دسته‌بندی نشده

7 روش برای رفع و درمان فوری و سریع جوش صورت

15 روش درمان فوری جوش صورت

سوالی که برای بسیاری از خانم ها و آقایان در سنین نو جوانی و حتی سن های بالا تر نیز پیش می آید این است که ” چگونه می توانیم جوش های صورت را در مدت زمانی سریع و به صورت فوری از بین ببریم و یا برای جوش صورت چی و چه محصولی خوبه ” حقیقتا جوش های صورت عذاب آور هستند و هر فردی اگر حتی یکی از آنها را بر روی صورت خود داشته باشد، اعتماد به نفس خود را از دست داده و به دنبال روشی سریع و  فوری برای رفع آن خواهد بود، به همین دلیل است که ما در این مقاله می خواهیم 7 روش بسیار عالی و موثر که شامل روش های خانگی، استفاده از مواد دارویی و محصولات مراقبتی، تغییر در لوازم آرایشی و حتی تغییر در نحوه زندگی و لایف استایل می باشد را که در درمان جوش صورت موثر می باشند، برای شما عزیزان توضیح دهیم.

در کشوری همانند ایران با بیش از 80 میلیون نفر جمعیت و با آماری که سازمان های جهانی در رابطه با کشور هایی همانند ایران منتشر کرده اند، که بر اساس این آمار ها، ” حدود 30% از جمعیت جامعه دارای بیماری های پوستی و حدود 80% از این 30% بیماری پوستیشان به صورت جوش و آکنه است ” می تواند نتیجه گرفت که حدود 20 میلیون نفر از افراد جامعه از جوش و آکنه رنج می برند.

این افراد هر کدام روشی را برای مبارزه با این جوش و آکنه ها و رفع آنها در پیش گرفته اند و رو بسیاری از آنها البته بی خیالی است 🙂 که حقیقتا کار خوبی نیست، چرا که شما می تواند با در پیش گرفتن راهی دیگر که در ادامه 7 راه و روش مختلف را به شما معرفی می کنیم به درمان جوش های صورت و حتی بدنتان نیز به صورت خانگی و فوری و در اسرع زمان بپردازید.

روش هایی برای درمان جوش به صورت فوری

و اما 7 روش برای درمان فوری جوش های خانگی

همانطور که گفته شد این 7 روش مختلفی که برای درمان جوش های صورت در ادامه به شما معرفی می شوند، شامل روش های خانگی و استفاده از محصولات و داروی های بهداشتی و مراقبتی نیز می باشند، که البته نکته مهم این است که در انجام همه آنها باید احتیاط کنید، زیرا روش های خانگی تست نشده اند و روش های غیر خانگی نیز ممکن است برای برخی از پوست ها نتیجه عکس بدهند.

1 – روغن چای و درخت آن

روغن درخت چای که البته محصولات مراقبتی و بهداشتی زیادی نیز بر اساس آن ساخته می شوند، یک درمان فوری برای جوش صورت در مدت زمانی سریع است و یک ماده ضد التهاب و از آن مهم تر ضد باکتری فوق العاده عالی است که می تواند مهمترین عامل جوش ها و آکنه ها را که نوعی باکتری است و P.Acne نام دارد، از بین ببرد.

همچنین خواص ضد التهابی آن به این صورت است که می تواند تورم، التهاب و قرمزی ناشی از جوش ها را کاهش داده و از بین ببرد. حتی بر اساس تحقیقاتی که به تازگی و در سال 2019 انجام شده است، روغن درخت این گیاه می تواند به درمان جای جوش و زخم های ناشی از جوش ها نیز کمک کند.

حتی در این تحقیقات محققان با آزمایش بر روی برخی افراد به این نتیجه رسیدند که روغن درخت چای در فرد بیمار و یا دچار شده، می تواند میزان آلودگی پوستی صورت را از 23.7 به 10.7 برساند.

روغن درخت چای برای درمان فوری جوش صورت

شاید دسترسی به روغن درخت چای کمی برای شما سخت باشد اما می تواند از ماسک ورقه ای چای سبز بیوآکوا و سایر محصولات مراقبتی ساخته شده از این ماده به جای خود روغن استفاده کنید.

2 – روغن جوجوبا

روغن جوجوبا یک ماده موم شکل طبیعی است که از دانه های درختچه جوجوبا استخراج می شود، مواد مومی کل موجود در روغن جوجوبا به تسریع روند بهبود و درمان زخم ها، جوش صورت و آکنه و علاوه بر این جای جوش ها و آکنه ها نیز به صورت فوری کمک می کند.

علاوه بر این برخی از ترکیبات موجود در روغن جوجوبا، به کاهش التهاب پوستی نیز کمک می کند، که بدین ترتیب به کاهش سرخی و تورم جوش ها نیز بسیار کمک می کند.

بر اساس تحقیقاتی که توسط یکی از شرکت های تولید کننده محصولات مراقبتی پوست انجام شده در سال 2012 به 120 نفر که دارای جوش ها و آکنه های پوستی روی صورتشان بوده اند، ماسک های مختلف دارای روغن جوجوبا داده اند که نتیجتا بیش تر 70 نفر از این افراد پس از چندین بار استفاده از این ماسک ها، نتیجه مثبت گرفته و صورتشان شروع به کم کردن جوش ها کرده است.

استفاده از روغن جوجوبا برای درمان فوری جوش صورت

نحوه استفاده از روغن جوجوبا

شاید دسترسی مستقیم به این روغن و استفاده موضعی از آن کمی سخت و البته هزینه بردار باشد، بنابراین شما می توانید از محصولات مراقبتی مختلفی که در بازار موجود می باشند و حاوی روغن جوجوبا هستند استفاده کنید. برخی از این محصولات را در ادامه به شما معرفی کرده ایم :

  • سرم ضد جوش طلا 24 عیار بیوآکوا : این سرم صورت شگفت انگیز، یک محصول عالی مراقبتی است که به لطف ترکیبات خوبی که دارد ( از جمله روغن جوجوبا ) به سم زدایی و از بین بردن آلودگی های پوستی و نتیجتا جلوگیری از رشد و البته رفع و درمان آکنه و جوش های جدید در مدت زمانی نسبتا سریع و البته با تاثیری فوق العاده، کمک می کند.
  • کرم تخصصی ضد جوش بیوآکوا : این محصول از برند بیوآکوا را می تواند بهترین پماد و کرم برای از بین بردن جوش های صورت دانست، چراکه تمامی ترکیباتی ضد جوشی که می توانید برای پوست و صورتتان استفاده کنید را در خود دارد که از جمله آنها روغن جوجوبا می باشد.
  • اسکراب لایه بردار هلو بیوآکوا : این اسکراب صورت و بدن بیوآکوا در واقع با لایه برداری از سلول های مرده پوست به روشن شدن آن کمک می کند، اما استفاده از روغن جوجوبا و همچنین ترکیبات ضد جوش موجود در هلو و سایر عناصر سازنده این محصول، به کاهش جوش های صورت نیز کمک بسزایی خواهند کرد.

3 – استفاده از آلوئه ورا برای درمان جوش صورت

اگر خواص آلوئه ورا برای پوست و صورت و البته از بین بردن جوش های صورت را نمی دانید، پس بهتر است به صفحه وبلاگ فروشگاه رفته و مقاله ای که در این باره نوشته ایم را حتما مطالعه کنید

اما اگر بخواهیم به صورت مختصر به خواص این گیاه بی نظیر اشاره کنیم، باید بگوییم که یک ضد التهاب و ضد میکروب طبیعی بسیار عالی است، بدین ترتیب به جلوگیری از رشد آکنه ها بسیار کمک می کند

نکته خوب دیگر در رابطه با آلوورا این است که علاوه بر خاصیت ضد جوشی که دارد بک آبرسان عالی نیز می باشد و این به نوعی برتری خوبی نسبت به محصولات مراقبتی ضد جوشی به حساب می آید که پوست را خشک می کنند، چرا که آلوورا حاوی اسید های آمینه، مولکول های قند و روی است و یک محافظ عالی پوستی می باشد.

بر اساس مطالعاتی که در سال 2021 انجام شده یکی از ماده های اساسی که برای رفع و به عنوان یک ضد جوش از آن استفاده می شود و بدون خشک کردن صورت و با آبرسانی عالی به آن به از بین رفتن و درمان و رفع جوش های صورت کمک می کند، آلوورا است، به همین دلیل است که محصولات مراقبتی بسیار زیادی از آن ساخته می شود و البته در بسیاری از محصولات ضد جوش نیز ترکیباتی از آلوورا قرار داده می شود.

استفاده از آلوئه ورا برای درمان فوری جوش صورت

نحوه استفاده از آلوورا برای رفع جوش های صورت

یکی از محصولات خوبی که در فروشگاه اینترنتی بانه گالری برای فروش درج شده، ژل آلوورا 99% است که به صورت خالص از آلوورا ساخته شده و هر آنچه که در صفحه خواص آلوورا درج شده و در این صفحه نیز در رابطه با این گیاه به آن اشاره شد، را برای شما فراهم می کند.

4 – عسل برای درمان و رفع جوش و آکنه صورت

این ماده طبیعی بی نظیر را شاید بیش از هزاران سال است که برای درمان و رفع جوش های و آکنه های پوستی استفاده می کنند، زیرا یک پاک کننده منافذ بسیار بسیار عالی است.

علی رغم اینکه شواهد علمی دقیقی برای اثر گذاری عسل بر روی از بین بردن جوش ها و آکنه های صورت پیدا نشده و هیچ تحقیقاتی را نتوانستیم برای شما پیدا کنیم، اما تجربه و طب سنتی نشان داده که این ماده می تواند بسیار عالی و اثر گذار برای درمان فوری جوش های صورت در مدت زمانی بسیار سریع باشد.

استفاده از عسل برای درمان فوری جوش صورت

شما می توانید به صورت مستقیم و موضعی از عسل و یا ترکیبات مختلف آن با مواد ضد جوش دیگر بر روی صورتتان و جوش های صورتتان استفاده کنید، اما پیشنهاد ما استفاده از محصولات مراقبتی مختلف ساخته شده از عسل نیز می باشد، به عنوان مثال : ماسک ورقه ای عسل بیوآکوا و ماسک ورقه ای عسل ایمیجز دو مورد از بهترین ماسک ورقه ای های صورتی هستند که دارای خواص ضد جوش و خواص بی نظیر دیگری می باشند.

5 – زینک یا روی

زینک یا روی با خواص ضد التهابی خود، اغلب به عنوان روشی برای کاهش ضایعات آکنه و قرمزی مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید روی را هم به صورت موضعی و هم به صورت خوراکی مصرف کرده و اثرات آن بر روی از بین بردن جوش های صورتتان را ببینید، اما نکته مهم این است که استفاده موضعی بهتر است چراکه در صورت مصرف آن به صورت خوراکی، مقدار زیادی از آن با هضم شدن از بین می رود.

محصولات خاصی که حاوی عصاره زینک باشد و یا از این ماده ساخته شده باشد در فروشگاه بانه گالری موجود نمی باشد اما یک تونر آلوورا بیوآکوا موجود است که حاوی زینک می باشد و علاوه بر این به دلیل اینکه از آلوورا ساخته شده و ترکیبات دیگری نیز دارد که برای درمان جوش های صورت مناسب هستند، محصولی فوق العاده عالی و بی نظیر برای از بین بردن جوش های صورت شما است.

درمان جوش صورت فوری به وسیله زینک و روی

6 – از بین بردن جوش صورت با سرکه سیب

اگر به دنبال یک روش کاملا طبیعی و سریع جهت از بین بردن جوش صورت در خانه می گردید، استفاده از سرکه سیب پیشنهاد ما به شما است. 1 قاشق سرکه سیب را با سه قاشق آب مخلوط کرده و با استفاده از یک پنبه تمیز به آن قسمت از صورت که جوش زده، بمالید. اجازه دهید محلول 10 دقیقه بر روی پوست باقی بماند سپس محل را با آب سرد بشورید. این روش در کوتاه ترین زمان جوش شما را خشک کرده و از بین می برد.

7 – از بین بردن جوش صورت با گلاب

همان طور که می دانید گلاب از جمله دارو های دارویی و بسیار کاربردی می باشد که امروزه در تمامی خانه ها پیدا می شود. گلاب، خاصیت ضدعفونی کردن را دارد به همین جهت در کوتاه ترین زمان می تواند پوست شما ا از شر جوش ها مزاحم خلاص کند. برای این کار لازم است، یک پنبه آغشته به گلاب را به پوست تمیز خود بمالید و نتایج شگفت انگیز ان را با چشمان خود ببینید. از این روش می توانید چند بار در طول روز استفاده کنید.

و اما سایر روش های درمان جوش صورت فوری

علاوه بر روی های خانگی و استفاده از ترکیباتی که ساخت آنها در خانه نیز امکان پذیر است شما می توانید از محصولات مراقبتی ضد جوش نیز استفاده کنید که یکی از این محصولات، پک ضد جوش برند بیوآکوا است که شامل محصولات متعددی می باشد. استفاده از این پک و ساخت یک روتین مراقبتی پوستی بر اساس آن، باعث صرفه جویی در زمان و عدم نیاز به اتلاف وقت برای ساخت ترکیبات خانگی و استفاده از آنها می باشد. این محصولات به صورت زیر می باشند :

روتین مراقبتی ضد جوش برند بیوآکوا

  • شروع این روتین مراقبتی استفاده از یک فوم شستشوی ضد جوش صورت بیوآکوا است که برای درمان فوری می باشد که آلودگی ها را از روی صورت از بین برده، چربی اضافه را شستشو داده و با خود می برد و منافذ را نیز تمیز می کند و به صورت کلی پوست را برای دریافت سایر محصولات مراقبتی نیز آماده می کند.
  • مرحله بعدی در این درمان فوری، این است که از یک سرم صورت ضد جوش بیوآکوا استفاده کنید. این سرم حدود 30 میل حجم دارد، اما فرمولاسیونی غنی از مواد مغذی مورد نیاز برای پوست و البته ترکیبات ضد جوش فوری است که باعث می شود چربی پوست کنترل شده و فعالیت باکتری های جوش و آکنه ساز مختل گردد. کوچک کردن منافذ و از بین بردن سلول ها مرده نیز از دیگر کار هایی است که این سرم صورت در جهت درمان فوری جوش صورت انجام می دهد.
  • در مرحله سوم شما می توانید از یک ماسک ورقه ای ضد جوش بیوآکوا به مدت 20 دقیقه بر روی صورت خود استفاده کنید. طریقه استفاده از ماسک ورقه ای را نیز در مقاله ای دیگر آموزش داده ایم. اما این را بدانید که برای رفع و درمان جوش به صورت فوری باید حتما از ماسک ورقه ای استفاده نمایید.
  • و در مرحله آخر نیز بر روی جوش های صورت خود از یک کرم ضد جوش بیوآکوا که فرآیند درمان فوری را تسریع خواهد کرد نیز استفاده کنید. طریقه استفاده از این کرم به این صورت است که مقدار کمی از آن را بر روی هر کدام از جوش های صورت خود باید بزنید.

پک مراقبتی ضد جوش صورت بیوآکوا

فوم شستشو ضد جوش و آکنه بیوآکوا BIOAQUA

تنها با پک سه محصوله برند بیوآکوا یک بار برای همیشه از شر جوش های مزاحم و چربی بیش از حد پوست خود خلاص شوید و طرفدار پر و پا قرص محصولات ضد جوش بیوآکوا شوید. اولین محصول این پک متعلق به فوم شستشو می باشد. این فوم شستشو ضد جوش که پایه روتین پوستی است در دو نوبت صبح و شب باید مورد استفاده قرار بگیرد. حالا شاید برای شما هم سوال باشد چرا فوم شستشو ضد جوش بیوآکوا؟ این محصول در مرتبه اول با قیمت بسیار مناسب و ترکیبات کاملا ارگانیک و بدون حساسیت، تولید و ساخته شده است.

این فوم علاوه بر کنترل کننده قوی چربی پوست، با لایه برداری و پاک کنندگی ملایم،  به خوبی جوش ها را از بین بردن و جای زخم و اسکار را به مرور زمان کم رنگ و ترمیم می کند. حجم بسیار خوب در کنار کیفیت عالی و قیمت مناسب از ویژگی های مشتری پسند فوم شستشو ضد جوش و آکنه بیوآکوا می باشد. توجه داشته باشد این محصول برعکس تمامی شوینده های ضد جوش که پوست را به شدت خشک و حساس می کنند، به صورت کاملا حرفه ای پوست شما را نرم، مرطوب و لطیف می کند.

سرم درمانی ضد جوش و آکنه صورت بیوآکوا Bioaqua

دوم محصول برای کسانی که قصد خرید پک ضد جوش بیوآکوا را دارند، سرم درمانی ضد جوش و آکنه از این برند می باشد. توجه داشته باشد استفاده مرتب و منظم پشت سر هم (شوینده، سرم و کرم ضد جوش) این برند از نکات طلایی جهت نتیجه گیری سریع می باشد. همان طور که اطلاع دارید، سرم ها با تاثیر فوق العاده ای که بر روی پوست می گذارند، امروزه به یک بخش محبوب در روتین مراقبت پوستی افراد بسیاری تبدیل شده است.

این سرم ضد آکنه بیواکوا که کاملا ارگانیک و بر پایه محصولات گیاهی تولید شده است، مناسب تمامی پوست ها به ویژه حساس و التهابی می باشد. این محصول علاوه بر آبرسانی و مرطوب کنندگی عمقی پوست، در استفاده منظم به طرز معجزه آسایی جای جوش، زخم و اسکار را ترمیم می کند.

از دیگر ویژگی های فوق العاده سرم درمانی ضد آکنه بیوآکوا قیمت مناسب، این است که با کنترل چربی پوست از ایجاد آکنه و جوش جدید به شدت جلوگیری می کند و در کنار این عملکرد خفن نیز به روشن کردن، بهبود خاصیت ارتجاعی، تغذیه کردن و همچنین نرم و یکدست کردن پوست صورت کمک بی نظیری می کند. در نظر داشته باشد این سرم در دو نوبت صبح و شب قبل از خواب باید بر روی پوست تمیز زده شود.

کرم ضد جوش و آکنه بیوآکوا Bioaqua

اخرین معرفی پک ویژه ضد جوش قیمت مناسب بیوآکوا به این کرم ضد جوش که عنوان بهترین پماد خشک کننده برای جوش صورت به خود گرفته است، تعلق می گیرد. اگر شما نیز زود به زود با جوش های التهابی و حتی کوچک و زیر پوستی سورپرایز می شوید و از این وضعیت خسته شده اید، همه چیز را به دستان معجزه آسای این کرم خوش قیمت بسپارید.

لازم به ذکر است که مانند دیگر محصولات فوق العاده بیوآکوا، این کرم نیز از مواد کاملا ارگانیک و طبیعی ساخته شده به نحوی که هیچ عارضه ای برای پوست شما ایجاد نمی کند. با خرید کرم ضد جوش و آکنه بیواکوا دیگر لازم نیز برای حل مشکلات پوستی خود هزینه بالا صرف کنید!

این کرم در حالی که چربی پوست را به خوبی کنترل  و از ایجاد جوش جدید جلوگیری می کند، بافت های پوست را به خوبی مرطوب و آبرسانی می کند. اگر به صورت مرتب و روزانه 2 تا 3 بار بر روی پوست تمیز از این کرم استفاده شود طی یک دوره کوتاه مدت شاهد شفاف و یکدست شدن پوست صورت خود می شوید.

نکته حائز اهمیت به هنگام استفاده از بهترین پماد خشک کننده جوش صورت این است که فقط باید بر روی جوش های فعال یا قسمت هایی که دچار اسکار و زخم شده است مورد استفاده قرار گیرد. در نظر داشته باشید این محصول به طرز معجزه آسایی علاوه بر از بین بردن جوش های مزمن و سرسخت با ترمیم بافت های پوستی اسکار و زخم ها را نیز از بین می برد. در پایان از کیفیت بی نظیر و قیمت بسیار مناسب این محصول نهایت لذت را ببرید.

سخن آخر

حقیقتا جوش های صورت از بدترین و ناخوشایند ترین مشکلات پوستی هستند. خوشبختانه روش های درمانی زیادی برای آنها وجود دارد. اما به طور کلی درمان جوش صورت به نحوی که خیلی فوری هم باشد امکان پذیر نیست. یعنی به عنوان مثال شما نمی توانید آن را یک روزه درمان کنید، اما به هر حال مدت زمانی که باید به طور معمول طی شود تا درمان شود قابل کاهش است.

استفاده از هر کدام از روش هایی که در پاراگراف های بالا به شما معرفی خواهیم کرد، بسته به نوع پوست می تواند مدت زمان رفع یا درمان جوش را برای شما فوری تر کرده و آن را کاهش دهد. بنابراین این روش ها را در یاد داشته باشید و اگر پوستتان مستعد جوش است، این مقاله را حتما ذخیره کنید. در ادامه و در قسمت نظرات نیز برایمان بنویسید که شما از چه روشی برای درمان و رفع فوری جوش صورت در مدت زمانی سریع استفاده می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *