مراقبتی و بهداشتی

10 خواص آلوئه ورا ( آلوورا ) برای پوست و صورت

10 خواص آلوئه ورا ( آلوورا ) برای پوست و صورت

به دلیل بافت خاص و همچنین خواص بی نظیر آلوئه ورا برای پوست و صورت احتمالا یکی از پر استفاده ترین و رایج ترین داروهای پوستی که هم به صورت مستقیم و هم به صورت غیر مستقیم و در ترکیباتی همانند دارو های پوستی برای درمان برخی از بیماری های پوستی و مواردی همانند آبرسانی و … استفاده می شود می باشد. بافت ژل مانند و آبکی آلوورا سبب شده استفاده از آن راحت باشد و همچنین برای پوست نیز بسیار مفید باشد، ما در این مقاله می خواهیم بررسی کنیم که خواص و فواید این گیاه قدیمی و بسیار مناسب برای مصاف زیبایی و پزشکی یعنی آلوئه ورا یا همان آلوورا برای پوست و صورت چیست.

آیا استفاده از آلوورا برای پوست بی خطر است؟

آلوئه ورا گیاهی است که قدرمت آن به بیش از 4 هزار سال می رسد و از همان ابتدا به دلیل بافت ویژه ژل مانند و آبداری که دارد، از آن برای درمان حتی آفتاب سوختگی نیز استفاده شده است، از آن زمان تا به امروز هیچ گونه عوارضی برای این گیاه نبوده و به صورت کلی استفاده از آلوئه ورا برای پوست و صورت بی خطر می باشد

آلوئه ورا چیست

در واقع بیش از یک نوع آلوئه وجود دارد، بر اساس اطلاعاتی که از مقاله های علمی مختلف وجود دارد، تقریبا 240 نوع آلوئه تا به امروز شناخته شده اند، که شناخته شده ترین آنها که برای بیماری های پوستی مختلف از آن استفاده می شود، کاربرد های پزشکی و زیبایی دارد و برای دکوراسیون نیز مورد توجه افراد است، آلوئه ورا می باشد که شکل آن را در تصویر زیر می توانید ببینید.

استفاده رایج از آلوورا برای دریافت خواص بی نظیر آن برای پوست و صورت، به صورت ژل مانند است که از ماده اصلی داخل برگ های آن ساخته می شود، همچنین شما می توانید از این ماده ژل مانند داخل برگ ها به صورت مستقیم نیز به صورت موضعی و یا با گرفتن عصاره آن استفاده نمایید.

با وجود اینکه شما می توانید به صورت مستقیم از گیاه نیز استفاده نمایید، اما به دلیل اینکه بسیاری از محصولات آلوورا که در بازار وجود دارند درصد بیشتر مواد تشکیل دهنده شان همان آلوورا می باشد، استفاده از این محصولات بسیار راحت تر است و قابل دسترس تر نیز می باشند. به همین دلیل در ادامه می خواهیم برخی از فواید و خواص بی نظیر آلوورا برای پوست و صورت را برای شما عزیزان بررسی نماییم. با ما باشید.

گیاه آلوورا

10 خواص آلوئه ورا ( آلوورا ) برای پوست و صورت

اگر هر محصول دیگر و یا هر گیاه دیگری بود قبل از استفاده به این اشاره می کردیم، که حتما برای درمان بیماری پوستی خاص خود که با آلوورا قابل درمان است، با پزشک خود در ارتباط باشید و عوارض و احتمالا موجود را بررسی نمایید، اما استفاده از آلوورا کاملا بی خطر است و در صورتی که بیماری پوستی شما با آن قابل درمان می باشد، می توانید به صورت مستقیم از آلووئه ورا استفاده کرده و یا برای دریافت خواص بی نظیر آن برای پوست و صورتتان از محصولات و مشتقاتی از آن که در ادامه معرفی نموده ایم استفاده نمایید.

1 – درمان سوختگی

ترکیبات موجود در آلوئه ورا به صورتی است که دارای خاصیت تسکین دهنده و ضد سوختگی می باشند، بنابراین اگر ناحیه ای از صورت و یا پوست بدنتان دچار سوختگی شده می توانید مقداری ژل آلوورا را بر روی ناحیه مورد نظر مالیده و آن را با پارچه ای تمیز ببندید، این کار باعث می شود که دردتان سریع تر تسکین یافته و سوختگی نی در مدت زمان کمتری درمان شود. لازم به ذکر است استفاده روزانه 3 مرتبه از آلوورا برای درمان سوختگی بسیار عالی است.

2 – درمان آفتاب سوختگی

به دلیل خواص ضد التهابی و تسکین دهنده آلوورا یا آلوئه ورا برای پوست و صورت، و همچنین خواص آبرسانی و مرطوب کنندگی آن، استفاده از محصولات حاوی این گیاه برای درمان آفتاب سوختگی نیز مناسب می باشد، اما این را بدانید که استفاده از آن به تنهایی به عنوان ضد آفتاب مناسب نیست و بهتر است از یک ضد آفتاب خوب استفاده کرده و در صورت آفتاب سوخته شدن، برای درمان آن می توانید از آلوورا و مشتقات این گیاه استفاده نمایید.

3 – خواص آلوورا برای نیش حشرات روی پوست و صورت

یکی از خواص بی نظیر آلوورا ای است که برای درمان نیش ناشی از حشرات مختلف نیز مناسب می باشد، چراکه آلوورا یا همان آلوئه ورا دارای خواص التیام بخش، ضد عفونی کننده و ضد خارش است و همین امر موجب می شود، استفاده از آن به عنوان درمان کننده نیش حشرات بسیار مناسب باشد، چراکه می تواند تحریک کننده نیست و بدون خطر واکنش می تواند این نیش ها را به خوبی درمان کرده و اثرشان را سریع تر از حالت عادی از بین برد.

4 – درمان جای جوش و آکنه با آلوورا

اینکه می گوییم می توانید جای جوش و آکنه ها را با آلوورا درمان کنید بدین معنی نیست که 100% از بین خواهند رفت، زیرا از بین رفتن جای جوش ها کاری بیار دشوار است، اما به هر حال به دلیل خاصیت روشن کنندگی عالی و همچنین ضد عفونی کننده استفاده از آلوورا برای تسریع روند درمان جای جوش و آکنه بسیار بسیار مناسب می باشد حتی از به وجود آمدن جای جوش و آکنه جدید نیز جلوگیری می کند.

5 – خواص آبرسانی آلوئه ورا برای پوست و صورت

تقریبا بیش از 96 درصد از بافت آلوورا را آب تشکیل داده است، همین امر سبب می شود که ب یکی از بهترین گزینه ها برای آبرسانی و مرطوب نگه داشتن بافت صورت باشد، بنابراین اگر پوست خشکی دارید و می خواهید آن را مرطوب نگه داشته و با آبرسانی به درمان آن بپردازید، استفاده از محصولات حاوی آلوئه ورا می تواند بسیار مناسب باشد، چراکه یکی از آبرسان هایی است که راحت تر از هر آبرسان دیگری بر روی پوست جذب می شود و هیچ گونه چربی اضافه ای از آن بر روی صورتتان باقی نخواهد ماند.

6 – درمان ساییدگی های کوچک

با توجه به خواص عالیه آلوورا برای درمان جای آکنه و جوش بر روی صورت استفاده از آن برای درمان خراش و زخم های پوست نیز بیار مناسب می باشد، اگر صورتتان زخمی شده است، هم برای تسکین سوزش و درد و هم برای درمان سریع تر زخم می توانید روزانه سه مرتبه از آلوئه ورا استفاده نمایید. خواص بی نظیر آلوئه ورا برای درمان زخم ها ناشی از این است که ساختار مولکولی آن باعث بهبود سریع شده و همچنین به تقویت کلاژن سازی و مبارزه با باکتری های مضر می پردازد، که این امر سبب می شود که مدت زمان باقی ماندن زخم بر روی پوست و صورت شما به حداقل برسد.

7 – درمان سرما زدگی با آلوورا

به دلیل تحمل بالای خود گیاه آلووئه ورا در مقابل سرما، از زمان های گذشته برای درمان سرمازدگی نیز از آن استفاده شده است، بنابراین اگر دچار سرمازدگی شده اید، می توانید از ژل و یا سایر محصولات حاوی آلوئه ورا استفاده نمایید.

8 – خواص ضد آلتهابی آلوئه ورا برای پوست و صورت

یکی از مهمترین خواص آلوئه ورا یا همان آلوورا برای پوست و صورت که بسیاری از خواص بالا ناشی از آن می باشند، همین خاصیت ضد التهابی آن است، آلوورا دارای چندین ترکیب شیمیایی ضد التهابی به نام آنتراکینون ها است که تورم را کاهش می دهد و به تسکین التهاب می پردازد. همین امر است که به کاهش جای آکنه ها، درمان زخم ها و از بین بردن اثرات آفتاب سوختگی و خارش و سوزش کمک می کند.

9 – مناسب برای انواع پوست

یکی دیگر از خواص بی نظیر آلوئه ورا یا همان آلوورا این است که برای انواع پوست و صورت مناسب می باشد، چراکه غیر تحریک کننده است، این باعث می شود که افرادی که دارای پوست حساسی هستند نیز قادر به استفاده از محصولات حاوی آلووئه ورا باشند، همچنین برای افراد دارای جوش و آکنه نیز بدون عوارض است. خواص غیر تحریک کنندگی آلوورا سبب شده که در سخت بسیاری از کرم موبر ها از آن استفاده شود.

10 – درمان اگزما و پسوزیاس

یکی از خواص خوب آلوئه ورا یا آلوورا برای پوست و صورت درمان اگزما و پسوزیاس و بیماری های پوستی می باشد، آلوورا دارای خواص مرطوب کنندگی و آبرسانی فوق العاده ای است که همین امر سبب می شود برای درمان اگزما، پسوزیاس و بسیاری بیماری پوستی دیگر که با خارش و سوزش همراه است همانند درماتیت سبورئیک مناسب باشد. آلوورا بدون عوارض است بنابراین اگر دارای هر کدام از این بیماری ها هستید از محصولات حاوی ژل این گیاه در روز چندین بار استفاده نمایید.

محصولات مراقبتی و پوستی ساخته شده از آلوئه ورا

10 مورد از خواص بی نظیر و بسیار عالی آلوورا برای پوست و صورت را نام بردیم، خواص دیگری از این گیاه نیز وجود دارند که تقریبا به اندازه موارد گفته شده مهم نیستند و اشاره به آنها ممکن است فقط باعث طولانی تر شدن مطلب و سر رفتن حوصله شما و خسته شدن از مطالعه آن گردد، اما برای دریافت این خواص چه باید کرد، شما می توانید شاخه های گیاه آلوورا را خریداری کرده و به صورت مستقیم از آن استفاده نمایید و یا محصولاتی که از عصاره ژل داخل برگ های آلوئه ورا ساخته شده اند و برخی از آنها که در بانه گالری نیز موجود هستند و در ادامه معرفی خواهیم کرد را استفاده کرده و این خواص را دریافت نمایید.

1 – ماسک ورقه ای آلوورا بیوآکوا

یکی از پرفروش ترین محصولات موجود در بانه گالری، این ماسک ورقه ای بیوآکوا است، به صورت کلی استفاده از ماسک ورقه ای برای پوست و صورت بسیار مناسب است، اما اگر محصولی که استفاده می نمایید، حاوی آلوورا باشد، می توانید خواص بالا را از آن دریافت کرده و به بهبود وضعیت پوستتان کمک کنید، استفاده از این ماسک ورقه ای بسیار ساده است و کافیست صورتتان تمیز و خشک باشد و سپس ورقه داخل بسته بندی آن را بر روی صورتتان قرار داده و سپس مواد داخل بسته بندی را به وسیله یک براش ماسک بر روی صورتتان پخش کرده و اجازه دهید به مدت 20 دقیقه صورتتان از این مواد تغذیه کرده و بدین ترتیب خواص آلوورا را دریافت نماید.

ماسک ورقه ای آلوئه ورا بیوآکوا

ماسک ورقه ای آلوئه ورا بیوآکوا

2 – ژل آبرسان آلوئه ورا 99%

این محصولات، یکی از محصولات مراقبتی بسیار ویژه در بانه گالری است، یک ژل آبرسان که 99% آن را آلوورا تشکیل داده و یک درصد باقیمانده نیز مواد نگه دارنده می باشد، ژل آبرسان و ضد چروک پوست آلوورا 99% ALOE VERA با طراحی شاخکی که یکی از محبوب ترین محصولات مراقبتی پوست در بازار به شمار می رود را باید یکی از بی نظیر ترین و عالی ترین برطرف کننده مشکلات پوستی دانست چرا که وقتی نام گیاه آلوئه ورا را می شنویم فورا خواص بی نظیر این گیاه ذهن ما را درگیر خواهد کرد. و این خواص نیز با استفاده از این محصول کاملا در اختیار شما خواهد بود. زیرا خرید این محصول همانند خرید شاخه ها یا همان برگ های آلوورا است و به دلیل خلوص بالایی که دارد، به جز استفاده راحت تر، تفاوتی با استفاده مستقیم از گیاه ندارد.

3 – تونر آبرسان آلوئه ورا بیوآکوا

لوازم آرایشی باعث خشک شدن پوست می شوند و آب آن را جذب می نمایند، بنابراین بعد از شستشو صورت و پاکسازی مواد آرایشی آبرسانی به صورت بسیار ضروری است، به همین منظور شما برای پاک سازی مواد آرایشی مختلف از روی صورتتان می توانید از تونر پاک کننده استفاده نمایید و چه تونری بهتر از تونر آلوورا بیوآکوا با خاصیت آبرسانی فوق العاده بالا، محصولی بسیار ویژه با خواص بسیار عالی، که علاوه بر آبرسانی سایر خواصی که در بالا معرفی شدند را نیز به شما هدیه خواهد بخشید.

4 – فوم شستشو صورت آلوئه ورا بیوآکوا

یکی از ترند های آرایشی در سال 2023 این است که استفاده از صابون و سایر شوینده ها به دلیل وجود فوم شستشو به عنوان یک شوینده با خاصیت تمیز کنندگی بیشتر خیلی کمرنگ تر شده است، این فوم شستشو صورت بجز اینکه سبب پاک کنندگی عمیق منافذ پوست می شود سبب آبرسانی آن نیز می شود و همین امر در جوان ماندن پوست صورت فرد مصرف کننده نقش بسزایی ایفا می کند. همچنین تسکین دهنده التهابات پوستی و مرطوب کننده قوی پوست و صورت نیز می باشد. از دیگر ویژگی های این محصول خارق العاده می توان به نرم و صاف کنندگی و به علاوه روشن کنندگی پوست صورت اشاره کرد.

فوم شستشوی صورت بیوآکوا 92% آلوئه ورا BIOAQUA

فوم شستشوی صورت بیوآکوا 92% آلوئه ورا BIOAQUA

5 – کرم مرطوب کننده آلوئه ورا بیوآکوا

به عنوان آخرین محصولی که در این صفحه قصد معرفی آن به شما را داریم، شما می توانید قبل از آرایش کردن صورتتان از یک کرم مرطوب کننده خوب استفاده کنید تا آرایشاتان برای مدت زمان بیشتری زیبا باقی مانده و پوسته پوسته نشود، چه چیزی بهتر از یک کرم آبرسان فوق العاده با خواص آبرسانی بهتر نسبت به سایر کرم ها، اینجا است که ما این محصول ویژه با عصاره ژل آلوورا را به شما معرفی می نماییم، یک کرم مرطوب کننده فوق العاده عالی که 92 درصد مواد تشکیل دهنده آن آلوورا می باشد.

سخن آخر

علاوه بر خواص بی نظیر آلوورا برای پوست و صورت، این گیاه بی نظیر خواص پزشکی و غذایی زیاد دیگری نیز دارد که به دلیل بی ربط بودن به موضوع در اینجا مورد بررسی قرار نگرفتند، اما اگر می خواهید پوستی سالم و زیبا داشته باشید در صورتی که پوستتان هیچ مشکلی از مشکلات نام برده شده در پاراگراف های بالا را نیز ندارد استفاده از یک آبرسان آلوورا و یا یکی از محصولات مراقبتی آلوورا را در برنامه خود بگنجانید، چراکه پوست و صورتتان همواره جوان تر، سالم تر، لطیف تر، درخشان تر و شاداب تر خواهد ماند و از آن لذت خواهید برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *