دسته‌بندی نشده

تفاوت و فرق تونر پوست با سرم صورت چیست

فرق و تفاوت سرم صورت و تونر صورت

تنوع محصولات مراقبت از پوست به قدری بالا رفته اند که گاهی تشخیص کاربرد آنها و فرق و تفاوت هایشان از هم کار سختی است و ممکن است خانم هایی که می خواهند از آنها برای درمان مشکلات پوستی خود استفاده کنند هنگام انتخاب محصول درست به مشکل برخورد کنند. دو مورد از رایج ترین و پر استفاده ترین محصولات مراقبت از پوست، تونر ها و سرم ها می باشند که در واقع هر دوی آنها برای صورت به کار می روند و هر دوی آنها نیز نقشی مهم در درمان مشکلات رایج پوستی دارند، اما تفاوت ها و فرق هایی با هم دارند که این مقاله برای این تفاوت ها نوشته شده است، پس اگر می خواهید بدانید که فرق و تفاوت های سرم صورت و تونر پوست و صورت با هم چیست، ادامه مطلب را با ما همراه باشید.

اما سرم صورت و تونر با هم چه تفاوت هایی دارند ؟

مهمترین تفاوتی که در رابطه با این دو محصول باید بدانید، این است که اگر می خواهیم یک روتین مراقبت از پوست سالم داشته باشید و مشکلات مختلف پوستیتان را درمان کنید، باید هر دو محصول را استفاده کنید، به عبارتی، این دو محصول به صورتی نیستند که به عنوان مثال تونر از سرم بهتر باشد، یا اینکه تونر برای نوعی پوست مناسب باشد و سرم برای نوعی دیگر، در واقع استفاده از هر دوی آنها با هم است که باعث می شود شما روتین مراقبت از پوست کامل تری داشته باشید. قبل از اینکه فرق و تفاوت در عملکرد و کارایی میان سرم های صورت و تونر ها را برای شما عزیزان بیان کنیم، بهتر است، ادامه مطلب را با ما باشید تا تعریفی از این دو نیز برای شما عزیزان بیان کنیم.

تونر صورت چیست ؟

تونر ها نوعی از محصولات مراقبت از پوست هستند که در واقع بافت آنها کاملا آبکی است، یعنی از لحاظ ظاهری با آب تفاوتی ندارند، به همان اندازه رقیق می باشند و معمولا رنگشان نیز همانند آب، بدون رنگ است، با این تفاوت که حاوی موادی مغذی و البته ترکیباتی می باشند که عملکرد آنها را از سایر محصولات مراقبت از پوست متمایز می سازد.

در مقاله ای در بخش وبلاگ به صورت کامل توضیح داده ایم که تونر چیست و چه کاربردی دارد، اما اگر بخواهیم اینجا نیز برای درک بهتر تفاوت تونر با سرم صورت، تعریفی از آن ارائه دهیم، باید بگوییم که این محصول مراقبت از پوست در واقع دو عملکرد بسیار مهم دارند، پاک کنندگی و لایه برداری و البته عملکرد اصلی آنها نیز تنظیم PH – آماده سازی پوست و صورت و البته از بین بردن حالت خشکی که بر اثر مواد شوینده ایجاد می شود و همچنین پاک سازی منافذ و آماده کردن آنها برای دریافت سایر محصولات مراقبت از پوستی که در ادامه استفاده می کنید. توضیحات دقیق تر در رابطه با این محصول را بعد از بررسی تفاوت آن با سرم صورت بیان کرده ایم.

تونر گل داوودی مکزیکی بیوآکوا

سرم صورت چیست ؟

اگر از مشکلات مختلف پوستی، همانند جوش صورت، همانند آکنه ها و لکه های پوستی، خشکی، چین و چروک و … رنج می برید و به دنبال محصولی با عملکرد سریع، مغذی و بسیار کاربردی برای درمان این مشکلات و بهبود آنها می گردید، اینجاست که باید به سراغ سرم های صورت بروید، تفاوتی که سرم های صورت با تونر های صورت دارند این است که بافتشان غلیظ تر است، معمولا هم بدون رنگ و هم رنگ دار می باشند و البته در ترتیب استفاده از محصولات مراقبت از پوست نیز بعد از تونر ها استفاده می شوند.

همانند تونر صورت، در مقاله ای در قسمت وبلاگ فروشگاه، توضیحاتی دقیق در رابطه با اینکه سرم صورت چیست و چه کاربردی دارد نیز ارائه داده ایم، اما اگر بخواهیم باز برای درک بهتر شما از تفاوت و فرق های سرم صورت با تونر صورت، تعریف مختصری از آن داشته باشیم، باید بگوییم که نوعی محصول مراقبت از پوست معمولا یا بر پایه آب و یا بر پایه روغن است که حاوی ترکیبات مغذی فوق العاده زیادی می باشد که به کمک حلالی که در آن وجود دارد، به سرعت جذب پوست شده، سلول ها را تغذیه کرده و به درمان مشکلات پوستی شما کمک می کنند.

سرم صورت هیالورونیک اسید بیوآکوا

ترتیب استفاده

هر چند که در مقاله ترتیب استفاده از محصولات مراقبت از پوست، ترتیب استفاده از این دو را نیز بیان کرده ایم، اما اگر فرض را بر این بگیریم که در یک روتین مراقبت از پوست اصولی، تنها از دو محصول تونر صورت و سرم صورت استفاده می کنید، بعد از شستشوی صورت باید از تونر استفاده کرده و بعد از تونر نیز از سرم صورت استفاده نمایید، سپس از کرم مرطوب کننده برای مهر و موم کردن پوستتان استفاده کنید.

و اما فرق و تفاوت های اصلی سرم صورت و تونر پوست و صورت

حال که می دانید این دو محصول چی هستند، چه کاربردی دارند و کی از آنها استفاده می شود. بهتر است فرق ها و تفاوت هایی که با هم دارند را نیز برای شما عزیزان به صورت دقیق بیان کنیم :

  • اصلی ترین تفاوت و فرق میان تونر های صورت و سرم های صورت، در بافت آنها است، همانطور که گفته شد، بافت تونر ها معمولا رقیق تر و آبکی تر است و بافت سرم ها غلیظ تر و روغنی تر.
  • دومین فرقی که این دو محصول با هم دارند، در ترتیب استفاده از آنها است که با توجه به اصل، از رقیق تر به غلیظ تر و همچنین کاربرد این دو محصول، باید ابتدا از تونر صورت و سپس از سرم صورت استفاده کنید.
  • و اما سومین تفاوت میان این دو محصول مراقبت از پوست این است که علی رغم اینکه این روز ها تونر های صورت نیز با ترکیبات مفید و درمانی سرشار شده اند، اما در واقع هدف از استفاده از آنها تنظیم PH پوست – تمیز کردن کامل منافذ، کوچک کردن آنها و البته تخلیه شان از نا خالصی ها و سبوم و آماده کردن پوست برا دریافت سایر محصولات مراقبت از پوست و همچنین از بین بردن خشکی آن بعد از شستشو می باشد.
  • در حالی که در تفاوت با تونر های صورت، سرم ها دقیقا خاصیت درمانی دارند و سرشار از ویتامین ها، پروتئین ها و ترکیبات مفیدی می باشند که باعث شده اند خوا بی نظیری داشته باشند. به عنوان مثال یک سرم صورت می تواند ضد جوش باشد و یا ضد چین و چروک باشد.

حال باید از تونر صورت استفاده کنیم یا سرم صورت

اکنون که تفاوت میان این دو محصول را می دانید و متوجه شده اید که فرق تونر و سرم چیست و چرا باید از هر کدام از آنها استفاده کرد، باید بگوییم که بهترین راه کار این است که از هر دوی آنها استفاده نمایید، یعنی بعد از اینکه صورتتان را به یک شوینده خوب که ترجیحا یک فوم شستشوی صورت مناسب می باشد، شستشو داده و تمیز کردید، وقت آن است که با استفاده از یک تونر PH آن را تنظیم کرده و منافذ را آماده پذیرش محصولات مراقبت از پوست یا همان سرم صورت نمایید و سپس بعد از جذب تونر و خشک شدن آن از سرم صورت نیز استفاده کنید.

نکته مهم در استفاده از این دو محصول با هم این است که فاصله میان استفاده از تونر صورت و سرم صورت باید به اندازه ای باشد که تونر کامل بر روی صورت شما خشک شده و جذب شده باشد.

و اما خرید انواع سرم صورت و تونر صورت

با توجه به افزایش انواع محصولات مراقبت از پوست و البته افزایش انواع فروشگاه های اینترنتی و آنلاین برای خرید این محصولات، مفتخریم به اینکه در فروشگاه خود، یعنی بانه گالری، انواع محصولات مراقبت از پوست مختلف، از جمله این دو محصول ار عرضه می کنیم، اگر قصد خرید سرم صورت مناسب با پوست خود دارید، چندین مقاله به عنوان راهنمای خرید نیز در قسمت وبلاگ درج کرده ایم و نکته مهم این است که هم هنگام خرید سرم صورت و هم هنگام خرید تونر صورت بهتر است به نوع پوست خود توجه کرده و محصولی مناسب با مشکلی که دارید تهیه و استفاده کنید.

سخن آخر

در پایان باید بگوییم که شناخت فرق ها و تفاوت های میان محصولات مراقبت از پوست مختلف از جمه سرم های صورت و تونر های پوست و صورت، در درک بهتر عملکرد و کارایی که این محصولات دارند، بسیار موثر است، به همین منظور ما تفاوت هایی که سایر محصولات مراقبت از پوست با هم دارن درا نیز در مقاله هایی دیگر در بخش وبلاگ فروشگاه درج کرده ایم و خوشحال می شویم که آنها را نیز مطالعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *