دسته‌بندی نشده

تفاوت تونر و شوینده و فوم شستشوی صورت

تفاوت تونر و شوینده و فوم شستشوی صورت

شباهت های جزئی بین پاک کننده ها و تونر ها سبب شده اکثر افراد فکر کنند آن ها یکسان هستند. باید در همین ابتدا بگویم که این باور کاملا اشتباه است و تفاوت های منحصر به فردی بین تونر و شوینده و حتی فوم شستشوی صورت وجود دارد. عزیزان اگر تا به حال فکر کرده اید که آیا تونر را به روتین پوستی خود اضافه کنید یا نه، و یا حتی درباره تفاوت آن با شوینده ها سردرگم شده اید، نگران نباشید زیرا شما تنها نیستید! تیم ما این مقاله را مخصوص شما گردآوری کرده است تا یک بار برای همیشه تعرف دقیقی از تونر، شوینده و فوم شستشو را یاد بگیرید و بر اساس نوع پوست خود اقدام به اضافه کردن هر کدام از آن ها به روتین مراقبت از پوست روزانه کنید.

همان طور که می دانید مراقب از پوست بخشی از سبک زندگی سالم است، برای شروع این سبک زندگی، از دو محصول معجزه آسا برای پوست خود یعنی تونر و شوینده غافل نشوید. قبل از پرداختن به موضوع اصلی لازم به ذکر است که تونر و شوینده دو مرحله کاملا متفاوت در روتین مراقبتی است و هیچ کدام جایگزین دیگری نمی باشد. ادامه مطالب را همراه تیم ما شوید تا به پاسخ سوال های خود از جمله، پاک کننده و تونر ها یکسان هستند؟ تفاوت شوینده و فوم شستشو چیست؟ و … دست پیدا کنید.

بخوانید : بهترین فوم شستشوی صورت روشن کننده

شوینده و پاک کننده صورت چیست؟

کثیفی و یا حتی چربی اضافه روی صورت منجر به مشکلات پوستی متعدد از جمله، لک، آکنه و جوش و … می شود که در نهایت سلامت و شادابی را از چهره شما می دزدد. اولین قدم جهت داشتن پوستی شاداب و سالم و عاری از هر گونه کثیفی، استفاده از پاک کننده و همان شوینده ها جهت پاکسازی است. در بازار انواع مختلفی از شوینده ها از جمله ژلی، شیری، روغنی و در نهاتی فوم های شستشو وجود دارد که هر فرد با توجه به نوع پوست و مشکلی که دارد باید اقدام به خرید کند. در بین تمامی تایپ شوینده های موچود در بازار پر فرش ترین و پر مخاطب ترین ان ها فوم های شستشوی صورت می باشند که گاها افراد اشباهی دو مرحله استفاده از تونر و شوینده را در یک مرحله استفاده از فوم شستشوی صورت ختم می کنند که باید بگویم کاملا اشباه است! در ادامه مطالب کاربرد اصلی فوم شستشو را برای شما بیان کرده ایم.

فوم شستشوی صورت چیست؟

همان طور که در ابتدای مطالب ذکر شد، تفاوت های اساسی بین تونر و شوینده و فوم شستشوی صورت وجود دارد که قبل از اضافه کردن هر محصول به روتین پوستی باید کاربرد هر کدام را به وضوح درک کنید. در پاراگراف قبلی به روشنی بیان شد که شوینده ها اولین قدم جهت پاکسازی پوست هستند که خود در مدل های مختلف در بازار وجود دارد و امروزه پر فروش ترین ها فوم شستشوی صورت می باشد. مانند دیگر شوینده های ژلی و شیری و غیره، شوینده های فوم دار برای کسانی که پوست چرب و مختلط و مستعد جوش و آکنه دارند یک گزینه ایده آل می باشد. البته شوینده فوم دار مخصوص پوست خشک و حساس نیز در بازار وجود دارند که به مراتب نسبت به دیگر شوینده ها عملکر فوق العاده بهتری دارند.

هنگامی که شما از فوم شستشوی صورت استفاده می کنید بیشتر کف می کند. عموم مردم از پاک کننده هایی که بیشتر کف می کنند بیشتر خششان می آید، زیرا سبب می شود پوست احساس تمیزی منحصر به فردی کند. این نوع شوینده ها بسیار قوی هستند و هر گونه آلودگی و کثیفی را از روی پوست پاک می کنند.

تونر چیست؟

به گفته متخصصان تونر معمولا بعد از پاک کننده یا همان شوینده و قبل از استفاده از سرم و مرطوب کننده بر روی پوست صورت استفاده می شود. پس هرگز این پاک کننده را نباید جایگزین شوینده کرد و تفاوت های تونر و شوینده  فم شستشوی صورت را از یاد برد! پیری، لک و کم آبی مشکلات پوستی است که امروزه اکثر افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند. گنجاندن تونر در برنامه مراقبت از پوست به مبارزه با این مشکلات و تکمیل مرحله پاکسازی پوست کمک شایانی می کند. توجه داشته باشید، حتما تونر خود را بر اساس نوع پوست خود انتخاب کنید و هرگز تجربیات دیگران را ملاک خرید خود نکنید.

به صورت کلی تونر محصولی است که پاکسازی پوست بعد شوینده را تکمیل می کند و به کوچک شدن منافذ باز کمک می کند. تونر ها نه تنها پوست را پاکسازی می کنند بلکه سطح PH پوست را نیز متعادل می نمایند.

تفاوت بین تونر و شوینده ها ( فوم شستشوی صورت )

  • یکی از بزرگ ترین تفاوت تونر و شوینده ها که شامل فوم شستشوی صورت نیز می باشد، این است که تونر پاک کننده نیست. تونر ها برعکس شوینده ها وظیفه پاکسازی پوست را ندارند بلکه متعادل سازی PH پوست را انجام می دهند.
  • تونر ها معمولا به منظور هدف خاصی طراحی می شوند مثلا به کوچک شدن منافذ و از بین رفتن التهاب و آکنه ها و همچنین پاک شدن ذرات کثیفی به جا مانده روی پوست مورد استفاده قرار می گیرند.
  • از سوی دیگر پاک کننده ها که از قبل نیز اشاره شد پر فروش ترین ها شوینده فوم دار می باشد، تنها به منظور پاکسازی پوست طراحی شده اند و معمولا فواید هدفمند زیادی ندارد زیرا روی پوست باقی نمی ماند.
  • شوینده اولین مرحله در روتین پوستی است که روزانه دو مرتبه صبح و شب مورد استفاده قرار می گیرد و اصلا نباید حذف شود در حالی که تونر ها حتما باید بلافاصله بعد از شوینده ها مورد استفاده قرار گیرد و روزانه می توان تنها یک بار از آن اسنفاده کرد. البته استفاده دو بار از آن برای پوست های چرب به کنترل چربی و PH کمک شایانی می کند.
  • معمولا شونیده ها در مدل های ژلی، روغنی، شیری و فوم دار طراحی شده اند در حالی که تونر ها اکثر بر پایه آب و شیر و الکل ساخته می شوند.

کلام آخر

شوینده و تونر دو محصول متفاوت با خواص و عملکرد متفاوت می باشند اما زمانی که در دو مرحله و با هم استفاده می شوند مانند یک معجزه عمل می کنند و زیبایی و شادابی را به پوست شما هدیه می دهند. هرگز برای استفاده درست و شروع عالی دیر نیست، بنابراین سفر خود را برای داشتن پوستی تمیز و شفاف با خرید فوم شستشوی صورت و خرید تونر صورت گنجاندن دو مرحله : یعن ابتدا استفاده از شوینده و بعد تونر زدن در روتین پوستی خود آغاز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *