دسته‌بندی نشده

بهترین روش درمان منافذ باز و پرتقالی پوست

درمان منافذ باز و پوست پرتقالی

آیا متوجه منافذ به وضوح بزرگ روی پوست خود شده اید؟ این ها چیزی نیست بجز منافذ باز که می تواند نتیجه پوست چرب، آکنه و دیگر عوامل مانند خشکی و پیری باشد. این مقاله به شما یاد می دهد که چگونه درمان این منافذ باز را شروع کنید و پوست خود را از حالت پوست پرتقالی نجات دهید.

منافذ باز پوست گاهی اوقات می توانند آفت جان می شوند، درست زمانی که آن ها را در آینه می بینیم! این منافذ حتی بر نحوه آرایش کردن خانم ها نیز تاثیر منفی می گذارد و حتی ممکن است سطح اعتماد به نفس خود فرد را نیز پایین بیاورد.

در واقع کار های زیادی می توانید انجام دهید تا منافذ کمتر دیده شوند. یافتن درمان منافذ باز و نجات یافت از پوست پرتقالی، با وجود راهکار ها و محصولات متنوع، مثل پیدا کردن سوزن در انبار کاه سخت است! در این مقاله طی تحقیقات بسیار، ما مجموعه از درمان های دائمی و فوری جهت رهایی از منافذ باز و پرتقالی پوست را برای شما گرد آوری کرده ایم.

درمان منافذ باز و پوست پرتقالی

چرا درمان پوست پرتقالی و منافذ باز مهم است ؟

بیش از حد باز بودن منافذ پوستی مشکلات بسیار زیادی به دنبال دارد و بزرگترین مشکلی که به وجود می آورد، این است که پوست را از حالت ظریف و زیبای خود دور می کند و باعث می شود که لطافت، نرمی و ظرافت آن از بین رفته و به دلیل به چشم خوردن منافذ باز پوستی، ممکن است حتی مخاطبینتان نیز اذیت شده و اعتماد به نفس خودتان نی پایین آید، حتی در صورت باز بودن بیش از حد منافذ پوستی و عدم درمان آنها و یا استفاده از راه کار های موقتی، آرایش کردن نیز برای شما سخت خواهد بود.

حالت پرتقالی پوست و دلایل بزرگ شدن منافذ چیست؟

منافذ، حفره های کوچک روی پوست شما هستند. در واقع این منافذ به پوست انسان اجازه ی تنفس می دهند. هر کدام از این منافذ خود حاوی یک فولیکول مو و غدد چربی است، حال لازم  است بدانید که این غدد چربی تولید می کنند که پوست را مرطوب و هیدراته نگه دارند. چیزی که ما در اینجا به آن می پردازیم، تولید بیش از حد سبوم است! در وهله اول تولید چربی و سبوم بیش از حد از این منافذ پوست را چرب می کند که با چشم قابل مشاهده است. اما چه چیز دیگری سبب بزرگ شدن این منافذ پوست می شود؟ بالا رفتن سن پوست، همچنین اندازه فولیکول های مو و هورمون ها و اشعه ماوراء بنفش نیز عوامل دیگر به شمار می روند. در ادامه مقاله به شما آموزش می دهیم که با راهکار های گوناگون به درمان منافد باز بروید و از شر پوست پرتقالی خود خلاص شوید.

بخوانید : بهترین ماسک روشن کننده فوری خانگی

چند روش و درمان منافذ باز و پرتقالی پوست

قبل از پرداختن به ادامه مقاله و یاد گرفتن روش های مختلف درمان منافذ باز، لازم است بدانید که این منافذ باید باز بمانند، منتهی در حالت تعادل یعنی نه زیاد بزرگ و نه به طور کامل مسدود باشند. هب عبارتی درمان منافذ باز پوستی به معنی بستن کامل آنها نیست و بدین معنی می باشد که این منفاذ حالت پرتقالی و درشت خود را از دست داده و اندازه شان به حالت عادی باز گردد.

1 – لایه برداری بهترین درمان برای منافذ باز پوست است

در یک کلام و به صورت مختصر اگر می خواهید از شر پوست پرتقالی و منافذ بزرگ خود رها شوید، باید از شر سلول های مرده و آلودگی ها و چربی های اضافه داخل منافذتان خلاص شوید، برای خلاص شدن از شر آنها هم باید حتما لایه برداری کنید، به عبارتی بهترین درمان برای منافذ باز و بزرگ پوست صورت لایه برداری از آن ها است، چراکه بزرگ شدن منافذ تنها و تنها به دلیل مسدود شدن آنها ناشی از چربی – آلودگی و سلول های مرده است و در صورتی که این موارد از منافذ شما تخلیه گردند، منافذ نیز به حالت و فرم عادی خود باز خواهند گشت.

2 – روتین مراقبت از پوست برای درمان منافذ باز پوستی با فیشیال

بهترین – کار آمد ترین و بدون عوارض ترین و البته کم هزینه ترین روش برای درمان منافذ باز پوستی، داشتن یک روتین مراقبت از پوست و صورت مناسب حاوی محصولاتی ساخته شده از ترکیبات مناسب ضد منافذ باز پوستی می باشد. بهترین ترکیباتی که برای این مشکل می توانید از آنها استفاده کنید، محصولات مراقبت از پوست بدون چربی می باشند، چرا که چربی خود یکی از عوامل مسدود سازی منافذ پوست و باز شدن آنها است، به عبارتی باید از محصولاتی استفاده نمایید که که نه تنها سطح چربی پوست شما را افزایش نمی دهند، بلکه باعث کاهش ترشح آن و پاک کردن منافذ باز پوستیتان از چربی اضافه نیز خواهند شد. به همین منظور بهتر است که یک روتین مراقبت از پوست مناسب برای درمان منافذ باز پوست چرب در خانه و با روش فیشیال داشته باشید که به صورت زیر می باشد :

  • ابتدا نسبت به خرید فوم شستشوی صورت مناسب ضد چربی و البته بدون چربی ( بهترین فوم شستشوی صورت برای پوست چرب ) استفاده کنید و آلودگی ها، باقیمانده آرایش و هر آنچه که بر روی صورتتان وجود دارد را به کل از بین برده و صورتتان را تمییز نمایید.
  • در این روتین پوستی نیز همانند هر روتین مراقبتی دیگری، رعایت ترتیب استفاده از محصولات مراقبت از پوست بسیار مهم است پس بعد از شستشوی صورتتان حتما با خرید تونر صورت مناسب و استفاده صحیح از آن به درمان منافذ باز پوستتان با لایه برداری از باقیمانده های آلودگی ها و سلول های مرده و چربی داخل منافذ کمک کنید، اگر از تونر صورت مناسب پوست چرب استفاده کنید، برای درمان بهتر، بسیار موثر تر خواهد بود.
  • استفاده و خرید سرم صورت مناسب در یک روتین مراقبت از پوست مناسب برای درمان منافذ باز پوست، بسیار مهم است، البته باید از بهترین سرم صورت برای منافذ باز پوست استفاده کنید، این سرم ها، ترکیباتی دارند که خاصیت اصلیشان قابض بودن است و بدین ترتیب به کوچک تر شدن ظاهر منافذ باز پوستی کمک می کنند.
  • در نهایت و بعد از اینکه سرم صورت مناسب را نیز به صورتتان زدید، حتما از یک کرم مرطوب کننده غیر چرب نیز برای اثر بهتر محصولات مراقبت از پوست استفاده شده، استفاده نمایید. دقت کنید که حتما نسبت به خرید کرم مرطوب کننده و یا آبرسان غیر کومدوژنیک یعنی غیر چرب اقدام نمایید.

به عنوان یک نکته مهم دیگر در درمان منافذ باز پوستی با روش فیشیال و در خانه توصیه می کنیم که اگر پوستی با منافذ باز و پرتقالی دارید، حتما نسبت به خرید اسکراب صورت مناسب برای پوست خود اقدام کنید ( برای همین بهتر است که بهترین اسکراب را بشناسید ) و بسته به حساسیت پوستتان نسبت به آن، هر هفته یک بار و یا هر دو هفته یک بار از آن استفاده نمایید. اسکراب ها لایه برداری خوبی دارند و باعث می شوند که سلول های مرده داخل منافذ به بهترین نحو از بین بروند.

3 – درمان منافذ باز پوست در طب سنتی

روش دیگری که می توانید برای رفع پوست پرتقالی و خلاصی از منافذ بزرگ و باز پوستتان استفاده کنید، روش طب سنتی می باشد که البته منظورمان استفاده از محصولات و روش هایی است که در خانه و به سادگی توسط هر فردی قابل تهیه هستند و می توانید در هر لحظه که بخواهید از آن ها استفاده کنید. به صورتی که :

ماسک صورت های خانگی ساخته شده از ترکیباتی همانند عسل، سفیده تخم مرغ، آب برنج، خیار، سیب زمینی، شکر ( به عنوان یک اسکراب و لایه بردار طبیعی )، آب پرتقال ( به عنوان قابض و کوچک کننده منافذ )، ماسک های ساخته شده از خاک رس ( برای لایه برداری و کاهش تولید و البته خشک کردن سبوم و چربی های داخل نمافذ باز پوستی ) به راحتی در هر خانه ای قابل ساختن می باشند و هر فردی می تواند با استفاده از آنها یک روش مناسب درمان منافذ باز پوستی خانگی با روش فیشیال و ایده آل و بدون عوارض در طب سنتی به سادگی و در خانه داشته باشد.

4 – لیزر

با اینکه توصیه ما پیش گرفتن روش های معرفی شده تا اینجای مطلب و استفاده از روش های ساده بخش های قبلی برای درمان منافذ باز پوستی در خانه می باشد، اما می توانید آنها را با لیزر نیز درمان کنید که البته ممکن است هزینه زیادی روی دست شما بگذارد، بر اساس اطلاعات موجود از این روش در سطح اینترنت، برای درمان، متخصصین حوزه، با لیزر، سلول های پوستی را تحریک می کنند تا کلاژن سازی کنند. بدین ترتیب، این روش باعث می شود که منافذ باز پوستی تنگ شده، کوچک تر شوند و پوست شما پرتقالی به نظر نرسد، البته برای اجرای این روش و قبل از رفتن به لیزر نیز باید حتما از پوست صورتتان لایه برداری کرده و روش های قبلی را اجرا کنید، چراکه استفاده از روش لیزر با وجود پر بودن منافذ پوستی از سلول های مرده، چربی و آلودگی، نتیجه ای نخواهد داشت.

5 – مزوتراپی

این روش در واقع یک روش رایج برای جوان سازی پوست است که با تزریق برخی ترکیبات مفید برای تحریک کلاژن سازی به صورت مستقیم به بافت های پوستی همراه می باشد. این ترکیبات که بیشتر سالیسیلیک اسید و هیالورنیک اسید می باشند، با تحریک کلاژن سازی باعث می شوند که اندازه منافذ نیز کوچک تر شده و ظاهر بزرگ و باز آنها درمان شود.

6 – میکرو نیدلینگ

تمامی این روش ها برای تحریک تولید کلاژن می باشد و در این روش نیز که هم در خانه با استفاده از میکرونیدلینگ های خانگی و هم توسط پزشک متخصص قابل انجام است، سوزن های ریز دستگاه، پوست صورت را تا عمق خاصی سوراخ کرده و ترشح الاستین و کلاژن را تحریک می نماید و بدین ترتیب منافذ نیز درمان خواهند شد.

روش های پیشگیری از پوست پرتقالی و بزرگ شدن منافذ باز پوستی

همیشه پیشگیری بر درمان برتری دارد! اگر می خواهید پوستی شاداب و صاف داشته باشید، اقدام های جزئی اما جدی را در نظر بگیرید. با رعایت موارد پایین، از بزرگ شدن منافذ باز با هر تایپ پوستی که دارید، جلوگیری کنید:

  • از زدن کرم ضد آفتاب مناسب خود غافل نشوید. همان طور که در ابتدای مطالب نیز ذکر شد، یکی از علل بروز منافذ باز زرگ، برخورد اشعه فرا بنفش به پوست است. استفاده از کرم ضد آفتاب عاوه بر جلوگیری از بطرگ شدن منافذ باز، به درمان منافذ باز و نجات دادن شما از پوست پرتقالی نیز کمک می کند.
  • در طول روز به اندازه کافی آب بنوشید. مصرف مناسب مایعات هم از خشکی مزمن پوست جلوگیری می کند و هم منافذ باز را به حداقل می رساند.
  • قبل از آرایش کردن حتما از پرایمر آرایشی به عنوان زیر ساز استفاده کنید. پرایمر سبب می شود به هنگام آرایش کردن منافذ یزرگ به حداقل برسند و به چشم نیایند.
  • هیچ گاه با آرایش به رختخواب خود نروید! خوابیدن با آرایش سبب بسته شدن منافذ باز پوست با کرم پودر و در نهایت بزرگ تر شدن آن ها می شود.

سخن پایانی

همانطور که از ابتدا نیز چند بار اشاره شد، منافذ باز روی پوست به منظور تنفس و عملکرد خوب آن لازم است، اما اگر قطر این منافذ بیش از حد بزرگ شوند، نتیجه ای جز تولید بیش از حد سبوم و چربی و آکنه و مشکلات دیگر نخواهد داشت. ما در این مقاله علاوه بر روش های درمان منافذ باز پوست، چند روش عالی و کاربردی جهت پیشگیری از ایجاد پوست پرتقالی را نیز به شما معرفی کرده ایم.

منابع : digikalaattarkhonenamnak 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *