دسته‌بندی نشده

سفید کردن پوست آفتاب سوخته

سفید کردن پوست آفتاب سوخته

فقط گذشت زمان می تواند بلاهایی که برنزه شدن زیر نور آفتاب بر سر پوست شما می آورد را نشان دهد. و زیبایی و شکوه آن را به لکه های پوستی، کک و مک، چین و چروک و افزایش سن ظاهری تبدیل نماید. در این مقاله می خواهیم راه هایی که به منظور جلوگیری از این اسیب ها مناسب هستند و برای سفید کردن پوست آفتاب سوخته و معکوس کردن اثرات آفتاب مناسب هستند را به شما آموزش دهیم.

این مقاله ترجمه شده از مقاله ای است که یک پزشک زیبایی در یکی از وبسایت های سلامت پوست معتبر خارجی که آدرس آن در انتهای مطلب درج شده آن را نوشته است. ادامه مطلب از زبان این پزشک می باشد.

راه های مقابله با اثرات مخرب نور خورشید

به عنوان یکی از متخصصان زیبایی و سلامت پوست در یکی از مراکز پزشکی دانشگاه ایالاتی اوهایو، زنان و مردان بسیار زیادی را می شناسم و ویزیت کرده ام که قصد معکوس کردن اثرات مخرب نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش آن بر روی پوست و صورتشان و مقابله با آسیب های ناشی از آن را دارند و می خواهند راه های سفید کردن پوست صورت و بدنشان که آفتاب سوخته شده است را به آنها بگویم. سوال همه آنها یک چیز است :

آیا راهی وجود دارد که بتوان این اثرات را از بین برد و با آنها مقابله کرد؟

خوشباختانه بله و متاسفانه نه به اندازه کافی! به عبارتی شما می توانید برخی از اثرات ناشی از نور افتاب را معکوس کرده و از بین ببرید، اما نه همه آنها، در ادامه با توجه به تجربیات به دست آمده و همچنین نتایج آزمایشات و تحقیقاتمان همراه با همکاران متخصص در این حوزه را در قالب 5 راه کاربردی برای سفید کردن پوست آفتاب سوخته به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

بخوانید : ماسک سفید کننده صورت فوری در یک روز

1 – از پوست خود در مقابل اشعه های مضر خورشید محافظت کنید

دلیلی که نور خورشید این اثرات مخرب ( یعنی به وجود آمدن چین و چروک های اضافه، لکه های پوستی و کدر شدن پوست صورت و بدن ) را بر روی شما می گذارد، اشعه های ماوراء بنفش آن می باشند. حتی اشعه هایی که به وسیله آن افراد به صورت مصنوعی و زیر آنها پوست خود را برنزه می کنند نیز منبع اشعه UV هستند. احتمال ابتلا به سرطان پوست در افرادی که به مقدار بیشتر زیر این دستگاه ها میروند و یا در معرض نور آفتاب قرار می گیرند، بسیار بیشتر است.

به همین دلیل است که می گوییم از پوست خود در مقابل این اشعه های مضر محافظت کنید، چراکه اولین قدم برای جلوگیری از اثرات مخرب آن و همچنین سفید کردن پوست آفتاب سوخته ناشی از آن، جلوگیری از آسیب بیشتر است، برای این کار می توانید از این به بعد هر وقتی که بیرون می روید و در معرض آفتاب قرار می گیرد از یک کرم ضد آفتاب با SPF حداقل 30 و یا بالاتر استفاده کنید.

کرم ضد آفتاب بیودرما بی رنگ

یکی از مناسب ترین کرم های ضد آفتابی که هم برای آقایان و هم خانم ها قابل استفاده است و به خوبی از پوست شما در مقابل نور آفتاب محافظت می کند این محصول است، کرم ضد آفتاب بیودرما بی رنگ که با نام ضد آفتاب بیودرما اسپات نیز شناخته می شود. دارای SPF50 است، از آسیب ناشی از اشعه های مضر جلوگیری می کند و لکه های به وجود آمده به دلیل قرار گرفتن در معرض آفتاب را نیز رفته رفته از بین می برد. این محصول برای سفید کردن پوست آفتاب سوخته نیز مناسب می باشد.

کرم ضد آفتاب بیودرما اسپات بی رنگ برای پوست چرب

2 – از محصولات مراقبتی دارای رتینوئیک اسید استفاده کنید

بر اساس آزمایشات و تحقیقات انجام شده و همچنین بررسی پوست افرادی که از این کرم و یا محصولات دارای ان استفاده کرده اند، مشخص شده که رتینوئیک اسید برای افراد 35 سال به بالایی که پوستشان به دلیل آفتاب چروک شده و یا لک برداشته و تیره شده بسیار مناسب است و در سفید کردن پوست و صورت آفتاب سوخته بسیار موثر است.

در واقع رتینوئیک اسید یکی از مشتقات ویتامین A می باشد و یک لایه بردار مناسب است که با از بین بردن سلول های مرده و جایگزین کردن سلول های جدید رنگ دانه های پوست را بهبود بخشیده و با گذشت زمان، چین و چروک را نیز از بین می برد.

3 – از ویتامین سی در روتین پوستیتان استفاده کنید

ویتامین سی یک پزشک معالج بسیار عالی و تمام عیار برای پوست هر فردی است، اگر پوستتان آفتاب سوخته نیز شده است، یکی از بهترین درمان های برای سفید کردن این پوست افتاب سوخته استفاده از محصولات مراقبتی حاوی ویتامین سی است، در واقع ویتامین سی با تحریک سلول ها به تولید کلاژن کمک کرده و بدین ترتیب چین و چروک را کاهش داده و از بروز بیشتر آنها جلوگیری می کند، همچنین با مبارزه با رادیکال های آزاد ناشی از قرار گرفتن در معرض آفتاب از شل شدن و افتادگی پوست نیز کمک کرده و با جلوگیری از فعالیت ملانوسیت ها از تغییر رنگ دانه های پوستی و تیره شدن لکه ها و تغییر رنگ پوست نیز جلوگیری به عمل می آورد.

سرم ویتامین سی بیوآکوا

یکی از محصولات بسیار بی نظیری که می تواند چین و چروک را کاهش داده و به تنظیم PH پوست کمک کند و به لطف ترکیبات بسیار عالی که دارد، از تغییر رنگ پوست نیز جلوگیری کرده و لکه ها و کمک و مک ها ناشی از نور آفتاب را نیز کاهش دهد. این محصول برای سفید کردن پوست آفتاب سوخته بسیار مناسب است.

خواص سرم ویتامین سی بیوآکوا

4 – لیزر تراپی نیز بسیار کاربردی است

و اما یکی از راه هایی که می توانید برای سفید کردن پوست آفتاب سوخته پیشه کنید، لیزر تراپی است، اما ممکن است هزینه بردار تز از موارد قبلی باشد، بنابراین در وهله اول سعی کنید که از بروز این مشکل به وسیله راه هایی که در ابتدا به شما عزیزان گفتیم جلوگیری کرده و در نهایت اگر مجبور شدید از لیزر تراپی استفاده کنید.

5 – از یک کرم سفید کننده و یا روشن کننده استفاده کنید

لکه های ناشی از آفتاب سوختگی را می توانید به وسیله کرم های سفید کننده از بین ببرید. کرم های سفید کننده مختلفی وجود دارند که می توانید از آنها برای این کار استفاده کنید، به عنوان دو توصیه کاربردی، ما به شما کرم سفید کننده شیر گاو ایمیجز و کرم سفید کننده شیر الاغ وکالی را برای سفید کردن پوست آفتاب سوخته پیشنهاد می دهیم.

کرم سفید کننده شیر گاو ایمیجز

این کرم از شیر ساخته شده، آبرسان است، التهاب ناشی از افتاب سوختگی را کاهش می دهد و یک سفید کننده فوری نیز می باشد. کرم شیر گاو ایمیجز حجم کمی دارد و قیمت آن نیز مناسب است، اما نکته مهم تر این است که اثر گذاری فوق العاده بالایی دارد.

تاثیر کرم سفید کننده شیر گاو ایمیجز

تاثیر کرم سفید کننده شیر گاو ایمیجز

کرم سفید کننده شیر الاغ وکالی

محصولات وکالی بسیار با کیفیت و عالی می باشند و خوبی آنها این است که عوارضی ندارند. این کرم سفید کننده از جمله محصولات پر طرفداری است که همانند محصول قبلی مرطوب کننده و آبرسان نیز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *