مراقبتی و بهداشتی

انواع ماسک ورقه ای صورت و خواص آن ها

انواع مختلف ماسک ورقه ای صورت

با شنیدن نام ماسک ورقه ای صورت سوالات مختلفی اعم از اینکه ماسک ورقه ای صورت چیست؟ کارایی آن چیست و چه کاربردی دارد؟ از ماسک ورقه ای در چه زمینه ای استفاده خواهد شد؟ و اینکه این ماسک ها شامل چه خواص و ویژگی هایی می شوند؟ در ذهن شنونده به وجود می آید که به دنبال یافتن جواب آن ها می باشد. اکنون اگر شما هم می خواهید به جواب این سوالات دست بیابید و بدانید این محصول چیست و چه کاربردی دارد و با انواع این ماسک های ورقه ای صورت و خواص مختلف آن ها آشنا بشوید به شما پیشنهاد می کنیم تا این مطلب را مطالعه کنید.

چرا شناخت انواع ماسک ورقه ای صورت و واص آنها مهم است ؟

در واقع یک روتین مراقبت از پوست سالم باید شامل انواع محصولات مراقبت از پوست باشد و البته از بهترین های آنها و مناسب ترینشان استفاده شود. اگر شما هم می خواهید که روتین مراقبت از پوست داشته باشید، باید حتما از محصولات مناسبی استفاده کنید، قرار دادن یک ماسک ورقه ای صورت، در روتین پوست می تواند به بهبود وضعیت شما از لحاظ مختلف کمک کند. اما برای اینکه بدانید که چه مدلی مناسب شما است، باید انواع ماسک ورقه ای صورت و خواص استفاده از آنها را نیز بدانید تا دچار اشتباه نشده و به بهبود وضعیت صورتتان واقعا کمک کنید.

انواع ماسک ورقه ای صورت

ماسک ورقه ای چیست

ماسک های ورقه ای نیز یکی از محصولات اصلی روتین های مراقبتی پوست به شمار می رود. در واقع این محصولات نوعی ماسک مخصوص صورت می باشند که از جنس پنبه و یا شبه پنبه و سلولز به صورت ورقه ای و آغشته به مواد سرم مانند ساخته شده اند. در واقع در یک تعریف کلی از این ماسک ها باید بگوییم که حاوی یک ورقه یا کاغذ به شکل صورت می باشند که آغشته شده به سرم‌ پوستی و یا ویتامین ها و مواد مختلف هستند و در کل از موادی مغذی و مورد نیاز برای پوست صورت سرشار می باشند. البته ناگفته نماند که این مدل از ماسک ها به ماسک های نقابی نیز شناخته شده هستند. همچنین به گونه ای تولید شده اند که کل سطح صورت بجز چشم ها و بینی و دهان را پوشش می دهد.

همچنین بخوانید : انواع لوازم آرایشی

و اما خواص و ویژگی های انواع ماسک ورقه ای

همانطور که گفتیم این ماسک های نام برده شده از مواد و ویتامین هایی مغذی و فوق العاده بهره می برند که برای پوست صورت بسیار مفید هستند و ویژگی ها و خواص منحصر به فردی را به دنبال دارند. برای مثال می توانیم بگوییم که انواع ماسک ورقه ای صورت می توانند به روشن کردن پوست صورت شما، به جلوگیری از پیری، به از بین بردن چیمن و چرئوک و جوش کمک کنند و این موارد، خواص و فواید استفاده از آن ها می باشند.

به علاوه از دیگر فواید و خواص انواع ماسک ورقه ای صورت باید به آبرسانی و کاهش خشکی و پوسته پوسته شدن سطح پوست،‌ بهبود کیفیت پوست، سم زدایی و از بین بردن و نابودی باکتری ها و میکروب های موجود بر روی پوست و جوان سازی آن نیز اشاره کنیم. پس در نتیجه با استفاده از این محصولات به صورت مداوم می توانید به خواص و ویژگی های نام برده شده دست یابید و پوستی بسیار عالی و فوق العاده را برای خود به ارمغان بیاورید.

انواع ماسک ورقه ای صورت

انواع ماسک ورقه ای صورت از برند های مختلف

ممکن است پوست شما چرب باشد و یا احتمال خشک بودن آن وجود دارد، ممکن است هدفتان از استفاده از انواع مختلف ماسک ورقه ای صورت، جدای از خواص و فواید آنها، رسیدن به پوستی روشن تر باشد و یا بخواهید جوش ها و لکه ها را درمان کنید و شاید هم صرفا آبرسانی این محصول برایتان مهم است.

به صورت کلی باید بدانید که ماسک های ورقه ای که در دسترس شما قرار می گیرند انواع مختلف و گوناگونی دارند که هر یک از آن ها دارای خاصیت و مزیت مخصوص به خود می باشد و برای منظور خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. و در ادامه ما انواع ماسک های ورقه ای را همراه با خواص آنها برای شما عزیزان درج کرده ایم تا در رابطه با آنها اطلاعات کافی داشته باشید.

ماسک ورقه ای آبرسان و مخصوص پوست های خشک

یکی از انواع ماسک های ورقه ای صورت، ماسک مخصوص پوست های خشک می باشد که خواص آنها آبرسانی به پوست و صورت شما است. پس این مدل از ماسک برای افرادی که پوست هایی حساس و خشک و دهیدراته دارند گزینه مناسبی می باشد و اگر نمی داندی که چرا باید از آنها استفاده کنید، بهتر است که مقاله ” خواص آبرسانی برای پوست و صورت را بخوانید “.

این نوع از انواع ماسک های ورقه ای بیشتر با ترکیباتی همانند هیالورونیک اسید فرموله شده است، که خواص همین ماده فوق العاده و بی نظیر است که می تواند خشکی پوست را از بین ببرد. در واقع هیالورونیک موجود در ابن بهترین ماسک های ورقه ای صورت برای پوست خشک به بافت پوست صورت شما نفوذ خواهد کرد و در نتیجه سریعا سبب مرطوب شدن آن می شود و همچنین آن را هم آبرسانی می کند. پس در نهایت پوستی بسیار شاداب و با نشاط و با طراوت را برایتان به وجود خواهد آورد.

انواع ماسک ورقه ای صورت

ماسک ورقه ای مخصوص پوست های چرب

در مقابل برخی دیگر از این نوع ماسک به صورت اختصاصی برای پوست هایی که مستعد چربی هستند ساخته شده اند. در کل ساختار آن ها به گونه ای است که چربی پوست را کنترل کند. در اصل بهتر است که بدانید این نوع ماسک، توانایی این را دارد که منافذ باز پوست را کاهش بدهد، چربی تولید شده را کنترل کند و در نهایت پوست را به صورت عمقی تمیز و لایه برداری کند.

ماسک صورت ورقه ای برای رفع جوش و آکنه

این نوع از انواع ماسک های ورقه ای که خواص آنها تقریبا با مدل های قبلی مشابه است و  با توجه به نامشان، مشخص است مخصوص افرادی ساخته شده اند که از مشکل جوش و آکنه بر روی پوست صورت خود رنج می برند. پس ماسک صورت ورقه ای برای رفع جوش و آکنه این توانایی را دارد تا سبب بستن منافذ باز پوست بشود و در نتیجه جوش ها و آکنه های حاصل از وجود منافذ باز را از بین ببرد و نابود کند. در واقع این ماسک ها این کار را به این دلیل انجام می دهند که از ترکیبات ضد آکنه و ضد جوش بهره می برند. با مصرف این محصول از شر جوش های خود راحت خواهید شد.

بخوانید : بهترین ماسک ورقه ای برای پوست چرب و جوش دار

انواع ماسک ورقه ای صورت

ماسک کلاژن ساز و ضد چروک

اما پوست صورت شما جداز از از بین بردن جوش ها و کاهش آنها و جدای از رفع خشکی و بهبود وضعیت آنها به جوان ماندن نیز نیاز دارد و برای رسیدن به چنین مهمی، باید حتما از بهترین ماسک های ورقه ای صورت که خواص آنها ضد چین و چروکی می باشد استفاده کنید چرا که برخی از انواع ماسک های ورقه ای صورت با خاصیت ضد چین و چروک و ضد پیری زود رس ساخته می شوند و در واقع کلاژن ساز می باشند.

در نتیجه مواد و ترکیبات مورد استفاده در آن به گونه ای است که علائم و نشانه های پیری یعنی چین و چروک و خطوط ریز و کوچک را به مرور کاهش می دهد و کمتر می کند. پس اگر دوست دارید همواره پوستی جوان و شاداب و بدور از چروک داشته باشید و سن شما کمتر از حالت عادی نشان داده شود به شما پیشنهاد می کنیم از استفاده از این ماسک ها غافل نشوید.

انواع ماسک ورقه ای صورت

ماسک سفید کننده و روشن کننده

اما اگر پوستتان دچار لکه شده است، اگر احساس می کنید که صورتتان درخشش قبل را ندارد و اگر به صورت کلی به دنبال محصولی هستید که بتواند صورتتان را روشن تر از حالت عادی جلوه دهد، باید انواع ماسک ورقه ای و مدل هایی که خواص آنها روشن کنندگی می باشد را بشناسید. در واقع انواع ماسک های ورقه ای سفید کننده و روشن کننده را برای پوست آن دسته از افرادی که دارای تیرگی و لکه، کدری و همچنین خستگی بسیاری می باشد توصیه می کنیم. به طور کلی به دلیل اینکه این ماسک ها حاوی ویتامین C – آربوتین و سایر ترکیبات ضد هایپرپیگمنتیشن هستند می توانند مشکلات نام برده شده را کاهش دهند و به مرور و پس از استفاده ی مداوم و پی در پی از بین ببرند.

ماسک مختص به پوست های دارای اگزما

همانطور که می دانید برخی از افراد از مشکلات و بیماری های پوستی رنج می برند که اگزما یکی از آن ها می باشد و انواع ماسک های ورقه ای صورت مختلفی نیز به صورت اختصاصی برای صورت آن ها ساخته شده است. این نوع ماسک ها برای پوست هایی که دارای اگزما هستند و همیشه ملتهب می باشند و درد های زیادی را متحمل می شوند مناسب هستند. در واقع این توانایی را دارند که التهاب را التیام ببخشند و تسکین دهنده التهابات پوست شوند و همچنین در کنار آن پوست را بسیار نرم و مرطوب می کنند.

انواع ماسک ورقه ای صورت

ماسک ورقه ای دور چشم (پچ زیر چشم)

اما انواع ماسک ورقه ای فقط برای پوست صورت نیستند و اگر می خواهید خواص همه آنها را بدانید، برخی از مدل هایی که تولید می شوند صرفا برای پوست دور چشم هستند و همه آنها نیز با خواص معرفی شده برای پوست تولید می شوند، به عبارتی برخی از ماسک های ورقه ای دور چشم، جوان ساز هستند، برخی آبرسان هستند، برخی برای پوست خشک هستند و بدین ترتیب.

اما نکته ای که باید بدانید، این است که به ماسک های ورقه ای دور چشم یا زیر چشم، پچ نیز گفته می شود و خرید پچ زیر چشم، برای برخی از دوست داران مراقبت های پوستی و افرادی که به سلامت پوستشان اهمیت می دهند، از نان شب هم واجب تر است. مهمترین مزیتی که استفاده از ماسک های ورقه ای زیر چشم یا همان پچ های زیر چشم، این است که باعث روشن شدن تیرگی های زیر چشم هایتان می شوند و چین و چروک را کاهش می دهند.

انواع ماسک ورقه ای صورت

ماسک ورقه ای لب

ماسک ورقه ای لب نیز در لیست انواع ماسک های ورقه ای قرار می گیرد که بررسی خواص آنها ممکن است خیلی طول بکشد، اما همه ویژگی هایی که دارند را در صفحه مربوط به آنها درج کرده ایم. انواع ماسک های ورقه ای لبی که در بازار وجود دارند و در دسترس شما مصرف کنندگان قرار می گیرند برای افرادی بسیار مناسب است که در اثر عوامل مختلف و همچنین بالا رفتن و کهولت سن لب هایی خشک و چروکیده دارند و می خواهند این مشکل را برطرف کنند و همیشه از لب هایی مرطوب و زیبا و بدور از خشکی و پوسته پوسته شدن داشته باشند و هم اینکه آن ها را تقویت کنند و نیز آبرسانی بکنند.

البته این نوع ماسک ها نیز به نوبه خود انواع متفاوتی دارند که شامل : ماسک ضد خشکی، ماسک از بین بردن تیرگی لب‌ ها، ماسک موثر در درمان پوسته پوسته شدن لب ‌ها، ماسک ضد چروک، ماسک ترمیم ‌کننده بافت‌ ها و  …می شوند. پس این امکان برای شما فراهم می شود که بسته به نیاز خود ماسک مورد نظر خود را خریداری کنید.

انواع ماسک ورقه ای لب

سخن آخر و نتیجه گیری

در نهایت باید بگوییم که از لحاظ ساختار سه نوع ماسک ورقه ای برای صورت، لب ها و پوست دور چشم ها داریم که هر سه انها به نوبه خود مدل هایی دارند که یا برای روشنی پوست و صورت از آنها استفاده می شود، یا باعث کاهش چین و چروک می شوند و یا به پوست شما آبرسانی می کنند. در این بین ماسک های ورقه ای ضد جوش نیز بسیار محبوب و معرف می باشند. حال که انواع ماسک ورقه ای صورت و خواص استفاده از آنها را به صورت کامل می دانید، به شما عزیزان توصیه می کنیم که حتما مدل مناسبی از آنها را از صفحه مربوط به خرید ماسک ورقه ای از فروشگاه اینترنتی بانه گالری انتخاب و خریداری کرده و برای پوست ظریف و زیبای صورتتان از آن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *