دسته‌بندی نشده

طرز و نحوه استفاده از اسکراب صورت و بدن – بهترین روش

طرز صحیح استفاده از اسکراب صورت و بدن

اسکراب ها محصولاتی هستند که به سلامت پوست بدن و صورت شما بسیار کمک می کنند، خواص و فواید بسیار زیادی دارند و نیاز است که هر از چند گاهی از آنها استفاده شود، اما به نحو احسن و با رعایت اصول صحیح استفاده، اگر می دانید اسکراب چیست، و در حال حاضر می خواهید از آن استفاده کنید، پس با ما همراه باشید تا شما را با بهترین نحوه و روش و طرز استفاده از انواع اسکراب صورت و بدن و مدت زمان باقی ماندن آن روی صورت اینکه چند دقیقه روی پوست باقی بماند آشنا کنیم.

قبل از یادگیری طرز استفاده از اسکراب …

قبل از شروع کار، حتما در نظر داشته باشید که افراط در استفاده از اسکراب صورت و بدن، می تواند به بافت پوست آسیب جدی وارد کند و موجب ایجاد التهاب در آن شود. پزشکان و متخصصان اینگونه توصیه می کنند که در ابتدا یک بار در هفته و سپس این عمل را تا دو بار در هفته تکرار کنید. اگر پوستی حساس دارید احتیاط کنید و تعداد دفعات استفاده از اسکراب لایه بردار را بر روی همان یک بار در هفته نگه دارید.

دلیلی که باعث می شود افراد بیش از حد از اسکراب های لایه بردار استفاده کنند این است که ممکن است فکر کنند که اسکراب و لایه برداری زیاد موجب شفاف شدن پوست می شود. اما این باور کاملا اشتباه است. در صورت تکرار بیش از حد این فرآیند جنس پوست تان خشک و خشن می شود و آسیب می بیند. بنابراین این را هم در نظر داشته باشید که اگر از آن دسته از افرادی هستند که جنس پوستتان  خشک است، هر 10 روز یک بار یا دو هفته یک بار از اسکراب های لایه بردار صورت و بدن استفاده نمایید.

طرز صحیح استفاده از اسکراب بدن

اسکراب صورت و بدن مناسب خود را پیدا کنید

اگر پوست خشکی دارید باید از اسکرابی استفاده نمایید که خاصیت ابرسانی و حفظ رطوبت داشته باشد و آنقدر قوی نباشد که محتوای چربی پوست شما را به کل از بین ببرد، اگر پوست چربی دارید هم باید از اسکراب های قوی تری استفاده نمایید. به ورت کلی انتخاب اسکراب مناسب پوست و صورت در دریافت بهترین نتیجه از آن بسیار مهم است و سعی کنید قبل از یادگیری نحوه و طرز استفاده از اسکراب صورت، محصول مناسبی را انتخاب کنید. اگر محصو مناسبی هم انتخاب کرده اید پس …

طرز و نحوه استفاده از اسکراب صورت

اسکراب ها دو نوع دارند و به اصطلاح اسکراب صورت و اسکراب بدن می باشند، به عبارتی انواع نمونه هایی که برای بدن قابل استفاده هستند با مدل های قابل استفاده برای صورت کاملا متفاوت می باشند. به همین دلیل در این آموزش ابتدا نحوه استفاده از اسکراب صورت و سپس نحوه استفاده از اسکراب بدن را برای شما عزیزان شرح خواهیم داد.

قبل از شروع به استفاده از اسکراب صورت، مهم ترین نکته این است که پوست صورتتان مرطوب باشد و آلودگی ها، لوازم آرایشی و کثیفی های روی آن هم شسته شده باشد، به همین دلیل ابتدا از یک فوم شستشوی مناسب برای تمیز کردن پوست صورت خود استفاده کنید تا هر آلودگی که بر روی صورتتان وجود دارد از بین رفته و پوستتان بدون آرایش و تمیز گردد. چرا که اسکراب ها لایه برداری می کنند، آلودگی ها را تمیز نمی کنند و اگر صورتتان تمیز نباشد، لایه برداری از آن هم به خوبی انجام نخواهد شد.

طرز صحیح استفاده از اسکراب صورت

در این مرحله از یادگیری نحوه و طرز استفاده از اسکراب صورت، در حالی که پوست صورتتان هنوز خیس و مرطوب است و آن را خشک نکرده اید، مقداری از اسکراب صورتی که انتخاب و خریداری کرده اید را روی دستتان ریخته و به ارامی و ملایمت با نوک انگشتتان، اسکراب را روی کل پوست صورت خود پخش نمایید، سعی کنید صورتتان را در حدود 30 ثانیه الی یک دقیقه، به وسیله اسکراب ماساژ دهید. این کار به عملکرد بهتر آن کمک می کند.

بعد از این کار، صورتتان را با آب ولرم شستشو دهید، و سپس بقیه مراحل روتین مراقبت از پوست صورت خود را انجام دهید، یعنی تونر بزنید، سرم صورت استفاده کنید و در نهایت و بعد از همه آنها از کرم مرطوب کننده استفاده کنید، در نظر داشته باشید که اگر روتین مراقبت پوستی شما این موارد را ندارد، نباید استفاده از کرم مرطوب کننده را فراموش کنید و بعد از اسکراب کردن صورتتان، حتما از کرم مرطوب کننده مناسب پوست خود نیز استفاده کنید.

مدت زمان باقی ماندن اسکراب روی صورت

سوال رایجی که از ما پرسیده می شود این است که مدت زمان لازم برای باقی ماندن اسکراب روی پوست صورت چقدر است و چند دقیقه روی پوست باقی بماند در مراحل ذکر شده در بخش قبلی نحوه استفاده از اسکراب لایه بردار برای صورت، ذکر کردیم که ابتدا اسکراب را به وسیله نوک انشگتتان روی کل صورتتان پخش کرده و سپس در ادامه به مدت نیم الی یک دقیقه، آن را روی صورتتان ماساژ داده و در نهایت اسکراب را بشویید. یعنی نهایتا 1 یا خیلی هم بیشتر شد تا 1.5 دقیقه ماندن اسکراب روی صورت کافی است.

مراحل نحوه و طرز استفاده از اسکراب بدن

با اینکه نحوه استفاده از اسکراب بدن با اسکراب صورت تفاوت چندانی ندارد، اما به دلیل وجود برخی نکات ریز در لایه برداری از پوست بدن، نیاز است که نحوه استفاده از اسکراب بدن را به صورت جداگانه ذکر نماییم. برای همین مراحل زیر را در نحوه استفاده از آن رعایت فرمایید اما قبل از انجام آن بهتر است بدانید که بهترین زمان برای لایه برداری از پوست بدن، انتهای زمان حمام است. زمانی که منافذ پوست باز است و بافت مرده آماده جدا شدن هستند. اسکراب خود را در حمام و نزدیک دوش یا وان بگذارید. در این وضعیت، فراموش نمی کنید که چه زمانی باید از آن استفاده کنید. مراحل انجام اسکراب بدن به صورت زیر می باشند :

  • پوست خود را مرطوب کنید. این کار به ترکیبات موجود در اسکراب اجازه می دهد که با پوست صورت و بدن شما نهایت تماس را داشته باشد و منجر به نرم شدن پوست شود.
  • اسکراب را به پوست بمالید و آن را به آرامی پخش کنید. هر نقطه از بدن تان که حس می کنید در آن لایه اضافی وجود دارد، مقصد احتمالی لایه برداری است. البته نقاط حساس مانند پشت و اطراف چشم، را نباید لایه برداری کرد. این ماساژ، به آرامی هرچه تمام تر باید صورت پذیرد وگرنه به پوست آسیب می زند. در ضمن هنگام ماساژ به نقاط حساسی مانند بالا و بین سینه ها نیز باید توجه کنید و در برابر آنها با احتیاط عمل کنید.
  • در این مرحله از راهنمای طرز استفاده از اسکراب بدن، لایه برداری که استفاده کرده اید را به صورت دورانی و با ماساژ های نرم بمالید. همه نقاط را پوشش دهید. زیر زانو و آرنج ها را فراموش نکنید. این ماساژ دورانی در نقاط حساس آرامتر و در نقاطی که پوست ضخیم دارند، محکم تر دنبال می شود.
  • پس از پایان کار، اجازه ندهید که اسکراب بیش از اندازه بر روی پوست بماند. زیرا آن را خشک می کند و منجر به خارش می شود. در این وضعیت به آرامی پوست را شستشو دهید و مطمئن شوید که تمام مواد موجود بر روی آن پاک شده است. سپس به آرامی پوست را خشک کنید و شاهد تاثیر اعجاب انگیز اسکراب باشید
  • پس از این مرحله از طرز استفاده از اسکراب و لایه بردار بدن، لازم است پوست را با کمک محصولات مراقبتی روزانه مانند کرم، مرطوب کننده و لوسیون پوشش دهید تا هوای کمتری به طور مستقیم با پوست لایه برداری شده در تماس باشد. لوسیون ها در این مرحله نقش مهمی دارند و از خشک شدن پوست جدید جلوگیری می کنند. این را بدانید که اسکراب پوست تفریح و سرگرمی نیست و اگر با دقت انجام نشود آسیب جدی به پوست وارد می کند.

طرز صحیح استفاده از اسکراب صورت و بدن

مدت زمان باقی ماندن و استفاده از اسکراب بدن

هامنطور که توضیح داد پوست صورت را نباید زیاد اسکراب کنید، پوست بدن نیز به این صورت است و این محصولات بسیار قوی می باشند و بر خلاف ماسک صورت یا ماسک بدن که باید 10 الی 20 دقیقه باقی بمانند. لایه بردار ها را بهتر است که بیشتر از یک دقیه روی پوست بدن خود باقی نگذارید. بهترین مدت زمان باقی ماندن اسکراب و استفاده از آن بر روی بدن زیر یک دقیقه، ترجیحا 30 الی 45 ثانیه و ماساژ ان بدون فشار وارد کردن به بدن و به آرامی و ملایمت می باشد.

مراقبت هایی که باید بعد از استفاده از اسکراب ها صورت گیرد

  • پرهیز از دست کاری جوش و کندن جوش ها
  • پرهیز از انجام آرایش های سنگین و استفاده از لوازم مراقبتی قوی
  • شست و شوی مناسب پوست
  • عدم استفاده از تونر ها
  • پرهیز از ماساژ صورت بعد از استفاده از اسکراب ها
  • پرهیز از ورزش بعد از انجام این کار
  • عدم استفاده از دارو های ضد آکنه بعد از استفاده از این محصول
  • دوری از آفتاب
  • پرهیز از انجام لیزر و وکس

بخوانید : بهترین اسکراب

طرز استفاده از اسکراب بدن برای شیو

اگر می خواهید شیو کنید و موهای زائد بدنتان را از بین ببرید، لایه برداری از سلول های مرده روی پوست با استفاده از اسکراب لایه بردار به این امر کمک می کند و باعث می شود که فرآیند شیو نیز راحت تر باشد، برای همین موضوع، سعی کنید که ابتدا از اسکراب استفاده کنید و لایه برداری پوست بدنتان را تکمیل کرده و در نهایت و بعد از پا کردن اسکراب از روی بدنتان شیو انجام دهید.

طرز صحیح استفاده از اسکراب بدن

نکاتی در باره راهنمای طرز استفاده از اسکراب صورت و بدن

  • قبل از اینکه شیو انجام دهید، لایه برداری بردنتان را انجام دهید : چراکه همانطور که توضیح دادیم لایه برداری از سلول های مرده باعث می شود که فولیکول های مو باز شوند و کنده شدن آن ها راحت تر باشد.
  • اسکراب را با فشار بالا روی پوست بدن و صورت خود پخش نکنید : یکی از نکاتی که در طرز و نحوه استفاده از اسکراب صورت و بدن بسیار مهم است، این است که هنگام استفاده نباید آن ها را زیاد به روی پوست خود فشار دهید و با ملایمت پخششان کنید، چراکه فضار زیاد وارد کردن، باعث آسیب رسیدن به پوست می شود.
  • روی آرنج – زانو – پاشنه و .. بیشتر تمرکز کنید : این ها مناق نا همواره بدن شما هستند و معمولا بیشترین نیاز را به استفاده از اسکراب بدن دارند. استفاده از لایه بردار در این نقاط سلول های مرده تجمع یافته آنها را از بین می برد و باعث می شود که تیرگی و کدری آنها کاهش یابد.
  • قبل از استفاده از اسکراب صورت حتما صورت خود را بشورید : این نکته فقط در طرز و نحوه استفاده از اسکراب صورت نیست، بلکه در راهنمای استفاده از اسکراب بدن نیز مهم است و باید پوست خود را قبل از اینکه از لایه بردار استفاده می کنید، شستشو دهید. این کار باعث می شود که لایه برداری راحت تر باشد، چراکه آلودگی های اضافه و لوازم آرایشی روی صورت شما به خوبی پاک خواهد شد.
  • حتما از مرطوب کننده و لوسیون استفاده کنید : پوست بعد از لایه برداری معمولا حساس می شود و در صورتی که از مرطوب کننده مناسب استفاده نشود، این حساسیت ادامه دار و نتیجتا تبدیل به التهاب، قرمزی و خارش می شود. پس نکته مهم دیگری که در طرز و نحوه استفاده از لایه بردار ها و اسکراب های صورت بدن باید بدانید این است که استفاده از مرطوب کننده بعد از اتمام کار بسیار بسیار مهم است.

سخن آخر و جمع بندی

تفاوت نحوه استفاده از اسکراب لایه بردار صورت و بدن برای شیو کردن بود. اقایان نیز می توانند برای شیو کردن صورتشان قبل از شیو، از اسکراب صورت استفاده نمایند، این کار باعث می شود که همه موهای زائد به خوبی بیرون آمده و پوستتان دچار جوش و … نشود. اما نکته مهم این است که فارغ از شیو کردن، مهم است که این مراحل به خوبی انجام شود و ترتیب استفاده از محصولات مراقبت از پوست نیز رعایت شود. چراکه به عنوان مثال اسکراب کردن قبل از شستشوی صورت و یا بدن، نتیجه ای نخواهد داشت و یا عدم استفاده از لوسیون بدن و یا کرم مرطوب کننده باعث التهاب پوست خواهد شد.

منبع : jerichoskincareo3plus

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *