دسته‌بندی نشده

بهترین روتین پوستی روزانه

بهترین روتین پوستی روزانه

ایجاد یک روتین پوستی برای مراقبت از پوست صورت و حتی کل بدن می تواند کمی سخت و دلهره آور باشد، مخصوصا اگر تازه شروع به کار کرده اید. شاید شما نیز با این سوالات، از جمله به چه محصولات مراقبت از پوستی نیاز دارید؟ هر محصول را به صورت روزانه یا شبانه چند بار به پوست خود بزنید و. استفاده کنید؟ آیا دستور العمل خاصی برای انجام روتین مراقبتاتز پوست وجود دارد؟ اگر از محصولات بیش از حد، یا کمتر از حد استفاده کنیم چه اتفاقی می افتد؟ مواجه شده باشید.

در این مقاله ما راه حل های ساده و بسیار کاربردی جهت ایجاد بهترین روتین پوستی روزانه برای پوست چرب، خشک، معمولی و مختلط ارائه کرده ایم که برای شما بسیار مفید است. اولین چیز مهم این است که شما باید اطمینان حاصل کنید که محصولات مناسب برای پوست خود استفاده می نمایید.

تعیین بهترین روتین پوستی برای رسیدن به پوست شفاف و سالم یک چیز بسیار شخصی است به طوری که آنچه برای یک فرد مناسب است، لزوما به پوست دیگری هم نمی خورد! به زبان ساده تر یک روتین مراقبت از پوست برای پوست های چرب مانند مراقبت از پوست های خشک نیست. لازم است بدانید تنها داشتن محصولات مرقبت از پوست خوب کافی نیست، برای اینکه این محصولات بیشترین تاثیر را داشته باشند، باید به ترتیب صحیح استفاده شوند.

در کل روتین پوستی شما به نوع پوست، ترکیبات و ترتیب استفاده از محصولات بستگی دارد. اگر شما نیز تازه کار هستید و می خواهید روال رسیدن به پوست دلخواه را داشته باشید این مقاله مخصوص شما است. هر آنچه برای داشتن یک روتین روزانه مراقبت از پوست لازم است را برای شما مخاطبان عزیز در ادامه مطالب ذکر کرده ایم.

بهترین روتین پوستی روزانه

تشخیص نوع پوست و اهمیت آن در روتین پوستی روزانه

اولین گام برای داشتن بهترین روتین پوستی روزانه قبل از هر چیزی، اگاهی از نوع پوست و مشکلات آن است. به طوری که اگر شما نوع پوست خود را به اشتباه تشخیص داده باشید، حتی بهترین محصولات هم می توانند اوضاع شما را بدتر کنند و مشکلاتی از قبیل پیری زودرس، جوش و لک و آکنه ایجاد نمایند. امروزه روش های بسیار زیاد و رایگانی وجود دارد که شما در خانه به راحتی می توانید نوع پوست خود را مشخص کنید که ما یک نمونه ساده و بسیار راحت را برای شما بازگو کرده ایم:

تست تشخصی نوع پوست (ساده ترین روش)

در اولین گام شما باید زمانی که در حمام هستید پوست صورت را با شوینده ای که دارید بشویید، سپس پوست را با استفاده از یک حوله به آرامی و به صورت ضربه ای خشک نمایید. اجازه دهید 30 دقیقه از زمان خشک کردن پوست بگدرد. (توجه داشته باشید در این مرحله از هیچ گونه مواد و محصولی استفاده نشود.

اگر پس از گذشت 30 دقیقه شما در ناحیه T صورت، یعنی پیشانی، بینی و چانه احساس چربی زیاد کردید، پوست شما چرب است، اگر احساس خشکی مزمن کردید، شما دارای تایپ پوستی خشک هستید و اگر پچزی ما بین این دو تا باشد شما دارای یک پوست مختلط هستید. در پایان نیز اگر چربی و خشکی بیش از حد صورت مشاهده نمی کنید شما یک فرد با پوست معمولی می باشید.

بهترین روتین پوستی روزانه

محصولات مراقب از پوست چیست ؟

اگر دقت کره باشید داشتن بهترین روتین پوستی روزانه در زندگی انسان ها به خوبی جا خوش کرده است و همه ما درک کرده ایم در کنار رژیم غذایی سالم و خواب کافی، داشتن یک روال مراقبت از پوست برای داشتن پوستی شاداب و سالم حرف اول را می زند. به طوری که محصولات قابل استفاده برای یک فرد به نوع و شرایط پوست خود فرد بستگی دارد، اما در تمام روتین پوستی ها یک سری محصولات اصلی و کلیدی وجود دارد که حذف هر کدام از آن ها روال روتین را به هم می زند و ممکن است حتی نتیجه معکوس هم داشته باشد.

محصولات مهم موجود در هر روتین پوستی:

در کنار این محصولات اصلی یک سری محصولات دیگر از جمله ماسک ورقه ای، کرم دور چشم، اسکراب صورت و محصولات ضد پیری برای هر نوع پوست بسیار وایرال شده که شما نیز بر اساس نیاز خود می توانید هر یک از ان ها را به بهترین روتین پوستی روزانه خود اضافه نمایید.

شستشوی صورت در روتین پوستی روزانه

بهترین زمان انجام روتین پوستی روزانه

فرقی نمی کند یک روتین پوستی 3 مرحله ای یا 10 مرحله ای داشته باشید، یک کار کلیدی وجود دارد که هر کس می تواند جهت بهبود مراقبت از پوست خود انجام دهد و آن هم استفاده درست از محصولات پوستی به ترتیب و در زمان مناسب است. در قدم اول لازم است بدون توجه به نگرانی های پوستی شما با استفاده از پاک کننده ها کار خود را شروع کنید و در نهایت با یک کرم ضد آفتاب همه چیز را به پایان برساند.

در مطالب قبلی محصولات مهم موجود در هر روتین پوستی را برای شما بازگو کرده ایم. ما بین استفاده از پاک کننده و ضد آفتاب شما می توانید سرم، آبرسان، مرطوب کننده، لایه بردار و ماسک های ورقه ای را به روتین پوستی خود اضافه نمایید. در ادامه شما را برای انجام یک روتین پوستی خود آماده می کنیم.

اصول اولیه مراقبت از پوست برای تمامی پوست ها

در مزالب قبلی مقاله شما را با محصولات کلیدی موجود در هر روتین پوستی آشنا کرده ایم. حال لازم به ذکر است که صرف نظر از محصولاتی که استفاده می کنید، اکثر ورتین های مراقبت از پوست شامل این سه مرحله ضروری می باشند:

  1. پاکسازی
  2. درمان کردن
  3. مرطوب کننده ها
  • پاکسازی: تمیز کردن یا شستن صورت اصلی ترین بخش هر روتین مراقبت از پوست است. در طول روز و شب پوست هر انسان در معرض عواملی همچون خاک، آلودگی، باران و اشعه های نور خوشید قرار می گیرد. بنابراین مهم و ضروری است که پوست صورت را تمیز کنید و آن را به آرامی بشویید تا از هر گونه آلودگی خلاص شود. توجه داشته باشید اگر پوست صورت را به خوبی پاکسازی نکنید، هیچ کدام از دیگر محصولات پوستی نتیجه مطلوب را نخواهند داشت.
  • درمان کردن: درمان کردن پوست، اقدام بعدی جهت انجام بهترین روتین پوستی روزانه است. مجموعه ای از سرم ها، روغن ها، کرم ها، ماسک های ورقه ای در بازار وجود دارند که نگرانی های رایج پوستی مانند تیرگی، لک، آکنه، جوش های سر سیاه، چین و چروک و .. را مورد هدف قرار می دهند.
  • مرطوب کننده ها: بخش سوم ضروری در هر روتین مراقبت از پوست، استفاده از مرطوب کنند ها است. شما با هر نوع پوستی که دارید، باید به طور مرتب در دو نوبت صبح و شب از مرطوب کننده ها و آبرسان ها استفاده نمایید. مرطوب کننده ها طرفا جهت حفظ رطوبت پوست طراحی شده اند به طوری که اگر می خواهید از خانه خارج شوید حتما از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید. در برخی موارد مرطوب کننده ها نقش یک ترمیم کننده را برای بافت های پوست ایفا می کنند.

بهترین روتین مراقبت از پوست روزانه

روتین مراقبت از پوست روزانه

در نظر داشته باشید برای بسیاری از افراد، بهترین روتین پوستی روزانه و شبانه کاملا شبیه هم خواهند بود. با این حال برخی از محصولات، مانند ضد آفتاب ها در هنگام صبح و در طول روز و بسیار مفید هستند، زیرا با محافظت کاملی که دارند پوست شما را برای مقابله با عوامل مشکل زا آماده می کنند. متخصصان توصیه می کنند در روتین پوستی صبحگاهی خود از پاک کننده ها، سرم های مخصوص پوست، مرطوب کننده ها و به دنبال ان ها از کرم ضد آفتاب استفاده شود.

هنگامی که نوبت به استفاده از تونر ها و کرم های دور چشم می شود، شما می توانید بر اساس نیاز  و نوع پوست خود آن را به روتین پوستی صبحگاهی اضافه کنید یا حذف نمایید. حقیقت این است که اضافه یا حذف کردن این دو محصول به روتین پوستی روزانه هر فرد با هر تایپ پوستی، مشکل خاصی ایجاد نمی کند.

روتین مراقبت از پوست در شب

هدف از ارائه بهترین روتین مراقبت از پوست در شب این است که پوست فرد از هر گونه محصول یا مواد مضر که در طول روز بر روی هم انباشته شده اند، تمیز و پاک شود. در ادامه فرایند پاکسازی شبانه اضافه کردن آبرسان و مرطوب کننده سبب می شود، تمیز ماندن پوست تا پایان شب داوم داشته باشد. لازم به ذکر ست که روتین های شبانه علاوه بر تقویت گردش خون به تحریک کلاژن سازی نیز کمک شایانی می کند.

روتین مراقبت از پوست شبانه شامل پاک کننده ها (میسلار واتر یا شیر پاک کن)، شوینده ها، سرم های مخصوص نوع پوست فرد، کرم دور چشم و آبرسان و مرطوب کننده می باشد که بسیار شبیه روتین پوستی روزانه ایده آل است. توجه داشته باشید در روتین شبانه به استفاده از کرم ضد آفتاب احتیاج نیست.

اگر به فکر بهبود روتین پوستی خود هستید، بهتر است به آن تونر، ماسک های ورقه ای و کرم و روغن های ویژه و مخصوص خود اضافه کنید. البته توجه داشته باشید، هر چه محصولات بیشتری به روتین پوستی شبانه خود اضافه نمایید، خطر تحریک احتمالی بیشتری وجود دارد.

سخن پایانی

اگر به فکر ایجاد بهترین روتین پوستی روزانه برای خود هستید به جای درستی آمده اید، در این مقاله هر آنچه لازم است در انتخاب و انجام یک روتین پوستی رعایت شود را برای شما بازگو کرده ایم. شما با مطالعه درست مطالب بالا، علاوه بر تشخیص نوع پوست، می توانید بهترین محصولات را برای داشتن پوست سالم خریدارای نمایید و از ان ها در بهترین ساع از طول شبانه روز استفاده نمایید. مجموعه بسیار متنوعی از محصولات مراقبت از پوست در بازار و آنلاین شاپ ها وجود دارد که هر فرد می تواند بسته به نیاز و نوع پوست خود اقدام به خرید ان ها کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *