دسته‌بندی نشده

5 روش و طرز استفاده از ژل آلوئه ورا برای پوست صورت

طرز و نحوه صحیح استفاده از ژل آلوئه ورا

می دانید که یکی از بهترین گیاهانی که از سال های خیلی گذشته و دور، از آن برای پوست و صورت استفاده می شده است آلوئه ورا می باشد؟ هیچ می دانستید که آلوئه ورا از گیاهانی است که ژل داخل آن به صورت خالص در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست امروزی استفاده می شود؟ اگر شما هم می خواهیم از خواص بی نظیر آلوئه ورا برای پوست و صورت خود بهره مند شوید، بهتر است که از محصولاتی که از ژل آلوئه ورا خالص ساخته شده اند استفاده کرده و البته، طرز و روش های کاربردی و صحیح و نحوه درست استفاده از این ژل های آلوئه ورا ( آلوورا ) به ویژ] برای پوست صورت را که در ادامه قصد داریم برای شما عزیزان توضیح دهیم را به صورت دقیق فرا بگیرید.

بهترین نحوه استفاده از ژل آلوئه ورا برای پوست صورت

ژل آلوئه ورا را می توانید به صورت مستقیم نیز استفاده کنید، به عبارتی می توانید خودتان در منزل و خانه خود آلوئه ورا پرورش داده، برگ های آن را هنگامی که بزرگ شدند، کنده و از ژلی که داخل این برگ ها قرار دارند استفاده کنید، همچنین می توانید این برگ ها را از بازار نیز خریداری کرده و بدین صورت نیازی به پرورش آلوئه ورا نداشته باشید.

طرز و نحوه صحیح استفاده از ژل آلوئه ورا

اما بهترین نحوه و روش استفاده از آلوئه ورا به ویژه برای پوست و صورت، خرید محصولات مراقبتی حاوی آن است، آن هم به شرطی که محصول خریداری شده، ارگانیک باشد و به صورت خالص از آلوئه ورا تهیه شده باشد. دو محصول بسیار بسیار کاربردی که در ادامه به شما عزیزان مرعفی خواهیم کرد، به عنوان بهترین ژل های آلوئه ورا موجود در بازار شناخته می شوند و ترکیبات آنها کاملا خالص و صرفا حاوی نگهدارنده برای افزایش طول عمر و مدت زمان استفاده از آنها می باشند. این دو محصول به صورت زیر هستند :

  • ژل آلوئه ورا شاخکی 99% : محصولی که حتی بسته بندی آن نیز مشابه گلبرگ های آلوئه ورا می باشد و به همین دلیل به آن شاخکی گفته می شود، این محصول همان آلوئه ورا خالص است و تمامی خواص و فواید این گیاه را برای پوست و صورت شما دارد.
  • ژل آلوئه ورا تیوپی 99% بیوآکوا : این محصول نیز دقیقا ترکیبات، خواص و عملکردی مشابه محصول قبلی دارد و در صورت دسترسی به هر کدام از آنها می توانید از هر دوی آنها به روش ها و طرز و نحوه و طریقه ای که در ادامه معرفی خواهیم کرد از آنها استفاده نمایید.

و اما روش های استفاده از ژل آلوئه ورا برای پوست صورت

حال که بهترین شکل این گیاه و بهترین محصولاتی که از آن ساخته شده اند را می شناسید و می خواهید، طرز و نحوه صحیح استفاده از آنها را برای دریافت بهترین نتیجه از ژل آلوئه یاد بگیرید، باید بگوییم در ادامه 3 روش بسیار بسیار کاربردی به شما آموزش خواهیم داد که در این روش ها با ترکیب ژل آلوئه ورا با مواد و ترکیباتی که در هر منزلسی یافت می شوند، می توانید یک محصو مراقبتی بسیار کاربردی ساخته و از آن استفاده نمایید.

1 – استفاده از ژل حاصل از گیاه آلوئه ورا خالص برای پوست صورت

همانطور که گفته شد شما می توانید یا گلبرگ های گیاه آلوئه ورا را تهیه کنید کرده و از ژل آن به صورت مستقیم استفاده کنید، هم می توانید خودتان آلوئه ورا پرورش داده و از گلبرگ های بزرگ شده آن به صورت مستقیم استفاده نمایید. اما روش و طرز استفاده از این گلبرگ ها و این گیاه آلوئه ورا برای پوست به صورت زیر می باشد :

  • از یک چاقو تیز برای برش گلبرگ از گیاه استفاده کتید و سعی کنید که گلبرگ را حدالامکان از نزدیک ترین قسمت به ریشه برش بزنید.
  • برگ را بشورید و اجازه دهید که خشک شود.
  • آلوئه ورا حاوی ماده ای است که به آن لاتکس زرد می گویند، که برای هر فردی مناسب نیست، به همین دلیل بعد از خشک شدن گلبرگ باید آن را به مدت 15 دقیقه در هوای آزاد بگذارید تا این ماده از گلبرگ خارج شود، سپس آن را دور بریزید.
  • نوک بالایی گلبرگ را نیز ببرید و سپس مجددا لاتکس زرد را از آن بیرون بکشید.
  • حال وقت آن رسیده که خار های دو طرف گلبرگ را از آن جدا کرده و برش دهید.
  • سپس یکی از طرفین سبز رنگ گلبرگ را نوک تا نوک و بدون برش گوشت و از بیخ پوست گلبرگ، برش داده و از گلبرگ آلوئه و را و از گوشت آن جدا کنید.
  • حال به صورت زیر و همانند تصویری که در ادامه وجود دارد، لایه گوشتی و ژله ای گلبرگ را از لایه زیرین پوست میز جدا کنید. برای یادگیری طرز صحیح استفاده از آلوئه ورا برای صورت باید از این قسمت استفاده کنید.
  • ژل را کمی بشورید و نگران نباشید چون با آب حل نمی شود و سپس آن را در یک ظرف در بسته قرار داده و در یخچال قرار دهید.
  • سپس برای دریافت نتیجه بهتر از این ژل های حاصل از گلبرگ های گیاه آلوئه ورا، بهترین طرز استفاده از این آلوئه ورا به ویژه برای پوست و صورت این است که آن را به مدت دو هفته در یخچال قرار دهید. و یا در قالب های یخ فریزر کنید.
  • در نهایت می توانید به یکی از طرز ها و روش های زیر از ژل گیاه آلوئه ورا برای پوست و صورت خود استفاده نمایید.

طرز و نحوه صحیح استفاده از ژل آلوئه ورا

2 – استفاده از ژل آلوئه ورا به صورت خالص

یکی از روش ها و طریقه های استفاده از ژل آلوئه ورا این است که به صورت خالص از آن استفاده کنید، که در پاراگراف قبلی آن را توضیح دادیم، اما با اینکه پرورش گیاه آلوئه ورا هم خوشایند است و هم منزلتان را زیبا می کند و هم کاربردی است، می توانید به جای این گلبرگ ها هر کدام از محصولات بالا را انتخاب کنید و به صورت خالص و بدون استفاده از هیچ ترکیب دیگری می توانید استفاده نمایید، به شرط اینکه در زمان مناسب و در جای مناسب از آن استفاده نمایید.

به عبارتی اگر روتین مراقبتی پوستی دارید، بهتر است ترتیب استفاده از همه محصولات مراقبتی را بلد باشید و بدانید که جایگاه استفاده از ژل آلوئه ورا بعد و یا قبل از استفاده از سرم صورت است و باید بعد از استفاده از آن که باید بر روی صورت تمیز باشد و البته صورت نیز کامل به وسیله آن ماساژ داده شود، منتظر بمانید که خشک شده و سپس از محصول مراقبتی دیگری استفاده نمایید. توصیه می کنیم که اگر بعد از استفاده از ژل آلوئه ورا قصد استفاده از هیچ محصول دیگری را ندارید، بهتر است که حتما کرم مرطوب کننده به صورتتان بزنید.

3 – استفاده از ژل آلوئه ورا همراه با شکر به عنوان اسکراب

اگر احساس می کنید که پوستتان به مرحله ای رسیده که نمی توانید از بروز جوش های متعدد بر روی ان جلوگیری کنید، بهترین کار این است که از ژل آلوئه ورا و ترکیب آن با شکر قهوه ای به عنوان یک اسکراب قوی استفاده نمایید. ترکیب این دو ماده با هم باعث می شود که محصول به دست آمده تمامی سلول های مرده روی پوست و صورت شما را از بین برده و منافذ شما باز شده و همچنین از مسدود شدن آنها، تجمع سلول های مرده و تبدیل شدنشان به جوش های زیر پوستی جلوگیری شود.

استفاده از ژل آلوئه ورا و شکر قهوه ای

در واقع دلیل اینکه این ترکیب می تواند همانند اسکراب عمل کند این است که به صورت کلی در استفاده از آ نبا هر ترکیب دیگری و یا حتی به صورت جداگانه ( که توصیه نمی شود ) نیز شکر قهوه ای یک لایه بردار قوی است که مولکول های آنها به عمق سلول های پوستی نفوذ کرده و باعث می شوند که این سلول ها شل شده، گردش سلولی افزایش یافته و سلول های مرده داخل منافذ بیرون آمده و از بین روند.

در صورت یادگیری طرز و نحوه استفاده از ژل آلوئه ورا همراه با شکر قهوه ای باید بگویم که بهترین محصول مراقبتی عمرتان را در خانه خواهید ساخت، چراکه ترکیب شکر قهوه ای که یک اسکراب و لایه بردار بسیار قوی است با ژل آلوئه ورا که یک ضد التهاب بسیار قدرتمند است، باعث می شود که شما یک اسکراب لایه بردار صورت و حتی بدن با قدرت لایه برداری بالا و البته با توانایی جلوگیری از التهاب پوست داشته باشید.

4 – ماسک عسل + دارچین و ژل آلوئه ورا

در این مرحله از طرز و نحوه استفاده از ژل آلوئه ورا می خواهیم این ژل بی نظیر را با دو ماده بسیار بی نظیر دیگر که باز هر کدام از آنها در هر خانه ای یافت می شوند ترکیب کرده و ماسک بسیار بی نظیری درست کنیم که خواص و فواید آن حتی از استفاده از خود ژل آلوئه ورا به صورت خالص نیز بیشتر می باشد. در واقع باید بگوییم که این ماسک خانگی بی نظیر خواص هر سه ماده را به صورت کامل دارد و به دلیل استفاده از ترکیبات طبیعی که خودتان آنها را با هم ترکیب کرده اید، مطمئن هستید که هیچ ماده شیمیایی ندارند و کاملا ارگانیک می باشد.

استفاده از ژل آلوئه ورا و عسل و دارچین به عنوان ماسک

در واقع ماسک صورت به دست آمده به دلیل خواص بی نظیر دارچین در جلوگیری از پیری، در از بین بردن آلودگی ها و دفع سبوم و همچنینی جلوگیری از بروز جوش های صورت، به دلیل خواص ضد عفونی کننده و البته، توانایی ویژه ای که در کنترل اگزما دارد و البته خواص بسیار عالی عسل در افزایش درخشش و روشنی پوست، افزایش لطافت آن و منسجم ساختن بافت ها و البته خواص آنتی اکسیدانی که دارد، می توان بهترین ماسک صورت خانگی باشد که تا به حال استفاده کرده اید. شاید نحوه ساخت و استفاده از این ماسک خانگی سخت باشد، اما در صورت ترکیب صحیح مواد سازنده با هم حتی می تواند به اندازه ماسک های ورقه ای هر کدام از این ترکیبات مفید باشد.

5 – استفاده از ژل آلوئه ورا برای شیو کردن پوست

بله درست است، یکی از روش هایی که می خواهیم به عنوان طرز و نحوه استفاده از ژل آلوئه ورا به شما آموزش دهیم و البته باید ژل آلوئه ورا طبیعی و خالص باشد و نیازی نیست که آن را با هیچ ماده دیگری ترکیب کنید، استفاده از این ژل به هنگام اصلاح صورت با تیغ می باشد. این محصول می تواند به عنوان یک آفتر شیو تجاری که کاملا طبیعی و ارگانیک است از سوزش و التهاب ناشی از اصلاح صورت جلوگیری کند.

استفاده از ژل آلوئه ورا به عنوان آفتر شیو

نکته : آیا بعد از استفاده از ژل و برگ آلوورا ( آلوئه ورا ) باید صورت را شست ؟

به صورت کلی بهترین زمان برای استفاده از ژل آلوئه ورا شب ها و قبل از خوابیدن است، که در این صورت نیازی به این نیست که بعد از استفاده از ژل و برگ آلوورا صورت را شست. اما در صورتی که شب ها از آن استفاده نمی کنید و در سایر بازه های طمانی طول شبانه روز است، باید ابتدا اجازه دهید که ژل آلوئه ورا کامل جذب شده و به قولی خشک گردد و سپس می توانید صورتتان را بشویید. ممککن است پروسه خشک شدن ژل آلوئه ورا از روی صورتتان نهایتا 15 الی 20 دقیقه طول بکشد.

سخن آخر

در پایان باید بگوییم حال که طرز و نحوه استفاده از ژل آلوئه ورا به ویژ] برای پوست صورت را می دانید، اگر می خواهید خواص بی نظیر آلوئه ورا را دریافت کنید، انتخاب آلوئه ورا به عنوان پایه اصلی روتین مراقبت از پوست می تواند برای زیبایی شما، بهبود وضعیت صورتتان و البته درمان مشکلات مختلف از آن بسیار مفید باشد. لازم به ذکر است که می توانید از ژل آلوئه ورا برای درمان جوش صورت نیز استفاده کنید که در مقاله ای دیگر طرز و نحوه استفاده از آن را به صورت کامل توضیح داده ایم.

منبع : wikihow

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *