دسته‌بندی نشده

معرفی انواع محصولات مراقبت از پوست و صورت ضروری

انواع محصولات مراقبت از پوست

این روزها محصولات مراقبت از پوست جای انواع مختلف لوازم آرایشی را گرفته اند بسیاری از خانم‌ها ترجیح می‌دهند که به جای استفاده از لوازم آرایشی گوناگون برای چندین ساعت زیبا تر نشان دادن پوست و صورتشان، با مراقبت از آن زیبایی ذاتی که دارند را حفظ کنند، حقیقتاً کار صحیح نیز این است. انواع محصولات مراقبت از پوست مختلف که هم برای آقایان و هم خانم‌ها قابل استفاده است و از بروز مشکلات پوستی جلوگیری کرده و یا به درمان آنها کمک می‌کنند در فروشگاه‌های لوازم آرایشی و داروخانه‌ها موجود و قابل تهیه است.

پس اگر شما هم می خواهید روتین مراقبت از پوست خود را شروع کنید و با استفاده از این محصولات به بهبود وضعیت پوست خود درمان مشکلات آن و یا جلوگیری از بروز این مشکلات همانند خشکی پیری جوش و آکنه جلوگیری کنید بهتر است که انواع محصولات مراقبت از پوست مختلف را بشناسید در ادامه با ما همراه باشید تا آنها را به شما عزیزان معرفی کنیم.

چرا شناخت انواع محصولات مراقبت از پوست مهم است ؟

در واقع موضوع این است که بسیاری از ما می دانیم که مراقبت از پوست ضروری است، آن را نیز انجام می دهیم! اما درصد بسیار بالایی نیز وجود دارند که نمی دانند چه محصولی را کی، کجا، چگونه و برای چه استفاده کنند. بله درست است، ترتیب استفاده از مصحلوات مراقبت از پوست نیز مهم است، هر چند که ما این ترتیب را در مقاله دیگری بیان کرده ایم، اما موضوع این است که به عنوان مثال اگر پوستتان مستعد جوش است باید بدایند که از انواع محصولات مراقبت از پوست ضد جوش همانند سرم‌ صورت ضد جوش و یا کرم های ضد جوش صورت و … استفاده کنید.

جدای از این شناخت انواع محصولات مراقبت از پوست باعث می‌شود که شما راه حل‌های موجود برای مشکلات پوستی دیگر خود را بشناسید و همچنین بدانید که چگونه از بروز این مشکلات جلوگیری کنید و یا به درمان آنها کمک کنید. بنابراین برای اینکه فرق بین محصولات مختلف را بشناسید، ترتیب استفاده از آنها را بلد باشید، کاربردشان را بدانید و برای آینده نیز بتوانید خودتان برای خودتان محصول مراقبت از پوست تجویز کنید، شناخت انواع محصولات مراقبت از پوست بسیار مهم و ضروری است.

انواع محصولات مراقبت از پوست -

شوینده ها – فوم شستشوی صورت

شوینده ها انواع مختلفی دارند که البته در دسته محصولات بهداشتی نیز قرار می گیرند، اما شوینده هایی که این روز ها محبوب شده اند، همانند فوم شستشوی صورت و یا فیس واش براش دار بیشتر به عنوان یک محصول مراقبت از پوست شناخته می شوند، هر چند که محصولات بهداشتی نیز نوعی محصول مراقبت از پوست می باشند. بگذریم …

شوینده ها اصلی ترین انواع محصولات مراقبت از پوست می باشند، استفاده از آنها ضروری است و البته همه نیز از آن استفاده می کنند اما اینکه آیا شوینده مناسبی استفاده می کنید یا نه نیز مهم است. در واقع با وجود اینکه عامل کاهش بسیاری از مشکلات پوستی در خیلی از خانم ها و آقایان، شوینده ها هستند، عامل برخی از مشکلات آنها نیز همین موارد می باشند. بله درست است، به عنوان مثال اگر شما پوست خشکی داشته باشید و از یک فوم شستشوی صورت مناسب برای پوست خشک استفاده نکنید، احتمال خشک تر شدن پوستتان بسیار بیشتر خواهد شد و مواردی از این قبیل…

پس در نهایت باید بگوییم که اگر قصد شروع یک روتین مراقبت از پوست دارید، بهترین نوع شوینده هایی که در حال حاضر در بازار وجود دارند، فوم های شستشوی صورت می باشند که انواع مختلفی از آنها هم برای پوست های چرب، هم برای پوست های خشک و هم پوست های مختلف وجود دارد و با وجود هر مشکلی که دارید، هر درمانی که به دنبال آن می گردید و هر راه حلی که می خواهید تجربه کنید امکان انتخاب و خرید فوم شستشوی مورد نیاز شما فراهم است.

لایه بردار ها – اسکراب صورت و بدن

قلق دار ترین مرحله از هر روتین پوستی و مشکل ساز و در عین حال یکی از بهترین انواع محصولات مراقبت از پوست لایه بردار ها هستند، با اینکه شوینده ها به نوعی، لایه برداری ملایمی انجام می دهند، اما اگر می خواهید روتین مراقبتی پوستیتان کامل تر باشد، استفاده از لایه بردار های تخصصی بسیار بسیار مفید است. نام دیگری که برای لایه بردار ها استفاده می شود، اسکراب است. اگر طرز استفاده صحیح از اسکراب را بلد نباشید و یا محصول اشتباهی را انتخاب کنید، عوارض استفاده از ان بسیار بیشتر از فواید و مزایایش خواهد بود.

اما لایه بردار ها چه کاری انجام می دهند ؟ در مقاله ای به صورت جداگانه توضیح داده ایم که اسکراب صورت چیست، همچنین در مقاله ای دیگر نیز انواع بهترین لایخ بردار ها را معرفی کرده ایم، اما اگر بخواهیم اینجا توضیح مختصری در رابطه با این محصول ارائه دهیم، باید بگوییم که همانطور که از نامشان پیداست، این محصولات لایه برداری انجام می دهند، اما لایه برداری از چه چیزی ؟ بله اسکراب ها از سلول های مرده روی پوست لایه برداری می کنند و باعث می شوند که هم پوست شما سرعت بیشتری در گردش سلولی و تجدید سلول های مرده با سلول های جدید داشته باشد، هم منافذ آزاد شده و راه تنفسی سلول ها باز باشد و هم پوستی عاری از آلودگی، عوامل بروز جوش، بزرگ شدن منافذ و … داشته باشید. اسکراب ها فواید بسیاری زیادی دارند که در این پاراگراف نمی توان به همه آنها اشاره کرد، اما چیزی که مهم است این است که یکی از بهترین انواع محصولات مراقبت از پوست هستند و استفاده از آنها به شدت توصیه می گردد.

بخوانید : بهترین اسکراب

میسلار واتر

میسلار واتر ها را نیز باید نوعی شوینده دانست، اما به دلیل اینکه این روز ها طرفداران بسیار زیادی دارند و خیلی ها حتی فرق میسلار واتر با تونر را نیز نمی دانند، بهتر است که در این مقاله این محصولات را نیز معرفی کنیم، در واقع میسلار واتر ها قبل از فوم های شستشوی صورت و شوینده ها استفاده می شوند و نقش پاک کننده ملایم ارایشی را دارند و آلودگی ها را از بین نمی برند. صرفا باعث می شوند که لوازم ارایشی ضد آب و بسیار ماندگار و مقاوم روی صورت شما، بسیار به آسانی، بدون آسیب رساندن و یا فشار آوردن به پوست ظریف و حساس صورتتان از بین رفته و بعدا با یک شسشتوی ساده و باز بدون فشار زیاد پاک شوند. با اینکه بسیاری فکر می کنند استفاده از میسلار واتر ضروری نیست، اما به نظر ما اگر می خواهید پوست صورتتان سالم باقی بماند و همیشه ظریف و زیبا باشد، یکی از انواع محصورات مراقبت از پوست صورت ضروری می تواند میسلار واتر باشد.

تونر صورت

سه مورد قبلی از انواع محصولات مراقبت از پوست مربوط به پاکسازی صورت بودند. اما محصولی که در این قسمت می خواهیم معرفی کنیم، دو جانبه است، یعنی گذار شما و ورودتان به مرحله درمانی و مراقبتی می باشد و هم نقش یک پاک کننده را دارد، هم نقش یک تنظیم کننده را دارد، هم نقش یک آماده ساز را دارد و هم به خودی خود نیز خواص و فواید مراقبتی بسیاری زیادی دارد. تونر های صورت یکی از جذاب ترین محصولات مراقبت از پوستی هستند که بسیاری از مشتریان ما خارج از روتین های مراقبت از پوست نیز از آن استفاده می کنند. چراکه در واقع نقش یک تنظیم کننده PH پوست را بر عهده دارند و باعث می شوند که خشکی نا خوشایندی که بعد از شسشتوی پوست صورت و دست ها به وجود می آید از بین برود. منافذ به کلی پاک شوند و برای پذیرش محصولات مراقبت از پوس تبعد از خود آمادگی کامل را داشته باشند.

انواع محصولات مراقبت از پوست – سرم صورت

و اما به عقیده بسیاری از پزشکان و متخصصان و مشاورین زیبایی، اصلی ترین انواع محصولات مراقبت از پوست و صورت، که تمامی مشکلات پوستی به واسطه آنها درمان می شوند، سرم های صورت می باشند، سرم ها متنوع ترین محصولات مراقبت از پوست نیز می باشند، توسط همه برند ها ساخته می شوند و خواص تخصصی بسیاری زیادی دارند، اما نکته مهم تر در رابطه با آنها این است که سرشار از ترکیبات مفید مختلف هستند، حجم کسترده ای از مواد مغذی مورد نیاز سلول ها را در خود دارند و به واسطه قدرت جذب فوق العاده شان نیز، این مواد مغذی و این ترکیبات مفید را سریعا به کل صورت شما می رسانند. دنیای این محصولات بسیار گسترده تر از یک پاراگراف است و اگر به دنبال اطلاعات بیشتر در رابطه با آنها هستید، بهتر است که مقاله سرم صورت چیست را نیز مطالعه نمایید.

سرم دور چشم

این ها نیز نوع دیگری از سرم ها هستند که کمی تخصصی تر ساخته شده اند و برای پوست حساس و ظریف دور چشم ها استفاده می شوند چراکه استفاده از بسیاری از سرم های پوست صورت، برای پوست دور چشم های شما زیاده روی است و ممکن است آسیب های جدی به آن وارد کند. سرم های دور چشم تخصصی بیشترین کاربردی که دارند، جلوگیری از پیری، چین و چروک و رفع تیرگی های دور چشم است.

ماسک صورت

و اما می رسیم به یکی دیگر از انواع محصولات مراقبت از پوست و صورت اصلی که شاید خیلی از شما وقت استفاده از آن ها و یا توانایی آماده کردنشان را در خانه نداشته باشید، اما همانند سرم های صورت، این محصولات نیز، اثر گذاری فوق العاده بالایی دارند، حاوی حجم گسترده ای از ترکیبات مفید هستند و برای سلامت پوستی، درمان مشکلات پوستی و زیبایی صورتتان ضروری هستند. ماسک های صورت نیز انواع مختلفی دارند که به دلیل راحتی در استفاده، این روز ها ماسک ورقه ای صورت به عنوان محبوب ترین ماسک های صورت شناخته می شود و از مدل های کرم گونه کاسه ای بسیار محبوب تر و پر استفاده تر هستند.

روغن های صورت

یکی دیگر از محصولات مراقبت از پوست بسیار رایج که البته این روز ها سرم های صورت جای آنها را گرفته اند، روغن ها می باشند، روغن ها همانطور که از نامشان پیداست بر اساس چربی هستند، اما تفاوت سرم های صورت این است که محلول در آب می باشند و بیشتر بر اساس آب ساخته می شوند. بیشتر استفاده از روغن های صورت برای افرادی توصیه می شود که پوستشان در مقابل آفتاب خاصیت مراقبتی خود را از دست داده، بسیار حساس شده و دچار التهاب می گردد، چراکه به ترمیم لایه مرطوب کننده روی پوست بسیار کمک می کند. البته روغن های صورت مختلف، خواص درمانی بسیار زیادی نیز دارند که با مطالعه ویژگی ها و اطلاعات مدل های مختلف این محصولا می توانید این خواص را نیز بدانید.

انواع محصولات مراقبت از پوست – کرم مرطوب کننده

و اما دیگر محصول ضروری مراقبت از پوست که حتی اگر از هیچ کدام از محصولات که تا به الان ( به جز شوینده ها ) استفاده نکنید، باید از آن حتما استفاده نمایید، کرم مرطوب کننده می باشد، کرم های مرطوب کننده چه برای پوست های خشک و چه برای پوست های چرب ضروری هستند و استفاده از آنها با کمک به بازسازی لایه رطوبت روی پوست و حفظ اپیدرم به حفظ منابع، از دست رفتن رطوبت و آب و تغذیه سلول ها کمک کرده و اگر از محصولات مراقبت از پوست مختلف هم استفاده کرده باشید، به جذب بهتر آنها نیز کمک می کند. استفاده از مرطوب کننده ها به عنوان انواع اصلی ترین محصولات مراقبت از پوست، فقط برای صورت نیست و بلکه برای دست ها نیز استفاده می شوند.

لوسیون بدن

به عنوان مثال لوسیون ها نوعی از مرطوب کننده ها هستند که استفاده از آنها فقط برای بدن می باشد و رطوبت مورد نیاز پوست بدن شما را تامین می کنند. لوسیون ها نسبت به کرم های مرطوب کننده دست و صورت، کمی رقیق تر می باشند اما تقریبا خواصشان یکسان است.

کرم دور چشم

از جمله محصولات مراقبت از پوست بسیار بسیار کاربردی و اثر گذار که با زیبا تر کردن و بهبود وضعیت پوست دور چشم های شما، به عنوان اصلی ترین قسمت صورتتان، باعث می شود که ظاهر کلی صورت شما زیبا تر شده و جلوه بهتری در نظر مخاطبنتان داشته باشید. کرم های دور چشم را نیز می توان نوعی کرم مرطوب کننده، با خاصیت درمانی دانست که به دلیل لزون عدم استفاده از کرم های مرطوب کنند عادی برای دور چشم، باید از این کرم ها استفاده شود.

انواع محصولات مراقبت از پوست – کرم ضد آفتاب

و اما دیگر ضروری ترین انواع محصولات مراقبت از پوست و صورت که این روز ها به نوعی به دسته بندی لوازم آرایشی نیز نفوذ کرده است، ضد آفتاب ها می باشند که انواع مختلفی دارند، از اسپری های ضد افتاب گرفته تا کرم های رنگی و بدون رنگ و حتی روغن ها و … کرم های ضد آفتاب دقیقا یک مرحله قبل از شروع به آرایش صورت استفاده می شوند و کاربرد آنها این است که با افزودن SPF به صورت شما، از اثرات نا مطلوب اشعه های مضر نور خورشید بر روی پوست صورت و بدن شما جلوگیری می کنند.

سخن آخر

حال که انواع محصولات مراقبت از پوست را می شناسید می دانید که برای هر قسمت از صورت و بدنتان از کدام یک از آنها استفاده کنید، می دانید که هر کدام چه کاربردی دارند و برای مشکلاتتان کدام ها بهتر هستند. به عنوان مثال شاید تا قبل از خواندن این مقاله نمی دانستید که جایگزین کرم های مرطوب کننده برای پوست حساس دور چشم های شما، کرم های دور چشم می باشند و یا نباید از سرم های صورت برای دور چشم استفاده کنید و سرم های تخصصی دور چشم نیز وجود دارند. در پایان باید بگوییم که اگر موردی را از انواع محصولات مراقبت از پوست جا انداخته ایم و شما از آن اطلاع دارید، خوشحال می شویم که در قسمت نظرات آن را با ما و سایر مخاطبین این مقاله نیز در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *