دسته‌بندی نشده

بهترین روتین پوستی مراقتب از پوست چرب

بهترین روتین مراقبتی پوستی برای پوست چرب

تقریبا همه افراد گهگاهی پوستشان چرب می شود. در حالت کلی پوست شما به طور طبیعی برای آبرسانی و محافظت از خود، روغن تولید می کند، بنابراین این تولید روغن، در حد لازم مفید است. زمانی مشکل ایجاد می شود که این چربی بیش از حد باشد و روی پوست جمع شود یا کمتر از حد ضروری تولید شود. در این صفحه صحبت ما با کسانی است که مدام از چربی بیش از حد پوست صورت خود خسته و ناراحت می شوند و می خواهیم بهترین روتین پوستی مراقبت از پوست چرب را برای این دسته از افراد توضیح دهیم.

اما قبل از بررسی روتین پوستی مناسب برای افراد دارای پوست چرب و روغن اضافه، باید بدانید که این روغن اضافی می تواند منجر به مسدود شدن منافذ، ایجاد جوش های التهابی و سر سیاه و همچنین لک های پوستی شود. در بازار های لوازم آرایشی و همچنین روش های خانگی، محصولات و ترکیباتی وجود دارند که تولید این چربی را کنترل می نمایند اما تمامی آن ها کوتاه مدت هستند و در اکثر اوقات به درستی جواب نمی دهند. در واقع به همین دلیل است که کلید جلوگیری از چرب شدن بیش از حد پوست، یافتن بهترین روتین پوستی برای مراقبت از پوست چرب است!

و اما با ما باشید با بهترین روتی پوستی پوست چرب

پوست چرب بیشتر در منطقه T صورت یعنی (پیشانی، بینی و چانه) دیده می شود. در شرایط حاد تر این چربی اضافه دیگر نقاط صورت مانند گونه ها را درگیر می کند که باز هم با انجام یک روتین پوستی اصولی بهترین راه حل رهایی از این حالت ناخوشایند است. اگر شما هم تاکنون راه های زیادی را جهت جلوگیری از ایجاد آکنه بر روی پوست امتحان کرده اید اما باز هم با شکست مواجه شده اید، این مقاله را همراه ما شوید تا شما را با نحوه انتخاب محصولات بهترین روتین پوستی برای پوست چرب آشنا کنیم.

بهترین روتین مراقبتی پوستی برای پوست چرب

چگونه بفهمیم پوست صورتمان چرب است ؟

جهت انجام بهترین روتین پوستی برای کسانی که فکر می کنند پوست چرب دارند، اولین قدم اطمینان حاصل کردن از نوع پوست خود است. چهار نوع پوست اصلی وجود دارد، پوست معمولی، مختلط، چرب و خشک.

معمولی بودن یعنی پوست شما نه خیلی خشک است نه خیلی چرب. پوست مختلط به این معنی است که پوست شما گاهی اوقات چربی اضافه تولید می کند و معمولا در قسمت T صورت که در ابتدای مطالب توضیح داده شد، منافذ بزرگ دیده می شود

پوست چرب به این معنی است که پوست شما در تمامی قسمت های مختلف به ویژه منطقه T تمایل به تولید چربی بیش از حد دارد. در پایان نیز پوست خشک به این معنی است که پوست شما کمتر از حد معمول چربی تولید می کند و در نهایت منجر به خشکی مزمن، پوسته پوسته شدن و التهابات می شود.

اگر می خواهید بیشترین بهره را از روتین پوستی خود ببرید لازم است بدانید پوستتان چرب است یا خیر. در ادامه ما تست تشخیص نوع پوست چرب در چند قدم بسیار راحت و ساده را برای شما بازگو کرده ایم:

  • در قدم اول صورت خود را طبق روال عالی که از قبل داشته اید با شوینده مخصوص خود بشویید و تمیز کنید، اما پس از خشک کردن از مصرف هر گونه محصول مراقبت از پوست و … خودداری کنید.
  • در مرحله بعد پس از خشک شدن حدود نیم ساعت تا یک ساعت بعد، قسمت T پوست صورت خود را از نظر تولید روغن و چربی اضافه بسنچید. می توانید این کار را با یک دستمال کاغذی انجام دهید. به این صورت که دستمال کاغذی تمیز را بر روی این قسمت قرار دهید اگر پس از برداشتن متوجه روغن اضافه بر روی آن شدید، شما یک فرد با پوست چرب هستید.
  • اگر در این مرحله چربی اضافه مشاهده نکردید، اما همچنان بر روی قسمت T صورت منافذ بزرگ دارید، صبر کنید و تست بالا را چند ساعت بعد دوباره تکرار کنید.

بهترین روتین مراقبتی پوستی برای پوست چرب

چه چیزی سبب چربی پوست می شود ؟

طی تحقیقات پزشکی مشخص شده است که افزایش تولید سبوم توسط غده های چربی باعث چرب شدن پوست می شود. به طور طبیعی این چربی توسط هورمون های استرس و هیجان کنترل و ترشح می شود. اما عوامل دیگری همچون

  • سن: که بیشتر چربی پوست در افراد نوجوان و جوان دیده می شود.
  • ژنتیک: معمولا ژن ها نقش بسیار پر رنگی را در نوع پوست هر فرد ایفا می کند، به طوری که اگر افراد نزدیکتان پوستشان چرب است، ممکن است پوست شما نیز چرب باشد.
  • اندازه منافذ پوستی: به طور خلاصه هر چه منافذ پوست بزرگ تر باشد، چربی های بیشتری در آن ها جمع می شود و در نتیجه شما پوست چربی خواهید داشت.
  • اقلیم: شرایط آب و هوایی مانند هوای گرم و هوای آلوده می تواند نقش موثری را در چرب شدن پوست افراد داشته باشد.

اگر شما هم به هر کدام از دلایل ذکر شده، پوست چرب دارید و به دنبال راه حل کنترل این چربی بیش از حد می گردید، این مقاله مخصوص شما طراحی شده است، قدم به قدم با ما همراه شوید تا در نهایت با انجام یک روال مراقبت، بهترین روتین مراقبت از پوست ممکن را داشته باشید و پوست چرب خود را به یک پوست سالم و شفاف تبدیل کنید.

و اما روتین پوستی چیست ؟

اگر می خواهید هم از نظر زیبایی و هم از نظر پزشکی پوستی سالم و شفاف داشته باشید انجام روتین پوستی را فراموش نکنید! همان طور که می دانید امروزه روتین پوستی به یک اصل و اساس زندگی آقایان و خانم ها تبدیل شده است به طوری که هر فرد با هر سن و سال یک روتین مراقبت از پوست مخصوص خود را دارد.

این یک واقعیت است که نمی توان گذر زمان را متوقف کرد اما با انجام یک روتین پوستی می توان از ایجاد نشانه های پیری بر روی پوست جلوگیری کرد. در حالت کلی، روتین پوستی یعی انجام یک رژیم یا روال جهت مراقبت و درمان پوست که هر فرد محصولات این روتین را بسته به نیاز و نوع پوست خود انتخاب می نماید. شرط اصلی انجام بهترین روتین پوستی برای پوست چرب و یا هر نوع پوستی که دارید، به محصولات مراقبت از پوستی که انتخاب می کنید بستگی دارد!

بهترین روتین مراقبتی پوستی برای پوست چرب

چرا پوست چرب به روتین مراقبت پوستی نیاز دارد ؟

در حالت کلی انجام روتین پوستی به منظور حفظ و ایجاد زیبایی و سلامت لازم برای انواع پوست ها است. معمولا پوست های چرب به دلیل تولید بیش از حد چربی، با آکنه و جوش های سر سیاه مدام درگیر است. اگر می خواهید با مشکلات پوست چرب خود خداحافظی کنید و از داشتن پوست شفاف و درخشان لذت ببرید، لازم است میزان تولید این چربی را رعایت کنید. کنترل چربی پوست با انجام بهترین روتین پوستی برای پوست چرب کاملا تضمینی است.

محصولات مراقبت از پوست چیست ؟

اگر بخواهیم به طور خلاصه بگوییم، روتین پوستی شامل استفاده از محصولات مراقبت از پوست است. حالا شاید برای شما نیز سوال باشد این محصولات را چگونه تشخیص دهیم و خریداری کنیم؟ انتخاب این محصولات مراقبت از پوست برای تمامی پوست ها یک قاعده خاص دارد. این روال ویژه شامل پاک کننده آرایشی، شوینده ها، تونر ها، آبرسان ها، مرطوب کننده و ضد آفتاب ها می باشد. توجه داشته باشید تمامی محصولات ذکر شده، با توجه به نوع پوست خود فرد باید انتخاب شود. با حذف هر کدام از ان ها شما یک روتین پوستی با کم و کاست انجام می دهید که نتیجه می تواند عدم کسب نتیجه دلخواه باشد. اگر شما هم می خواهید محصولات بهترین روتین پوستی برای پوست چرب خود انتخاب کنید، در کنار موارد گفته شده حتما باید از کرم، سرم و محلول های ضد جوش استفاده کنید.

محصولات مراقبت از پوست چرب

کلید مدیریت پوست چرب، انجام بهترین روتین مراقبت پوستی روزانه برای پوست چرب است. فراموش کنید که فقط به دلیل این که شما دارای پوست طبیعی و چرب هستید به این معنی نیست که نمی توانید گام های موثر برای داشتن پوست شفاف و بی عیب و نقص بردارید! اگر پوست چرب دارید، باید یک برنامه مراقبت از پوست ایجاد کنید که به حذف و از بین بردن چربی های اضافه کمک کند بدون اینکه پوست شما را بیش از حد خشک کند، برای داشتن چنین برنامه ای باید بهترین محصولات مراقبت از پوست چرب را استفاده نمایید که در مقاله ای به صورت جداگانه آنها را معرفی کرده ایم.

مراحل روتین پوست چرب و محصولات لازم: 

  • اولین مرحله در انجام روتین پوستی برای تمامی پوست ها به ویژه پوست چرب، شستشو صورت در دو مرتبه صبح و شب است. جهت انجام این کار برای پوست چرب می توانید از ژل شستشو پوست چرب، فوم شستشو صورت ( بهترین فوم شستشوی صورت برای پوست چرب ) و … استفاده کنید.
  • معمولا پوست چرب، روغن و چربی بیش از حدی تولید می کند که منجر به ایجاد لایه های مرده بیشتر بر روی پوست می شود، شما می توانید هر هفته به مدت یک الی دو بار بعد از شسشو صورت با استفاده از لایه بردار مخصوص پوست چرب، لایه های مرده را از صورت خود جدا کنید.
  • دومین مرحله اصلی در بهترین روتین پوستی برای پوست چرب، انتخاب تونر مخصوص پوست چرب است. تونر صورت فرایند پاک کنندگی پوست را تکمیل می کنند، پوست را جهت دریافت بهتر محصولات آماده می کند و همچنین به کوچک تر شدن منافذ و در نتیجه کنترل تولید چربی کمک ویژه ای می کنند.
  • در مرحله سوم شما باید از ضد جوش ها استفاده نمایید، چون معمولا پوست های چرب بیشتر در معرض انواع جوش ها قرار می گیرند. در بازار انواع سرم صورت ضد جوش و لک برای پوست چرب ( همانند سرم صورت ضد جوش بیوآکوا ) وجود دارد.
  • در وهله بعدی حتما از آبرسان مخصوص پوست چرب و مرطوب کننده پوست چرب استفاده نمایید. توجه داشته باشید فرقی ندارد پوست شما خشک است یا جرب، استفاده از آبرسان و مرطوب کننده برای تمامی تایپ پوستی ها به صورت روزانه لازم و ضروری است.
  • اخرین مرحله در انجام روتین پوستی و مهم ترین مرحله به استفاده از کرم ضد آفتاب مخصوص پوست چرب تعلق می گیرد. هر فرد با هر نوع پوست به یک کرم ضد آفتاب جهت محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر آفتاب احتیاج دارد.

یک سری محصولات دیگر در بازار وجود دارند که به بهبود کنترل چربی پوست کمک ویژه ای می کنند که ماسک های ورقه ای مخصوص پوست چرب نمونه بازر آن ها می باشد.

بهترین روتین مراقبتی پوستی برای پوست چرب

استفاده از کرم مرطوب کننده برای پوست چرب

یک نکته مهم در داشتن یک روتین مراقبت از پوست چرب، این است که کرم های مرطوب کننده باعث افزایش چربی صورت نمی شوند و حتی اگر پوست چربی هم دارید، می توانید از یک کرم مرطوب کننده استفاده کنید. در واقع کرم های مرطوب کننده نقش مهر و موم کننده پوست و صورت را دارند و در پایان یک روتین مراقبتی باعث می شوند که محصولات مراقبت از پوست استفاده شده بهتر و بیشتر جذب شده و اثرگذاری مناسب تری داشته باشند.

بهترین زمان انجام روتین پوستی برای پوست چرب

در مطالب بالا بر اهمیت انجام روتین پوستی برای پوست چرب چندین بار تاکید شده است. حال شاید برای شما نیز سوال باشد از محصولات مراقبتی پوست چرب چگونه استفاده نماییم؟

  1. هر فرد با تایپ پوستی چرب، باید روزانه در دو مرتبه صبح بعد از بیدار شدن و شب قبل از خواب صورت خود را با استفاده از شوینده مخصوص شستشو دهد.
  2. بعد از شستشو صورت در دو نوبت صبح و شب به منظور کنترل چربی از تونر مخصوص استفاده شود.
  3. حتما از سرم ضد جوش خود در هر دو نوبت استفاده کنید تا از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری نماید. البته در این مورد توضیحات درج شده بر روی محصول نقش پر رنگ تری را در چگونگی و زمان استفاده از محصول را بیان می کند.
  4. شما می توانید مرحله استفاده از آبرسان و مرطوب کننده را به دو قسمت تقسیم کنید، یعنی ضبح ها از آبرسان و شب ها از مرطوب کننده استفاده نمایید. پوست چرب در حالت عالی خود حالت مرطوب دارد پس نیاز نیست شما در دو مرتبه از این محصول استفاده کنید.
  5. نحوه استفاده از مرحله آخر یعنی استفاده از ضد آفتاب که نقش بسیار پر رنگی را در هر روتین پوستی ایفا می کند به این گونه است که شما می توانید زمانی که در خانه هستد از آن استفاده نکیند، به شرطی که 20 دقیقه قبل از خارج شدن از محیط زندگی آن را به پوست خود زده باشید. هر دو ساعت یک بار کرم ضد آفتاب مخصوصا در پوست های چرب نیاز به تمدید دارد.
  6. اگر از ماسک ورقه ای مخصوص پوست چرب استفاده می کنید، می توانید از ان قبل از ضد آفتاب و بعد از تونر استفاده نمایید.

سخن پایانی و مروری بر مقاله 

همان طور که ذکر شد در حالت کلی چهار نوع تایپ پوستی وجود دارد که یکی از ان ها پوست چرب است. این نوع پوست به دلیل ایجاد مشکلاتی همچون منافذ بزرگ، جوش های سر سفید  و سر سیاه و هم لک و حالت بسیار ناخوشایند چربی بر روی پوست، برای افراد بسیار چالش برانگیز است. شما با رعایت و انتخاب بهترین روتین پوستی برای پوست چرب و همچنین استفاده از محصولات مراقبتی برای پوست چرب از داشتن پوست سالم و شاداب بهرمند شوید. در مقاله بالا هر آنچه در ارتباط با پوست چرب لازم است بدانید را بازگو کرده ایم و همچنین روال انجام یک روتین پوستی را نیز ذکر کرده ایم که همگی می تواند برای افراد با پوست چرب بسیار موثر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *