دسته‌بندی نشده

استفاده از آلوئه ورا برای درمان سوختگی

استفاده از آلوئه ورا برای درمان سوختگی

یکی از قدیمی ترین محصولات مراقبت از پوست کاملا طبیعی و ارگانیک که از زمن های بسیار بسیار گذشته از آ ناستفاده می شده است و امروزه نیز جزو پر فروش ترین محصولات مراقبت از پوست به صورت های مختلف می باشد، برگ های آلوورا و ژل آبکی داخل آن است. این ژل خواص بسیار زیادی دارد که در این مقاله نمی خواهیم همه خواص آلوئه ورا برای پوست را بیان کنیم، بلکه می خواهیم به این موضوع بپردازیم که آیا استفاده از ان برای درمان سوختگی مناسب خواهد بود یا نه. با ما همراه باشید.

آلوئه ورا مناسب برای سوختگی چیست ؟

همه ما می دانیم که گیاه آلوئه ورا چیست و چگونه است و درصد زیادی از ما از ان به عنوان یک ماده مراقبتی استفاده کرده ایم و یا حتما از محصولات استفاده کرده ایم که حاوی آلوئه ورا بوده اند. اما می دانید که آلوورا فرم های مختلفی دارد که همه آنها اینگونه مورد استفاده نمی باشند و همه آنها خاصیت درمانی ندارند ؟

مطمئنا این را نمی دانستید و باید بگوییم که فرم رایج آلوئه ورایی که خاصیت درمانی دارد و از زمان های گذشته از ژل داخل گلبرگ های آن استفاده می شده است و امروزه نیز همین فرم آن پر استفاده است، آلوئه ورا نژاد باربادنسیس میلر می باشد که گل برگ هایی گوشتی دارد و حتی اگر از محصولات مشتق شده از آن هم استفاده نکنید می توانید مستقیما از ژل داخل گلبرگ آن استفاده نمایید.

استفاده از آلوئه ورا برای درمان سوختگی

خواص آلوئه ورا برای درمان سوختگی

حتما از پماد های سوختگی استفاده کرده اید، می دانید ماده اصلی تشکیل دهنده آنها سولفادیازین نقره است؟ ماده ای که یک آنتی بیوتیک مسکن می باشد و به تسریع فرآیند بهبود سوختگی های سطحی و موضعی کمک می کند. اما خبر جالب این است که در یک مطالعه دانشمندان به این موضوع پی برده اند که استفاده موضعی از ژل آلوورا خالص ( بدون هیچ افزودنی دیگری ) بهتر از سولفادیازین نقره است، چراکه در این آزمایش نتیجه حاصل شده به این صورت بوده که سوختگی درمان شده با آلوئه ورا 16 روز طول کشیده، اما سوختگی درمان شده با سولفادیازین نقره حدود 19 روز طول کشیده است و این ثابت می کند که این گیاه از خیلی از مواد دیگر، برای درمان سوختگی های موضعی مفید تر است.

بخوانیم : طرز استفاده از ژل آلوورا برای صورت

آما آلوئه ورا چگونه باعث تسکین درد ناشی از سوختگی می شود ؟

همانطور که گفته شد، این گیاه خواص بسیار زیادی دارد که مجموع این خواص با هم باعث می شود که تسکین درد ناشی از سوختگی به طرز بهتری انجام شود و همچنین مدت زمان درمان و بهبود آن نیز سریع تر باشد، به عنوان مثال از جمله عواملی که باعث کاهش درد ناشی از سوختگی و آفتاب سوختگی به وسیله آلوئه ورا می شود، این است که این گیاه یک ضد التهاب و یک تسکین دهنده است و همچنین یک خنک کننده نیز می باشد اما عاملی که باعث درمان سوختگی و تسریع این فرآیند می شود این است که آلوئه ورا یک مرطوب کننده قوی است و برای تسکین سوختگی اثر فوق العاده زیادی دارد.

نحوه استفاده از آلوئه ورا برای درمان سوختگی

روش های مختلفی برای درمان سوختگی با آلوئه ورا وجود دارد و شما می توانید هم از آن به صورت مستقیم استفاده کنید و هم از ترکیباتی استفاده کنید که حاوی آلوئه ورا می باشند و یا آلوورا بخشی از آنها است. در ادامه ما برخی از این ترکیبات را برای شما توضیح خواهیم داد.

استفاده مستقیم از برگ های آلوئه ورا

آلوئه ورا از گیاهانی است که همه گل فروشی ها ممکن است آن را داشته باشند و می توانید یک گلدان از آن را تهیه کرده و هر موقع که یکی از گلبرگ های آن بزرگ شد، گلبرگ را بریده و مایع داخل آن را به صورت موضعی برای دریافت خواص آلوئه ورا استفاده کنید. برای دریافت نتیجه بهتر از آن در درمان سوختگی ها بهتر است که هر روز سه بار یا قسمت داخلی گلبرگ را روی سوختگی به مدت 10 الی 20 دقیقه قرار دهید و یا قسمت سوختگی را با ژل داخل گلبرگ ماساژ دهید

ژل آلوئه ورا خالص 99%

شاید دسترسی به گلبرگ های گیاه آلوئه ورا کمی سخت باشد، شاید هم بتوانید به آن دست یابید و چندین برگ از آن را هم خریداری کنید، اما مکشلی که وجود دارد این است که گلبرگ های این گیاه ممکن است خیلی سریع خراب شوند، به همین دلیل است که پیشنهاد ما استفاده از این ژل ساخته شده از آلوئه ورا است که 99% از آن را آلوئه ورا تشکیل داده و یک درصد دیگر را هم ترکیباتی دیگر از جمله نگهدارنده ها برای افزایش ماندگاری محصول تشکیل داده اند. این محصول تمامی خواص آلوئه ورا برای پوست و صورت را دارا است و اگر می خواهید از آلوئه ورا برای درمان سوختگی استفاده کنید، محصول مناسبی است.

استفاده از کرم های درمان سوختگی

با توجه به اینکه ماده اصلی سولفادیازین نقره است اما به تازگی و پس از تحقیقات انجام شده و به نتیجه رسیدن دانشمندان در درستی قابل استفاده بودن آلوئه ورا برای درمان سوختگی، پماد ها و کرم هایی نیز وجود دارند که برای درمان سوختگی ساخته می شوند و حاوی آلوورا نیز هستند. 

استفاده از عسل و آلوئه ورا برای سوختگی

اما روش های بالا روش هایی بود که تنها ماده اصلی که در درمان سوختگی به شما کمک می کرد، آلوئه ورا بود. با این حال، باید بگوییم که ترکیبات دیگری هم وجود دارند که در درمان سوختگی بسیار موثر هستند و ترکیب آنها با آلوئه ورا یا ژل آلوورا می تواند معجزه آسا باشد. به عنوان مثال ترکیب عسل به آلوئه ورا

عسل به خودی خود یک درمان گر سوختگی است و به دلیل اثر ضد باکتریایی که دارد، PH پایین و ویسکوزیته بالای آن، اثر رطوبت سنجی و محتوای پراکسید هیدروژنی که دارد، محیطی مرطوب برای بهبود بسیار بهتر سوختگی های موضعی و حتی درجه 2 فراهم می آورد.

با اینکه آلوئه ورا نیز می تواند در درمان سوختگی های حتی درجه 2 موثر باشد، ترکیب این دو با هم درمان یک سوختگی درجه دو را بسیار بسیار سریع تر و بهتر خواهد کرد.

استفاده از آلوئه ورا ( آلوورا ) برای درمان آفتاب سوختگی

قبل از هر چیزی باید بدانید که بهتر است از آفتاب سوختگی جلوگیری کنید تا مجبور به درمان آن نباشید و بهترین راه برای جلوگیری استفاده از کرم ضد آفتاب است. آفتاب سوختگی نیز یکی از انواع سوختگی ها است و خبر خوب این است که درمان آن نیز به وسیله آلوئه ورا امکان پذیر است و اگر دچار آفتاب سوختگی شده اید می توانید از هر کدام از ترکیبات بالا به صورت موضعی استفاده کرده و سوختگی های نهایتا درجه دو را به راحتی درمان کنید.

استفاده از آلوئه ورا برای درمان سوختگی

سخن آخر

در پایان باید بگوییم که همیشه استفاده از روش های طبیعی در درمان سوختگی و سایر مشکلات پوستی بسیار موثر تر و بهتر هستند و عوارضی هم به دنبال نخواهند داشت، بنابراین اگر سوختگی شما نهایتا در دست هسوختگی های درجه دو قرار می گیرد و یا آفتاب سوختگی می باشد، بهترین کار استفاده از ژل آلوئه ورا خالص و یا برگ آلوئه ورا است و می توانید آن را با ترکیبات دیگری نیز ترکیب کرده و از محلطو به دست آمده استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *