورتتان همواره ضخیم و زبر به نظر می رسد.
  • معمولا همیشه صورتتان یک یا چندین جوش مختلف دارد.
  • معمولا خیلی سریع منافذ پوستی بسته شده و صورتتان تیره می شود و یا جوش به وجود می آید.
  • آرایش کردن برای پوست چرب بسیار سخت تر است چراکه قوام لوازم آرایشی تغییر می کند.

علل چرب شدن پوست صورت

همه افراد، حتی آن هایی هم که فکر می کنند پوستشان هیچ چربی ندارد و در واقع خشک شده است باز مقداری چربی روی پوستشان دارند. در واقع چربی روی پوست ناشی از غددی است که در زیر منافذ شما قرار دارند و این غدد سبوم یعنی روغن طبیعی و مورد نیاز پوست برای مرطوب نگه داشتن آن و تشکیل سد پوستی ترشح می کنند. اما ممکن است عملکرد این غدد مناسب نبوده و چربی اضافه ای ترشح کنند. که مشکلاتی که در بالا گفته شد، ناشی از این ترشح اضافه می باشند.

به صورت کلی علت های چربی پوست کاملا متفاوت از علت های خشکی پوست می باشند و معمولا عوامل محیطی، ژنتیک و شیوه زندگی باعث و بانی آن می باشند. با وجود اینکه ممکن است نتوانید به صورت کامل چربی پوست صورتتان را از بین برده و ترشح آن را کنترل کنید، اما می توانید از روش هایی استفاده کنید که پوست صورتتان کمتر و یا دیر تر چرب شود. در ادامه با ما باشید تا علت های چرب شدن پوست و لزوم استفاده از محصولات مراقبت از پوست چرب را برای شما توضیح دهیم.

عوامل ژنتیکی

با بررسی های انجام شده بر روی پوست خانواده افرادی که پوستشان چرب می باشد، محققان به این نتیجه رسیده اند که این عارضه معمولا خانوادگی است و اگر فردی در خانواده ای چربی داشته باشد، به احتمال زیاد آن را از پدر یا مادر خود به ارث برده و یا به فرزندش نیز منتقل خواهد کرد.

سن افراد

معمولا افرادی که سن پایینی دارند چربی پوستشان بیشتر است، افزایش سن باعث ضعیف شدن غدد چربی می شود و در واقع اگر سنتان کم است و در ابتدای جوانی خود به سر می برید، یکی از علل بیشتر بودن چربی پوستتان همین کمتر بودن سنتان می باشد.

عدم استفاده از محصولات مراقبت از پوست چرب

اگر پوست چربی دارید و از محصولات و شوینده هایی استفاده می کنید که مناسب پوست خشک ساخته شده اند، مطمئنا چربی پوستتان بیشتر نیز خواهد شد و این موضوع می تواند یکی از علت های آن باشد.

محل زندگی و بازه زمانی از سال

در حالی که علت اصلی چربی پوست، ژنتیک است اما اینکه در چه تایمی از سال هستید و یا کجا زندگی می کنید نیز می تواند بر روی چربی پوست صورت شما موثر باشد. معمولا افرادی که در محل های گرم زندگی می کنند، پوست چرب تری دارند و همچنین پوست افراد در فصل های تابستان نسبت به زمستان چرب تر می باشد.

منافذ بزرگ شده

بعضی اوقات به هر دلیل منافذ پوست صورت شما بزرگ تر از حالت عادی می شوند و بزرگ تر بودن منافذ یکی از علت هایی است که غدد چربی، سبوم بیشتری تولید کرده و نتیجتا در این حالت نیز پوست صورت شما چرب تر می شود.

بیش از حد استفاده کرده از محصولات مراقبت از پوست

هر چیزی حدی دارد. حتی محصولات مراقبت از پوست چرب را نیز نباید خیلی زیاد استفاده کنید و باید طبق برنامه و به اندازه مصرف نمایید. به عنوان مثال با وجود اینکه، یکی از مراحل از بین بردن چربی پوست، لایه برداری است، اما استفاده بیش از حد از اسکراب صورت و لایه برداری خیلی زیاد از پوست، باعث می شود که ترشح چربی افزایش یابد.

عدم استفاده از کرم مرطوب کننده

شاید فکر کنید که کرم مرطوب کننده باعث چرب شدن پوست می شود، اما این یک باور غلط است. بنابراین به جای اینکه از کرم مرطوب کننده استفاده نکنید، بهتر است که کرم مناسبی برای پوست چرب خود پیدا کرده و بعد از استفاده از محصولات مراقبتی ضد جوش و ضد چربی حتما از آن استفاده نمایید.

و اما روتین مراقبتی پوست چرب

همانطور که بار ها توضیح داده ایم و در خیلی از صفحات وبسایت به این موضوع پرداخته ایم، روتین مراقبتی یعنی داشتن برنامه ای برای مراقبت از پوست و صورتتان برای رفع مشکلی خاص و یا کمک به زیبایی و جوانی بیشتر آن، روتین های مراقبتی پوستی انواع مختلفی دارند و با استفاده از چندین محصول مراقبت از پوست مختلف و با رعایت ترتیب استفاده از آنها شکل می گیرند. سالم ترین روتین های مراقبتی با یک شوینده شروع شده و با یک کرم مرطوب کننده اتمام می یابد و در این بین چندین محصول مراقبتی درمانی را نیز شامل می شوند. یکی از پر استفاده ترین روتین های مراقبت از پوست، برای پوست های چرب است. که در ادامه بهترین محصولاتی که می توانید استفاده کنید را به ترتیب مرحله استفاده معرفی خواهیم کرد.

و اما بهترین محصولات مراقبت از پوست چرب

فوم شستشوی صورت

اصلی ترین مرحله برای کنترل چربی پوست، شستشوی آن است، شستشوی صورت به دلیل استفاده از مواد شوینده ای که در واقع بیشتر برای از بین بردن چربی اضافه ساخته شده اند، باعث می شود که چربی اضافه روی پوست کاهش یابد. برای این کار باید نسبت به خرید بهترین فوم شستشوی صورت اقدام کنید و برای راهنمایی بیشتر شما و آسان تر کردن انتخاب، در مقاله ای بهترین فوم شتسشوی صورت برای پوست چرب را توضیح داده و معرفی کرده ایم و در ادامه نیز برخی از پرفروش ترین ها و پر طرفدار ترین های آنها را معرفی خواهیم کرد.

1 – فوم شستشوی صورت ضد جوش بیوآکوا

این محصول به صورت کاملا تخصصی برای از بین بردن جوش های صورت ساخته شده است. عملکرد این محصول به این صورت است که چربی پوست صرت را کاهش داده و ترشح آن را به شدت کنترل خواهد کرد و بدین ترتیب هم مانع از به وجود آمدن جوش ها می شود و هم چربی پوست را نیز از بین می برد.

محصول بالا به دلیل بیشترین کاربردی که دارد و همچنین به دلیل توانایی خارق العاده ای که در از بین بردن جوش های صورت که از اصلی ترن مشکلات چربی پوست است دارد، بهترین فوم شستشوی صورت از محصولات مراقبت از پوست چرب می باشد، البته نمونه های دیگری نیز وجود دارند که چربی را کاهش داده و ترشح آن را کنترل می کنند که به صورت زیر هستند :

  1. فوم شستشوی صورت شیر گاو ایمیجز
  2. فوم شستشوی صورت شیر الاغ وکالی
  3. فوم شستشوی صورت ویتامین سی بیوآکوا
  4. فوم شستشوی صورت ویتامین سی وکالی
  5. فوم شستشوی صورت پرتقال خونی ایمیجز

تونر صورت

تونر ها بهترین محصولات مراقبتی برای لایه برداری ملایم می باشند. با وجود اینکه این محصولات خاصیت آبرسانی دارند و تصور می شود که فقط برای پوست خشک کاربرد دارند، اما بهترین عملکرد خود را بر روی پوست های چرب نشان می دهند، چراکه سایز منافذ را به دلیل لایه برداری از سلول های مرده و آلودگی های باقی مانده داخل آن کاهش داده و این منافذ را برای پذیرش بهتر محصولات مراقبتی آزاد می سازند. اگر تمایل به خرید تونر صورت مناسبی دارید، بهترین تونر صورت برای پوست چرب را در مقاله ای معرفی کرده ایم و در ادامه نیز بهترین نمونه از آن را معرفی کرده و اشاره ای به سایر موارد نیز خواهیم داشت.

7 – تونر صورت گل داوودی بیوآکوا

اگر به فکر خرید یک تونر جهت تنظیم و کنترل چربی پوست خود هستید و علاوه بر آن دوست دارید مانند یک معجزه، زیبایی و شادابی را به پوست شما هدیه دهد، به شما پیشنهاد می کنیم یک بار تونر آبرسان پوست گل داوودی مکزیکی را خریدارای و امتحان کنید. این محصول با داشتن عصاره گل داوودی در ترکیبات خود، علاوه بر آبرسانی و رطوبت رسانی عمیق پوست، با تنظیم کنترل چربی، این مشکل را از پوست شما رفع کرده، منافذ را کوچکتر و آزاد خواهد ساخت و البته خاصیت ارتجاعی پوست را نیز تا چند برابر افزایش خواهد داد. رفع چین و چروک و همچنین ترمیم بافت های آسیب دیده پوست از دیگر معجزات این محصول مراقبتی پوستی بیوآکوا به شمار می رود.

در واقع محصول بالا بهترین نمونه از تونر های صورت در میان محصولات مراقبت از پوست چرب نیست و یکی از بهترین ها می باشد چراکه همه 6 محصول دیگری که در ادامه به عنوان تونر صورت به شما معرفی خواهیم کرد، کیفیت و عملکرد لازم برای کنترل چربی پوست شما را دارند، اما محصولی که در بالا معرفی نمودیم، به دلیل محبوبیت بیشتر پرفروش ترین در بین این 7 محصول می باشد.

  1. تونر صورت برنج بیوآکوا
  2. تونر صورت بلوبری بیوآکوا
  3. تونر عصاره انار وان اسپرینگ
  4. تونر های عصاره گل های مختلف وکالی
  5. تونر عصاره گل رز بیوآکوا
  6. تونر ویتامین سی بیوآکوا

سرم صورت

و اما بهترین محصولات مراقبت از پوست درمانی که به بهترین شیوه به پوست چرب شما کمک کرده و چربی آن را کنترل کرده و کاهش می دهند، سرم های صورت می باشند. این محصولات غلظت بالایی از مواد فعال را در فرمولاسیون خود دارا بوده و به همین دلیل توانایی خاصی به ویژه در کاهش چربی پوست صورت شما در صورت انتخاب و خرید سرم صورت مناسب دارند. همانند سایر محصولات مراقبت از پوست چرب بالا، بهترین سرم صورت برای پوست چرب را نیز در مقاله ای معرفی کرده و در ادامه پرفروش ترین های ان را معرفی خواهیم کرد.

14 – سرم صورت ضد جوش و آکنه بیوآکوا

سرم درمانی ضد جوش بیوآکوا که کاملا ارگانیک و بر پایه گیاه و ترکیباتی بسیار مفید  ساخته شده است و فرمولاسیونی بسیار بسیار قدرتمند دارد، هم از التهاب ناشی از کاهش چربی جلوگیری می کند، هم خاصیت لایه برداری دارد، هم خاصیت آبرسانی دارد و هم باعث افزایش نرمی و لطافت پوست صورت شما نیز می شود. در واقع یکی از بهترین محصولات مراقبت از پوست چرب، همین سرم صورت ضد جوش بیوآکوا است.

  1. سرم صورت برنج بیوآکوا
  2. سرم صورت طلا بیوآکوا
  3. سرم صورت طلا و حلزون ونزن
  4. سرم صورت ویتامین سی بیوآکوا

19 – کرم ضد جوش بیوآکوا

شاید پوست صورت شما چرب باشد اما دچار جوش نشده باشد، اما به دلیل اینکه یکی از عارضه های اصلی چرب بودن پوست، جوش زدن آن است، لازم دانستیم تا این کرم ضد جوش بی نظیر از برند بیوآکوا را نیز به شما معرفی کنیم. کرم ضد جوش بیوآکوا بر روی جوش ها زده می شود و به سرعت آن ها را از بین می برد. این محصول حجم پایینی دارد، اما اثر گذاریش فوق العاده عالی است و ترکیبات آن باعث می شوند که حتی مانع از به وجود آمدن جای جوش نیز گردد.

کرم ضد آفتاب

کرم های ضد آفتاب با کیفیت، کرم های مرطوب کننده ای هستند که دارای خاصیت محافظت از پوست در برابر آفتاب نیز می باشند، یعنی SPF دار هستند. اگر پوست چربی دارید و از روتین و محصولات مراقبت از پوست چرب استفاده می کنید، بعد از اتمام کار، حتی اگر بیرون هم نمی روید، از یک کرم ضد آفتاب بدون چربی استفاده نمایید. بهترین کرم های ضد آفتاب مناسب پوست چرب را در مقاله ای به صورت کامل معرفی کرده و توضیح داده ایم، اما در ادامه پر فروش ترین آنها را نیز معرفی خواهیم کرد.

20 – کرم های ضد آفتاب بدون رنگ و بدون چربی وکالی

همانطور که می دانید و مشخص است، بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب، مدلی است که فاقد چربی و مواد سنگین باشد. کرم های ضد آفتاب بدون رنگ وکالی سان کرم که در 4 مدل مختلف با SPF های گوناگون ساخته می شوند، با قیمت بسیار اقتصادی خود، توانسته اند محبوب دل افرادی شوند که مشکل داشتن پوست چرب دارند.

این کرم فوق العاده که کاملا فاقد چربی و رنگ آرایشی طراحی شده، مناسب هر نوع پوست به ویژه پوست چرب می باشد. این محصول علاوه بر محافظت کاملا پوست در برابر uva و uvb، یک مرطوب کننده و آبرسان قوی نیز به حساب می آید و سبب می شود شما در طول روز بر روی پوست خود احساس سنگینی و چربی نکنید. در پایان معرفی این محصول خفن لازم به ذکر است که ویتامین های E-C-A  موجود در این محصول به سفید شدن پوست کمک شایانی می کند.

  1. اسپری ضد آفتاب بدون رنگ وکالی
  2. کرم ضد آفتاب فتودرم بیودرما اسپات spf 50

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *