دسته‌بندی نشده

فرق و تفاوت میسلار واتر با تونر چیست

تفاوت و فرق میان تونر و میسلار واتر

محصولات مراقبت از پوست انواع مختلفی دارند و همین تنوع بسیار زیاد ممکن است شما را کمی سردرگم کرده و باعث شود که تفاوت میان برخی از آنها را نتوانید تشخیص دهید. البته حقیقتا کاربرد برخی از آنها با هم یکی است، اما به هر حال تفاوت هایی نیز وجود دارد، در این مقاله می خواهیم فرق و تفاوت میان دو محصول مراقبت از پوست بسیار کاربردی برای پاک کردن صورت و آرایش یعنی میسلار واتر و تونر را برای شما عزیزان به صورت کامل بیان کنیم. با ما باشید.

تفاوت در عملکرد میسلار واتر و تونر

اما برای روشن کردن موضوع از همین ابتدا باید بگوییم که اصلی ترین تفاوت آنها این است که بر خلاف تصور بسیاری از حتی فروشندگان و مصرف کنندگان نیز، میسلار واتر ها مرطوب کننده هایی هستند که عملکرد اصلی آنها پک کردن آرایش، آلودگی ها و شستشوی صورت است، در حالی که تونر فقط پوست را تمیز می کند و تعادل PH را مجددا بازیابی می کند.

فرق در مرحله استفاده از میسلار واتر و تونر

به طور خلاصه باید بگوییم که تونر و میسلار واتر که دو محصول مراقبتی بسیار رایج در بازار هستند و تقریبا همه خانم ها نمونه هایی از آنها را بر روی میز آرایشی خود دارند، دو محصول کاملا متفاوت هستند. شاید هر دو آنها باعث آبرسانی و یا مرطوب شدن پوست صورت گردند، اما با وجود این شباهت نیز باید بگوییم که تفاوت و فرق آنها واضح است و میسلار واتر برای پاک کردن آرایش استفاده می شود در حالی که تونر را بعد از شستشوی صورت و پاک کردن حتی به وسیله شوینده نیز استفاده می کنند. برای درک بهتر تفاوت میان این دو محصول مراقبتی از پوست ادامه مطلب را نیز بخوانید.

میسلار واتر چیست ؟

میسلار واتر یک محصول مراقبت از پوست است که همانطور که از نامش پیداست محلول در آب است و بز آن برای پاک کردن آرایش از روی صورت استفاده می شود. چراکه محلول آن حاوی یک شوینده ملایم می باشد که از ذراتی به نام میسل تشکیل شده است. میسل ها موجود در میسلار واتر که مولکول هایی در داخل محلول آبکی می باشند و از ترکیبات تمیز کننده و صابون ساخته شده اند، باعث می شوند که مواد و لوازم آرایشی روی صورت به سرعت حل شده و بدین ترتیب پاک کردن آن ها با تنها کشیدن یک بار پد آرایشی امکان پذیر باشد.

با وجود اینکه میسل ها و به قولی میسلار واتر باعث پاک کردن آرایش می شوند اما گاهی به دلیل ملایم بودن توانایی پاک کردن برخی از لوازم آرایشی ضد آب، همانند ریمل را ندارند و برای پاک کردن این مواد از روی چشم، باید از یک پاک کننده قوی تر استفاده کنید که یک فوم شستشوی صورت پیشنهاد خوبی خواهد بود.

تونر چیست ؟

اما با وجود اینکه تونر نیز یک پاک کننده است، اما از آن برای پاک سازی صورت از اثرات شوینده ها، باقی مانده مواد و لوازم آرایشی و …استفاده می شود و اصلی ترین عملکرد آن تنظیم PH پوست می باشد. استفاده از تونر های صورت بعد از پاکسازی و در مواقعی است که پوست احساس خنکی ناخوشایندی بعد از تمیز شدن خواهد داشت. مهم تر از همه به عنوان یکی دیگر از تفاوت های تونر با میسلار واتر، می توان گفت که تونر ها می توانند بدون آسیب به رطوبت پوست و یا ملتهب کردن پوست های چرب، اثر پاک کنندگی خود را نشان داده و بعد از استفاده، پوست را با طراوت و شاداب کنند.

علاوه بر اینکه استفاده از تونر صورت برای پوست های خشک همانند یک مرطوب کننده عمل می کند و آبرسانی می کند، برای افراد دارای پوست های چرب و مستعد جوش نیز مناسب است، استفاده از تونر ها به عنوان سبک ترین محصول مراقبت از پوست بسیار ساده است و قدرت جذب فوق العاده ای دارند و به محظ اینکه به پوست جذب شدند، هیچ گونه حال ناخوشایندی از خود بر روی پوست باقی نخواهند گذاشت.

و اما تفاوت اصلی میان میسلار واتر و تونر

حال که تعریف های لازم از این دو محصول را ارائه داده ایم، در ادامه یک جمع بندی از اینکه تفاوت میان میسلار واتر و تونر چیست برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد،

  • عملکرد : به صورت خلاصه باید بگوییم که تفاوت اصلی آنها این است که تونر به تنظیم PH پوست و میسلار واتر به پاک سازی پوست از آرایش و آلودگی ها می پردازد.
  • پاک کنندگی عمیق : میسلار واتر ها باعث پاک کردن عمیق پوست می شوند اما تونر ها فقط سطحی این کار را انجام می دهند.
  • چند عملکردی : تفاوت دیگر این است که میسلار واتر چند منظوره تر است، در حالی که تونر عملکرد های کمتری دارد، به عنوان مثال یک میسلار واتر علاوه بر شویندگی می تواند تونر نیز باشد، اما تونر ها نمی توانند شوینده باشند.
  • مرحله استفاده : میسلار واتر قبل از شستشوی صورت ولی تونر بعد از شستشوی صورت استفاده می شود.

نتیجه گیری

هم خرید تونر و هم خرید میسلار واتر می تواند به روتین پستی شما کمک کند. اما حال که می دانید تفاوت می ان این دو محصول مراقبت از پوست چیست و هر کدام در چه مرحله ای از روتین پوستی استفاده می شوند، می توانید به دید بهتری از آنها استفاده کرده و با تنظیم روتین پوستیتان نتیجه بهتری از این دو محصول مراقبتی و سایر محصولات روتین پوستیتان دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *