دسته‌بندی نشده

طرز و نحوه صحیح استفاده از ماسک ورقه ای صورت

طرز و نحوه صحیح استفاده از ماسک ورقه ای صورت

طرز و نحوه استفاده از ماسک ورقه ای بسیار ساده است، اما نکاتی دارد که در این مقاله می خواهیم این نکات را با هم بررسی کنیم. قبل از هر چیزی باید بگوییم که استفاده از ماسک های صورت ورقه ای باید به صورتی کاملا برنامه ریزی شده باشد و نباید به صورتی باشد که شما یک هفته هر روز از آن استفاده کرده و تا دو هفته فراموشش کنید. بهترین زمان برای استفاده از آن هر 4 یا 3 روز یک بار است. و برای استفاده از آن هم حتما باید مراحل زیر را رعایت کنید:

طریقه استفاده از ماسک ورقه ای صورت

خرید انواع ماسک ورقه ای صورت

  • در مرحله اول طرز و نحوه و طریقه استفاده صحیح از ماسک ورقه ای صورت و قبل از هر چیزی، صورتتان را کامل شستشو داده و تمیز نمایید، نباید هیچ آرایشی نیز بر روی صورتتان باشد، برای شستشو صورت نیز می توانید از فیس واش و یا صابون مناسب و آب ولرم استفاده کنید.
  • رعایت این مرحله اجباری نیست اما به هر حال مد نظر قرار دادن آن به بهتر نشان داده شدن روتین پوستیتان کمک می کند، با استفاده از یک تونر پاک کننده مناسب و یک پد آرایشی تمیز صورتتان را از هر گونه آلودگی سطحی نیز تمیز کنید
  • سپس در مرحله سوم بسته بندی ماسک را باز کنید، دقت داشته باشید که ماسک را باید به صورت عمدی و رو به بالا باز کنید تا مایع داخل آن به بیرون نریزد، سپس مایع را به آرامی بر روی پوست صورتتان مالیده و آن را ماساژ دهید.
  • در مرحله چهارم نحوه و طرز استفاده از ماسک ورقه ای و بعد از اینکه مایع را کامل بر روی پوست صورتتان مالیده و آن را ماساژ داید، ماسک ورقه ای را نیز از بسته بندی بیرون آورده آنها باز کرده و بر روی صورتتان قرار دهید. ( دقت داشته باشید که ماسک های ورقه ای جای چشم، بینی و دهان را مشخص کرده اند و شما نیز به دقت این قسمت ها را شناسایی کرده و در جای دست صورتتان قرار دهید )
  • نکته ای که در استفاده از این محصولات بسیار مهم است این است که ماسک ورقه ای چند دقیقه باید روی صورت بماند، اجازه دهید ماسک برای مدت زمانی بین 15 الی 30 دقیقه بر روی صورتتان باقی بماند و سپس به آرامی آن را از گوشه ای ( از سمت بالا، پیشانی و یا از قسمت پایین ، چانه ) از صورتتان جدا کنید.
  • در مرحله ششم طرز و نحوه استفاده از ماسک ورقه ای، و بعد از جدا کردن ورقه ماسک، مایعی که از ماسک بر روی پوست صورتتان باقی مانده را همانند ابتدای استفاده از آن و قبل از قرار دادن ورقه روی صورتتان، به آرامی با انگشتانتان روی صورتتان پخش کرده و دوباره کمی ماساژ دهید.
  • به منظور جذب بهتر مواد باقی مانده به صورتتان نیز می توانید از یک کرم مرطوب کننده و یا کرم آبرسان خوب بعد از اتمام مرحله هفتم استفاده کنید.

بهترین زمان استفاده از ماسک ورقه ای چه وقتی است؟

در واقع زمان خاصی برای استفاده از این محصولات مراقبتی وجود ندارد، اما اگر در مواقعی که در ادامه همه آنها ذکر شده اند از ماسک ورقه ای استفاده کنید، مطمئنا اثر گذاری آن بهتر و بیشتر خواهد بود. بنابراین می توان گفت که بهترین زمان استفاده از ماسک ورقه ای به صورت زیر است :

  • قبل از خواب و هنگامی که روی رخت خوابتان دراز کشیده اید.
  • بعد از بیدار شدن از خوب
  • بعد از حمام کردن
  • بعد از اینکه از بیرون به خانه آمدید و مشغول به استراحت هستید
  • قبل از انجام آرایش و بیرون رفتن

بخوانید : انواع ماسک ورقه ای صورت

بهترین نکات قبل و بعد از استفاده از ماسک ورقه ای صورت

مطمئنا خواص و فواید ماسک ورقه ای و اینکه چیست را می دانید و در پاراگراف های بالا طرز استفاده از آن را نیز یاد گرفته اید، اولین نکته در استفاده از این محصولات این است که تمامی مراحلی که در بالا ذکر شد را رعایت نمایید و در نهایت نکاتی را هم که در ادامه برای شما عزیزان درج کرده ایم، برای دریافت بهترین تاثیر از این محصولات، رعایت فرمایید، این نکات به صورت زیر می باشند :

  • از یک براش ماسک حتما استفاده کنید : براش های ماسک برای پخش کردن مواد ماسک بر روی پوست می باشند و استفاده از این محصولات به پخش بهتر و البته یکنواخت تر پخش کردن مواد داخل بسته ماسک کمک خواهد کرد و بسیار بهداشتی نیز می باشند.
  • علاوه بر براش از جیدرولر نیز استفاده کنید : مطمئنا برای شما هم کاربرد جیدرولر سوال است و احتمالا هم برای آن سرچ کرده و می دانید که برای ماسک ها و ماساژ صورت به کار می رود. حال به عنوان یک نکته بهتر است بدانید که استفاده از جید رولر هنگامی که یک ماسک ورقه ای بر روی صورتتان قرار داده اید، می تواند بهترین عمل مراقبتی پوست باشد، چراکه صورتتان به وسیله موادی فعال با خواصی بی نظیر ماساژ داده می شود و جذب این مواد نیز بهتر خواهد شد.
  • مواد را به اندازه پخش کنید : این نکته را باید حتما رعایت کنید، چون در صورت عدم پخش مواد به صورت یکسان، ممکن است، قسمت هایی از پوستتان خواص آن را دریافت نکند و ضمنا در صورت پخش مواد به صورت یکسان در پایان می توانید متوجه شوید که قدرت جذب کدام قسمت از صورتتان بیشتر است ( این کار با بررسی مواد باقیمانده بر روی صورتتان بعد از اتمام زمان استفاده از ماسک امکان پذیر است )
  • صورتتان را کامل تمیز و لایه برداری کنید : در مراحل بالا نیز این موضوع را توضیح دادیم که اولین مرحله در استفاده از ماسک ورقه ای این است که صورتتان را بشویید، اما به عنوان یک نکته باید بگوییم که علاوه بر شستشوی صورت، لایه برداری از آن که به وسیله اسکراب صورت انجام می شود، می تواند صورتتان را کامل تمیز کرده و منافذ را به کلی تمیز کرده و جذب مواد ماسک را بهتر نیز نماید.
  • صورتتان را کامل به وسیله ماسک ورقه ای پوشش دهید : بله درست است، صورت ها با هم تفاوت دارند، اما ماسک های ورقه ای نیز بزرگتر از صورت یک فرد ساخته می شوند و قابل برش هستند، پس قبل از اینکه مواد را روی صورتتان قرار دهید، بهتر است که ماسک را کامل بر روی صورتتان قرار داده و در صورت نیاز، قسمت هایی از آن را برش دهید، تا همه صورتتان را بپوشاند.
  • استفاده از کرم مرطوب کننده را فراموش نکنید : در واقع این مورد را در قسمت مراحل استفاده از ماسک ورقه ای بیان کردیم، اما بسیاری از خانم ها به دلیل زیاد شدن مدت زمان روتین پوستی، استفاده از کرم مرطوب کننده را پشت گوش می اندازند، در حالی که عدم استفاده از یک کرم مرطوب کننده مناسب، اثر گذاری ماسک را کاهش خواهد داد.ـ
  • قبل از مهمانی ها و مراسمات از ماسک ورقه ای روشن کننده استفاده کنید : روشن شدن پوست آرزویی است که همه خانم ها دارند و حتی آقایان نیز به آن تمایل دارند، پس بهتر است که یک ماسک های ورقه ای ( ترجیحا روشن کننده ) به عنوان زاپاس، در خانه داشته باشید، چرا که قبل از مراسمات و قرار های مهم، استفاده از یکی از انها به روشن شدن پوست شما به صورت طبیعی و فوری کمک خواهد کرد.
  • آن را در یخچال قرار دهید : قرار دادن ماسک ورقه ای در یخچال باعث سرد شدن آن و نتیجتا بهتر عمل کردنش و البته افزایش گردش خون و سپس افزایش جذب بهتر مواد و اثر گذاری فوری تر آنها خواهد شد.
  • فقط یک بار از یک ماسک استفاده نکنید : مطمئنا ماسک های ورقه ای محصولاتی هستند که فورا اثر می کنند اما برای رفع یک مشکل بهتر است از بیشتر از یک عدد از سک ماسک ورقه ای استفاده کنید. این کار باعث می شود که شما تاثیر بیشتری از آن محصول بگیرید.
  • بیشتر از یک بار از یک ماسک استفاده نکنید : علی رغم توصیه ها، و توضیحاتی که تقریبا در صفحه همه ماسک های ورقه ای فروشگاه داده ایم، بسیاری از خانم ها بیشتر از یک بار از یک ماسک ورقه ای استفاده کرده و این باعث می شود که به صورتشان آسیب بزنند. ماسک های ورقه ای یک بار مصرف هستند و استفاده بیشتر از یک بار از آنها هیچ خاصیتی ندارد!
  • ماسک ورقه ای باید حداقل 15 دقیقه روی صورت بماند : این مورد را در پاراگراف بالا نیز ذکر کردیم، اما در واقع اهمیت آن به قدری زیاد است که نیاز دانستیم در این بخش نیز خدمت شما عزیزان عرض کنیم که ماسک ورقه ای چند دقیقه باید بماند و این مینیمم دقایقی است که نیاز است ماسک ورقه ای بر روی صورت باشد.
  • ترکیبات ماسک ورقه ای را در نظر بگیرید : بیشتر ماسک های ورقه ای آبرسان هستند اما برخی از آنها خواصی جانبی نیز دارند، به عنوان مثال، روشن کننده هستند، جوان ساز می باشند و یا ضد جوش هستند. در نظر داشته باشید که از چه ماسکی استفاده می کنید و نمونه ای مناسب برای پوست خود انتخاب کنید.

طرز استفاده از ماسک ورقه ای صورت

سوالات متداول و جمع بندی

در پاراگراف های بالا سعی کردیم هر آنچه که در رابطه با این محصولات مراقبتی ویژه، جدید و ترند باید بدانید همانند خواص ماسک های ورقه ای صورت و یا طرز و نحوه استفاده از آنها را برایتان بررسی کرده و توضیح دهیم، برخی از سوالات متداولی که معمولا از فروشنده ها و مشاورین ما پرسیده می شود را نیز در ادامه برایتان پاسخ داده ایم.

مدت زمان استفاده از ماسک ورقه ای چقدر است؟

اگر می خواهید بدانید که ماسک ورقه ای چند دقیقه باید روی صورت باقی بماند باید بگوییم که نیاز است که این موضوع را بدانید که بسته به پوست ممکن است مدت زمان اثر گذاری متفاوت باشد، اما بهتر است از 15 دقیقه کمتر نباشد و نهایتا تا 25 الی 30 دقیقه نیز بر روی صورتتان باقی بماند.

ماسک ورقه ای چند بار مصرف است؟

این محصولات یک بار مصرف بوده و استفاده مجدد از آنها هیچ تاثیری ندارد، زیرا به هر حال شما مواد داخل بسته را مصرف کرده و همچنین ورقه ای را نیز استفاده کرده اید.

بعد از استفاده از ماسک ورقه ای صورت را بشوییم؟

خیر، خاصیت استفاده از ماسک ورقه ای به باقی ماندن مواد روی صورت و جذب آن به پوستتان است، در صورت شستشو صورتتان و پاک کردن مواد، استفاده از آن فایده ای نخواهد داشت، بهتر است برای جذب بهتر حتما مرحله آخری که در بالا ذکر شد را نیز رعایت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *