دسته‌بندی نشده

فلوئید ضد آفتاب چیست – تفاوت با کرم ضد آفتاب

فلوئید ضد آفتاب چیست

اگر مراقبت از پوست یکی از اصلی ترین دغدغه های ذهنی شما است، بی شک می دانید که استفاده از ضد آفتاب ضروری است. توجه داشته باشید، ضد آفتاب فقط جهت جلوگیری از آفتاب سوختگی توصیه نمی شود، بلکه در پیشگیری از لک و چین و چروک و حتی سرطان پوست هم موثر است. هنگامی که به فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی و داروخانه ها سر می زنید، با انواع ضد آفتاب مواجه می شوید، به طور مثال این محصول به صورت لوسیون، کرمی و مایعی تولید و طراحی شده اند. آیا می دانید فلوئید ضد آفتاب چیست و چه تفاوتی با کرم ضد آفتاب های دیگر موجود در بازار دارد؟ در این مقاله هر آنچه در ارتباط با ضد آفتاب مایع لازم است بدانید را برای شما بازگو کرده ایم. همچنین به هنگام خرید کرم ضد آفتاب، خواهید دید که این محصولات دارای SPF متفاوت هستند و باید حتما در نظر بگیرید کدام یک مناسب پوست شما می باشد! برای دریافت جواب سوالات خود این مقاله را همراه ما شوید.

چرا باید از ضد آفتاب استفاده کنیم؟

استفاده از ضد آفتاب توسط متخصصین پوست در تمام طول سال چه در ماه های گرم  و چه ماه های سرد، توصیه شده است. به طوری که اگر شما نیز یک پوست سالم و بدون مشکل برای تمام طول عمر خود می خواهید لازم است حتما یک ضد آفتاب به محصولات مراقبت از پوست خود اضافه نمایید. دلایلی که نشان می دهند استفاده از ضد آفتاب ضروری است:

  • اولین و مهم ترین دلیل که باید همیشه از ضد آفتاب استفاده کنید، پیشگیری از سرطان پوست است.
  • اگر می خواهید از شر آفتاب سوختگی و قرمزی و التهابات بعد از ان خلاص شوید، استفاده از ضد افتاب را فراموش نکنید.
  • ضد آفتاب از پیری زودرس جلوگیری می کند و باعث می شود چین و چروک دیر تر ظاهر شوند.

بخوانید : بهترین برند کرم ضد آفتاب

فلوئید ضد آفتاب چیست ؟

همان طور که در ابتدای مطالب گفته شد، ضد آفتاب ها انواع مختلفی دارند که یکی از آن ها فلوئید ضد آفتاب است. فلوئید در زبان انگلیسی به معنی مایع است، این نوع کرم ضد آفتاب محصولی است که بافت سبک و آبکی دارد. این کرم به پوست هیچ احساس سنگینی نمی دهد و بر پایه آب است و معمولا بدون چربی یا با چربی بسیار کم طراحی شده اند. این مدل ضد آفتاب ها دقیقا مشابه ضد آفتاب های کرمی و لوسیونی عمل می کنند، یعنی از آفتاب سوختگی و سرطان پوست جلوگیری می نمایند و روند پیری پوست را نیز به شد کاهش می دهند.

فلوئید ضد آفتاب چیست

فلوئید ضد آفتاب برای چه کسانی مناسب است ؟

در ابتدا لازم به ذکر است که اگر پوست خشک دارید به دنبال گزینه های دیگر یعنی ضد افتاب های کرمی یا لوسیونی بروید. این نوع ضد آفتاب مایع برای افرادی که پوست چرب دارند عالی ترین گزینه است. البته بر اساس مدل نیز این محصول پاسخگویی مناسبی بر روی پوست های مختلط دارد. کسانی که پوست چرب دارند، حتما باید از یک ضد آفتاب بر پایه آب فرموله شده است، استفاده نمایند. همان طور که می دانید ضد آفتاب های چرب برای کسانی که پوست مستعد آکنه و جوش دارند، می تواند همه چیز را بد تر کند!

تفاوت فلوئید ضد آفتاب و کرم ضد آفتاب

تا اینجای مطالب به سوال شما کاربران یعنی فلوئید ضد آفتاب چیست پاسخ دادیم، در این قسمت می خواهیم تفاوت ان با کرم ضد آفتاب را مورد بحث قرار دهیم. اگر یک ضد آفتاب فلوئیدی و یک ضد افتاب کرمی را در ظاهر با هم مقایسه کنیم، به راحتی متوجه فرق بافت آن ها می شویم. به طوری که فلوئید دارای بافت مایع و بسیار سبک است در صورتی که ضد آفتاب کرمی بافتی غلیظ تر و سنگین تر دارد. معمولا ضد آفتاب های فلوئیدی به لطف بافت آبکی به راحتی جذب پوست می شوند. در ترکیبات کرم های ضد آفتاب چربی حتی به میزان بسیار کم وجود دارد، در حالی که ضد آفتاب های فلوئیدی بر پایه آب فرموله شده اند.

SPF  در ضد آفتاب فلوئیدی

عدد ذکر شده جلوی SPF ضد آفتاب ها نشان می دهد این محصول تا چند درصد می تواند پوست شما را در برابر اشعه های نور خورشید محافظت کند. توجه داشته باشید، هیچ ضد افتابی وجد ندارد که بتواند 100% پوست را در برابر این اشعه ها محافظت کند. اما متخصصان پوست اغلب استفاده از ضد افتاب های دارای SPF 30 به بالا را توصیه می نمایند. ضد آفتاب های فلوئیدی و غیر فلوئیدی با SPF 30 تا 97% محافظت پوست را انجام می دهند، حال اگر این میزان بیشتر شود، درصد محافظت نیز بالا تر می ذود.

فلوئید ضد افتاب ها معمولا در مدل های مختلف با SPF 15, 30, 50 ,100 در بازار موجود هستند.

نحوه استفاده از ضد آفتاب فلوئیدی

حال که می دانید فوئید ضد آفتاب چیست و تفاوت آن با کرم ضد افتاب را درک کرده اید، بهتر است با نحوه استفاده از این محصول نیز آشنا شوید. درست مانند دیگر ضد آفتاب ها، توصیه می شود، حدود 20 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، از آن استفاده نمایید. در هنگام استفاده از ضد آفتاب ذهنی باز داشته باشید، زیرا اگر به مقدار لازم بر روی پوست زده نشود، هیچ تاثیری نخواهد داشت. علاوه بر صورت، از زدن ضد افتاب بر روی پوست گردن نیز غافل نشوید. ضد آفتاب فلوئیدی نیز مانند دیگر ضد آفتاب هر دو ساعت یک بار نیاز به تمدید دارد.

فلوئید ضد آفتاب اون avene

معرفی یک فلوئید ضد آفتاب بسیار عالی و درجه یک

فلوئید های بسیاری در بازار وجود دارند که خیلی از خانم ها، استفاده از آنها و خریدشان را به استفاده و خرید کرم ضد آفتاب ترجیح می دهند، اکر شما هم از آن دسته از خانم ها هستید، پس باید بدنید که بهترین فلوئید ضد آفتاب چیست در این صورت باید بگوییم که فلوئید ضد آفتاب ضد آفتاب بدون رنگ اون Avene با SPF50 که در دسته ضد آفتاب های بدون رنگ قرار می گیرد، یکی از بهترین محصولات موجود در فروشگاه اینترنتی بانه گالری است، که جذب فوق العاده بالایی دارد، برای آقایان هم قابل استفاده است، بسیار سبک است، تا حداقل 3 ساعت عملکرد آن کاهش پیدا نمی کند و به صورت کلی برای انواع پوست خشک، چرب و مختلط، مناسب و قابل استفاده است.

سخن پایانی

در پایان باید بگوییم که فرقی ندارد که فلوئید استفاده می کنید یا کرم، مهم این است که باید بدانید ارزش استفاده از ضد آفتاب چیست و البته تفاوت میان انواع مختلف آن که به تفاوت دو مورد از معروف ترین هایشان در این مقاله اشاره کردیم، را نیز بدانید. به عنوان یک راهنمای خرید هم باید بگوییم که اگر به استفاده و خرید فلوئید ضد آفتاب علاقه دارید، محصولی که در پاراگراف قبل به شما معرفی کرده ایم، محصولی از بهترین برند هیا عرضه کننده ضد آفتاب در بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *